A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban
A legjobb tippek weboldalad forgalmának fellendítésére 2018-ban
Nézzük, milyen online marketing stratégia vezetett 2017-ben a sikerhez az online marketing terén, és mit kell tennünk 2018-ban!
Weboldalad forgalmának növelése egyértelműen növeli majd sikeredet az online térben. A keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing mind-mind fontos eszközök, de mi a Marketing Professzoroknál a komplex online marketing kommunikációban hiszünk. Akkor lesz egy vállalat sikeres az online marketing területén, ha kommunikációját online marketing stratégiába foglalja. Mi kell ebbe a marketing stratégiába 2018-ban? Mutatjuk a legfontosabb elemeket!
Új látogatók szerzése
Készíts új tartalmakat - tartalommarketing
A forgalom megnövelésének egyik leghatékonyabb módszere a webhelyeden található oldalak számának gyarapítása. Ezzel elősegítheted, hogy a keresőmotorok találatai között weboldalaid minél több kulcsszóra megjelennek majd. Vizsgáld meg, hogy milyen új kategóriákkal, blogbejegyzésekkel vagy érdekes tartalomtípusokkal (kérdőívek, vizuális tartalmak, stb.) bővíthetnéd webhelyedet bizonyos kulcsszavak megcélzására.
18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva!
Optimalizáld régi tartalmaidat – keresőoptimalizálás, SEO
Amennyiben figyelemmel követed kulcsszavaid rangsorolását (hogy mely kulcsszavakra milyen pozícióban jelennek meg oldalaid), nézd meg, hogy mely kulcsszavakra jelennek meg tartalmaid a keresők találati oldalai alján, és egészítsd ki ezeket a jobb pozíciók elérése érdekében. A Google előnyben részesíti az új, naprakész tartalmakat a régebbi, elavultabbakkal szemben.
Készíts új termékeket
A látogatók bevonzásának másik nagyszerű módja egy olyan termék piacra dobása, amely eleget tesz elvárásaiknak és megfelel a szükségleteiknek. Az új termék új értékesítéseket eredményez majd, és több lehetséges ügyfelet von majd be a konverziós tölcsérbe is.
Indíts online tanfolyamokat
Az internet egyik legnagyszerűbb tulajdonsága, hogy bármilyen tartalomtípust publikálhatsz rajta. Az olyan hosszabb formátumú tartalmak (mint például tanfolyamok), amelyek egyszerre a felhasználók szükségleteinek is eleget tesznek, és kulcsszavakat illetve kulcskifejezéseket is megcéloznak (ne feledkezz meg a kulcsszó kutatásról) képesek nagy forgalmat vonzani webhelyedre. Az így beérkező látogatók email címeit aztán összegyűjtheted, bővítve ezzel feliratkozóid listáját.
Írj vendégcikkeket
Keress olyan webhelyeket (például blogokat), amelyek a te szakterületedhez releváns témákkal foglalkoznak. Ezen oldalak olvasói nagy valószínűséggel a te tartalmaid iránt is érdeklődnének, amit a saját hasznodra fordíthatsz. Az vendégcikkekben elhelyezheted saját tartalmaid hivatkozásait, így mind te, mind a másik fél is nagyobb forgalomra tehettek szert.
Fogadj el vendégcikkeket
Sok más webhely is igyekszik vendégcikkek írásával javítani a SEO-ját. Amennyiben nem közvetlen versenytársakról van szó, érdemes elfogadni ezeket a cikkeket. Biztos lehetsz benne, hogy ők maguk is reklámozni kezdik majd azt a tartalmat, amit a te webhelyedre írtak, ezzel növelve látogatottságodat. Mint azt már említettük – a vendégcikkekből mindkét félnek előnye származik.
Készíts infografikákat
Amennyiben céged saját designerrel rendelkezik, vagy hajlandó vagy keresni egyet az interneten, érdemes infografikákat készítened. Ezek a képes-szöveges ábrázolások egyedi módon képesek átadni történeteidet a közönségnek, akik teljesen másképpen láthatják tartalmaidat, mint korábban. Ezeket az infografikákat aztán több helyen is megoszthatod. Fontos, hogy mindig helyezz el rajtuk saját webhelyedre mutató hivatkozásokat!
Adj podcast interjúkat, vagy hívj meg vendégeket saját adásodba
A podcast rendkívül népszerű műfaj manapság, és a podcast közönség bevonzásának egyik legnagyszerűbb módja befolyásos emberek meginterjúvolása. Akár egyfajta hangos vendégcikként is tekinthetsz ezekre az interjúkra. Igyekezz tehát bejutni néhány releváns adásba egy-egy interjú erejéig, vagy indíts saját közvetítést és hívj meg rá olyan embereket, akiket közönséged szívesen hallgatna.
Közösségi hirdetések – Facebook hirdetések
A Facebookon, és más hálózatokon futtatott hirdetések viszonylag olcsónak számítanak az AdWords-höz képest. Legtöbbjük lehetővé teszi hogy közönségedet demográfiai adatok alapján szétválaszd, vagy olyan kulcsszavakat célozz meg, amelyekkel elérheted közönséged tagjait.
PPC – AdWords
A PPC általában a konverzió-orientált kulcsszavak esetén alkalmazható hatékonyan. A PPC-vel olyan látogatókat vonzhatsz webhelyedre, akik érdeklődnek annak tartalma iránt és jó eséllyel valamilyen konverzióra is hajlandóak.
Készíts és árulj kurzusokat
Tudásod továbbadásával tanúbizonyságot adhatsz szakértelmedről, és ráveheted az embereket, hogy elolvassák tartalmaidat. Ha rendelkezel valamilyen szaktudással, akkor állíts össze egy kurzust és áruld azt különböző webhelyeken és persze sajátodon is, például egy magas értékű kulcsszót megcélzó oldalon.
Készítsd Pinterest táblákat
A Pinterest egy különösen erőteljes domain, és létrehozott Pinterest tábláid igen magas rangsorolást kaphatnak. Végezd el a szokásos kulcsszó kutatást webhelyed számára, majd célozz meg néhány kulcsszót ezek közül a Pinteresten is. A táblák gyorsabb indexelése és jobb rangsorolása érdekében érdemes más online erőforrásaiddal (saját weboldal, Instagram, stb.) megtámogatni őket.
Hirdesd pinjeidet a Pinteresten
Manapság nem elég csupán kiváló tartalmakat készíteni és elvárni, hogy magától rangsorolásra kerüljön és látogatókat vonzzon be. A rangsorolás sokkal nagyobb mértékben függ a felhasználók bevonásától. mint valaha, éppen ezért erősen ajánlott költségvetésed egy részét pinjeid kiemelésére fordítani.
Partnerprogramok
A társulások különösen a B2B területeken lehetnek kifejezetten eredményesek az új ügyfelek bevonzásában. Indíts partnerprogramokat más, sajátodat kiegészítő cégekkel és vállalkozásokkal, hogy forgalmuk egy részét saját webhelyedre is átterelhesd webhely említéseken vagy akár email marketingen keresztül.
Link beszerzés
Habár egy már-már antiknak tekinthető módszernek számít, a mai napig köztudott, hogy minél több hivatkozás mutat webhelyedre, annál jobb rangsorolást kap majd. Javasolt minél több linket szerezni, amelyek különböző tartalmakból, releváns webhelyekről és az általad épített kapcsolatokból.
Készíts „satelit” webhelyeket
Ha fő webhelyed egy bizonyos réspiac köré épül, de más réspiacokkal is foglalkozol, akkor ezen réspiacok számára is érdemes külön webhelyeket létrehozni, amelyekkel aztán egymás között terelheted a beérkező forgalmat. Fontos persze feltüntetni, hogy ezen oldalak mindegyike hozzád tartozik, de remekül növelhető velük az organikus elérések száma.
Gyorsítsd fel webhelyedet
Egy gyors webhely nem csak több konverzióra képes, de a nagyobb webhelyekre több forgalom is érkezik, mert a keresőmotorok képesek gyorsabban átvizsgálni azt és több tartalmat találni rajta. Webhelyed sebességét több módon is javíthatod, például szolgáltató váltással, a kód optimalizálásával, gyorsítótárazás és tartalomszolgáltató hálózat használatával.
Végezz kulcsszó kutatást
Ha nehezen sikerül webhelyed forgalmának fellendítése, akkor végezz kulcsszó kutatást, hogy új ötletekre lelj, majd készíts új tartalmakat ezek köré.
Használj long tail kulcsszavakat
Ha webhelyed nem erősödött meg eléggé, akkor megpróbálkozhatsz long tail kulcsszavak használatával, amelyek általában több kulcsszóból állnak össze és sokkal könnyebb rangsorolásra kerülni velük. Ezekkel egy alapvető tartalommennyiséget hozhatsz létre, amelyekkel aztán visszahivatkozásokat szerezhetsz.
Szervezz versenyeket és nyereményjátékokat
Ha értékes termékekre hirdetsz meg nyereményjátékokat, azzal könnyedén gyarapíthatod email listádat, és ezzel közönségedet is. Ezekkel a játékokkal arra ösztönözheted a résztvevőeket, hogy osszák meg tartalmaidat, hogy nagyobb eséllyel nyerhessenek, és hogy azok több emberhez eljussanak.
Tarts beszédeket
Ha nem esik nehezedre kiállni az emberek elé, és beszédet tartani, akkor a különböző konferenciákon könnyedén megismertetheted magad egy erősen célzott, érdeklődő közönséggel. Érdemes ilyenkor arra ösztönözni őket, hogy írjanak előadásodról a Twitteren, így még több emberhez juthatsz el (ne felejtsd el minden dia alján megjeleníteni Twitter nevedet).
Készíts YouTube videókat
Ha képes vagy költséghatékony módszerekkel néhány videót készíteni, akkor azokat érdemes megosztani a YouTubeon, ami a legnépszerűbb videómegosztó platform az egész interneten. Egy YouTube csatorna kiépítése időigényes feladat, de hatalmas közönség érhető el vele.
Futtass YouTube hirdetéseket
Ha nem tudsz, vagy nem akarsz videókat készíteni, de vannak olyan videók, amelyeket közönséged előszeretettel néz a YouTubeon, akkor kihasználhatod a platform reklámszolgáltatását is, hogy eljuttasd hozzájuk üzenetedet.
Tarts webináriumokat
A webináriumok új közönséget terelhetnek irányodba, amikor vendégeket hívsz meg rá, hirdeted azt, vagy olyan közönséggel rendelkezel, akik előszeretettel néznek webináriumokat és osztják meg azokat, ezzel is téged népszerűsítve. Érdemes olyan vendégeket meghívni, akik maguk is népes közönségbázissal rendelkeznek.
Alkalmazd a HARO-módszert
A HARO az angol „Help A Reporter Out” azaz „segíts egy riporternek” kifejezés rövidítése. Lényege, hogy nagyszerű forrásokra lelhetsz a különböző tudósítók munkájában. Habár ez közvetlenül nem terel nagyobb forgalmat webhelyedre, ha átveszel tőlük egy idézetet (természetesen a forrás megjelölésével) és megjelölöd őket a közösségi médiás bejegyzésekben, azzal az ő közönségük számára is láthatóvá válik közzétett tartalmad.
Mentorálj egy frissen indult vállalkozást
Egy feltörekvő vállalkozás tanácsadójaként jó üzleti hírnévre tehetsz szert. Gyakran vendégcikkeket is kaphatsz, vagy felhasználhatod a kisegített vállalkozás nevét, hogy tartalmaid több helyre is eljussanak szakértői véleményként vagy forrásként.
Építs kapcsolatokat, hogy bekerülhess mások hírleveleibe
Egyes cégek napi, heti, havi rendszerességgel küldenek ki olyan hírleveleket, amelyek a saját területükhöz releváns cikkek gyűjteményét tartalmazzák, és ezek gyakran több ezer feliratkozóhoz is eljuthatnak. Ha van olyan tartalmad, amely véleményed szerint helyet kaphatna egy ilyen emailben, akkor vedd fel velük a kapcsolatot és ajánld fel azt nekik.
Meglévő látogatók megtartása
Miután valamilyen csatornán keresztül (SEO, közösségi média, hirdetés, stb.) sikeresen bevonzottad a látogatókat webhelyedre, gyakran többször is vissza kell térjenek, mielőtt konvertáló ügyfelekké válnának. Bizonyos látogatók csak kutatást végeznek, másoknak egyéb webhelyek vonják el a figyelmüket, és vannak, akik első körben még nem állnak készen a vásárlásra, vagy azon információik megadására, amelyekre szükséged lenne céged előrehaladásához. Ezeket a felhasználókat az alábbi módszerekkel veheted rá, hogy újra ellátogassanak webhelyedre.
Gyűjtsd az email címeket és rendszeresen küldj üzeneteket rájuk
Az egyik legegyszerűbb módszer a visszahívásra az emailek rendszeres kiküldése azoknak a látogatóknak, akik megadták email címüket. Akár egy heti rendszerességű hírlevélről van szó, akár egy különálló tartalomdarabról, ez a legbiztosabb módja a látogatók bevonásának.
Vendégcikkek kapcsolódó témájú oldalakon
Akárcsak az új látogatók bevonzására, a korábbi látogatóid emlékeztetésére is kiválóan alkalmasak a vendégcikkek a hasonló témájú oldalakon. Ezekben a cikkekben az olvasók figyelmét olyan termékekről vagy szolgáltatásokról emlékeztetheted, amelyeket korábban már láthattak oldaladon.
Használj újracélzott hirdetéseket
Ha online marketinget végzel, akkor elengedhetetlen, hogy újracélzást alkalmazz. A számtalan rendelkezésre álló tartalommegjelenítő hálózat (a Facebookról nem is beszélve) mellett könnyedén megcélozhatod azokat a személyeket, akik korábban már meglátogatták webhelyedet, de még nem vásároltak rajta semmit, ezzel emlékeztetve őket a konverziós folyamat folytatására.
Licitálj konkurens kulcsszavakra
Habár ez nem tartozik az etikailag legtisztább módszerek közé, az AdWords lehetővé teszi, hogy több konkurens kifejezésre is licitálj. Így amikor az emberek versenytársaidra keresnek, a te tartalmaid is megjelenhetnek a találatok között.
Hirdess közösségi médián
A közösségi oldalakon (különösen a Facebookon) követőid nem látják az összes bejegyzést, amit közzéteszel. Ha egy bejegyzés sikeresnek tűnik és sokakat elér, érdemes kiemelni azt némi pénzösszegért cserébe, hogy még többekhez eljuthasson.
Tedd lehetővé, hogy a felhasználók feliratkozzanak a tartalomra
Bizonyos CMS-ek lehetővé teszik, hogy az olvasók feliratkozzanak a hozzászólásaikra, amelyeket tartalmaid alá írnak. Számos eszközt alkalmazhatsz, amelyek a olvasók email címeit is bekérik, ezzel növelve email listádat.
Küldj értesítő emaileket a felhasználóknak az oldalon történő eseményekről
Ha valaki feliratkozott egy termékedre, akkor értesítsd őket emailben a releváns eseményekről (például ha az adott termék készletre kerül, vagy kifogy, akcióssá válik, stb.), hogy visszatérjenek webhelyedre.
Emlékeztesd a vásárlókat a kosárban hagyott termékeikről
Amennyiben ekereskedelmi webhelyet működtetsz, érdemes emailben értesíteni a vásárlókat, akik félbehagyták a vásárlási folyamatot és termékeket felejtettek a kosarukban.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.