Megosztott IP - Shared IP az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Megosztott IP

Megosztott IP


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


A megosztott IP definíciója

Az interneten minden webhelynek van egy IP címe, amit egy számsorozat jelöl. Mivel ezeket nehéz lenne minden webhelyhez megjegyezni, a webhelyek domain nevet is választanak maguknak (pl. matebalazs.hu), hogy könnyebb legyen eligazodni közöttük, illetve hivatkozni rájuk.

Minden webhelynek van tehát IP címe, azonban egy IP címhez több webhely is tartozhat egyszerre. Ilyenkor beszélünk megosztott IP címről.

 

A megosztott IP előnyei és hátrányai

Amikor egyszerre több webhely is osztozkodik egy IP címen, akkor hírnevük közvetlenül függ egymástól. Ha egy webhely magára haragítja a keresőmotorokat, vagy az email szolgáltatókat, akkor a többi, azonos IP című webhely is hátrányos helyzetbe kerül emiatt.

Ellenben, mivel több webhely is osztozkodik az IP címen, így a webtárhely havi költségei is megoszlanak közöttük, tehát olcsóbb a fenntartásuk.

 

Neked kell eldöntened, hogy megéri-e havonta kevesebbet fizetned, mindeközben azt kockáztatva, hogy egy másik webhely magával rántsa domainedet a mélybe, ha rosszul csinál valamit. Íme néhány fontos szempont, amit jó, ha szem előtt tartasz.

 

Email

A webhelyedről küldött emailek IP címedet is tartalmazzák. Olyan ez, mint a feladó postai címe, amikor levelet küldesz valakinek. Az IP cím segít beazonosítani, hogy kitől érkezett az email – ez az egyéni és a megosztott IP címekre is vonatkozik.

Persze ez problémás lehet, ha egy, vagy több webhellyel is osztozol egy IP címen, és az egyik webhely elkezd spam üzeneteket küldeni a közös IP címetekről. A legtöbb email szolgáltató IP cím alapján szűri a spamet, tehát ha egy megosztott IP címről túl sok spam érkezik, akkor szimplán letiltja azt. Onnantól kezdve az IP címhez tartozó webhelyek közül egyik sem küldhet emaileket a szolgáltatóhoz tartozó email címekre.

 

Ez persze nem jelenti azt, hogy a megosztott IP címek minden esetben hátrányosak emailezés szempontjából. A tisztességes webtárhelyek odafigyelnek rá, hogy melyik feladó küld spam üzeneteket egy megosztott IP-ről, és megszüntetik a vele kötött szerződésüket.

Egy másik opció külön email címet váltani, és egy harmadik félen keresztül kiküldeni ezeket az üzeneteket ügyfeleidnek és partnereidnek, egy saját „email IP” címről.

 

Biztonság

Sokakat biztonsági szempontból aggaszt a megosztott IP-k gondolata. Ezeknek az aggályoknak valóban van némi valóságalapja, de a legtöbben általában túlreagálják a kérdést.

Az igazán jó minőségű webtárhelyek nagyon biztonságosak. Sőt, az internet nagy része valójában megosztott IP-címeket használ.

Ha nem bízol egy megosztott IP cím biztonságában, akkor kérdezz rá az alábbiakra webtárhelyed szolgáltatójánál:

  • A felhasználók elkülönülnek a szerver többi felhasználójától? Másképpen megfogalmazva: mások is hozzáférhetnek a gyökérkönyvtárhoz és –fájlokhoz?
  • Hozzáférhetők a felhasználók fájljai a címek manipulálásával?
  • Rendszeresen frissítik a szervert, illetve ellenőrzik azt, amikor biztonsági problémák merülnek fel?
  • Hogyan tárolja a szerver a felhasználóneveket és a jelszavakat?
  • Ki fér hozzá az adatbázisokhoz, illetve kinek van joga módosítani a felhasználók hozzáféréseit?

 

Minden tisztességes webtárhely-szolgáltatónak mellébeszélés nélkül tudnia kell válaszolni ezekre a kérdésekre. Amennyiben a válaszok kielégítők, ugyan olyan biztonságra számíthatsz a szolgáltató egy megosztott IP címétől, mint egy saját, dedikált címtől.

Dedikált IP címre csak azoknak a nagyobb cégeknek van igazán szüksége, amelyek rengeteg értékes, érzékeny adatot tárolnak. Ha céged is ezek közé tartozik, megéri befektetni egy dedikált IP címre.

 

SEO

Webhelyedre bizonyára organikus forgalmat is szeretnél vonzani, amire persze SEO-ra lesz szükséged. Ezt egyszerűen nem lehet megkerülni. Érdemes ezt a feladatot jó marketingügynökségre bízni, ugyanis a keresőoptimalizálás egy hosszadalmas, aprólékos folyamat, ami rengeteget felőröl az ember idejéből.

Szóval mi közük van ehhez a megosztott IP címeknek?

A szakmai mítosz szerint a megosztott IP címek rossz hatással lehetnek a SEO-ra. Ez azonban nem több egyszerű mítosznál, ugyanis önmagában egy dedikált IP nem segíti jobban a keresőoptimalizálásodat, mint egy megosztott. Az azonban már más kérdés, hogy milyen lehetőségeket kínál számodra egy saját IP cím egy megosztottal szemben.

Például csak akkor használhatsz SSL tanúsítványt, ha dedikált IP címed van, és ezek a tanúsítványok javíthatják SEO teljesítményedet.

A dedikált IP címmel rendelkező webhelyek gyorsabban is betöltődhetnek, ami szintén plusz pont SEO szempontjából.

 

Tehát ha a lehető legjobb optimalizálásra vágysz, akkor egy dedikált IP cím több lehetőséget kínál erre, azonban, ha nem élsz ezekkel a lehetőségekkel, akkor egy dedikált IP nem fog jobban teljesíteni egy megosztottnál.




Gyakori kérdések


Mi az a megosztott IP?

A megosztott IP cím azt jelenti, hogy egy IP címhez több webhely is tartozik egy webtárhelyen.


Biztonságosak a megosztott IP címek?

Ez a webtárhely szolgáltatóján múlik. Egy jó webtárhely-szolgáltató épp olyan biztonságot tud nyújtani egy megosztott IP-vel, mint amit egy dedikált IP. Egyedül a nagyobb, rengeteg adatot kezelő szervezetek számára érdemes kizárólag dedikált IP-címet használni biztonság szempontjából.


A dedikált vagy a megosztott IP a jobb?

A megosztott IP címekhez tartozó webhelyek a hírnevükön is osztoznak egymással. Ha egy webhely büntetést kap egy email vagy keresőszolgáltatótól, akkor ez az összes webhelyre vonatkozik majd. Dedikált IP használata esetén nincs ilyen veszély, ráadásul egy saját IP olyan lehetőségeket is kínál, amik segíthetnek a webhely keresőoptimalizálásában.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

CPA

A CPA definíciója A CPA (cost-per-action, azaz „műveletenkénti...

Kétszintes program (Two-tier Program)

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Közösségi média

A közösségi média definíciója Közösségi...

Tesztelés

A tesztelés definíciója A tesztelés általános...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.