Jövedelemforrás
A jövedelemforrás definíciója
A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem beáramlását eredményezi.
A legtöbb marketing guru egyszerre több jövedelemforrás kiépítését javasolja. Ez azért lehet logikus döntés, mert ha valamely forrás valamilyen okból kifolyólag megszűnne pénzt termelni, a többi még mindig tovább működhet ezt követően is, így a kisesés kevésbé lesz súlyos.
Az interneten rengeteg jövedelemforrás létezik. Ezek közül csupán néhány:
- Partnermarketing (különböző réspiacokról származó termékek népszerűsítése már önmagában több jövedelemforrást alkot)
- Google AdSense
- CPA ajánlatok
- Termékek értékesítése az eBay rendszerében
- Termékek értékesítése saját webhelyen
- Webes tartalom írása cikkíróként
- Mentori feladatok elvégzése, tanácsadás
- Tagsági webhely készítése
Léteznek persze offline források is. A marketinggel csak mellékállásként foglalkozók számára főállásuk is ennek számít, akárcsak az offline befektetések is.
A jövedelemforrás kockázatai
Az egy időben használt jövedelemforrásnak azonban megvannak a maga kockázatai. Minél több forrással foglalkozik az ember, annál kevesebb idő jut az egyes forrásokra, és ez azt eredményezheti, hogy rengeteg idő, pénz és erőfeszítés után sem lát majd jelentős eredményeket.
Az egy időben használt jövedelemforrások hatékony kezelésének egyik leghatékonyabb módja az, hogy először egyetlen egy forrásra koncentrálsz, amíg az nem válik stabil és biztos jövedelemtermelővé. Amikor ez megtörténik, és a forrás már nem igényel kiemelkedő figyelmet, akkor el lehet kezdeni egy újjal foglalkozni (persze nem szabad megfeledkezni az előzőekről sem).
Friss trendek a jövedelemforrások területén
- Influencer marketing: Az influencer marketing egyre népszerűbbé válik a termékek és szolgáltatások népszerűsítésének módjaként. A befolyásos személyekkel való együttműködés hatékony lehet a célközönség eléréséhez és a márkaépítéshez.
- Tartalommarketing: A tartalommarketing egy olyan stratégia, amellyel értékes és releváns tartalmat hozol létre a célközönséged számára. Ez segíthet a bizalom kiépítésében, a márka ismertségének növelésében és a konverziók ösztönzésében.
- Affiliate marketing: Az affiliate marketingben jutalékot kapsz a termékek vagy szolgáltatások értékesítéséért, amelyeket ajánlsz. Ez egy hatékony módja lehet a jövedelem passzív áramának létrehozásának.
- E-kereskedelem: Az e-kereskedelem az online áruk értékesítését jelenti. Saját webáruházad indításával vagy online piactéren történő értékesítéssel bővítheted a jövedelemforrásaidat.
Gyakori kérdések
Mi az a jövedelemforrás?
Minden olyan aktív és passzív tevékenység, amely jövedelmet termel egy cég, vagy egy magánszemély számára.
Mik a leggyakoribb online jövedelemforrások?
Az interneten többféle jövedelemforrás is kihasználható: hirdetések, online piactereken történő értékesítések, partnerprogramokban való részvétel, stb.
Milyen kockázattal járnak a jövedelemforrások?
A jövedelemforrások jellegükből adódóan eltérő kockázatokkal járhatnak. Továbbá, minél több jövedelemforrással foglalkozik egyszerre az ember, annál kevesebb ideje jut az összesre.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.