Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A Google Ads definíciója
A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google hirdetési szolgáltatása, amelynek segítségével fizetett hirdetéseket helyezhetsz el a Google termékeiben és a Google partnerek webhelyein. Ezek a hirdetések (jellegüktől függően) általában kiemelt pozícióban jelennek meg az ingyenes (vagyis organikus) találatok között.
A Google Ads definíciója
A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google hirdetési szolgáltatása, amelynek segítségével fizetett hirdetéseket helyezhetsz el a Google termékeiben és a Google partnerek webhelyein. Ezek a hirdetések (jellegüktől függően) általában kiemelt pozícióban jelennek meg az ingyenes (vagyis organikus) találatok között.
A Google hivatalos definíciója szerint „A Google Ads a Google internetes reklámprogramja.”
A „sportzokni” keresésre például a következő hirdetéseket láthatjuk:
A Google Ads hálózatai
A Google Ads rendszer két hálózatból áll: ezek a Keresési Hálózat illetve a Display Hálózat – ezeken helyezheted el CPC és CPI hirdetéseidet attól függően, hogy milyen célokat szeretnél elérni velük.
A Keresési Hálózathoz tartoznak a Google Keresőben (ilyenek például a fent látható sportzoknis reklámok is), a Google Térképen, és más Google termékekben megjelenő fizetett találatok. Íme egy példa a Google Térképből:
Míg a Keresési Hálózat szöveges hirdetéseket tartalmaz, a Display Hálózat az egyéb jellegű hirdetéseké – ide tartoznak a YouTube videókon megjelenő hirdetések, a Gmail reklámok, és a Google partnereinek webhelyein felbukkanó hirdetések (általában bannerek formájában).
Célzás a Google Ads rendszerében
A különböző hirdetések úgynevezett célzás segítségével jutnak el a hirdetőktől az ideális felhasználókhoz. A legegyszerűbb példája ennek simán rákeresni egy termékfajtára, és megnézni, hogy milyen hirdetések szerepelnek a találatok között:
Tegyük fel, hogy szeretnél új gumikat vásárolni a kerékpáromhoz. Rákeresel a „kerékpár gumi” kifejezésre, és rögtön megjelenik 4 hirdetés, ami ilyen jellegű termékeket kínál neked (a te találataid eltérőek lehetnek). Ha rákattintasz egyre ezek közül, akkor az adott hirdetés feladója egy bizonyos összeget fizet a Google-nak azért, mert egy új látogatót (és lehetséges ügyfelet) irányított a webhelyére.
Ez a célzás lényege – a hirdetők úgy állítják be hirdetéseiket, hogy azokkal ideális ügyfeleket célozzanak meg. Egy kerékpár szerviz üzemeltetője, vagy egy gumikat áruló kereskedő értelemszerűen olyan felhasználókat fog megcélozni, akik olyan kifejezésekre keresnek rá, mint például „kerékpár gumi”.
Remarketing
A Google Ads lehetővé teszi, hogy ezeket a felhasználókat emlékeztesd arra, hogy korábban már érdeklődtek márkád, termékeid, szolgáltatásaid iránt, és visszacsalogasd őket webhelyedre. Ez a remarketing lényege. Az remarketing lényegében azt jelenti, hogy kifejezetten azokat a felhasználókat célzod meg újra hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődésüket mutatták ki kínálatod iránt – ezeket a hirdetéseket kifejezetten úgy érdemes elkészíteni, hogy felhívják a felhasználók figyelmét arra, hogy érdemes lenne újra ellátogatni webhelyedre, mert korábban már jártak ott.