notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Honlapkészítés 2020-ban – Hogyan és kivel fogj hozzá: Egy átfogó útmutató cégtulajdonosoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Honlapkészítés 2020-ban – Hogyan és kivel fogj hozzá: Egy átfogó útmutató cégtulajdonosoknak

Honlapkészítés 2020-ban – Hogyan és kivel fogj hozzá: Egy átfogó útmutató cégtulajdonosoknak


2020/05/25
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Új honlapot szeretnél, de félsz, hogy nem igazodsz el a lehetőségek között? Laikusként nehéz dönteni, 20 év tapasztalattal, marketing tanácsadói szemszögből elmondom, mire figyelj! 
 

Honlapkészítés 2020-ban – Hogyan és kivel fogj hozzá: Egy átfogó útmutató cégtulajdonosoknak
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Szóval úgy döntöttél, hogy elkészíted saját webhelyedet, de nem tudod, hogy hogyan is vágj bele. Azonban míg évtizedekkel ezelőtt ez a lehetőségek hiánya miatt okozott problémát, ma már inkább a bőség zavara jelent gondot azok számára, akik saját webhelyet szeretnének indítani maguknak, vagy éppen vállalkozásuknak. 

 

A helyzet az, hogy webhelyet készíteni 2020-ban sokkal egyszerűbb, mint korábban bármikor. Ma már egy egyszerű grafikus is honlapkészítőnek mondja magát, és valóban, össze is tud rakni egy honlapot, ami még jól is nézhet ki – de attól még messze elmarad attól, amire neked szükséged lehet. A buktató ebben az, hogy egy grafikus által elkészített honlap keltheti a minőség látszatát, mivel megjelenése kitűnő, de attól még marketing értéke lehet csekély. Hogyan lehet ez? Nézzük legelőször, mit várj el egy honlaptól.

 

Mit jelen az, hogy hatékony honlap?

Sok cégvezető maga sincs tisztában azzal, mit várhat el egy weboldaltól, éppen ezért megelégszik azzal, hogy szép legyen, a honlapkészítő cég munkatársa kedves, a felhasználás egyszerű. Mi is kellene ennél több, ugye? Nos, ezek mind lényegtelen dolgok, ha a weboldaladat arra akarod használni, hogy az neked üzleteket hozzon. De még csak akkor is, ha látogatottságot akarsz…

 

Persze, a látogatottságért lehet fizetni is, hiszen pénzért is felkerülhetsz a Google listájának tetejére, a fizetett hirdetések közé... de hát ez egy örök albérlet, amit csak addig használhatsz, amíg fizetsz érte. Ha saját lakást szeretnél, az a keresőoptimalizált honlap, ami anélkül van a találati lista elején a Google-ben, hogy pénzt adnál a keresőóriásnak ezért. Ez sokszor sok milliós megtakarítást jelent a hirdetési költségeket nézve.

 

Mutatok egy példát.

 

Az alábbi grafikonon egy olyan budapesti étterem keresőpozícióit láthatod, akik úgy döntöttek, egy kedves kis grafikus lánynak adják oda honlapjuk készítését, és leváltották a professzionális honlapkészítő csapatot egy amatőr honlapkészítőre. Csupán azért, mert nem értették azt, amit most itt végig nézünk: nem a szépség (és a honlapkészítő cég cukisága) az, ami az üzleteket hozza. 


Étterem marketing tippek

 

Gondold el, egy budapesti étteremnek “rendezvényhelyszín Budapest” szóra visszaesni a második helyről a hatvanadikra, micsoda kiesést jelent… De harmadik volt “terembérlés” szóra is ez a honlap, most nincs az első százban. Mondhatnánk másik ezer fontos kifejezést, amire visszaesett sok tíz találattal ez a honlap. Gondold el, egyetlen rendezvényen megjönne a honlapkészítés ára, és nem egy bekérés van egy ilyen pozícióban egy honlapról. Naponta egy… És nem ennél az egy honlapnál sikerült elkövetniük ugyanezt a hibát. Ugyan ez a honlapkészítő cég készítette egyik vidéki hotelük weblapját is. A SEO visszaesés ott is drasztikus. Másodiknak lenni a “csapatépítő helyszín” kifejezésre az organikus Google-ben egy vagyont ér egy hotel számára. Kiesetek az első százból... Íme a grafikon:

 

Hotel marketing tippek

 

Nos, lehet szép a design lehet kedves a honlapkészítő cég munkatársa, ha valóban objektív, felelős döntést akarsz honlapkészítésed ügyében, akkor nem ezeket a paramétereket nézed, hanem azt, milyen eredményt hoz majd számodra weboldalad! 

 

Amennyiben szeretnéd, hogy húsz év online marketing tanácsadói tapasztalattal segítsünk új weboldalad elkészítésében, kérd ajánlatunkat most! Kattints IDE!


Nézzük meg, mi kell az eredményes honlaphoz, milyen módszerek vannak a honlapkészítésben és miben különböznek egymástól. Alábbi útmutatónkban megvizsgáljuk a főbb webhelykészítési módszereket, szót ejtünk az alapvető koncepciókról, felsoroljuk egy jó webhely jellemzőit és más hasznos információkat is megosztunk majd. 


Milyen szaktudásra van szükség egy webhely elkészítéséhez 2020-ban?

Cikk inline

Bizonyos értelemben semmilyenre. Ez meg is látszik a mai honlapokon… Na jó, ez azért ez nem ilyen egyszerű. Valójában ez attól függ, hogy pontosan mire is szeretnéd használni webhelyedet. Nem kell mindenkinek a látogatottság, nem kell mindenkinek az, hogy üzletek szülessenek weboldalából. Talán csak egy blogot szeretnél vezetni? De már teljesen más, ha egy webáruházra van szüksége cégednek. Talán egy szálloda webhelyéről van szó, aminek támogatnia kell az online foglalást is? Ezek már komolyabb kihívások. Bár ezekre is vannak sablonok, beszélünk erről is. 

 

Tehát bizonyos esetekben semmilyen webprogramozói szaktudásra nem lesz szükséged ahhoz, hogy összerakj egy webhelyet magadnak, de amennyiben különlegesebb szükségleteid vannak, akkor már más a helyzet.

 

Nézzük meg, hogy mit is értünk ez alatt!

 

A honlapkészítés legnépszerűbb módszerei

A következőkben átvesszük a három legnépszerűbb módszert egy honlap elkészítésére.

 

Honlapkészítés webhelykészítő eszközzel

Ez a legkézenfekvőbb és legegyszerűbb opció. A honlapkészítő eszközöket fejlesztő és kínáló cégek általában egyetlen kényelmes csomagban biztosítanak mindent, ami egy webhely létrehozásához és üzemeltetéséhez szükséges: sablont, szerkesztőt, webtárhelyet, domain nevet, email címet és technikai támogatást is. Jól hangzik, ugye?


Az ilyen eszközök egy saját aldomaint biztosítanak a felhasználóknak (pl. teneved.honlapkészítőeszközneve.hu).

 

A legtöbb honlapkészítő eszköz egy bizonyos ideig ingyenesen kipróbálható, majd egy nagyon baráti áron elő lehet fizetni rájuk. Vannak olyanok is, amelyek bármeddig használhatók ingyenesen, de a komolyabb funkciókra már elő kell fizetni.

 

Azonban a honlapkészítő eszközök általában csak nagyon kezdetleges webhelyek létrehozását teszik lehetővé. Ez eleinte nem feltétlenül probléma, de idővel ha új funkciókra lesz szükséged webhelyeden, vagy egy kicsivel többet tudsz meg a webprogramozásról, akkor már nem igazán fogsz tudni bővíteni rajtuk (legalábbis a legtöbb szolgáltató esetében).

 

Az ilyen webhelyekhez általában csak alapvető, vagy semmilyen dokumentáció/segítség nem tartozik, habár ez az adott szolgáltatótól is függ.

 

A honlapkészítő eszközök előnyei:

  • Egyszerűen használhatók
  • Nincs szükség extra szoftverekre
  • Nem igényelnek szaktudást
  • A biztonsági és egyéb frissítéseket az eszköz fejlesztője intézi
  • Az előre elkészített sablonok felgyorsítják a webhelykészítést


A honlapkészítő eszközök hátrányai:

  • Az adott eszköztől függ, hogy milyen funkciókat támogat (általában nem sokat)
  • Kicsi a mozgástér, mert az eszköztől függ, hogy mit tehetsz meg és mit nem
  • Nem ideálisak összetettebb webhelyek elkészítésére
  • Semmilyen egyediséget nem tartalmaznak, minden olyan lesz, mint azon konkurenciádé, aki ugyan ezt a webhelykészítő eszközt használja….

 

Népszerű honlapkészítő eszköz a például Wix, vagy a kifejezetten webáruházakkal foglalkozó Shopify.

 

Honlapkészítés tartalomkezelő rendszerrel (CMS-sel, pl. WordPress)

A következő „szint”, ha úgy tetszik egy tartalomkezelő rendszert (content management system, röviden CMS) használni webhelyed elkészítéséhez. Ezeket használják a grafikusból avanzsált honlapkészítők is, a szomszéd kissrác, aki ötvenezerért összedob neked valamit, és rengeteg magát honlapkészítőnek hívó, de programozási készségekkel nem rendelkező vállalkozó, akik honlapkészítőnek hívják magukat. Ezek hasonló elven működnek, mint a honlapkészítő eszközök, azonban használatuk is jóval összetettebb és design terén is megvannak a saját korlátjaik.

 

Egy honlapkészítő eszközzel saját designt hozhatsz létre webhelyed számára, míg egy CMS esetében általában csak előre elkészített sablonok közül választhatsz, amelyeket nem igazán tudsz majd személyre szabni megfelelő szaktudás nélkül. 

 

Többféle CMS létezik, úgymint a Drupal vagy éppen a Joomla!, de a legnépszerűbb kétségtelenül a WordPress, ami néhány kattintással telepíthető és igénybe vehető (ráadásul az alapcsomag ingyenes is). Ezt a legegyszerűbb használni is, ezért ebben a részben most kifejezetten a WordPressről lesz szó a CMS-ek kapcsán.

 

A WordPressen temérdek designsablon közül választhatsz, amelyek gyakran minimális személyre szabást is kínálnak különleges szaktudás nélkül. Azonban ha komolyabb változtatásokat szeretnél, akkor vagy értened kell a HTML/CSS pároshoz, vagy szerezned kell valakit, aki otthon van ezekben. Gyakran éppen ezt emlegetik az egyedi forráskódú rendszerek hátrányaként, hogy programozó szükséges hozzá, míg a WordPresshez nem. Nos, ha valami tényleg egyedit, különlegeset szeretnél, akkor a WordPress is programozást igényel. 


Gyakran támadnak engem azért Wordpress Honlapkészítők, mert leszólom a termékeiket. Nem, én mindig elismerem, rengeteg jó WordPress honlapkészítő létezik, akik valóban programozók, csak a WordPresst használják platformként. Ők azonban általában multiknak vagy külföldi projekteken dolgoznak. Irtózatos árakon. Az alap magyar WordPress honlapkészítők 90 százaléka a szomszéd kissrácból és az online marketinghez semmit nem konyító grafikus lányokból áll. Ők is szívesen dobálóznak azonban azokkal az árakkal, amiket hozzáértő kollégáik használnak, valódi szaktudás azonban nincs mögöttük. A laikust azonban egy jól kinéző WordPress sablon meg tud vezetni. Sőt, ha ezek az amatőr honlapkészítők két olyan szót szólnak a keresőoptimalizálásról, amit a laikus megrendelő nem ért, akkor még azt is elhiszik nekik, hogy képesek a keresőbarát honlap elkészítésére. Pedig messze nem. 


Az eddigiek alapján úgy tűnhet, hogy CMS-t, főleg WordPress-t használni messze nem valami jó ötlet (erről itt írtam részletesen), mint egy sokkal egyszerűbb webhelyszerkesztőt. Szóval miért olyan népszerű megoldás mégis?

 

Nos, míg egy alapvető WordPress webhely valóban nem túl izgalmas vagy kínál sok funkciót, szó szerint több ezer beépülő modul (angolul plugin) közül válogathatsz hozzá, amelyekkel sokkal jobban felszerelheted webhelyedet, mint bármelyik webhelyszerkesztővel. Vannak például fordító beépülő modulok, vagy olyanok is, amelyek a keresőoptimalizálást segítik elő (pl. Yoast SEO). Népszerű választás a WooCommerce is, ami egy komplett webáruházat ad hozzá WordPress webhelyedhez. Nagyszerű, gondolod, akkor most ezekkel mégis személyesre szabhatom weboldalamat. De ez a valójában jól hangzó tény is tisztázást érdemel.

 

Nézzük csak:
Mi a keresőoptimalizálás lényege? Jobb legyen a honlapod, az online jelenléted, mint a konkurenciáé. Nyilván, ez rengeteg egyéb paraméterből is áll, mint a honlap technikai minősége. De gondolj csak bele, a Forma 1-et valahogy mindig az a pilóta nyeri, akinek jobb az autója. Vannak zseniális pilóták, akik évekig nyernek, majd átkerülnek egy másik kocsiba, és vége mindennek. Mi lenne, ha mindenki ugyan olyan kocsiban versenyezne? Mi lenne, ha a Ferrari ugyan azt a sablont használná, mint a Mercedes? Mert bizony a keresőoptimalizálás egy része is technikai verseny. Ha ugyan azt a sablont használod, ugyan azzal a pluginnal optimalizálsz, mint a konkurencia, bizony össze kell szedned minden tudásod, hogy jobb legyél nála. Míg ha van esélyed egy jobb autóra, akkor ha kicsit kényelmesebben hátra is dőlsz, akkor is előbb érsz be. Érted már? 

 

A tartalomkezelő rendszerek (pl. WordPress) előnyei:

  • Te választhatsz webtárhelyet magadnak.
  • Ideális választás, ha többnyelvű webhelyre van szükséged.
  • Hozzáférhetsz a webhely forráskódjához, ha változtatni szeretnél rajta (vagy van egy webprogramozó, aki elvállalja ezt)
  • Temérdek beépülő modul közül válogathatsz, amikkel drasztikusan kibővítheted CMS alapú webhelyed „tudását”.

 

A tartalomkezelő rendszerek (pl. WordPress) hátrányai:

  • Nem mind kínál átfogó technikai támogatást (van, amit csak a felhasználói fórumokról tudhatsz meg, ha szerencséd van).
  • A sablon korlátozhatja kreatív lehetőségeidet.
  • A beépülő modulok plusz költségeket jelenthetnek.
  • A látványos változtatásokhoz programozási tudásra vagy webprogramozóra lesz szükséged.
  • Az általános platform miatt ki vagy téve a feltörések veszélyének, ezért mindig frissítésre van szükséged, így folyamatosan havidíjat fizetsz majd a honlapkészítő cég felé. Ez hosszú távon a honlapkészítési díj sokszorosa is lehet. 

 

Mint említettük, a WordPressen kívül más CMS-ek is léteznek, azonban ezt a legegyszerűbb használni és ehhez választhatsz a legtöbb sablon és beépülő modul közül is.

 

Webhelykészítés honlapkészítő programozó segítségével

Ha maximális szabadságra van szükséged, és webhelyednek egyedi, különleges designt szánsz, sajátos funkcionalitással, akkor nincs más választásod – saját webhelyet kell írnod magadnak. Ez az a szint, amihez már elengedhetetlen, hogy stabil szaktudással rendelkezz webprogramozás terén – vagy hogy alkalmazz egy webprogramozót vagy ügynökséget ami digitális papírra veti azt, amit megálmodtál.

 

Egy saját készítésű webhelyet nem korlátoz semmilyen szolgáltató vagy sablon – minden pontosan úgy nézhet ki és működhet, ahogyan te akarod, ha van elég időd és türelmed, hogy elkészítsd.

 

Mivel az ilyen saját készítésű webhelyek mind egyediek, így lehetetlen megmondani, hogy mekkora költségekre számíthatsz, kivétel az, ha egy pontos specifikációt készíttetsz a honlapkészítési szerződés részeként (szívesen segítünk ennek elkészítésében is). Abban persze biztos lehetsz, hogy egy jó webprogramozót rendesen meg kell fizetned, ha minőségi végeredményeket szeretnél, és ez jóval többe kerül majd, mint egy webhelyszerkesztő eszközre előfizetni. Ahogy fent említettrem egy jó WordPress programozó is sokba kerül.

 

Az egyedi forráskódú webhelyek előnyei:

  • Korlátlan lehetőség – bármit elkészíthetsz, ha tudod, hogyan programozd meg.
  • Saját webtárhelyet választhatsz.
  • Nem függsz senkitől
  • Jobb lehetsz technikailag a konkurenciádnál
  • Nincs havi frissítési djí, egyszeri költség van csak


Az egyedi forráskódú honlapkészítés hátrányai:

  • Komoly szintű webprogramozói szaktudást igényel elkészítésük
  • Sehol nem találsz hozzá hivatalos dokumentációt vagy támogatást, ha csak nem készíttetsz egy részletes specifikációt a weboldalról, és dokumentációt a kész honlapról
  • Elkészítése időigényes.

 

A saját készítésű webhelyek kínálják tehát a legtöbb előnyt komolyabb célokra, de még egyszerűbb projektekhez is ésszerű lehet egy ilyenbe befektetni a maximális rugalmasság miatt. 


A honlapkészítés kardinális pontja: a domain név beszerzése

Az ingyenes domain nevek egyetlen előnye, hogy ingyenesek. Hátrányuk, hogy céged neve (vagy saját neved) mellett egy másik vállalat neve is megjelenik bennük, ami nem éppen tűnik profinak. Éppen ezért, ha szeretnéd, hogy leendő ügyfeleid és partnereid komolyan vegyenek, akkor egy saját domain névre lesz szükséged.

 

Ezt a domain nevet vásárolni kell. Az árak több tényezőtől is függnek – bizonyos honlapkészítő eszközök szolgáltatói saját domain nevet is kínálnak csomagjaikban, amik ugyan többe kerülnek, mintha külön vásárolnál domain nevet, de cserébe csak egy regisztrációval és céggel kell foglalkoznod minden webes ügyleteddel kapcsolatban.

 

Bizonyos CMS-ek, mint például a WordPress nem kínálnak webtárhelyet, így ezt magadnak kell intézned. Ez nem feltétlenül probléma, mert sok helyen ugyan ott kiválthatod, ahol a domain nevet is veszed.

 

Mielőtt bármibe is belevágnál, nézz utána, hogy az adott honlapkészítő és CMS szolgáltatók kínálnak-e SSL tanúsítávnyt (erről itt írtam) a webhelyekhez. Amennyiben saját webhelyet készítesz, mindenképpen önállóan kell gondoskodnod erről.

 

A webhely megtervezése

Egy webhely elkészítésének – akármelyik opciót is választod a fent felsoroltak közül – nem szabad csak úgy nekiesni. Megfelelő terv nélkül rengeteg pénzt és időt pazarolhatsz valamire, amit sokkal hatékonyabban is elvégezhetnél, ha egy részletes tervet követnél.

 

Egy jó tervben összeszedheted, hogy webhelyednek hogyan kell kinéznie, milyen felhasználói igényeket kell kielégítenie, milyen funkciókkal kell rendelkeznie, milyen tartalmak legyenek rajta és persze azt, hogy mindez hogyan valósulhat majd meg. Amikor bennünket felkér egy vállalkozás, hogy végezzük el marketing kommunikációjának auditálását illetve készítsünk neki online marketing stratégiát, mindig nagy hangsúlyt fektetünk a honlap megtervezésére. Tedd te is ezt, ha online marketing tanácsadó nélkül vágsz bele a projektbe.

 

Íme néhány tipp webhelyed megtervezéséhez:

  1. Ülj le és írj össze egy listát mindenről, amit szeretnél, hogy szerepeljen webhelyeden. Ha mindent egy helyen gyűjtesz össze, sokkal átláthatóbbak lesznek ötleteid és egyszerűbb lesz egy konkrét tervet összeállítani belőlük.
  2. Nem muszáj mindent a semmiből megtervezned – biztosan láttál már más webhelyeket, amelyeken megtetszett egy-egy funkció vagy designelem. Hasonlóképpen valószínűleg jártál már olyan webhelyeken is, ahol nem maradtál 3 másodpercnél tovább. Gyűjtsd össze, hogy mik tetszettek ezeken és mik nem.
  3. Ha van egy vázlatod és egy alapötleted, mutasd meg ezeket olyan ismerősöknek, akiknek adsz a véleményére. Biztosan sok értékes visszajelzést kapsz majd, amikre nem is gondoltál volna.
  4. Készíts egy táblázatot leendő webhelyed főbb oldalairól és aloldalairól. Jegyezd fel az oldalak címét, jellegét, tartalmát és célját. Nem árt már ennél a lépésnél elgondolkodni azon, hogy mely oldalakat mely kulcsszavakra szeretnéd optimalizálni.
  5. Gondolod át, járj utána, milyen technikai paraméterekkel kell rendelkezzen most egy weblap ahhoz, hogy legyen esélye első helyre kerülni a lehető legtöbb kifejezése a Google találati listáján. 

 

Tudnivalók a webhelydesignról

Még a legegyszerűbb, néhány oldalból álló webhelyek designjának megtervezése és elkészítése is komoly felelősség. Beszéltünk korábban arról, mennyire rossz, ha egy honlap csak szép, de nem hasznos. Igaz ez fordítva is. 

 

Számtalan webhellyel találkozhatsz az interneten, amelyek úgy néznek ki, mintha 2002-ben készültek volna. Ez vagy azért van, mert ténylegesen akkor készültek, és lassan két évtizede nem frissítették őket, vagy azért, mert valaki azt hitte, hogy manapság még mindig így néznek ki a webhelyek és újonnan dobott össze egyet. De még az 5 évekkel ezelőtti trendek közül is sok kifutott már. Lényeg a lényeg: ne hagyd, hogy webhelyed már akkor divatjamúlt legyen, mikor elkezded tervezgetni.

 

Szóval mi kell egy jó minőségű, modern webhely designjába? Íme néhány alapvető tipp azoknak, akik még csak most ismerkednek ezzel a területtel:

   

  • Állíts össze egy harmonikus színsémát olyan színekkel, amelyek kiegészítik egymást.
  • Ügyelj a betűkészletek használatára. Igyekezz ne túl sok betűkészletet használni a webhelyeden megjelenő szövegekhez, különben a design túl zsúfolttá, rendezetlenné válhat. Általában egy a címeknek és egy a törzsszövegnek bőven elég.
  • Használj letisztult, átlátható designt nagy térközökkel a különböző elemek között.
  • Figyelj oda rá, hogy minden oldalad és minden designelemed egy átfogó stílust kövessen. Ne készítsd el az egyik oldalt ilyen színekkel és gombokkal, a másikat meg teljesen eltérőkkel. Legyen egy mintád, amit követhetsz, és alkalmazd azt az összes különböző oldaltípusra.
  • Használj profi minőségű képeket és videókat – ez vonatkozik a tartalmakat illusztráló képi elemekre és minden más fényképre is, amelyek termékeidről vagy éppen munkatársaidról készülnek. Ne spórolj a fényképészen!

 

Mindezek mellett biztosítanod kell, hogy webhelyed mobileszközökön is tökéletesen működjön. Ezt a legtöbb CMS és honlapkészítő eszköz alapvetően biztosítja, hiszen általában így készítik el sablonjaikat is. Azonban ha teljesen saját webhelyet készítesz magadnak (vagy felkérsz erre valakit), akkor már a kód legelső karakterének leütésekor mobil-első webhelydesignban kell gondolkodnod.

 

A honlapkészítés lépései

Mivel mindenki más irányból közelíti meg a honlapkészítés kérdését, így nem tudunk részletes útmutatót kínálni ebben a témában – teljesen máshogy kell például gondolkodni egy webáruház, egy céges webhely, vagy egy blog elkészítésekor.

Akárhogy is, a honlapkészítés folyamata (persze végtelenül leegyszerűsítve) a következő lépésekből áll:
1.    Döntsd el, hogy webhelyedet honlapkészítővel, CMS-sel, vagy saját módszerrel szeretnéd elkészíteni.
2.    Tervezd meg webhelyedet (erről fentebb bővebben is szó esett).
3.    Találd ki, hogy milyen tartalmakat szeretnél szerepeltetni rajta.
4.    Vásárold meg domain nevedet és biztosítsd a webtárhelyet (ha ezek nem részei az általad választott csomagnak).
5.    Készítsd el webhelyed szerkezetét, majd töltsd fel tartalmakkal
6.    Optimalizáld tartalmaidat SEO szempontok szerint.
7.    Teszteld webhelyedet, hogy minden megfelelően működik-e rajta és végezd el a szükséges javításokat.
8.    Publikáld webhelyedet, hogy bárki elérhesse azt az interneten.

 

Még nincs vége a történetnek most indul el az online marketing kommunikáció

Webhelyed végre beindult, és most már bárki ellátogathat rá, hogy megismerkedjen céges vagy személyes márkáddal, kapcsolatba lépjen veled, leadja rendelését, stb.

 

Ideje pihenni, ugye?

 

Szép is lenne, viszont egy webhellyel beindítása után éppen annyi (vagy még több) dolgod lesz, mint elkészítése során. Nem elég, hogy folyamatos népszerűsítést (reklámok, stb.) és optimalizálást (on-site & off-site SEO) igényel, rendszeres karbantartásra és frissítésekre is szüksége van, hogy mindig naprakész, biztonságos és stabil maradjon felhasználóid számára. Íme néhány tipp ehhez:

 

Frissítsd webhelyedet

A webhelyek elkészítése nem egyszeri feladat. Miután webhelyed beindul, bármikor frissítheted és bővítheted azt új tartalmakkal. Erre szükséged is lesz, hiszen a felhasználóknak újra és újra okot kell adnod, hogy visszatérjenek webhelyedre, ráadásul a keresőmotorok (legalábbis a Google) is az olyan webhelyeket kedvelik, amelyek rendszeresen friss, minőségi tartalmakkal állnak elő.

 

Ez nem csak a cikkekre és más mellékes tartalmakra értendő – ha megváltozik üzleted nyitva tartása, éttermed menüje vagy szállodai szobád árai, akkor ezeket a változásokat mind azonnal reflektálnia kell webhelyednek is, nehogy félrevezesd leendő és meglévő ügyfeleidet.

 

Fontos az is, hogy rendszeresen ellenőrizd webhelyed keresőteljesítményét is. A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, fejlődnek, és ha nem tartasz lépést ezekkel a változásokkal, webhelyed idővel lejjebb csúszhat a keresőtalálatok között is. A naprakész SEO a webhelyek karbantartásának egyik legfontosabb része. Mi ezekhez szoftvereket használunk, érdemes neked is keresned párat. 

 

Nem árt tisztában lenned webhelyed teljesítményével, mind konverziók, mind pedig SEO terén. Ezeket és más hasznos adatokat egy jó statisztikai eszközzel (pl. Google Analytics ) követhetsz nyomon. Ez első sorban azért fontos, mert a megfelelő jelentések elárulják, hogy mennyire hatékonyak SEO törekvéseid, milyen meggyőzőek webhelyed konverziókra ösztönző elemei, és összességében mennyire vannak megelégedve az emberek azzal, amit webhelyeden találnak.

 

Akár Google Analyticset használsz, akár valamilyen más statisztikai eszközt, szükséged lesz a Google Search Console-ra is (itt írtam róla), ami további értékes adatokat kínál webhelyedről.

 

Webhelyedet persze aktívan is érdemes népszerűsítened reklámok, közösségi média és email marketing segítségével.

 

Amennyiben minderre, és az új dolgok megtanulására nincs időd, bízd mindezt ránk! Kattints IDE most! 
 

Honlapkészítés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

rss

  Mi az az RSS és mire jó? Az RSS mozaikszó jelentése,...

Spamcsapda

Mi is az a spamcsapda?   A spamcsapda egy olyan email cím, ami valaha...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

Kiváltó szavak

A kiváltó szavakat kétféleképpen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.