Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A SEM, azaz a keresőmarketing definíciója
A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami magában foglal minden olyan törekvést, ami a keresők figyelmének megragadására és magasabb besorolás megszerzésére irányul. A SEO azaz a keresőoptimalizálás az átfogóbb keresőmarketing kampány része. Mint az optimalizáció, a keresőmarketing is kulcsszavakra és linkek népszerűségére hagyatkozik a weboldalak láthatóságának növelése érdekében.
De akkor miben más a keresőmarketing, mint a keresőoptimalizálás?
Mikor jó a keresőoptimalizálás és mikor van szükség a keresőmarketing egyéb eszközeire (fizetett hirdetés)?
Mikor érdemes a SEM-et használni?
- Gyors eredmények kellenek: Ha gyorsan szeretnél növelni a webhelyedre irányuló forgalmat, a SEM jó választás lehet.
- Pontosan akarod célzni a közönséged: Ha a kívánt demográfiai adatok, érdeklődési körök és viselkedések alapján szeretnéd elérni a célközönséged, a SEM hatékony eszköz lehet.
- Mérni akarod az eredményeket: Ha nyomon szeretnéd követni a kampányok hatékonyságát és a befektetett hozamot (ROI), a SEM jó választás lehet.
- Rugalmas akarsz lenni: Ha gyorsan szeretnéd módosítani a kampányokat a változó piaci feltételekhez igazodva, a SEM jó választás lehet.
Gyakori kérdések
Mi az a keresőmarketing?
Keresőmarketingnek (search engine marketing, azaz SEM) számít minden olyan marketingtevékenység, amelynek célja, hogy egy webhely minél előkelőbb pozíciót szerezzen magának a keresőmotorok találati oldalain.
Mi a különbség a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás (SEO) között?
A SEO egy átfogó keresőmarketing kampány része, míg a keresőmarketinghez hozzátartoznak az olyan taktikák is, mint például a PPC.
Szükségem van keresőmarketingre?
A keresőmarketing összköltsége több, mintha csak külön a keresőoptimalizálásba fektetnénk, és az utóbbi hosszútávú eredményeket is hozhat. Szűkösebb költségkeret esetében a keresőmarketing fizetett részei (pl. PPC) hanyagolhatók, és érdemes inkább a SEO-ba fektetni.