Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Mi az az arbitrázs ?
Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának összehasonlítása, majd az olcsóbb piacon való megvásárlása és szinte azonnali viszonteladása a drágább piacon. Az árkülönbségek talán minimálisak, de egy bizonyos minőség felett idővel lényeges profit érhető el ezzel a módszerrel.
Az AdSense arbitrázs lényege
Az AdSense arbitrázs lényege, hogy egy weboldalra annak üzemeltetője PPC hirdetések segítségével forgalmat terel, azonban a hirdetések CPC-je alacsonyabb, mint a kattintásonkénti bevétel a weboldalon elhelyezett AdSense hirdetésekből. Ez talán elsőre bonyolultnak hangzik, de ha megnézünk néhány példát, akkor máris sokkal átláthatóbbá válik a dolog:
- Tegyük fel, hogy egy drága kulcsszó köré építesz fel egy weboldalt, mint például a „Mesothelioma” (a Mesothelioma magyarul mellhártyarákot jelent, és első sorban az azbeszt okozhatja) és más ezzel kapcsolatos kulcskifejezések, például „Mesothelioma ügyvéd”. Az utóbbi általában 5 ezer forint körül van. Ez után forgalmat kezdesz el bevonzani erre az oldalra Google AdWords kampányon keresztül úgy, hogy további rákkal kapcsolatos kulcsszavakra licitálsz. Az ilyen kulcsszavak általában csupán 250-300 Ft körül mozognak. A beérkező forgalom nem lesz pontosan célzott, de még így is jó eséllyel növekedik majd meg az átkattintási arányod (CTR). Minden 15. „Mesothelioma” hirdetésre kattintó látogató profitot termel majd neked.
- Az AdSense arbitrázs egy másik kihasználási módja a következő: PPC kampányodat egy másik keresőmotoron (tehát nem a Goole-on) indítod el, ahol kisebb a forgalom, és ezért a licitárak is alacsonyabbak a top kulcsszavakra. Itt az előnyt az olcsóbb licitárak jelentik, azonban a hátrány az, hogy a legtöbb más keresőmotor elenyésző forgalommal rendelkezik a Google-hoz képest.
A Google 2006-ban egy olyan fizetési rendszert vezetett be, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a Google Display Hálózatán (más weboldalakon) elhelyezett hirdetésekre sokkal kevesebbet kelljen licitálniuk, mint a Google találati oldalain megjelenített hirdetésekre. Ez azt jelenti, hogyha utánanézel az AdWords CPC-i között egy bizonyos kulcsszónak, és az eredmény azt mutatja, hogy a CPC-je több ezer forint, akkor még mindig nem biztos, hogy egy e köré a kulcsszó köré épített AdSense weboldallal ne lenne kisebb a hasznod kattintásonként párszáz forintnál. Éppen ezért az AdSense arbitrázs nem túl népszerű, hiszen a licitárak rendkívül alapos tanulmányozását igényli.