Az ABC jelentése

Az ABC jelentése

Mit is jelent az ABC?

Az értékesítés világában az ABC az angol „always be closing” stratégia rövidítése, amit nagy vonalakban úgy fordíthatnánk le, hogy „mindig próbáld megkötni az üzletet”. Az ABC stratégia lényege, hogy egy értékesítő minden cselekedete egyetlen célt szolgál, méghozzá az üzlet megkötését. Az ABC kifejezés arra is utal, hogy ha egy kereskedőnek nem sikerül eladnia valamit, vagy megkötnie egy üzletet, akkor minden, amit ennek érdekében tett kudarcba fulladt.

 

Nézzünk egy péládt az „always be closing” stratégiára!

Az ABC jelentése

Értékesítő: "Köszönöm, hogy érdeklődik termékünk iránt. Megértem, hogy több alternatívát is fontolóra vesz, de szeretném felhívni a figyelmét néhány olyan előnyre, amit a mi termékünk nyújthat. Ezenkívül ha most dönt, akkor jelentős kedvezményt is élvezhet. Tehát, mit szól ahhoz, ha most lezárjuk az üzletet?"

 

Az ABC stratégia tehát arra ösztönzi az értékesítőket, hogy minden értékesítési interakció során gondoljanak az üzletkötés lehetőségére, és ne csak az információk közvetítésére vagy a kapcsolatépítésre koncentráljanak. Azt sugallja, hogy minden lépést azért tegyenek, hogy közelebb kerüljenek az értékesítési célok eléréséhez, és lehetőséget teremtsenek az üzletkötésre.

 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink