notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google keresőóriás jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs vezető online marketing tanácsadó által összeállított szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
fooldal > Szakszótár > Google

Google


A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést végeznek a felhasználók, és az keresőmotorok piacának nagyjából 78%-át birtokolja. A Google elnevezés a „googol” szám nevéből származik – egy googol értéke 10 a 100-dik hatványon (100 nulla egy 1-es mögött).

 

Így indult a Google

A Google 1996-ban indult a Stanford Egyetem két végzős hallgatója, Sergey Brin és Larry Page projektjeként. A két hallgató eredeti célja az volt, hogy az akkoriban létező opcióknál egy sokkal jobb keresőmotort hozzanak létre. A 90-es évek ezen időszakában a keresőmotorok nem számítottak kifejezetten fontosaknak az internet világában, ugyanis használatuk meglehetősen kényelmetlen volt. A felhasználóknak saját maguk kellett kiszűrniük a releváns találatokat, ugyanis a motorok által megjelenített találatok 75%-a spam oldal volt. Így akár percekbe is beletelhetett, míg a kereső személynek akár egyetlen releváns oldalt sikerült találnia. Éppen ezért a különböző linkgyűjtő oldalak (mint például a Yahoo-é) sokkal népszerűbb tartalomforrások voltak.

 

Ez a pontatlan listázás annak volt köszönhető, hogy a keresőmotorok – még az akkoriban piacvezetőnek számító AltaVista és a GoTo.com, stb. is – meglehetősen egyszerű algoritmusokat használtak, amelyek csak a kulcsszavak kiértékelésére összpontosítottak. Minél gyakrabban jelent meg egy kulcsszó egy weboldalon, annál relevánsabbnak tekinteték azt a keresőmotorok. Éppen ezért a keresőtalálatok könnyedén manipulálhatóak voltak kulcsszóhalmozással és egyéb technikákkal.

 

Brin és Page álltak elő azzal az eredeti ötlettel, hogy a keresőalgoritmusukban egy olyan analízist is elhelyezzenek, amely megvizsgálja a webhelyek közötti kapcsolatokat az egymásra mutató hivatkozásokon keresztül. Úgy vélték, hogy egy olyan webhely, amelyre számos egyéb releváns webhely hivatkozik, valószínűleg sokkal fontosabb és relevánsabb lehet, mint egy olyan, amelyre kevés, vagy semmilyen visszahivatkozás nem mutat. Ez lett végül a később szabadalmaztatott PageRank koncepciójának alapja. A tesztek hamarosan bizonyították, hogy ez a módszer sokkal jobb minőségű találatokat eredményezett, mint bármilyen korábban használt rendszeré. A Google rövid időn belül a Stanford hallgatóinak első számú választásává vált, és lényegében szájról szájra terjedéssel kezdte meg az útját a keresőmotorok világának meghódítása felé.

 

A Google domainjét 1997-ben regisztrálták, és egy évvel később vált legálisan is különálló céggé. A domain regisztrálásakor az alapítók még nem rendelkeztek részletes tervvel azt illetően, hogy miként profitálhatnának felsőbbrendű keresési technológiájukból. Page és Brin nem akarták, hogy a keresőtalálatokat és a cég küldetését – „a világ összes információjának rendezése, univerzálisan elérhetővé és hasznosíthatóvá tétele” –veszélybe sodorják a találati oldalakon és a kezdőlapon elhelyezett reklámok és a korrupció. Éppen ezért egy egyszerű és szerény kezdőlapot terveztek a Google-nak, amelyen csak egy egyszerű keresődoboz helyezkedett el. Ez merőben eltért a többi céges és szolgáltatásokat kínáló webhelytől – amelyek rendszerint tele voltak hirdetésekkel – és kulcsfontosságú részét képezte a Google sikerének.

 

Google AdWords

2000-ben a Google megindította az AdWords programot, azóta pedig tartalomfüggő, fizetett hirdetéseket jelenít meg a keresőoldalak találatai között (habár ezek jól láthatóan eltérnek az organikus találatoktól).

 

Google AdSense

Később, 2004-ben beindult a Google AdSense program is, ami lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyeiken, közvetítői díjakért cserébe.
 

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb design...

Metakereső

Mi az a metakereső? A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan keresőmotor, amely...

PageRank

A Page Rank fogalma   A Page Rank a Google meghatározása szerint egy...

Lead

Mi az a Lead? A marketing világában a lead (ejtsd: líd) egy olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.