Mi az és miért fontos a keresőoptimalizálás, mennyiben segíti ez egy cég üzleti eredményeit, hogyan is kell ennek nekikezdeni, milyen a jó SEO tanácsadó cég?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Miért van szükséged keresőoptimalizálás szolgáltatásokra?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi az és miért fontos a keresőoptimalizálás, mennyiben segíti ez egy cég üzleti eredményeit, hogyan is kell ennek nekikezdeni, milyen a jó SEO tanácsadó cég?

Mi az és miért fontos a keresőoptimalizálás, mennyiben segíti ez egy cég üzleti eredményeit, hogyan is kell ennek nekikezdeni, milyen a jó SEO tanácsadó cég?

Cégtulajdonosként vagy marketingeskéntt biztosan hallottál már a SEO-ról, és olyan kérdések fogalmazódhattak meg benned, mint például „Mi is az a SEO egész pontosan?” vagy „Miért kellene nekem a SEO?” esetleg „Hogyan segíthet az én webhelyemen?”

 

Az alábbiakban ezekre és más fontos kérdésekre szeretnénk válaszolni. Megvitatjuk, hogy mit jelent maga a keresőoptimalizálás, miért fontos a webhelyek számára, és hogy általában milyen szolgáltatásokat kínál egy SEO-val foglalkozó marketingcég.

 

Mi az a SEO?

A SEO az angol „search engine optimization”, azaz magyarul „keresőoptimalizálás” kifejezés rövidítése. Leegyszerűsítve SEO-nak nevezünk minden olyan tevékenységet, amivel feljavítható egy webhely teljesítménye a keresőmotorok (például Google) találati oldalain. A SEO célja, hogy egy webhely vagy annak egyik oldala minél magasabb rangsorolást érjen el a keresőmotorok találatai között – lehetőleg első, vagy nagyon közeli helyezést.

 

Egyre több cég foglalkozik online értékesítéssel, ezért az internetes versenymezőny egyre csak nő és nő. A SEO azért jött létre, hogy segítségével rávezethessük a keresőmotorokat, hogy mely webhelyek és online áruházak érdemlik meg a vásárlók és az érdeklődők figyelmét. SEO nélkül akár olyan online áruházak is az első helyre kerülhetnének a keresőtalálatok között, amelyeket szinte senki nem látogat.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

 

A keresőoptimalizálás számos kisebb összetevőből áll, ideértve a kulcsszó és kulcskifejezés optimalizálást, a linképítést, a tartalommarketinget és rengeteg más technikát és taktikát. A keresőoptimalizáláshoz gyakran alapos kutatás szükséges, amelynek célja kideríteni, hogy az adott webhely számára milyen SEO módszerek lennének a leghatékonyabbak, és hogy miként érdemes alkalmazni azokat. Néhányról ezek közül több szót is ejtünk majd a későbbi bekezdésekben.


Miért van szükségem SEO szolgáltatásokra?

A mai digitális korban szinte minden webhelynek szüksége van valamiféle optimalizálásra a jobb rangsoroláshoz. Amennyiben ezt az oldalt olvasod, biztosan kíváncsi vagy rá, hogy miért is lehet neked szükséged SEO szolgáltatásokra. Az alábbi példa ezt hivatott szemléltetni.

 

Képzeld csak el, hogy milyen lépéseket teszel, amikor egy új céget keresel, amivel együtt dolgozhatnál, egy éttermet ahol ehetnél vagy egy szállodát, ahol megszállhatnál. Mielőtt találomra kiválasztanál egyet a telefonkönyvből, bizonyára egy kicsit utánajársz, hogy kivel érdemes együttműködni. Ilyenkor általában kikéred a barátaid, ismerőseid, vagy más cégtulajdonosok véleményét, akik már használták azt a szolgáltatást, amivel kapcsolatban partnert keresel magadnak. Ezt követően valószínűleg az interneten folytatod a kutatásodat, vagy személyesen látogatsz el a cégekhez, esetleg megnézed, hogy mások milyen értékeléseket írtak róluk. Némi kutatás és összehasonlítgatás után képes leszel kiválasztani azt a céget, ami számodra a legalkalmasabb üzleti partner lehet.

 

Az érdekes az, hogy a keresőmotorok egy ehhez nagyon hasonló elv alapján döntik el, hogy mely webhelyek érdemlik ki az első helyeket a találati oldalaikon bizonyos adott kulcsszavakra. E folyamat során a keresőmotorok is számos tényezőt figyelembe vesznek, mint például a webhely minőségét, népszerűségét és a felhasználók elégedettségét, ismertségét. A fenti szempontok nélkül nehezen választhatnál magadnak üzleti partnert, a Google pedig SEO nélkül nehezen dönthetné el, hogy melyik webhelyet rangsorolja az első helyre.

 

Azért van tehát szükséged SEO szolgáltatásokra, mert segítenek a megfelelő jeleket küldeni a keresőmotorok irányába, és ezzel egyre feljebb segítik webhelyedet azok ranglistáján. Régebben ez egy egyszerű tudomány volt, utána lehetett olvasni hamar a Neten, mit i kell beállítgatni a weboldaladon. Manapság, a Google algoritmusának fejlődésével és folyamatos változásával azonban ez már nem ilyen egyszerű. 

 

Mit tehet egy SEO szolgáltatásokat kínáló cég?

Egy a keresőoptimalizálással foglalkozó cég számos szolgáltatást kínálhat. Segíthetnek abban, hogy webhelyed rangsorolásra kerüljön (és minél előkelőbb ranggal), optimalizálhatják webhelyedet, hogy jobban teljesítsen, segíthetnek a tartalmak elkészítésében, és számos másban is. Minden SEO cég és specialista különböző abból a szempontból, hogy mit kínálnak, mennyit kérnek szolgáltatásaikért, vagy hogy milyen eredményeket garantálnak ügyfeleiknek. Mi azonban magával külön, a keresőoptimalizálással NEM foglalkozunk, mivel az online marketing egy összetett tudomány. Hatása a keresőoptimalizálásnak is akkor a legnagyobb, ha mindez egy marketing stratégiába foglalva működik. Ennek a marketing stratégiának nyilvánvalóan erős eleme lesz a SEO, és ha arra kérsz fel bennünket, hozzunk neked több ügyfelet egy hatékony online marketing stratégia kidolgozása és megvalósítása révén, akkor abban SEO technikáink nagy szerepet fognak játszani. Részletesebben erről itt: Mire kérj ajánlatot, és mire NE! 

 

Mi tartozik tehát a keresőoptimalizálás szolgáltatások közé? Az alábbiakban felsorolunk néhányat a számos szolgáltatás közül, amelyeket egy tipikus SEO-val foglalkozó cég általában kínálni szokott.

 

Kulcsszó kutatás és megállapítás

Mielőtt bármilyen lépést tenne webhelyed rangjának javítása érdekében, egy SEO szolgáltató általában kutatást végez a céged számára legoptimálisabb kulcsszavak és kifejezések felkutatása céljából, majd kiválasztja ezek közül a legmegfelelőbbeket. Ez történhet személyes meetingek során és az adott iparág online helyzetének (népszerű kulcsszavak, trendek, versenytársak, stb.) megvizsgálásával is.

 

Ezt követően a SEO cég tudni fogja, hogy mely kulcsszavakra lesz egyszerűbb jó rangot elérni – ezek enyhébb optimalizálást és kevesebb tartalmat igényelnek – és hogy melyek lesznek azok, amelyek helyezéseiért nagy a verseny – ilyen esetben aktívabb célzásra és linképítésre lehet szükség.

 

Kezdeti webhely optimalizálás (ON site SEO)

Amennyiben webhelyed nemrégiben készült el, vagy még sosem alkalmaztak rajta SEO-t, akkor némi kezdeti optimalizálásra lesz szükség. Ez a korábban megállapított kulcsszavak és kifejezések megfelelő helyen a forráskódba való beírását jelenti majd a webhely minden egyes oldalára kiterjedve, hogy a keresőmotorok felfigyeljenek azokra.

 

A kezdeti optimalizálás része továbbá a webhely meta leírásainak és kulcsszó mezőinek kitöltése is, ezek a leírások jelennek meg ugyanis a felhasználóknak, akik a keresők találati listájában olvasgatják a találatokat. A kezdeti optimalizáláshoz tartozik még a webhelyen található oldalak címeinek megfelelő kitöltése is.

 

Némi tartalomnak webhelyed kezdőlapján és más oldalain is érdemes megjelennie. Néhány mondat vagy rövid bekezdés elhelyezése lehetőséget biztosít arra, hogy a megfelelő kulcsszavak minden oldal tartalmában elhelyezhetők legyenek, így minden oldal rangsorolhatóvá válik.

 

Fontos a honlap technikai megfelelősége is, ilyen pl. az oldal betöltődési sebessége vagy a responzív nézet, de rengeteg más hasonló paramétert kell ellenőriznünk egy honlapkészítő cég munkákán.

 

Beküldés a keresőmotoroknak

Különösen az új webhelyek számára lehet fontos ez a lépés. Ugyan a keresőmotorok idővel rátalálnak majd webhelyedre a rá mutató hivatkozásokon keresztül (más oldalakról, vagy közösségi platformokról mutató linkek), a leggyorsabb módszer beküldeni azt a keresőmotoroknak kiértékelésre a mielőbbi indexelés reményében.

 

A beküldés a fenti lépéseket (kulcsszavak megállapítása, kezdeti optimalizálás, stb.) követően a webhely beküldésre kerül a keresőmotoroknak. Miután azok elvégzik az indexelést, a webhely megjelenik majd a találatok között.

 

Ezek után további optimalizálásra lehet szükség, hiszen a következő lépés a minél előkelőbb pozíció elérése a ranglistákon. Ezt egy tipikus SEO cég az alábbi technikákkal igyekszik elérni.

 

A felhasználói élmény javítása

A webhelyedre látogató felhasználók „élménye”, azaz a UX (User Experience) rendkívül fontos rangsorolási szempont. Ha valaki ellátogat webhelyedre és taszítónak, vagy nehezen navigálhatónak találja azt, nagy valószínűséggel hamar tovább is áll majd. Ha így tesznek, akkor a távozásukról szóló adatok azonnal jegyzésre kerülnek annál a keresőmotornál, amelyről eljutottak hozzád. Ezeket „visszafordulásoknak” nevezzük, és habár egy-két ilyen eset minden webhellyel előfordul, a nagyobb visszafordulási arány azt jelezheti a keresőmotorok számára, hogy webhelyed talán nem érdemli meg jelenlegi rangját az adott kulcsszóra – még akkor sem, ha egyébként webhelyed tartalma nagyon is releváns.

 

Ezen visszafordulások elkerülése végett a SEO szolgáltató a felhasználói élmény javítására törekszik majd webhelyeden. Ez történheti a kezdeti fázisban, vagy folyamatosan a stratégia kivitelezése során. A felhasználói élmény javításához a tartalom, a visszafordulási arány és a hátrahagyott kosarak mennyiségének felbecsülésére van szükség, amelyet követően a SEO szolgálgató javaslatokkal áll elő az élmény javítása céljából.

 

Minőségi linképítés

A feljebb említett példában megemlítettük, hogy az emberekhez hasonlóan a Google is mások „véleményei” alapján rangsorolja a webhelyeket. A webhelyek hivatkozások segítségével „győzhetik meg” a keresőmotorokat arról, hogy megbízhatóak, és hogy jobb rangsorolást érdemelnek.

 

A linképítés a SEO világának egyik legfontosabb tevékenységévé vált. Általánosságban minél nagyobb a verseny egy kulcsszóra, egy webhelynek annál több rá mutató hivatkozásra van szüksége, hogy jobb rangsorolást kapjon rá. Habár vannak módszerek az ilyen hivatkozások (linkek) beszerzésére, bizonyos cégek és vállalkozások számára nehézkes feladat lehet kiépíteni ezeket.

 

A linképítés számos specifikus taktikából és módszerből áll. Lehet egy egyszerű közösségi profilban elhelyezett hivatkozás, vagy vendégcikkekben feltüntetett link, de lehet szó nagyobb méretű tartalmakról is, amelyeket más webhelyek is megosztanak. Egy hatékony és folyamatos linképítési stratégia elengedhetetlen egy stabil online jelenlét kiépítésére és állandó javítására.

 

Tartalomkészítés, tartalommarketing

A webhelyek tartalma számtalan célt szolgál. Felhasználóid és ügyfeleid számára olvasnivalót biztosít, és segít megismertetni velük termékeidet, szolgáltatásaidat, céged történetét, alapvető információit, és egyebeket is. A kiváló tartalmakat nagy valószínűséggel tovább is osztják majd, ami segíthet a linképítésében. SEO szemszögéből azonban a tartalom az, ami alapján a keresőmotorok megállapítják, hogy webhelyed mennyire releváns egy bizonyos kulcsszóhoz vagy kulcskifejezéshez.

 

Webhelyed tartalmának, különösen a kezdőlapodon és a landing oldalakon olvasható szövegnek tartalmaznia kell a megfelelő kulcsszókat és kifejezéseket a rangsorolás javításához. Nem minden esetben egyszerű feladat olyan szöveges tartalmat írni, amely a keresőmotorok és a látogatók számára is megfelelő, de egyáltalán nem is lehetetlen. A SEO cégek szolgálatainak gyakran az ilyen szöveges tartalmak megírása is a részét képezi.

Folyamatos frissítések és optimalizálás

Mivel az online körülmények rendszeresen változnak, így az első helyre kerülés és annak megtartása folyamatos kihívást jelenthet. Egyik nap még a lista csúcsán helyezkedsz el, másnapra viszont egy algoritmus frissítés akár egy fél oldalas zuhanást is eredményezhet. A SEO cégekkel való együttműködés biztosítja, hogy webhelyed mindig naprakész és az ilyen változtatásokra minél előbb reagálhatsz majd
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!