Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A célzás definíciója
A célzás lehetővé teszi, hogy olyan emberekhez juttasd el (közvetlen vagy közvetett módon) tartalmaidat, illetve termékeid, szolgáltatásaid, vagy márkád hírét, akik jó eséllyel érdeklődnének ezek iránt, és akár ügyfeleiddé is válhatnak.
A célzás definíciója
A célzás lehetővé teszi, hogy olyan emberekhez juttasd el (közvetlen vagy közvetett módon) tartalmaidat, illetve termékeid, szolgáltatásaid, vagy márkád hírét, akik jó eséllyel érdeklődnének ezek iránt, és akár ügyfeleiddé is válhatnak.
Másképpen megfogalmazva: a célzás az internetes marketing kampányok bizonyos célcsoportokra való irányítása. Ezeket a célcsoportokat gyakran célközönségekként is szokás emlegetni.
Bármilyen jó tartalmakat is készítesz, ha azok a tartalmak nem egy bizonyos célközönségnek készültek, akkor kisebb az esély arra, hogy azokhoz az emberekhez jutnak el, akiket érdekelnének, és akik ideális ügyfeleid lehetnének.
A célzásnak több fajtája létezik: például viselkedés alapú, földrajzi, vagy demográfiai célzás.
Mi kell a hatékony célzáshoz?
A legtöbb márka ott hibázik, hogy szimplán hasra ütéssel próbálja megítélni célközönsége korát, nemét, személyiségét, és egyéb jellemzőit. Az intuíciónak és megvan ugyan a helye a kutatásban, de a célzás valódi, konkrét számadatok felhasználásával kell, hogy történjen.
Íme néhány kulcsfontosságú pont a célzással kapcsolatban:
- Tudnod kell, hogy pontosan kiket is szeretnél megcélozni – ehhez úgynevezett ügyfélperszónákat szokás létrehozni. Az ügyfélperszónák lényegében fiktív, de valós embereken alapuló személyek, amelyek rendelkeznek ideális ügyfeleid legjellegzetesebb tulajdonságaival (nem, kor, munkahelyi pozíció, lakhely, jövedelem, érdeklődési körök, hiányok, problémák, stb.)
- Kell, hogy legyen egy eszközöd, amivel mérheted célzásod hatékonyságát.
- Fontos, hogy alapvető marketingüzeneteid rátapintsanak ideális ügyfeleid (célközönséged) a szükségletekre és problémákra. Kínálj megoldásokat, válaszokat, és általánosságban olyan információkat, amelyeket hasznosnak találhatnak.
Miért hasznos a célzás (és milyen fajtái vannak)?
A célzásnak több módja is van. Ha elegendő információval rendelkezel célközönségedről, akkor ezekből nagy valószínűséggel az is ki fog derülni, hogy melyik célzási módszert érdemes használni az elérésük érdekében.
Íme néhány ezek közül:
Fizetett hirdetések
Amennyiben fizetett hirdetésekkel szeretnéd megcélozni közönségedet, meg kell győződnöd róla, hogy nagyon alaposan megismerted őket. Ha nem elég pontosan célzol, akkor a hirdetésekre költött összeg csak kidobott pénz lesz, mert reklámjaid olyan emberek elé kerülnek majd ki, akik nem érdeklődnek igazán irántuk. A fizetett hirdetések alapja az alapos közönségkutatás!
Tartalomkészítés
Ha ismered célközönséged érdeklődési köreit, szükségleteit, problémáit, és vágyait, akkor ezen információk felhasználásával olyan tartalmakat készíthetsz nekik, amelyek pontosan ezeket a témákat tárgyalják. Megoldásokat kínálhatsz problémáikra, megválaszolhatod kérdéseiket, és általánosságban olyan tartalmakat biztosíthatsz számukra, amelyek iránt valamilyen okból érdeklődnének.
Kommunikáció a webhelyen
Ha nem tudod, hogy kikkel szeretnél kommunikálni, illetve hogy mely problémáikra kínálnak megoldást termékeid vagy szolgáltatásaid, akkor webhelyed nem lesz igazán hatékony. Csupán másodperceid vannak megragadni egy látogató érdeklődését, miután webhelyedre érkezik – ha nem megfelelően kommunikálod szöveges, képes, videós tartalmaiddal, hogy mit is kínálsz neki (tehát hogy miért érdemes maradnia), akkor pillanatokon belül távozik majd webhelyedről.
Tartalommegosztás
Nem csak saját tartalmaiddal célozhatod meg célközönségedet. Ha olyan tartalmakra lelsz az interneten, amikről tudod, hogy érdekesnek/hasznosnak találnák (hiszen utánuk kutattál), akkor azokat is megoszthatod velük.