Az email marketing definíciója és szerepe a marketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Szakszótár > Email hitelesítés

Email hitelesítés


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


Az email hitelesítés definíciója

Az email hitelesítés egy olyan folyamat, amely során azonosíthatóvá válik egy email feladója.

Minden cég számára fontos, hogy hitelesítse kimenő email üzeneteit, és ezzel igazolja, hogy ezek az üzenetek valóban az adott cégtől érkeztek.

 

A hitelesítés szerepe az email marketingben

A hitelesítés segít megőrizni egy cég hírnevét.

Valahányszor kéretlen email érkezik egy feladótól, a címzettnek lehetősége nyílik spamként, azaz levélszemétként megjelölni azt. Minél több üzenetedet jelölik meg spamként, annál valószínűbb, hogy az email szolgáltatók idővel automatikusan a spam könyvtárakba küldik emailjeidet.

Amikor valaki céged nevében küld kéretlen emaileket több címzettnek is, fennáll a veszélye, hogy ezek miatt hamar spamlistára kerülsz több email szolgáltatónál is, így hiteles emailjeid is spamnek minősülnek majd a későbbiekben. Egy ilyen spamlistáról nagyon nehéz lekerülni – más szóval: nehéz lesz tisztára mosni céged hírnevét.

 

A hitelesítéshez használt szabványokat eredetileg nagyobb cégek számára hozták létre, akiknek a nevében sok rosszindulatú személy próbált phishing és egyéb káros, illetve spam üzeneteket küldeni. Manapság már minden kisebb és nagyobb cég számára is elérhetővé váltak ezek a hitelesítési opciók, hogy megvédhessék hírnevüket. Ezek a hitelesítési opciók a hitelesítés szintjei.

 

Az email hitelesítés szintjei

Az email hitelesítésnek jelenleg három formája, vagy „szintje” létezik. Ezek a következők:

SPF jegyzék

Az SPF, azaz Sender Policy Framework a legelterjedtebb email hitelesítési módszer. Az SPF egy keretrendszert biztosít az email szolgáltató számára, amely minden általad küldött email adatait tartalmazza.

Amikor az emailed eljut az email szolgáltatóhoz, a szolgáltató összehasonlítja a rólad tárold információkat az emailben tárolt információkkal. Ez az információ tartalmazhatja a DNS-t, hogy milyen mezőket használsz a kiküldött emailjeidben, stb.

Amennyiben az információk nem egyeznek, és az emailed egy ismeretlen, vagy más feladótól érkeznek, az email szolgáltató nem engedi tovább az emailt a címzett beérkező üzenetei közé.

Ezzel elkerülhető, hogy a felhasználók spamnek jelöljék meg emailjeidet.

 

DKIM

A DKIM, azaz Domain Keys Identified Mail hitelesítési módszer segítségével az email szolgáltató összevetheti az általad szolgáltatott DNS jegyzéket azzal, amely az emailekkel érkezik. Ha ezek nem egyeznek egymással, akkor az email szolgáltató nem engedi tovább az üzenetet.

Ez szintén segít elkerülni, hogy a felhasználók spamnek jelöljék meg üzeneteidet.

 

Sender ID

A Sender ID (Feladó azonsoító) sokban hasonlít az SPF módszerhez, de van néhány különbség a kettő között. A lényegük azonban ugyan az: mindkét email hitelesítési módszer tárolt adatjegyzékekhez hasonlítja a beérkezett email adatait.

 

Az email hitelesítés problémái

Fontos észben tartani, hogy a különböző email szolgáltatók más és más módszerekkel kezelik az emaileket.

A Yahoo! és a Gmail például, ha nem hitelesített emailt kapnak, általában szimplán nem is kézbesítik azt a címzettnek, ami egy hatékony védekezés a hamisított email mezők és fejlécek kiszűrésére.

Ezzel szemben az AOL és az MSN Mail továbbengedhetik ugyan a nem hitelesített emaileket, de ezeket egy figyelmeztető jelzéssel láthatják el, miszerint a feladó nem volt azonosítható.

A különböző szolgáltatók tehát máshogy bánnak el a nem hitelesített emailekkel, azonban vannak olyan kisebb email szolgáltatók is, amelyek egyáltalán nem ellenőrzik az érkező levelek hitelességét. Ezek okozhatják a legnagyobb problémákat a cégeknek, hiszen nincs semmilyen lehetőségük arra, hogy hitelesítsék üzeneteiket az ilyen szolgáltatók adatbázisain keresztül.

 

Szerencsére az internetezők túlnyomó többsége a fejlettebb email szolgáltatókat (pl. Gmail) használja, amelyek odafigyelnek az emailek hitelességére. A kisebb szolgáltatókat továbbá megpróbálhatják felkeresni a cégek, hogy hozzáadhassák email adataikat azok adatbázisához későbbi hitelesítésre.

 

Sajnos ahogy a technológia fejlődik, a rosszindulatú csalók is egyre összetettebb módszerekkel próbálhatják meg kijátszani ezeket a hitelesítési módszereket. Fontos tehát naprakész maradni a hitelesítés témájában, és legalább egy, vagy akár két hitelesítési szintet is alkalmazni, amikkel igazolhatod, hogy emailjeid valóban tőled származnak!




Gyakori kérdések


Mi az az email hitelesítés?

Az email hitelesítés segítségével egy cég igazolhatja, hogy kiküldött emailjei valóban tőle származnak.


Miért van szükség email hitelesítésre?

Az email hitelesítés segít elkerülni, hogy egy rosszindulatú csaló visszaéljen céged hírnevével, és annak nevében kéretlen üzeneteket küldjön címzettjeinek. Ezeket az üzeneteket a címzettek spamként jelölhetik meg, és ez árt majd céged hírnevének.


Mik az email hitelesítés szintjei?

Az email hitelesítés szintjei, vagy formái különböző hitelesítési módszerek, amelyekkel igazolhatod egy email szolgáltató számára, hogy emailjeidet valóban te (a céged) adtad fel. Ezek a módszerek a SPF, a DKIM és a Sender ID.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Pop-Under

Olyan hirdetés, amely egy új böngészőablakban nyílik meg, amikor...

Tagsági webhely

A tagsági webhely definíciója Egy specifikus témakör...

Microsite

Egy oldal weboldal, amelynek sajátos célja van, és egy cég vagy online...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Címke

Olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a weboldalak tartalmaihoz (blogbejegyzések,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.