Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A display hirdetés definíciója
A display hirdetésnek (vagy vizuális hirdetésnek) két definícióját különböztetjük meg.
Először is, a display hirdetés (vagy vizuális hirdetés) az a folyamat, amely során egy hirdet egy webhely, közösségi platform, vagy más digitális médium közönségét egy adott lépésre próbálja rávenni. Ez a lépés általában egy landing oldal meglátogatása, illetve az azon történő konverzió.
Display hirdetéseknek (vagy vizuális hirdetéseknek) nevezzük továbbá magukat a reklámokat is, amiket a hirdetők erre a célra használnak. Ezek lehetnek szöveges hirdetések is, de általában valamilyen vizuális elem formájában jelennek meg (innen a név), például képekként, vagy videókként. E hirdetések célja, hogy kattintásra ösztönözzék a felhasználót.
Alapvető tudnivalók a display hirdetésekről
A display hirdetések többségére CPC vagy CPM alapján szokás ajánlatot tenni. CPC (cost per click) esetén a hirdető minden alkalommal fizet, amikor valaki rákattint a hirdetésére. CPM (cost per mille) esetében a hirdetőnek a hirdetés minden ezredik megjelenése után kell fizetnie.
A display hirdetéseket remarketing kampányokhoz is gyakran használják. Ilyenkor a vizuális hirdetések csak azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik korábban már érdeklődést mutattak a hirdető kínálata iránt (pl. ellátogattak a webhelyére, de nem vásároltak ott semmit).
A legnépszerűbb display hirdetési hálózat a Google Display Network (Google Display Hálózat, röviden GDN), de nem csak ezen a hálózaton lehet elhelyezni vizuális hirdetéseket.
A display hirdetések típusai
A display hirdetéseknek többféle típusa is létezik, amelyeket különböző célokra és különböző helyeken szokás használni. Íme a leggyakoribbak ezek közül:
- Bannerhirdetések: A bannerhirdetések (vagy szimplán bannerek) a legrégebbi display hirdetések közé tartoznak. A bannerek gyakran egy weboldal tartalma felett, a szöveges bekezdések között, vagy épp az oldal oldalsávjában jelennek meg.
- Közbeiktatott hirdetések: Ezek a hirdetések akkor jelennek meg a felhasználóknak, amikor egy weboldalra próbálnak átlépni jelenlegi tartózkodási helyükről. Mielőtt a céloldal betöltődnek, megjelenik egy hirdetés, ami így garantáltan nem kerüli el a felhasználók figyelmét (habár sokan meglehetősen bosszantónak tartják).
- Rich media: A rich media („gazdag média”) hirdetések egyszerre több elemet (pl. videó és hang) tartalmaznak, illetve lehetnek bennük interaktív elemek. Egy rich media hirdetésben például egy email feliratkozási űrlap is elhelyezhető.
- Videóhirdetések: A videóhirdetések számos platformon, például a YouTube-on, a Facebookon, az Instagramon és egyéb hálózatokon is rendkívül népszerűek, hiszen néhány másodperc alatt rengeteg információt lehet közölni rajtuk keresztül, és a legtöbb felhasználó manapság ennél több időt nem is hajlandó egy reklámra fordítani.
- Alkalmazásokon belüli hirdetések: Amennyiben a Google Display Hálózatát használod a Google Ads rendszerén keresztül, hirdetéseidet akár mobilalkalmazásokban is elhelyezheted.
A display hirdetések előnyei és hátrányai
Mint minden hirdetési eszköznek, úgy a display hirdetéseknek is megvannak a maguk előnyei és hátrányai. Érdemes tisztában lenni ezekkel, hogy eldönthesd, mikor éri meg használni őket, és mikor jobb valami mást választani helyettük.
Előnyök
- A display hirdetések kifejezetten változatosak, hiszen számos típusuk, méretük és formájuk létezik. Ez több lehetőséget is kínál arra, hogy kiválaszd azt a formátumot, amivel a leghatékonyabban eljuttathatod marketingüzeneteidet célközönségedhez.
- A Google Display Hálózat (GDN) jóvoltából a Google Ads display hirdetéseivel több millió webhelyen helyezheted el display hirdetéseidet, a YouTube videókról és a Play Áruházból letöltött alkalmazásokról nem is beszélve.
- Szintén a Google Display Hálózat előnye, hogy vizuális hirdetéseidet precízen célozhatod is, hogy minél több érdeklődő felhasználót érhess el velük. Alkalmazhatsz például demográfiai, földrajzi, illetve érdeklődési körök szerinti célzást is.
- A display hirdetések megjelenései, kattintásai, illetve a rajtuk keresztül bevonzott új ügyfelek konverziói mind mérhetők a Google Ads és a Google Analytics felületein, így könnyedén nyomon követheted, hogy mely hirdetéseid teljesítenek jól, és melyek kevésbé.
Hátrányok
- Mivel a modern internet tele van display hirdetésekkel, sok felhasználó egyszerűen megtanulta automatikusan kizárni ezeket látóteréből. Egy hatékony megoldás lehet a remarketing, ami kifejezetten olyan felhasználókat céloz meg, akik korábban már érdeklődtek a hirdető kínálata iránt.
A hirdetésblokkolók is egyre népszerűbbé válnak, amik hatékonyan képesek blokkolni a böngészőkben megjelenő display hirdetéseket. Ezt egyes online újságok azzal próbálják megkerülni, hogy két opciót ajánlanak a felhasználóknak: vagy ingyenesen böngészhetik továbbra is tartalmaikat, de hirdetésekkel, vagy előfizethetnek a tartalmakra, és ezzel elrejthetik az összes display hirdetést az oldalról.