Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Mi az az átirányítás?
Az átirányítás célja, hogy a felhasználók, és/vagy a keresőmotorok egy másik URL-re érkezzenek, mint amelyet eredetileg lekértek.
Mi az az átirányítás?
Az átirányítás célja, hogy a felhasználók, és/vagy a keresőmotorok egy másik URL-re érkezzenek, mint amelyet eredetileg lekértek.
Miért van szükség átirányításra?
- A valódi URL cím egyszerűen túl hosszú és nem elég „szép”, így kevesebb felhasználó kattintana rá szívesen.
- Egy webhely weboldala egy másik címre költözött, de vannak még erre az oldalra mutató hivatkozások. Hogy ezek a hivatkozások ne szakadjanak meg, a felhasználókat a webhely átirányítja az oldal új címére.
Marketing célokból, hogy a felhasználók automatikusan egy új, friss termék értékesítési oldalára kerülhessenek.
Az eredeti URL címen egyértelműen látszik, hogy partnerhivatkozás, ami könnyedén megváltoztatható vagy meghamisítható, így a partnert meg lehet fosztani a közvetítői díjától.
Az átirányítások leggyakoribb formái
301: „Véglegesen áthelyezve”
301-es átirányítást akkor kell használni, amikor a dokumentum véglegesen át lett helyezve egy másik URL-re. Ilyenkor a korábbi URL még forgalmat kaphat, és ez a forgalom automatikusan az új URL-re kerül majd átirányításra.
301-es átirányítás esetén a böngésző csak az első alkalommal nézi meg, hogy hová került a régi URL tartalma, és utána automatikusan a gyorsítótárból veszi elő az új URL-t, és lép át rögtön arra a címre.
A 301-es átirányítások a korábbi URL tekintélyének 90-99%-át örökítik át.
302: „Megvan” (HTTP 1.1) vagy „Átmenetileg áthelyezve (HTTP 1.0)
A 302-es átirányítást akkor ajánlott használni, amikor egy dokumentum átmenetileg másik URL-en érhető el, de még visszakerülhet az eredeti URL-re. A 301-es átirányítással szemben 302-es átirányítás esetén a böngésző minden alkalommal megvizsgálja, hogy él-e a régi URL, és nem a gyorsítótárból keresi ki az újat.
Bizonyos esetekben a 302-es átirányítás az ésszerűbb megoldás, azonban ez nem örökít át annyi linktekintélyt, mint a 301-es megoldás.
Meta frissítés
A meta frissítések olyan átirányítások, amelyek nem szerver, hanem oldalszintén történnek. Ezek általában lassabbak, és keresőoptimalizálás szempontjából nem előnyösek. Gyakran egy 5 másodperces visszaszámlálás tartozik hozzájuk: „Ha a böngésző nem irányítja át 5 másodpercen belül, akkor kattints ide.”
A meta frissítések örökítenek ugyan némi linktekintélyt, de nem érdemes használni őket, mert sokat ronthatnak a felhasználói élményen is.
Példa az átirányításra
Például ha van egy partnerhivatkozásod, ami a következőképpen néz ki:
http://www.ujtermek.hu/.page.php?id=1234&u=egold&aff_id=12345
és nem akarod, hogy a végén látható „ID” (azonosító) látható és módosítható legyen, akkor egy helyettesítő, átirányító URL-ként is feltüntetheted, például az alábbi módon:
http://www.sajatoldal.com/xyz.html
Ezen az új oldalon csak egy egyszerű kódot kell elhelyezned, amely átirányítja az összes felhasználót a fenti, hosszabb partner URL-re. Ezt azonnali és késleltetett átirányítással is meg lehet oldani.