Tudj meg te is mindent a többszintű marketing kifejezésről! Az online marketing szakszótárban minden marketinggel kapcsolatos szakkifejezést megtalálsz.

EN

Többszintű marketing



A legtöbb cég kiskereskedőkön és/vagy áruházakon keresztül adja el termékeit, az ezekre a helyekre betérő ügyfeleknek. Az eladást lebonyolító pénztáros munkatársak általában a cég (ha az üzlet a cég tulajdona), vagy az üzlet alkalmazottai. A siker érdekében, a cégnek méretes, és gyakran nagyon drága hirdetési kampányokat kell indítania, amely a költségvetésük nagy részét teheti ki.

 

A többszintű marketing definíciója

A  többszintű marketing (vagy multi-level-marketing, röviden MLM), más néven hálózati marketing. A cég ilyen esetben független viszonteladóknak (akik nem a cég alkalmazottai) adja el termékei viszonteladási jogát. Ezek a viszonteladók kedvezményes áron vásárolhatják meg a termékeket a cégtől, majd teljes áron eladhatják őket a vásárlóknak. A kedvezményes és a teljes ár közötti különbség a viszonteladó részesedése, azaz közvetítői díja. A viszonteladót terheli a vásárlók bevonzásának felelőssége, azaz rá hárul a termék hirdetésének (és a hirdetés finanszírozásának) feladata.

Az értékesítésből származó közvetítői díjakon kívül a viszonteladó másképpen is képes jövedelmet termelni az MLM rendszerén belül. Ilyenkor a viszonteladó embereket toboroz maga alá, akik független viszonteladókká válnak (ezt hívjuk szponzorálásnak). Amikor ezek a toborzott viszonteladók profitot termelnek az általuk eladott termékekből, a szponzor (aki toborozta őket és ez által egy szinttel felettük helyezkedik el) részesedik az ő viszonteladói díjukból. Ebből a szintekre osztott szerkezetből származik a többszintű marketing megnevezés.

 

Melyek a többszintű marketing előnyei?

Az MLM egy nagyon jövedelmező üzlet lehet, különösen ha a cég alatt egy szinttel elhelyezkedő „eredeti” viszonteladó nem csupán üzletkötő, hanem ért egy úgynevezett downline kiépítéséhez és kezeléséhez is.

 

MLM a gyakorlatban

Mindez azonban sokkal egyszerűbbnek hangzik papíron, mint amilyen a gyakorlatban. A tanulmányok szerint csupán a viszonteladók 5%-a képes sikereket elérni az MLM-ben.

A downline szerkezete miatt, amely minden lejjebb elhelyezkedő szinttel egyre szélesebbre terjed ki, az MLM rendszert gyakran keverik (tévesen) az illegális piramis rendszerekkel. Az MLM és a piramis tevékenységek között az a különbség, hogy az MLM rendszerekben csak termékek viszonteladásáét jár közvetítői díj. Ez azt jelenti, hogy egy MLM rendszerben nincsenek „csatlakozási díjak” és az új viszonteladók toborzásáért sem jár közvetítői díj.

Ezt a kikötést a piramiscégek általában valamilyen túlárazott „információs termék” terjesztésével kerülik meg, ami lényegében nem más, mint egy terméknek álcázott csatlakozási díj.




Gyakori kérdések


Mi az a többszintű marketing?

A többszintű marketing (MLM) keretei között egy cég független értékesítőknek adja el a viszonteladás jogát. Ezek az értékesítők kedvezményesen vásárolhatnak a cégtől, majd teljes áron értékesíthetik ezeket a termékeket saját vásárlóiknak.


Mik a többszintű marketing előnyei?

Egy tehetséges értékesítő rengeteg ügyfelet szerezhet magának, akiknek eladhatja a cégtől megvásárolt termékeket. Ilyenkor neki csak az üzletkötéssel kell foglalkoznia, hiszen a termékek előállítását a cég végzi. Az értékesítők továbbá saját maguk alá is beszervezhetnek további értékesítőket, akiknek az eladásaikból ők maguk is részesülnek majd.


Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!