Hírlevél
A hírlevél definíciója
A hírlevél egy tájékoztató, ismeretterjesztő célú levél, amelyet egy e-mail lista feliratkozói számára szokás kiküldeni. Lényegében egy rendszeresen újra és újra megjelenő publikáció, amely híreket és/vagy bejelentéseket tartalmaz egy bizonyos témakörrel kapcsolatosan. Léteznek nyomtatott és digitális, emailek formájában terjesztett hírlevelek is.
Miért fontosak a hírlevelek?
Információs forrásként tüntetheted fel magad velük
Ha hírleveledben rendszeresen jó minőségű, értékes tartalmak jelennek meg egy feliratkozóid számára releváns témakörben, akkor idővel megbízható, minőségi információforrásként kezdenek el rád, vagy cégedre tekinteni.
Ha például hírleveledben rendszeresen jó marketingtippeket küldesz ki feliratkozóidnak (akiket persze ez érdekel), akkor jó eséllyel hozzád vagy cégedhez fordulnak majd, ha marketing tanácsadásra lesz szükségük, mert tudják, hogy értesz a szakmához.
Konvertálnak vagy konverzióra készítenek elő
Egy jól kidolgozott hírlevél képes befolyásolni a címzettek későbbi vásárlási döntéseit. Egy hatásos hírlevél segít az érdeklődők számára, hogy továbbhaladjanak a vásárlási folyamatban.
Növelik a márkatudatosságot
A nyilvános márkatudatosság minden cég számára fontos, és a hírlevelek sokat segíthetnek ennek növelésében. Amikor rendszeresen küldesz ki hírleveleket meglévő, vagy leendő ügyfeleidnek, akkor azzal megerősíted beléd, vagy márkádba vetett hűségüket, bizalmukat és tiszteletüket.
Milyen információkat tartalmazhat egy hírlevél?
A hírlevelek az úgynevezett „lead nutrition”, vagyis „érdeklődő-gondozás” eszközei, mert lehetővé teszik, hogy a felhasználók olyan információkhoz jussanak, amelyek tovább segíthetik őket a vásárlási folyamatban.
A hírlevelezés, mint csatorna kiválóan alkalmas a tények és vállalati h írek terjesztésére, legyen szó bejelentésekről, akciókról, új termékek megjelenéséről, vagy közelgő eseményekről.
A hírlevelek gyakran tartalmaznak időfüggetlen tartalmakat is, például hivatkozásokat instrukciós cikkekhez, vásárlási útmutatókat, katalógusokat, vagy termékbemutatókat.
Milyen sűrűn érdemes kiküldeni a hírleveleket?
Az időszakosság a hírlevelek egyik fő jellemzője. Akárcsak az ember kedvenc sorozatának új epizódjai, a hírlevelek is egy előre megszabott ütemterv alapján érkeznek. Az időszakosság segít kapcsolatot teremteni ügyfeleddel (vagy lehetőséges ügyfeleddel), és amint hozzászokik, hogy rendszeresen új tartalmakat kap tőled, idővel számítani is fog majd ezekre.
A hírlevelek ütemezésére nincs semmilyen aranyszabály, de minél többször lépsz kapcsolatba címzettjeiddel, annál hamarabb állapíthatod meg róluk, hogy milyen jellegű tartalmak iránt is érdeklődnek igazán azok közül, amiket kínálsz nekik, és ez alapján, hogy milyen szükségleteik vannak.
A hírlevelek kiküldése (és bizonyos esetekben összeállítása) egy automatizált rendszerben zajlik. Hogy milyen sűrűn, a hét melyik napján, és hány órakor küldöd ki leveleidet, az kizárólag rajtad múlik. Ha nem szeretnél belezavarodni a hírlevelek ütemezésébe, akkor végezd azt egy szerkesztői naptár szerint, amiben jóval előre kijelölöd jövendőbeli tartalommarketin-tevékenységeidet, többek között azt is, hogy melyik napokon milyen jellegű tartalmakat küldesz majd ki.
Gyakori kérdések
Mi az a hírlevél?
Egy olyan üzenet (általában email), amelyet egy cég, vagy webhely küld ki az érdeklődőknek (feliratkozóknak). A hírlevelek általában automatikusak, és adott időközönként, vagy rendkívüli esetekben kerülnek kiküldésre.
Mit tartalmaz egy hírlevél?
Attól függően, hogy ki küldi ki a hírlevelet (egy blog, egy márka, stb.) az tartalmazhat híreket, összefoglalókat, cikkekre, termékekre mutató hivatkozásokat, illetve általános tájékoztatásokat is.
Mi a hírlevelek szerepe a marketingben?
A marketing célú hírlevelek segíthetnek meggyőzni lehetséges ügyfeleidet arról, hogy a te márkádat válasszák az alternatívák helyett. Ezt többek között hasznos, érdekes tartalmak, illetve különleges ajánlatok kiküldésével érheted el.