Fórum jelentése, jellemzése, magyarázata az online marketing szakszótárban

EN

Fórum



A fórum definíciója

A fórum egy olyan webhely, amely egy kommunikációs platformot biztosít közös érdeklődésű emberek számára. Egy fórum felhasználói megoszthatják egymással tapasztalataikat és véleményeiket egy vagy több témakörrel kapcsolatban, illetve kérdéseket tehetnek fel, vagy válaszolhatnak meg. A fórumokon akár új üzleti partnereket is lehet találni. Manapság már szinte minden létező témára találni legalább egy fórumot.

 

A fórumok felhasználóinak általában valami mondanivalójuk van, esetleg egy témában szeretnének kérdéseket feltenni. Ezt megtehetik egy teljesen új kijelentés/kérdés posztolásával, vagy hozzászólhatnak egy már meglévő beszélgetéshez.
 

Ezen posztok, hozzászólások és válaszok összességét topikoknak nevezzük. A topikokat általában különböző kategóriákba sorolják, amely kategóriák között a felhasználók a fórum kezdőlapján válogathatnak. A kategóriák több alkategóriát is tartalmazhatnak az összetettebb, vagy több témakört felölelő fórumokon.
 

Sok fórumon csak regisztrációt követően lehet hozzászólni a topikokhoz, bár a legtöbb fórum regisztráció nélkül is olvasható.

 

Online fórum
 

A fórumok a következő okokból lehetnek hasznosak az internetes marketinggel foglalkozók számára:
 

  • A réspiacokkal foglalkozó fórumokon végzett kutatás az egyik leghatékonyabb módja az emberek igényeinek megállapítására, és ez által, hogy mi lenne az, amit megvásárolnának, és mi az, amit nem. Egy új termék elkészítése vagy szolgáltatás megtervezése előtt érdemes szétnézni a releváns témájú fórumokon azt illetően, hogy mire van igény, és ez által mire lehet kereset (vagy mire lehet keresetet létrehozni).
  • A legtöbb fórumon tilos a közvetlen hirdetés. Sok fórumon a felhasználók egy rövid aláírás-részleget jeleníthetnek meg az összes hozzászólásuk alatt, amiben viszont elhelyezhető néhány hivatkozás például a felhasználó saját webhelyére. A fórumok rendszeres látogatásával és a feltett kérdésekre való válaszadással (és általános hozzászólásokkal) tehát lehetséges számos hivatkozást elhelyezni az internet különböző webhelyein. Ez közvetlen forgalmat eredményezhet webhelyedre és növelheti annak linknépszerűségét is, ami pozitívumnak számít a keresőmotorok rangsorolásakor. Nem javasolt spam jellegű hozzászólásokat írni, amelyek semmilyen értékes tartalommal nem rendelkeznek, és egyedüli céljuk egy hivatkozás elhelyezése. Ez nagyon gyakran a fórumról való kitiltáshoz vezet.
  • Érdemes fórumot indítani a saját webhelyen is, ami további egyéni tartalmat jelent. Ezt a keresőmotorok is díjazni fogják.

 

A fórumok típusai

Léteznek például zenei, kertészeti, divat vagy irodalmi fórumok is, de néha egyáltalán nincs konkrétan megadott témakör.




Gyakori kérdések


Mi az a fórum?

Egy olyan weboldal, amelyen hasonló érdeklődésű vagy hátterű személyek megvitathatnak egy (vagy több) témát, illetve információt és ismeretket cserélhetnek egymással. 


Hogyan használható egy fórum a marketingre?

Egy fórum rálátást biztosíthat egy marketingesnek, hogy az emberek hogyan vélekednek egy-egy trendről, milyen hiányosságaik, igényeik vannak, mit gondolnak bizonyos termékekről, szolgáltatásokról, stb. A fórumok tehát a közönségkutatás hasznos eszközei lehetnek.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!