Mi az a B2B marketing, és hogyan kell alkalmazni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > B2B marketing

B2B marketing


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


A B2B marketing definíciója

A B2B (Business-to-Business) marketing olyan marketingtaktikák és stratégiák összessége, amelyekkel egy cég más cégeket és szervezeteket céloz meg, hogy értékesíthesse nekik kínálatát. Nem a B2B marketing nem összetévesztendő a B2C (Business-to-Consumer) marketinggel, amely során egy cég közvetlenül a fogyasztókat célozza meg.

A B2B marketinges kampányok (és tartalmak) általában informatívabbak és tényszerűbbek, mint a B2C-s tartalmak. Ez azért van, mert a fogyasztókkal ellentétben a cégek és szervezetek első sorban arra alapozzák vásárlási döntésüket, hogy az adott termék vagy szolgáltatás hogyan befolyásolja majd bevételüket. A fogyasztókat általában nem az érdekli, hogy befektetésük hogyan térül meg pénzügyileg, de a céges döntéshozók részéről mindig ez a legfontosabb szempont.

 

Kik alkalmaznak B2B marketinget?

A B2B marketinget minden olyan cég alkalmazza, amelyek más cégeknek vagy szervezeteknek is értékesítik termékeiket vagy szolgáltatásaikat. Sok cég fogyasztóknak illetve más cégeknek is értékesít, így ezek egyszerre illenek B2C és B2B kategóriába is.

A B2B kampányok célpontjai azok, akiknek hatalmukban áll vásárlási döntéseket hozni egy cégen belül, vagy legalább befolyásolhatják ezeket a döntéseket valamilyen szinten. Ezek a személyek egy cég vállalati hierarchiájának több szintjén is elhelyezkedhetnek.

 

Egy B2B marketingstratégia összeállítása

A B2B marketingre heves verseny jellemző az ügyfelek figyelméért. Egy hatékony B2B marketingstratégia összeállításához gondos tervezésre, kivitelezésre és kezelésre van szükség.

 

1. Legyen egy átfogó képed céljaidról

Mielőtt bármilyen további döntést meghoznál B2B marketingkampányoddal kapcsolatban, először is ki kell tűznöd azokat a mérhető üzleti célokat, amelyeket céged szeretne elérni ezzel a kampánnyal. Ezek a célok alkotják majd stratégiád alapjait.

 

2. Határozd meg célpiacodat és buyer personádat

Ez egy nélkülözhetetlen lépés minden B2B marketingprojekthez. Míg a B2C termékeknek többnyire általánosabb célközönségük van, addig a B2B termékek és szolgáltatások gyakran egy szűk réspiacnak szólnak, akiknek sajátos problémáik és igényeik vannak. Minél jobban le tudod szűkíteni célközönséget, annál relevánsabb marketingkommunikációval szólíthatod majd meg ideális ügyfeleidet.

Érdemes továbbá létrehozni néhány buyer personát (https://matebalazs.hu/buyer-persona-utmutato.html), akiknek aztán célzott anyagokat állíthatsz elő B2B marketingkampányodhoz.

 

3. Válaszd ki a legjobb csatornádat és taktikákat B2B marketingedhez

Ha már tudod, hogy kiket szeretnél megcélozni B2B marketingeddel, a következő lépés ez alapján eldönteni, hogy hol és hogyan éred majd el őket. Válaszolj az alábbi kérdésekre (az előző lépésben összeszedett információk alapján), és rögtön körvonalazódni kezd majd, hogy mi a teendőd:

  • Hol töltik ideális ügyfeleid az idejüket internetezés közben?
  • Milyen kérdéseket tesznek fel a keresőmotoroknak?
  • Milyen közösségi platformokat használnak?
  • Milyen ipari rendezvényeken szoktak részt venni?
  • Milyen hiányosságaik vannak versenytársaidnak, amiket pótolhatnál?

 

4. Készítsd el B2B marketingtartalmaidat és kampányaidat

Amint a terv elkészült, ideje kivitelezni. Érdemes minden választott marketingcsatorna bevált módszereit alkalmazni. Egy hatékony kampányhoz kreatív gondolkodásmódra, hasznos adatokra, aprólékos célzásra és hatékony CTA-kra van szükség.

 

5. Kövesd figyelemmel teljesítményedet

Ez egy folyamatos feladat lesz, ami segít, hogy ne térj le a céljaidhoz vezető útról. Miután B2B marketingstratégiád mozgásba lendül, folyamatosan figyelned kell, hogy mely tartalmaid teljesítenek jól, kevésbé jó, illetve, hogy miért. Ezen információk birtokában a későbbiekben megfontoltabb döntéseket hozhatsz tartalmaidat, hirdetéseidet és általános marketingkommunikációdat illetően, hogy a befektetett pénzedet és idődet a leghatékonyabb dolgokra tudd fordítani.

Még ha egy remek tervvel is állsz neki egy stratégia kivitelezéséhez, akkor is előfordulhat, hogy egyes elemek finomítást igényelnek majd, miután létrehoztad őket.

Minél többet vizsgálod az elemzési, statisztikai felületeket, illetve alkalmazod az innen szerzett tudást stratégiádban, annál jobb eredményekre számíthatsz majd rövid- és hosszútávon is. Nézd meg, hogy közönséged mire reagál pozitívan, és próbálj ebből többet biztosítani nekik.

 

A B2B marketing eszközei

Blogok

A tartalommarketing egyik támoszlopa a blog. Egy rendszeresen frissülő blog organikus optimalizálásra ad lehetőséget, és érdeklődő forgalmat vonzhat webhelyedre. Egy blogon többféle tartalomformátum is szerepelhet, például szöveges cikkek, infografikák, videók, esettanulmányok, és így tovább.

 

SEO

A Google algoritmusfrissítései miatt a SEO, azaz a keresőoptimalizálás szabályai rendszeresen változnak, és neked is ezekhez kell igazítanod új illetve meglévő tartalmaidat is. Az utóbbi években például a Google egyre kevesebb figyelmet fordít a kulcsszavakra és a metaadataokra, és inkább a keresőszándéknak megfelelő találatokat igyekszik felsorolni a felhasználóknak.

 

Közösségi média

A B2B marketinghez mind a közösségi média organikus, mind pedig a fizetett eszközeit érdemes felhasználni. A közösségi hálózatok lehetővé teszik, hogy ott érd el lehetséges ügyfeleidet, ahol szívesen töltik az idejüket. A B2B vásárlók többsége a LinkedInen aktív, de sokan vannak azok is, akik a Facebookon és más „B2C” platformokon is nézelődni szoktak.

 

Tanulmányok és e-könyvek

Érdemes olyan nagyobb önálló tartalmakat is létrehozni, amelyek hasznos információkat kínálnak, és letölthető formában kínálni őket a célközönség számára. Ezek gyakran olyan e-könyvek, amiket az érdeklődők az elérhetőségük (email) megadásáért cserébe szerezhet meg.

 

Email

Az email marketing a közhiedelemmel ellentétben a mai napig nagyon hatékony lehet, ha az embernek sikerül keresztülnavigálnia az adatkezelési törvények tengerén. A marketing emailek nagyszerű megtérülést hozhatnak, és a szegmentációnak köszönhetően jól is célozhatók.




Gyakori kérdések


Mi az a B2B marketing?

A B2B (Business-to-Business) marketing azokat a marketingstratégiákat foglalja magába, amelyekkel a cégek más cégeket és szervezeteket igyekeznek megcélozni.


Mi a különbség a B2B és a B2C között?

A B2B cégek ügyfelei más cégek és szervezetek, míg a B2C cégek fogyasztókat szolgálnak ki.


Mik a B2B marketing eszközei?

A B2B marketing alapjait a tartalommarketing, a SEO, a közösségi média marketing és az email marketing alkotják.


B2B online marketing Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Remarketing

A remarketing definíciója A remarketing az a folyamat, amely során...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a...

Intelligens árképzés

Az intelligens árképzés definíciója Az intelligens...

Linkfarm

A linkfarm definíciója A linkfarm egy lekezelő kifejezés olyan linkgyűjtő...

XML

Az XML definíciója Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.