Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

Legfrisebb cikkek:
Amit a Google szállodahirdetéseiről tudnod érdemes

Amit a Google szállodahirdetéseiről tudnod érdemes

2020.02.26

Ma már nem kell figyelmeztetnünk rá, hogy az emberek túlnyomó része az interneten keres szállást, amikor utazást tervez. Bár a Booking.com és hazánkban a Szállás.hu elnyeli a keresések egy részét, cserébe viszont óriási közvetítői díjakat szed be a szállodáktól. A cél tehát az, hogy közvetlen foglalásra ösztönözd a felhasználókat, tehát rávedd őket arra, hogy weboldaladon foglalják le a szállásukat. Nos, számos marketing technika segít ebben, így a Google szállodahirdetései is.  


Emberközpontú ügyfélszolgálat, avagy miért nem elég csak a technológiára támaszkodni

Emberközpontú ügyfélszolgálat, avagy miért nem elég csak a technológiára támaszkodni

2020.02.22

A technológia célja eredetileg az lett volna, hogy javítsa az ügyfélszolgálat minőségét, de ez időről időre nem így történik. A call centeres ügynökök előre megírt válaszai gépies, mesterséges interakciókat és dühös ügyfeleket eredményeznek. A „Kapcsolat” oldalon elhelyezett űrlapokon keresztül küldött üzenetek fekete lyukakba vésznek, és mire megérkezik a válasz (ha megérkezik egyáltalán) az ügyfél már lemondott róla vagy megtalálta máshol. Az interaktív hangos válaszadó rendszerek végtelen keresgélések labirintusába zárják az ügyfeleket, akik a helyes útvonal után kutatva végül újra a főmenüben kötnek ki. Az eredmény egy kellemetlen élmény mind az ügyfélszolgálatosok, mind pedig az ügyfelek számára.


Miért és hogyan készítsd el céged közösségi média szabályzatát

Miért és hogyan készítsd el céged közösségi média szabályzatát

2020.02.21

Ha hihetünk a statisztikáknak, a közösségi médiát több, mint 3,5 milliárdan használják világszerte. Ez természetesen páratlan lehetőségeket kínál az olyan cégek, márkák és marketingesek számára, amik és akik ott szeretnék elérni célközönségeiket, ahol azok a legszívesebben töltik idejüket. Mivel rengeteg múlik egy cég közösségi jelenlétén, ezért fontos, hogy minden ilyen jellegű tevékenység egy tisztán megfogalmazott közösségi média szabályzat alapján történjen.


Mi az a mikroblog, és miért érdemes indítani egyet 2020-ban?

Mi az a mikroblog, és miért érdemes indítani egyet 2020-ban?

2020.02.21

A hosszabb, bővebb tartalmak 2020-ban is az online marketing frontvonalán állnak, hiszen statisztikailag bizonyított tény, hogy a terjedelmesebb írások lényegesen népszerűbbek az olvasók köreiben. A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a hosszabb bejegyzések több figyelmet és megosztást kapnak: valahol 2200-2500 szó között mozog a legtöbb organikus forgalmat vonzó tartalmak hossza, míg 3000 szó felett találkozhatsz a legtöbbet megosztott bejegyzésekkel.


5 kulcsfontosságú egészségügyi UX mutató

5 kulcsfontosságú egészségügyi UX mutató

2020.02.20

A mai digitális világban a páciensekre nem szabad szimplán páciensekként tekinteni, hiszen bizonyos értelemben ők maguk is fogyasztók – különféle egészségügyi szolgáltatások, termékek és élmények fogyasztói. Ez többek között abban is megmutatkozik, hogy az emberek szeretnek tisztában lenni azzal, hogy milyen kezeléseket kapnak, miért kapják ezeket és persze azt, hogy mi ezek menete. Némelyikük tudni szeretné, hogy milyen költségekkel kell számolnia, és többségük szeretné, ha az ő maga is hozzászólhatna a legfontosabb kezelési döntésekhez.  


9 hotel marketing tipp 2020-ra a közvetlen szobafoglalások fellendítéséért

9 hotel marketing tipp 2020-ra a közvetlen szobafoglalások fellendítéséért

2020.02.20

A digitális marketing ma minden korábbinál jelentősebb hatást gyakorol a vendéglátásra, sokkal jelentősebben befolyásolja ezt az iparágat, mint bármely másikat. Azok a szállodák, üdülők és hasonló jellegű létesítmények, amelyek nem haladnak a korral, lemaradnak majd a versenytársak és az online utazási ügynökségek könyörtelen törtetése mögött. Éppen ezért sokan fel is adják, a saját hotel online marketinggel való foglalkozást, és ráhagyják magukat az OTA-kra, örök rabszolgájukká, adófizetőjükké válva ezzel. Pedig szálloda online marketing rengeteg hatákony direkt foglalásokat ösztönző elemmel bír, ezekről lesz szó ebben a cikkben.   


#4 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek: a jó Facebook kampánystruktúráról

#4 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek: a jó Facebook kampánystruktúráról

2020.02.19

Webáruház marketing sikertörténeteim sorozatom egyik előző részében – a keresőoptimalizálás és a Shopping kampányok hatékonysága mellett – már beszéltünk arról, hogy milyen fontos is a jó közösségi média (első sorban Facebook) üzemeltetés, és milyen sokat hozhat egy következetesen épített célközönség erről a felületről. De mi van a hirdetésekkel? A következő részben erről mesélek Neked kicsit, amelynek segítségével akár Te is összeállíthatod a tökéletes hirdetési struktúrád! 


Így állítsd össze egy boutique hotel marketingtervét 5 lépésben

Így állítsd össze egy boutique hotel marketingtervét 5 lépésben

2020.02.19

Szállodatulajdonosként vagy marketingesként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a marketing elengedhetetlen egy boutiqe hotel sikereihez, és hogy az igazán sikeres marketinghez egy stabil tervre is szükség van. A kérdés csak az, hogy mégis hogyan áll össze egy boutique hotel marketingterve… Mielőtt belekezdenénk a téma boncolgatásába, le kell szögeznünk, hogy a marketingstratégia és a marketingterv nem keverendők egymással. Boutique hoteled marketingterve valójában átfogó marketingstratégiád alapján készül majd el, így ne felejtsd el azt alapul venni majd a tervezés során! Már ha rendelkezel ilyennel… Ha nem, akkor is érdemes végigolvasni a cikket, hidd el, találsz majd egy-két hatékony tippet!


Miért fontos a szöveg szerkezete a SEO számára

Miért fontos a szöveg szerkezete a SEO számára

2020.02.15

Webhelyed szövegeinek szerkezete fontos a SEO számára. A megfelelő szövegszerkezettel jó eséllyel érhetsz el magasabb rangsorolást a Google-ban. Ebben a blogbejegyzésben elárulom, hogy miért fontos a szöveg szerkezete.


Így érheted el influencer marketinggel A Z generációt

Így érheted el influencer marketinggel A Z generációt

2020.02.14

A Z generáció jelenleg a világ legnagyobb fogyasztói csoportja. Egyes források szerint már most 29 milliárd dollárnyi költekezésért felelősek, míg mások ennek a sokszorosára ítélik a Z generációhoz fűzhető vásárlások összértékét, hiszen ez a fiatal korosztály a szülők költekezési döntéseit is nagyban befolyásolja.


5 bevált módszer, amikkel organikus követőket szerezhetsz az Instagramon

5 bevált módszer, amikkel organikus követőket szerezhetsz az Instagramon

2020.02.14

Az Instagramot senkinek nem kell bemutatni. A világ egyik legnagyobb közösségi platformja több mint egymilliárd aktív napi felhasználóval büszkélkedik, akik közül 200 millióan legalább egy üzleti fiókot is meglátogatnak minden egyes nap. Nem csoda, hogy az Instagram a világ egyik legnépszerűbb online marketing platformja is egyben.


Közösségi média plasztikai sebészeknek: 7 tipp az ügyfélkör bővítéséhez

Közösségi média plasztikai sebészeknek: 7 tipp az ügyfélkör bővítéséhez

2020.02.13

Mivel egyre több helyen érhetők el, a plasztikai beavatkozások népszerűsége nagyobb, mint valaha. Ez persze jó hír minden plasztikai szakembernek, hiszen a fokozott érdeklődés több lehetséges ügyfelet is jelent. Azonban ebben a digitális világban nem sok forgalomra számíthatnak, akik nincsenek aktívan jelen az interneten, különösen azokon a platformokon, ahol ideális ügyfeleik legszívesebben időznek. Ezért segíthet sokat a közösségi média plasztikai sebészeknek! A következőkben néhány profi tanácsot kínálunk ahhoz, hogy hogyan tehetsz szert plasztikai sebészként több ügyfélre a közösségi médián! Legyen szó a Facebookról, az Instagramról, a Twitterről vagy akár a Pinterestről, az alábbi taktikákat valamennyi közösségi platformon felhasználhatod!  


Szállodai tartalommarketing tippek a forgalom fellendítésére

Szállodai tartalommarketing tippek a forgalom fellendítésére

2020.02.12

A tartalommarketing a turizmusmarketing egyik, ha nem a legerősebb fegyvere. Hidd el, tapasztalatból mondjuk. Tartalomra van szükséged a keresőoptimalizáláshoz, a hírnév növeléséhez, a közösségi média marketing kommunikációd fellendítéséhez, a hírleveleidhez, és ez csupán néhány a sok-sok példa közül… Nos, nézzük meg, hogyan lendítheti fel forgalmadat a tartalommarketing, és mit kell tenned ezért!


#3 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a keresőoptimalizálásról

#3 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a keresőoptimalizálásról

2020.02.11

Webáruház marketing sikertörténetek sorozatom azért indítottam, hogy a rengeteg szakmai tartalom mellett azt is be tudjam mutatni Neked, hogy ezek valóban működnek is. Olyan apró morzsákat, kiragadott részleteket, marketing eszközöket és trükköket mutatok be – igen, számokkal – amiket nap mint nap alkalmazok ügyfeleimnél, és aminek köszönhetően a havi találkozóról elégedetten állunk fel – mindketten. A harmadik részben – ebben a cikkben – az aranytojást tojó tyúkról, a keresőoptimalizálsról mesélek Neked. 


Mit tehetsz ügyfeleid digitális jólétéért 2020-ban

Mit tehetsz ügyfeleid digitális jólétéért 2020-ban

2020.02.08

Az online marketing egyik fontos jellemzője az az óriási mennyiségű tartalom, amelyet megtermel, és amilyen sűrűn kínálja azt. Mindez digitális kimerültséghez vezethet, aminek következtében bizonyos esetekben digitális detoxikálásra lehet szükség.


Egy rövid útmutató a Facebook csoport marketinghez

Egy rövid útmutató a Facebook csoport marketinghez

2020.02.07

A Facebook csoportok drasztikusan kibővíthetik márkád eléréseit a világ legnagyobb közösségi platformján, ha megfelelően kezeled őket – ezt nevezzük Facebook csoport marketingnek. A Facebook egyik legújabb algoritmusfrissítésének köszönhetően a csoportok felkapott bejegyzései magasabban jelenhetnek meg a csoportot követő felhasználók idővonalán, ami komoly marketinglehetőségeket jelent a márkák számára.


Hogyan keress partnereket TikTok influencer marketingedhez

Hogyan keress partnereket TikTok influencer marketingedhez

2020.02.07

A TikTok hihetetlen ütemben hódítja meg a fiatalok okostelefonjait. A kínai fejlesztésű közösségi platform kifejezetten a rövid, amatőr videók körül forog, és a Z generáció új kedvenc digitális játszóterévé vált. Nem meglepő tehát, hogy a márkák is hamar felfigyeltek rá, mint potenciális hirdetési csatornára, és rövidesen kialakult a TikTok influencer marketing.


Videómarketing orvosoknak: 5 videótípus, amelyekkel több pácienst csalogathatsz praxisodhoz

Videómarketing orvosoknak: 5 videótípus, amelyekkel több pácienst csalogathatsz praxisodhoz

2020.02.07

Egy orvosi magánpraxis – mint minden vállalkozás – csak úgy képes fennmaradni és terjeszkedni, ha rendszeresen új pácienseket szerez magának. Persze ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni egy olyan világban, ahol egyre ádázabb küzdelem folyik az ügyfelek figyelméért, és ahol az egészségügy helyzete és berendezkedése szinte napi rendszerességgel változik.


6+1 tipp a hatékony szállodamarketingért

6+1 tipp a hatékony szállodamarketingért

2020.02.05

Gyakran szoktuk mondani: az online marketingben semmi sem biztos, csak a változás. Ez nyilvánvalóan a tuirzmus marketingre is igaz. Szerencsére azonban vannak olyan bevált marketing technikák, amikre bátran támaszkodhatsz attól függetlenül, hogy éppen milyen trend üti fel a fejét. 7 ilyet gyűjtöttünk most össze!  


3 kiváló kísérleti marketing példa rendezvényekről

3 kiváló kísérleti marketing példa rendezvényekről

2020.02.01

A kísérleti tartalmak nélkülözhetetlenek az olyan márkák számára, amelyek szeretnének kitűnni a közegből és szeretnék aktivizálni közönségüket. Íme néhány kísérleti marketing példa rendezvényeid megszervezéséhez, és hogy valódi kapcsolatokat alakíthass ki ügyfeleiddel.


Az értékesítési tölcsér fogalma és alkalmazása a marketingben

Az értékesítési tölcsér fogalma és alkalmazása a marketingben

2020.01.31

Az értékesítési tölcsér koncepciójának lényege, hogy az emberek egy bizonyos útvonalon keresztül jutnak el addig a pontig, amikortól ügyfélnek tekinthetők. Ez az útvonal különféle szakaszokból áll össze, az értékesítési tölcsért használó marketingesek pedig más és más marketingtaktikákkal igyekszik elérni lehetséges ügyfeleiket az alapján, hogy azok a tölcsér mely szakaszában járnak éppen.


Bombabiztos  webáruház marketing tippek 2020-ra

Bombabiztos webáruház marketing tippek 2020-ra

2020.01.31

E-kereskedelmi webhelyed azaz webáruházad elkészítése online vállalkozói pályafutásod csupán egyik fontos lépése, hiszen mit sem ér egy jó webáruház, ha az emberek nem tudják, hogy márkád egyáltalán létezik. A következő fontos feladat tehát kiemelkedni a versenytársak közül és megmutatni célközönségednek, hogy miért érdemes a te kínálatodat választaniuk másoké helyett.  


Hogyan szerezz több pácienst fogorvosként

Hogyan szerezz több pácienst fogorvosként

2020.01.30

A fogorvosi szakma veteránjainak nincs könnyű dolga manapság. Ahogy új, fiatal versenytársak indítják el praxisaikat, úgy a környékbéli páciensek is egyre több alternatíva közül válogathatnak. Ha szeretnéd megőrizni, vagy akár bővíteni ügyfélkörödet, akkor ki kell találnod, hogy mivel különböztetheted meg magadat versenytársaidtól és hogy hogyan közölheted ezt lehetséges pácienseiddel. Ebben segít az online marketing!     A következőkben 10 olyan marketingtippet sorolunk fel számodra, amelyekkel garantáltan fellendítheted fogorvosi praxisod forgalmát!  


Szállodahirdetések célzása a Facebookon – így csináld ésszerűen

Szállodahirdetések célzása a Facebookon – így csináld ésszerűen

2020.01.29

Miért is olyan elengedhetetlen eszköze az online szállodamarketingnek a Facebookon való kommunikáció? Ez első sorban két dolognak köszönhető: a Facebook egyrészt elképesztő mennyiségű adattal rendelkezik a felhasználókról, amelyeket – bizonyos módon és mértékig – a rendelkezésünkre is bocsájt, másrészt a hirdetéseinek köszönhetően lehetőséget kínál arra is, hogy marketing üzeneteinket eljuttassuk a célközönségüknkbe tartozó olyan felhasználók elé, akiket egyébként az organikus tartalmakkal nem, vagy csak sok-sok befektetett munka után érnénk el.


#2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok

#2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok

2020.01.28

Minden bizonnyal webáruház tulajdonosként Te is tudod, hogy a közösségi médiában való jelenlét nem kívánságműsor. :) Bár a Facebook-on ráköltés (hirdetések) nélkül egyre nehezebb boldogulni, még mindig megéri dolgozni vele – de az eredmények nem egyik napról a másikra jönnek majd, ha organikus posztokban gondolkodsz. A nyereményjátékok szervezése azonban még mindig nagy segítségedre lehet, így webáruház marketing sikertörténeteim sorozatom második részeként erről szeretnék Neked egy kicsit mesélni. 


Hatással van a közösségi média a SEO-ra?

Hatással van a közösségi média a SEO-ra?

2020.01.25

A közösségi média kezelése minden marketingstratégia szükséges részét képezi, de elengedhetetlen bármely jó SEO stratégiához is. A közösségi média népszerűsége megnőtt, és valószínűleg nőni is fog. Ez azt jelenti, hogy a Google és más keresőmotorok nem hagyhatják figyelmen kívül, ahogy valószínűleg neked sem kellene. Már a tweetek is megjelennek a keresőtalálatok között! Szóval beszéljünk arról, hogy milyen hatással van a közösségi média a SEO-ra.


8 ok, amiért szükséged van éttermednek keresőoptimalizálásra

8 ok, amiért szükséged van éttermednek keresőoptimalizálásra

2020.01.24

Volt idő (úgy 20-25 évvel ezelőtt), amikor az emberek többsége, ha étterembe szeretett volna menni, felcsapott egy telefonkönyvet, egy újságot vagy felkereste egy ismerősét, hogy megkérdezze mit ajánlana neki a közelben. Volt idő, amikor az étterem vezetői, akik egyben marketingesei is voltak, kiállítottak az utcára egy-egy pincért, hogy a járókelők zaklatásával hajtsanak be vendéget az étterembe. Mára a telefonkönyveket és magazinokat leváltotta az internet, és még az ismerősök véleményét is gyorsabb a közösségi médián kikérni egy étkezdéről. 2020-at írunk, amikor is egy étterem semmi jóra nem számíthat, ha nem rendelkezik stabil, erős online jelenléttel, aminek nélkülözhetetlen része az éttermi SEO, azaz a keresőoptimalizálás.    


Egészségügyi marketing a közösségi médián – hogyan csináld hatékonyan

Egészségügyi marketing a közösségi médián – hogyan csináld hatékonyan

2020.01.23

Úgy egy évtizeddel ezelőtt senki sem gondolt volna arra, hogy egy közösségi platformon nézzen utána egy orvosnak vagy magánklinikának. Ma azonban, amikor már szinte minden és mindenki megtalálható a népszerűbb közösségi hálózatokon, az emberek előszeretettel vizsgálják meg, hogy mit mondanak mások egy egészségügyi szakemberről az interneten. A közösségi média az orvosok nélkülözhetetlen marketingeszközévé nőtte ki magát, és Te is temérdek páciensről maradsz le, ha nem vagy aktív a megfelelő platformokon. A következőkben néhány tippet sorolunk a sikeres egészségügyi marketinghez – kezdjük is!  


12 szállodamarketing-tipp a közvetlen foglalásokért

12 szállodamarketing-tipp a közvetlen foglalásokért

2020.01.22

Nem egy, nem kettő szállodával dolgoztunk együtt az évek során, jelenleg is több hotel szerepel az ügyfélkörünkben, így pontosan tudjuk, hogy a közvetlen foglalásra való ösztönzés – ezzel együtt a szállásközvetítő weboldalaknak fizetett jutalékok összegének csökkentése – elsőrendű kérdés. Ez persze gyakran nem könnyű feladat, ráadásul tapasztalataink szerint a felhasználók egy része egyáltalán nem is tudja, hogy a hotel saját weboldalán, vagy egy szállásközvetítő weboldalon (Booking.com, Szállás.hu, stb.) foglalt. Nézzünk meg tehát néhány bevált módszert, amelyekkel közvetlen foglalásra ösztönözheted jövendőbeli vendégeidet!  


#1 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a Shopping kampányokról

#1 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a Shopping kampányokról

2020.01.22

Ez a cikk egy “10 dolog amit webáruház üzemeltetőként meg kell tenned” dolognak indult, de rájöttem valamire: a rengeteg egyébként valóban hasznos szakmai tartalom mellett most nem azt szeretném neked megmondani, hogy HOGYAN csináld, hanem azt, hogy MIÉRT csináld – persze azzal együtt, hogy MIT csinálj… Egy sorozatot indítok…  



Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
643 293
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ezine

Az ezine az angol „electronic magazine”, azaz „elektronikus magazin”...

API

Mi az az API (Application Programming Interface)? Az API az angol „application programming...

Csoportos email

Mi is az a csoportos email?   A csoportos email többnyire olyan csoportosan...

Árbővítmény

Mi az az árbővítmény? Az árbővítmények...

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.