Mi az a kézbesített kattintási arány, és mi a szerepe az email marketingben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Kézbesített kattintási arány

Kézbesített kattintási arány


Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


A kézbesített kattintási arány definíciója

A kézbesített kattintási arány azt mutatja meg, hogy hány átkattintást sikerült elérni a kiküldött emailjeiddel (vagy épp SMS üzeneteiddel). Ezt általában százalékban szokás kifejezni.

A kézbesített kattintási arány kiszámolásához először össze kell számolnod az emailekből érkezett átkattintások számát az összes kézbesített email számával, majd meg kell szoroznod ezt 100-zal, hogy százalékos értéket kapj. A képlet a következő:

Kézbesített kattintási arány = (emailekből érkezett átkattintások / összes kézbesített email) × 100

Ha tehát 1500 emailt sikerül kézbesíteni, és ebből mindössze 100-an kattintottak rá a benne elhelyezett linkre, akkor durván 6,66%-os átkattintási arányt értél el az adott emaillel.

 

A kézbesített kattintási arány szerepe a marketingben

A kézbesített kattintási arány kiszámolásával megállapíthatod, hogy mennyire meggyőző az adott emailben terjesztett ajánlatod. Hány feliratkozód vélte elég érdekesnek az emailt, vagy SMS-t.

Fontos észben tartani, hogy a kézbesített kattintási arányhoz a valóban kézbesített üzeneteket (SMS vagy email) kell figyelembe venni, tehát nem az összes kiküldött üzenettel kell számolnod.

 

A kézbesített kattintási arány nyomon követésével többek között megállapíthatod, hogy hogyan teljesít ugyan az a kampány email és/vagy SMS formájában. Ezt a két csatornát külön is mérheted, de az arányok összehasonlításával könnyedén össze is vetheted teljesítményüket, hiszen csak két százalékos értéket kell megvizsgálnod ehhez. Összevetheted továbbá a visszatérő, illetve alkalmi vásárlóknak kiküldött üzenetek hatékonyságát is, és így tovább.

 

A kézbesített kattintási arány javítása

Ha azt szeretnéd, hogy többen kattintsanak rá az emailjeidben elhelyezett hivatkozásokra, akkor fontos, hogy olyan ajánlatokat küldj címzettjeidnek, amik érdekelnék is őket.

Ügyelj továbbá arra is, hogy emailek esetén a „tárgy” mezőben hogyan fogalmazol – ne használj klikkcsali kifejezéseket. Továbbá, mindig tartsd be landing oldalaidon, amit emailjeidben ígérsz, hogy feliratkozóid megszokják, hogy bízhatnak benned.




Gyakori kérdések


Mi az a kézbesített kattintási arány?

A kézbesített kattintási arány százalékos értékben mutatja meg, hogy hány felhasználó kattintott rá a kézbesített marketingüzeneteidben (SMS vagy email) elhelyezett hivatkozásra.


Miért fontos a kézbesített kattintási arány?

Ez a mutató egy egyszerű, százalékos értékben jelzi, hogy mennyire hatékonyak email vagy SMS kampányaid, és akár össze is hasonlíthatod ezeket egymással. Ezen kívül a különböző célcsoportok érdeklődését is felmérheted ezzel az értékkel.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Információs termék

Az információs termék definíciója Egy...

CPC

Mi az a CPC? A CPC az angol „Cost-Per-Click, vagyis „kattintásonkénti...

Banner

Mi az a banner? A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett...

Legfelső szintű tartomány

A legfelső szintű tartomány definíciója A legfelső szintű...

Elfogadási arány

Az elfogadási arány definíciója Az elfogadási arány...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.