Digitális, online marketing stratégia biztonságtechnikai cégeknek
Digitális, online marketing stratégia biztonságtechnikai cégeknek
Biztonságtechnikai cég marketingese, vezetője vagy? Szeretnéd tudni, mi viszi sikerre az „őrző-védő” cégeket az online avagy a digitális marketing területén? A marketing tanácsadó válaszol!
Az online marketing folyamatosan változó világában egy marketing szakember kénytelen folyamatosan új technikákat kipróbálni, és új taktikákkal bővíteni stratégiáját, ha versenyben szeretne maradni. A Google szinte folyamatosan változtatja algoritmusát, a Facebook is állandó változásban van, ezt a mozgást követnie kell online marketing kommunikációdnak és weboldaladnak is. Nincs ez másképp egy biztonságtechnikára specializálódott cég esetén sem. A biztonságtechnika terőletén egyre fokozódik a konkurencia harc, de szerencsére sokan gondolják még úgy, hogy a kapcsolati rendszer a leghatékonyabb marketing eszköz. Pedig ha tudnák, ismernék az Internet marketing erejét… Ez mindenképpen jó hír Neked, aki az élre kerülhetsz a digitális kommunikációban, így versenyelőnyre is szert tehetsz a lemaradókkal szemben.
A biztonságtechnikai cégek között végzett külföldi kutatások szerint azonban az online marketing eszköztára az alábbi ábrán bemutatottak alapján hoz üzleteket a cégeknek:
A biztonságtechnikai cégek alkalmazhatnak többek között inbound vagy tartalommarketinget, közösségi média marketinget, online hírleveleket, Google PPC és display hirdetéseket, Facebook hirdetéseket és email kampányokat is, de nem létezik egyetlen nyerő stratégia, amely minden biztonságtechnikai cég számára megfelelő lenne.
Fontos minél több újdonságot kipróbálni, figyelni az eredményeket, és ezek alapján módosítani a módszereket. A siker érdekében érdemes egyszerre csak egy technikára összpontosítani. Sokan az alábbi lépéseket alkalmazzák, de ez nem jelenti azt, hogy ez az egyetlen út a siker irányába!
Biztonságtechnikai céged digitális, online marketing stratégiájának kialakítása
A biztonságtechnika területén a bizalom nagyon fontos mutató, fontosabb, mint sok más területen. Sokan éppen ezért nem hisznek az online marketing eszközökben ezen a területen, mert nem tartják kellőképpen személyesnek azokat. Kialakítható azonban egy olyan marketing stratégia, mely személyes kommunikációt tükröz, így megnyeri az ügyfelek és leendő ügyfelek bizalmát. Ennek két fontos tényezője az emailmarketing és a közösségi média marketing.
18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva!
Email marketing
Az első lépés minden lehetséges és meglévő ügyfél email adatainak összegyűjtése – erre a kezdetektől fogva folyamatosan szükséged lesz. Az email címek beszerzése céged egyik alapfeladata, a cégkultúra egyik szerves része kell legyen még akkor is, ha egyelőre nem vagy kész email marketinget folytatni. Készíts leltárt a meglévő és hiányzó címekről, és kezeld prioritásként ezek felkutatását. Ha a már meglévő ügyfelek emailcímét elkéred, mint ismerősnek és bizalmi szolgáltatónak oda fogják adni. Az adazlapra, hol ezt gyűjtöd, szúrj be egy kis részt, amiben engedélyezteted velük, hogy akcióiddal néha megkeresd őket. Az ügyfelek 90%-a ezt zokszó nélkül aláírja. Nem is kell őket folyamatosanakciókkal bombáznod, sokkal inkább küldj ki nekik néha biztonságukkal kapcsolatos tanácsokat, információkat. Hálásak lesznek érte.
Tegyél ki weboldaladra is egy biztonságtechnikai tippek hírelvél feliratkozási lehetőséget, sokakat fog érdekelni mit tehetnek biztonságuk érdekében. Minden esetet (kiállítások, promóciók, ajánlatkérők stb.) ragadj meg, hogy felajánld ezt az „ingyenes szolgáltatást” potenciális vevőidnek.
Reszponzív, keresőoptimalizálható weboldal
Jobb esetben egy megfelelő online kiinduló alappal rendelkezel, ami egy könnyedén navigálható és „reszponzív” webhelyből áll, és lehetővé teszi egy blog futtatását is. A reszponzív tulajdonság azt jelenti, hogy a webhely jól láthatóan minden eszközön és könnyedén használhatóan jelenik meg bármilyen mobileszközön (telefon, tablet, számítógép stb.). Habár érdemes egy egyedi és látványos designt választani, nem szükséges egy vagyont költeni az előre elkészített webhely stílusokra, drága designerekre. Sokkal fontosabb, hogy weboldalad a keresőoptimalizálás feltételeinek megfeleljen, arra alkalmas legyen. Fontos így a weboldal betöltődési sebessége, asztali gépen és mobilon is. Ezt akár most is letesztelheted a Google ingyenes eszközével itt. Kérdezz rá honlapkészítő cégendél, hogy milyen CMS rendszert (honlap motor) használ. Ha a válasz a Wordpress vagy a Joomla, illetve bármilyen nyílt forráskódú rendszer, akkor ne is kísérletezz annak javításával, keress egy másik honlapkészítőt. A honlapkészítés egyszerű dolognak tűnik, azonban nem az. A jó honlapkészítő cég kiválasztása ne a régi ismeretségen múljon, sokat veszthetsz egy nem kellően hatékony weboldalon!
Megtervezett online marketing stratégia
A következő javasolt lépés egy hatékony digitális marketing stratégia kidolgozása, tartalmak, landing oldalak és egyszerű CTA gombok elkészítésére. A lehetséges ügyfelek oktató jellegű, releváns és érdekes tartalmakkal való folyamatos kiszolgálása (tartalommarketing) egy hatásos online jelenlét kialakításának alapja. Az új tartalmak elkészítése nem mindig egyszerű feladat, ezért kifejezetten hasznos egy olyan tartalommarketing tervet létrehozni, amely a számodra, és értékesítési csapatod számára leggyakrabban feltett kérdésekre válaszokat adó tartalmak elkészítésére összpontosít. Ezen válaszok összegyűjtésével webhelyed egyre több bizalmat érdemel majd ki az olvasóktól, és az érdeklődő látogatók számára sok hasznos információt kínál majd. Mindez hozzásegít ahhoz, hogy a Google jó helyezéssel jutalmazza a ranglistán, és ahhoz is, hogy értékes hírleveleket küldhess, ahogy azt fent tárgyaltuk.
Forgalom bevonzása biztonságtechnikai céged webhelyére, közösségi média marketing és SEO
Egy új és jól működő weboldal még fantasztikus tartalmakkal sem ér semmit, ha a látogatók nem képesek rábukkanni. A közösségi média és a SEO (keresőoptimalizálás) tökéletes arra, hogy tartalmaidat olcsón de hatékonyan eljuttasd a célközönséged elé.
Közösségi média marketing
Derítsd ki, hogy célközönséged mely közösségi platformokon érheted el, és ezeken keresztül szolgáltass nekik tartalmakat olyan gyakorisággal, amelyet képes leszel hosszú távon is fenntartani.
A biztonságtechnikai marketing egyik kiváló eszköze a Facebook. Hogy miért? Mert azok az emberek, akik új biztonsági rendszert szeretnének telepíteni, a Facebookon fordulnak segítségért az ismerőseikhez. A Facebook az ismerősökről, a bizalomról szól. Ha jól kezeled Facebook oldaladat, személyes ismerőssé válhatsz ebben az ismeretségekről szóló rendszerben. Még a lehetséges céges ügyfelek esetén is fontos észben tartani, hogy nem egy egész szervezetet, hanem egy személyt próbálsz megszólítani.
Fizetett Facebook hirdetések
A fizetett Facebook hirdetések kiválóak az olyan otthontulajdonosok, cégtulajdonosok, intézményigazgatók és egyéb ügyfélperszónák elérésére, akiknek személyes felelősségük otthonuk vagy cégük védelmének biztosítása. A Facebook, a Google és a LinkedIn is kibővítették célzási lehetőségeiket – az utóbbi például lehetővé teszi egy céglista feltöltését, és ezen lista tagjainak megcélzását. A kulcsszó az önállóság – légy proaktív, vedd fel a kapcsolatot már emberekkel, cégekkel és szervezetekkel, írj hozzászólásokat, „lájkolj”, ossz meg dolgokat. Röviden: légy valódi része az online közösségnek.
Keresőoptimalizálás (SEO)
Ahogy előbb említettük, a keresőoptimalizálás alapja a megfelelő honlap. A teljes keresőoptimalizált állapot elérése azonban hosszú munkát igényel. Nem 2-3 szóra kell a Google találati listájának elején jönnöd, hanem akár több ezerre is. Ehhez egy megfelelő SEO stratégia szükséges. Erről részletesen itt írtunk: Miért van szükséged keresőoptimalizálás szolgáltatásokra?
Ami azonban biztos, hogy legyen az új ügyfél, vagy akár régi, aki új dolgot szeretne, ma az emberek nagy többsége rákeres a Google-ben arra, amit szeretne. Ha nem téged talál meg ott, mások is esélyt kapnak nála!
Fizetett hirdetések (AdWords) alkalmazása az érdeklődő forgalom bevonzása céljából
Javasolt napi rendszerességgel letesztelni az AdWords kampányokat és figyelemmel követni az eredményeiket, és ezek alapján elvégezni a szükséges változtatásokat rajtuk a hatékonyabb hirdetések érdekében. Habár a fizetett hirdetések kiválóan alkalmasak egy bizonyos témakör iránt érdeklődő forgalom bevonzására, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy egyszerű módszer is.
Azok a fizetett Google kampányok, amelyek beválnak egy biztonságtechnikai cég számára, még nem biztos, hogy egy másiknak is sikereket hozhatnak. Kitartó teszteléssel és állítgatással idővel leszűkíthető a kör a leghatékonyabb kampányokra, éppen ezért a fizetett módszer egyfajta türelemjáték. Videók felhasználásával (amelyeket könnyedén beszerezhetsz az általad használt biztonsági felszerelések gyártóitól) a digitális hirdetésekben és közösségi média bejegyzésekben további érdeklődést generálhatsz.
A rendszeresen szükséges módosítások mellett ne feledkezz meg a platformban bevezetett újdonságokról és változásokról sem, ezek ugyanis hatással lehetnek kampányaidra. A Google előszeretettel vezet be olyan frissítéseket, amelyek gyökeresen megváltoztatják a PPC hirdetések elosztását anélkül, hogy erről figyelmeztetnék a hirdetőket.
Automatikus marketing stratégiák biztonságtechnikai cégek számára
Automata email rendszer
A digitális kirakós utolsó darabkája az ügyfelek emailen keresztül való elérése az értékesítés és a marketing közötti szakadék áthidalásával.
A biztonságtechnikai cégek számos célra használhatják az emailek által nyújtott lehetőségeket: új ajánlatok ismertetése, fontos hírek és gyártási változtatások közlése az ügyfelekkel, stb.
Az email marketing nem csupán az ügyfelekkel való kapcsolattartást, bizalomépítést és a hűség megerősítését teszi lehetővé, hanem lehetőséget nyújt egy lépéssel az olyan lehetséges új ügyfelek előtt maradni is, akik készen állnak a vásárlásra. Ha automatikusan generált emailekkel fegyverzed fel értékesítései csapatodat, azzal időt takarítasz meg: nem csak az érdeklődő ügyfeleket veheted rá ezzel a konverzióra (pl. vásárlás), hanem a lehetséges ügyfelek oktatására is alkalmazhatod őket, hogy egy rövidebb értékesítési cikluson belül több üzletet tudj megkötni. Természetesen ezek az automatizmusok sem lehetnek spam jellegű reklámlevelek, hasznos, érdekes, informatív tartalommal kell ellátnod potenciális vevőidet.
Az email se nem új, se nem fényűző, mégis ez a mai napig a legnagyobb megnyitási és átkattintási aránnyal rendelkező marketing eszköz. Egyértelmű tehát, hogy a bevétel megnövelése érdekében elengedhetetlen az ügyfelek email címeinek megszerzése, ahogy azt fent is taglaltuk. Az emailek kiválóak a különböző termékek és szolgáltatások ismertetésére.
Chatbotok
A 2016-os év nagy marketing boomja volt a chatbotok bevezetése. Egy jó chatbot segít személyes kapcsolatot kialakítani leendő ügyfeleiddel és leveszi az ügyfélszolgálatod válláról a terhet, hogy sok, unalmassá vált kérdésre keljen válaszolgatnia. Proaktívan jelen tud lenni bizonyos helyzetekben és elad saleseid helyett.
Biztonságtechnikai online marketing teendők – Összegzés
Miket kell tehát megfontolni egy digitális marketing stratégia kidolgozásakor?
- Elég könnyű-e rátalálni üzletedre és elég egyszerűen navigálható-e webhelyed?
- Rendelkezel-e azokkal az információkkal, amelyekre az emberek kíváncsiak, és sikerül-e megfognod ezen emberek érdeklődését a későbbiekben folytatott kommunikáció reményében?
- Van-e elég erőforrásod ahhoz, hogy ezt a biztosan megtérülő marketing startégiát hatékonyan üzemeltesd, minden marketing eszközre kiterjedően, vagy érdemes inkább külső segítségre költened.
Mint minden marketing és üzleti terv, a digitális stratégia is folyamatos értékelésre és frissítésre szorul. Foglalj tehát írásba egy stratégiát, vezesd azt be az egész cégen belül, és frissítsd szükség szerint. Online marketing stratégiádat szívesen aduitáljuk. Elmondjuk véleményünket és javaslatot teszünk a hatékonyság növelésére.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.