notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi is az az online marketing, és hogyan működik? Példák, definíció.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi is az az online marketing, és hogyan működik?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi is az az online marketing, és hogyan működik?


2019/03/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Vizsgáljuk meg, kinek van szüksége online marketingre, mit is jelent ez a fogalom, miből áll, és hogyan lehet hasznára egy vállalkozásnak? Részletes útmutató!

Mi is az az online marketing, és hogyan működik? Példák, definíció.

Az elmúlt néhány évtized során rengeteget változtak az emberek vásárlási szokásai. Korábban magazinokból, a televízióból, vagy a rádióból értesültünk a legújabb termékekről és szolgáltatásokról, azonban ma már egyre több vásárló kezdi meg és fejezi be a vásárlási folyamatot az interneten, online keretek között. Sőt, szinte mindenki. Édesapám 74 éves, le nem teszi a tabletet, ott olvas újságot, keres rá dolgokra, videózik. Édesanyám szerintem a Facebook legaktívabb usere. Nem kell mondanom, hogy 15 éves lányomtól mennyit tanulok az Internetről, a YouTuberól, vagy az Instagramról. Egyszóval mindenki online. 

 

Ez csupán egy remek bizonyíték arra, hogy az online marketing működik, méghozzá nagyon is hatékonyan, illetve hogy minden modern cégnek foglalkoznia kell vele, ha el szeretné érni korunk vásárlóit. Akkor is, ha azt hiszi, hogy nem. Ilyenek pl. az éttermek vezetői, akik nem képesek elfogadni, hogy egy étterem ma már nem csak a jó ételekből és az udvarias pincérekből áll.

 

Fontos, hogy még ha nem is túl mélyen, de minden cégtulajdonos tisztában legyen az online marketing alapjaival, hogy hatékonyan használhassák a legújabb marketingeszközöket, és megfontoltabb döntéseket hozhassanak kampányaik kialakítása és futtatása során.

 

Ha te is ilyen cégvezető vagy, esetleg szimplán csak érdekel, hogy mi fán terem az online marketing, akkor ez a rövid összefoglaló neked szól!

 

Mi az a online marketing?

Mindenek előtt tisztázzuk, hogy mit is jelent az, hogy „online marketing”. A online marketing lényegében nem más, mint egy márka, vagy annak termékeinek, szolgáltatásainak népszerűsítése különböző online csatornákon, például az interneten. A legtöbb cégnek van egy konkrét célközönsége, amelyet ideális ügyfelei alkotnak – az online marketing segít, hogy a cégek elérjék ezeket a lehetséges ügyfeleket azokon a online csatornákon, amelyeket a mai vásárlók előszeretettel, napi szinten használnak.

 

Az online marketing számos online technológiát vet be annak érdekében, hogy a cégek üzeneteit eljuttassa a célközönséghez. Ez a kommunikáció történhet a cég webhelyén, közösségi média profiljain, emailen, online hirdetéseken, és egyéb médiumokon keresztül is (a legfontosabbakról lejjebb bővebben is szót ejtünk majd).

 

Egy cég számára azonban nem elég egyszerűen jelen lenni az online közegben, hanem törekedni kell arra is, hogy minél jobban kitűnjön abból, minél láthatóbbá váljon a lehetséges ügyfelek számára – ebben segít az online marketing.

 

Az internet emellett drasztikusan megváltoztatta a vásárlás folyamatát is: az emberek egyre többmindent rendelhetnek meg otthonuk kényelméből. Manapság már nem kell minden apróságért felkeresni a legközelebbi szaküzletet, hiszen az interneten rengeteg szakmai kérdésre választ kaphatnak az emberek egy pár másodperces kereséssel.

 

Ezek az információk nagyban befolyásolják az emberek vásárlói döntéseit is – még ha egy üzlethelységben is vásárolnak meg egy terméket, jó eséllyel akkor is internetes kutatásuk során választják ki azt.

 

Egy vásárlási folyamat több szakaszból áll, az online marketing feladata pedig az, hogy minden egyes szakaszban megfelelő üzenetekkel célozza meg a lehetséges ügyfeleket.

 

A online marketing legfontosabb elemei

Pihengetünk?

Az online marketing rengeteg taktikát, stratégiát, eszközt, csatornát és eljárást foglal magában. Ezeket az elemeket külön-külön is ismerned kell, ha megfontolt marketingdöntéseket szeretnél hozni a jövőben. Íme az online marketing legfontosabb elemei.

 

Webhelymarketing – hatékony honlapkészítés

Céged webhelye online marketinged legfontosabb alappillére, a marketing tölcsér vége. Ez az a felület, ahol leendő ügyfeleid megismerkedhetnek márkáddal, és általában itt konvertálnak majd valódi, fizető ügyfelekké is. 

 

Nagyon ritka eset az, hogy nem tudok meggyőzni az online marketing audit során egy cégvezetést arról, hogy ha honlapja nem megfelelő, cserélje le azt egy hatékony honlapra. Ha mégsem sikerül, és a megrendelő foggal-körömmel ragaszkodik egy rossz weblapphoz, le kell mondanom a marketing tanácsadói szerepről, nem vállalok el olyan felkérést, ahol a weblap nem tökéletes. Egy jó weboldal fél siker! 

 

Az online marketing célja érdeklődőket vonzani márkád irányába, majd aktivizálni, végül pedig ügyfelekké konvertálni őket. Mivel e konverziók nagy része általában webhelyeden történik majd, így a legtöbb online marketing taktika célja az lesz, hogy webhelyedre vonzd a lehetséges ügyfeleket.

 

Webhelyed gyakran az első kapcsolatteremtési pont márkád és lehetséges ügyfeleid között, ezért fontos, hogy kiváló első benyomást tegyen. Ehhez természetesen honlapodnak előnyös megjelenésre lesz szüksége, igényes színekkel, grafikákkal, képekkel, és egyéb vizuális elemekkel. Sokan már azért hajlamosak visszafordulni egy weboldalról, mert nem tetszik nekik, amit az első néhány másodpercben látnak abból.

 

Természetesen a külső nem minden. Ne feledd, hogy weboldalad online marketingtevékenységeid központja, és célod az, hogy ide vonzd be a lehetséges ügyfeleket. Elengedhetetlen, hogy a honlapod technikailag is optimalizálva legyen, hogy megfelelően működjön, és minden elemével a konverziók irányába irányítsa az érdeklődő látogatókat. Webhelyednek ehhez könnyedén navigálhatónak kell lennie, és egyértelmű kell legyen rajta, hogy a látogatóknak mit kell tenniük azért, hogy lejjebb mozoghassanak a konverziós tölcsérben.

 

Külön meg kell említeni, hogy honlapodnak hibátlanul kell működnie mobileszközökön is, ugyanis a böngésző felhasználók nagy része első sorban már ilyen készülékeken éri el az internetet, és annak tartalmait.

 

Keresőoptimalizálás, vagyis SEO

A keresőoptimalizálás (röviden SEO) szintén egy egyedi eleme az online marketingnek, és egyben az egyik legfontosabb is. A helyzet a következő: a Forrester egyik tanulmánya szerint a fogyasztók 71%-a egy keresőmotoron (például a Google-on) kezdi a vásárlását. A keresőoptimalizálás segít, hogy márkád, termékeid, vagy szolgáltatásaid láthatóbbá váljanak e vásárlók számára.

 

A SEO valójában egy eljárás, aminek az a célja, hogy webhelyed tartalmai magasabb pozícióban jelenjenek meg a keresőmotorok találatai között. Bizonyára te is általában az első három találat valamelyikére kattintasz rá, valahányszor rákeresel valamire a Google-ban – szinte mindenki ezt csinálja. Fontos tehát, hogy minél magasabb pozícióba kerüljenek tartalmaid, hogy minél több kereső felhasználó kattintson rájuk. 

 

Megkülönböztetünk azonban fizetett találatokat, melyek nem a keresőoptimalizálás, hanem a fizetett Google hirdetések eredményei. Ezek mellett a találati listában a “hirdetés” felirat található. Persze csak akkor, ha nem használsz hirdetés blokkolót. Mi a különbség? 


A keresőoptimalizálás nem egyszerűen több forgalmat segít webhelyedre irányítani – a bevonzott forgalom minőségét is javítja. Jó minőségű forgalom alatt olyan felhasználókat értünk, akik ténylegesen érdeklődnek márkád, vagy kínálatod iránt, és jó eséllyel konvertáló ügyfelekké is válhatnak majd. A SEO-nak fontos szerepe van ebben – azzal, hogy gondosan kiválogatott kulcsszavakat célzol meg tartalmaidban, biztosíthatod, hogy tartalmaid valóban érdeklődő felhasználók előtt jelenek majd meg (akik márkáddal kapcsolatos kulcsszavakra keresnek rá).

 

Tartalommarketing

A tartalommarketing egy másik végtelenül fontos része minden valamirevaló online marketingstratégiának. A tartalommarketing lényege, hogy márkád különféle tartalmakat készít, amelyekkel bevonzhatja és/vagy aktivizálhatja leendő vagy meglévő ügyfeleit.

 

Az elkészített tartalmaknak több célja is lehet – például a márka népszerűsítése, a webhelyforgalom fellendítése, több érdeklődő bevonzása, vagy éppen a meglévő ügyfelek megtartása.

 

Bármilyen online marketingtaktikát is szeretnél alkalmazni, mindenhez valamilyen tartalmat kell majd létrehoznod. Ez lehet egy rövid közösségi bejegyzés, egy kapcsolatteremtő email, egy hasznos e-könyv, egy oktatóvideó, egy hosszabb blogbejegyzés, és így tovább.

 

Ha igazán jó, hatékony tartalmakat szeretnél készíteni, akkor gondolkodj el rajta, hogy célközönséged mit találna érdekesnek, szórakoztatónak, vagy éppen hasznosnak. Ehhez persze először meg kell ismerkedned célközönségeddel, hogy megismerd igényeiket, félelmeiket, vágyaikat, problémáikat, és megoldást kínálj ezekre tartalmaiddal illetve kínálatoddal (termékeiddel és szolgáltatásaiddal).

 

Közösségi média marketing

Manapság már szinte minden márka online marketingstratégiájában szerepel valamilyen közösségi hálózat, mint kiegészítő elem. A közösségi média marketing során – nem meglepő módon – valamilyen közösségi platformot használsz arra, hogy népszerűsítsd tartalmaidat, illetve kapcsolatot teremts és ápolj célközönségeddel. Ez történhet egy, vagy egyszerre akár több hálózaton (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, stb.)

 

A közösségi média marketing célja általában a márka népszerűsítése, az érdeklődők bevonzása, illetve a célközönség aktivizálása.

 

A marketing e formájának egyik nagy előnye, hogy óriási közönségeket lehet elérni vele az interneten – a Facebooknak több mint kétmilliárd, az Instagramnak pedig több mint egymilliárd felhasználója van, és ez csak két platform (habár két nagyon népszerű is) a sok közül.

 

A közösségi média marketing működhet önállóan, és más marketingformák kiegészítőjeként is. Az egyik leggyakoribb módszer a tartalommarketing keretei között megalkotott tartalmak népszerűsítése különböző közösségi platformokon. Ha például van egy esettanulmányod, amit egy feliratkozásért cserébe kínálsz a felhasználóknak, akkor kiragadhatsz belőle néhány érdekes információt, megoszthatod ezeket a Facebookon, és egyben linkelhetsz is a tanulmány oldalára webhelyeden, hogy az érdeklődők könnyedén rátaláljanak.

 

PPC hirdetések

Habár az organikusan (nem fizetett módszerekkel) bevonzott forgalom nagyon értékes lehet, nem szabad elfordulni a fizetett online marketingmódszerektől sem, hiszen ezek is rengeteg minőségi, érdeklődő ügyfelet fordíthatnak márkád irányába. A fizetett online hirdetések leggyakoribb formái a PPC (pay-per-click) hirdetések – valahányszor egy felhasználó rákattint egy PPC hirdetésre, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a hirdetési felület üzemeltetőjének.

 

Az egyik legnépszerűbb hirdetési platform a Google Ads (ami sokáig Google AdWords néven működött). A Google Ads többek között lehetővé teszi, hogy hirdetett tartalmaid a Google organikus (ingyenes) találatai felett, a hirdetések között jelenjenek meg.

 

De muszáj fizetett hirdetéseket használni? Mi van azzal a keresőoptimalizálás dologgal, amiről az előbb szó volt? Az nem elég ahhoz, hogy az ember magasan jelenjen meg a találatok között?

 

Nos, egyáltalán nem kötelező fizetett hirdetési kampányokat futtatni, de megvannak a maga előnyei, és egyáltalán nem zárják ki egymást a keresőoptimalizálással. A PPC hirdetések előnye, hogy szinte azonnali eredményeket lehet elérni velük, míg a SEO-nak jóval több időre lesz szüksége, hogy igazán beinduljon és látványos eredményeket hozzon. A PPC hirdetések első sorban (de persze nem kizárólag) friss márkák számára lehetnek hasznosak, amelyeknek tényleg sok idejükbe telik előkelő pozíciót elérni keresőoptimalizálással (de még nekik sem szabad elhanyagolniuk a SEO-t).

 

Ha van valami, amiben a SEO és a PPC hirdetések hasonlítanak egymásra, akkor az az, hogy több forgalmat, ráadásul több minősített forgalmat vonzanak webhelyedre. Ahogy a keresőoptimalizálás során, úgy a PPC hirdetések elkészítésekor is megcélozhatsz releváns kulcsszavakat, és ha a felhasználók ezekkel kapcsolatban keresnek rá valamire (tehát érdeklődnek irántuk), akkor megjelenhetnek nekik hirdetéseid.

 

Email marketing

Az email marketinget sokan elavult technikának tartják, pedig a mai napig az egyik leggazdaságosabb és legkedvezőbben megtérülő online marketingforma lehet, ha az ember tudja, hogy hogyan csinálja hatékonyan. Számos márka használ emaileket az ügyfeleivel, partnereivel való privát kommunikációra.

 

A marketing emaileket általában a márkatudatosság fellendítésére, rendezvények népszerűsítésére szokás használni. Emellett a meglévő ügyfeleket is segíthetnek megtartani, vagy újabb vásárlásra ösztönözni, például személyre szabott, különleges ajánlatok felkínálásával.

 

Marketing emailjeid tartalma az adott kampány céljától függ majd. Íme néhány példa arra, hogy mi mindenre használhatod az emaileket stratégiád részeként.

 

  • Hírlevelet küldhetsz érdeklődő feliratkozóidnak, amelyben összegyűjtheted legújabb, legérdekesebb tartalmaidat, vagy csak azokat, amely témák iránt érdeklődnek.
  • Üdvözlő emailt küldhetsz azoknak a felhasználóknak, akik feliratkoznak email hírleveledre, amiben minden fontosabb információt megoszthatsz velük.
  • Promóciós tartalmakat küldhetsz az érdeklődőknek a közelgő akciókról, és egyéb különleges ajánlatokról.
  • Kapcsolódó tartalmakat, termékeket ajánlhatsz korábbi olvasóidnak, ügyfeleidnek korábbi vásárlásaik és egyéb aktivitásuk alapján.

 

Az email marketinget általában nem új érdeklődők bevonzására szokás használni (hiszen ha valaki feliratkozik, az már érdeklődőnek számít), mindinkább arra, hogy megszerzett érdeklődőidet fokozatosan a konverzió irányába fordítsd, hogy idővel konkrét ügyféllé váljanak. Emellett meglévő ügyfeleidet is segíthetnek megtartani.

 

Sok fent említett technikához hasonlóan az email marketinget sem szokás egymagában használni, de remek kiegészítője lehet más marketingformáknak – például (hasonlóképpen a közösségi médiához) felhasználhatod arra, hogy a tartalommarketinggel létrehozott tartalmaidat minél több érdeklődőhöz eljuttasd.

 

Mindez egyszerre: Egy integrált többcsatornás marketingstratégia kidolgozása

Most már tisztában vagy azzal, hogy mi az az online marketing, és hogy milyen fő alkotóelemekből áll. Azonban a sikerhez nem elég külön-külön ismerni ezeket az elemeket – tudnod kell, hogy hogyan alkalmazhatod őket egymás kiegészítésére, hogy megvalósíthasd velük átfogó kampánycéljaidat.

 

Az integrált többcsatornás marketing egy olyan marketingstratégia, amely célja egy teljeskörű, egységes élményt biztosítani ügyfeleid számára a fent említett marketingformák együttes felhasználásával. Ha összehangolod a különböző csatornákon kommunikált marketingüzeneteidet, és változatos taktikákat alkalmazol minden marketingtevékenységed során, akkor azzal egy egységes márkaképet állíthatsz fel, és sokkal sikeresebb kampányokra is számíthatsz.

 

Egy ilyen összetett marketingstratégia kialakításához először is tudnod kell, hogy a különböző online csatornák hogyan segítik cégedet céljai elérésében. A különböző célok eléréséhez más és más taktikákat, illetve csatornakombinációkat érdemes használni.

 

Hogyan használd az online marketinget?

A probléma csak az, hogy egy integrált többcsatornás marketingstratégia kialakítása és kivitelezése elképesztően nagy feladat, és túl nagy falat lenne egy cégvezető, vagy egy kezdő marketinges számára…Sokszor egy teljes marketing csapatot igényel. Mit tehetsz hát? Alkoss vagy készíttess külső tanácsadóval egy dokumentált online marketing startégiát, és oszd meg vele a feladatokat. Minden bizonnyal sok mindent jobban csinálnak majd ebből a komplex stratégiából is a munkatársaid, de sok mindenhez kevés lesz a tudásuk vagy kapacitásuk. Ezt bízd inkább külsős tanácsadóra. Hogy mit tudunk mi ebben segíteni? Kattints IDE, mutatom! 
 

egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Címke

Olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a weboldalak tartalmaihoz (blogbejegyzések, videók,...

Állítás

Az állítás egy értékesítési email azon része, amelyben egyfajta ígéretet teszel a...

Dropshipping

Mi az a dropshipping? A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az...

Szövegíró

Mit csinál egy szövegíró? A marketing világában a...

tartalommarketing

Mit jelent a tartalommarketing? Tartalommarketingnek hívják azt a marketing...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.