Digitális Marketing Tölcsér
A Digitális Marketing Tölcsér definíciója
Azt a folyamatot jelenti, amely során a cégek megszerzik maguknak és megtartják az ügyfeleiket a keresőmarketing segítségével.
A tölcsér részei a következők:
1. Tudatosság: Céged hírnevének terjesztése SEO-n és reklámokon keresztül történik
2. Felfedezés: A potenciális ügyfél böngészni kezdi a céged weboldalát, hogy többet tudjon meg
rólad és szolgáltatásaidról illetve termékeidről.
3. Megfontolás: A potenciális ügyfél elgondolkodik valamilyen termék megvásárlásán vagy
egyéb cselekvésen
4. Konverzió: A potenciális ügyfél elvégzi a megfontolt cselekvést (vásárol valamit, kitölt egy
űrlapot, stb.)
5. Ügyfél-cég kapcsolat, illetve ügyféli hűség: Fontos, hogy jó kapcsolatot tarts fenn az
ügyfelekkel ügyfélszolgálat és egyéb kommunikációs csatornák alkalmazásával
6. Ügyfélmegtartás: Fontos továbbá, hogy olyan értékeket kínálj az ügyfeleknek, amiket a
versenytársaik nem képesek megadni számukra. Ezzel, illetve a kiváló felhasználói élmény
biztosításával és minőségi szolgáltatásokkal biztosíthatod, hogy az ügyfelek újra megkeresnek
majd.
Gyakori kérdések
Mi az a digitális marketing tölcsér?
A digitális marketing tölcsér arra a folyamatra utal, amely során egy cég ügyfeleket szerez magának. A digitális marketing tölcsér több szakaszból áll.
Mik a digitális tölcsér szakaszai?
A digitális tölcsér többféleképpen is szakaszokra bontható. A leggyakoribbak, fentről lefelé: Tudatosság, Felfedezés, Megfontolás, Konverzió, Ügyfél-cég kapcsolat, Ügyfélmegtartás.
Mire jó a digitális marketing tölcsér?
A digitális marketing tölcsér segít felvázolni egy cég marketingfolyamatait, illetve az ezek közötti kapcsolatokat. A tölcsér továbbá lehetővé teszi, hogy az egyes szakaszokat külön-külön optimalizálhassuk, illetve külön mérhessük a hatékonyságukat.