Marketing automatizálás

Marketing automatizálás

A marketing automatizálás definíciója

Olyan szoftvercsomagokkal végezhető marketing automatizálás, amelyek a legnépszerűbb online marketing stratégiákat (pl. SEO, CRM, email, közösségi média) egyetlen platformba gyűjtik össze.

A marketing feladatok hatékonyabb elvégzése mellett ezek a szoftverek lehetővé teszik a marketing csapatok számára, hogy megvizsgálhassák a közvetlen összefüggéseket a különböző tevékenységeik között.

 

Marketing automatizálás

A marketing automatizálása olyan szoftverek használatára utal, amelyek segítenek automatizálni a leggyakoribb marketingfeladatokat. Számos ismétlődő, egyszerű feladat van a marketingben, ami könnyedén automatizálható. Ez leveszi a terhet a marketingosztály válláról, akik így összetettebb problémák megoldására koncentrálhatnak.

 

A marketing automatizálásának több formája létezik, íme néhány népszerűbb ezek közül:

  • Email hírlevelek és visszaigazolások: Az emailek automatizálása többek között lehetővé teszi, hogy automatikus visszaigazolásokat küldj a megrendelésekről, azok állapotáról, és egyéb, az ügyfelet érintő információkról. Egy másik hasznos funkciója, hogy nem csak hírleveleket küldhetsz vele feliratkozóidnak, hanem külön csoportokat is kialakíthatsz, hogy mindenki az őt érdeklő tartalmakból kapjon összefoglaló emaileket.

  • Közösségi médiás időzítés: A sikeres közösségi média marketinghez rendszeresen kell bejegyzéseket publikálnod azokon a platformokon, amelyeken jelen vagy márkáddal. Ez gyakran csak nagyon körülményesen kivitelezhető, de szerencsére számos platform kínál időzítési lehetőséget, amellyel előre elkészített bejegyzéseidet egy későbbi dátumon és időpontban publikálhatod. Így akár hetekre előre is beidőzítheted tartalmaidat, amelyek automatikusan az adott időpontokban jelennek majd meg, mintha teljesen újak lennének.

  • Leadgondozó munkafolyamatok: A leadgenerálás (azaz az érdeklődők bevonzása), illetve a leadek ügyfelekké történő konverziója egy nagyon hosszú folyamat lehet, hiszen a legtöbben nem vásárolnak azonnal, amikor egy új márkát fedeznek fel. Ez a hosszú folyamat is automatizálható, ugyanis célzott emaileket, hirdetéseket küldhetsz azoknak a felhasználóknak, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt (pl. feliratkoztak hírleveledre, megtekintettek egy bizonyos oldalt webhelyeden, megnézték egy YouTube videódat, stb.)

  • Kampánykövetés és jelentések: Egy marketingkampánynak temérdek eleme lehet: landing oldalak, felhasználók, hirdetések, telefonhívások, és így tovább. Az automatizálás többek között ezek rendszerezését is lehetővé teszi, hogy egy átlátható felületen követhesd figyelemmel kampányod teljesítményét és eredményeit, akár a különböző elemekre lebontva.

 

Funkcionalitás

A marketing automatizálás olyan platform, amelyet a marketingesek az összes online és offline marketingkampányuk megtervezésére, koordinálására, kezelésére és mérésére használnak. A marketingeseknek meg kell érteniük az ügyfelüket, hogy hatékonyan tudjanak stratégiai marketingtervet kidolgozni. Ezt követően a marketingautomatizálási platformokat (MAP-k) úgy alakítják ki, hogy az nyolc kulcsfontosságú feladatot lásson el:

  • Marketingkampányok és ügyfelek fejlesztése és elemzése
  • Marketingkampányok irányítása
  • Megfelelő ügyféladatok-szervezés és -tárolás
  • Kapcsolatok áthelyezése érdeklődőkről ügyfelekre
  • Érdeklődők minősítése az elköteleződési szintjük mérésével
  • Több érintési pont, például e-mail és közösségi média integrációja
  • Érdeklődőkezelés
  • Kampányteljesítmény-elemzés

 

A GDPR hatása a marketingautomatizálásra

2018. május 25-én hatályba lépett az általános adatvédelmi rendelet. Ez nagy hatással volt arra, ahogy a marketing csapatok és szervezetek kezelhetik fogyasztói adataikat. A marketing automatizálást nyomon követő csapatoknak engedélyt kell kérniük a fogyasztótól, valamint átláthatóságot kell biztosítaniuk az adatok feldolgozásának módjáról.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink