notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alapvető útmutató a Google Analytics legfontosabb jelentéseihez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Alapvető útmutató a Google Analytics legfontosabb jelentéseihez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Alapvető útmutató a Google Analytics legfontosabb jelentéseihez


2019/02/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

15 oldalon keresztül az alapoktól a professzionális felhasználásig bemutatjuk a Google Analytics használatát, gyakorlati példákon keresztül, képekkel, magyarázatokkal szemléltetve. 
 

Alapvető útmutató a Google Analytics legfontosabb jelentéseihez

Akár a digitális marketingesek, akár a webmesterek táborát erősíted, bizonyára te is szívesebben foglalkoznál bármi mással, mint adatelemzéssel. Ez érthető, hiszen a grafikonok, mutatók, és jelentések nézegetése nem a legizgalmasabb feladat, de elengedhetetlen a sikeres webhely-üzemeltetés érdekében.

 

Szerencsére a Google egyik ingyenes statisztikai eszköze, a Google Analytics egy rendkívül részletes, átlátható, könnyedén kezelhető felületet kínál, ami – ha szórakoztatóvá nem is – egyszerűbbé teszi az adatelemzés folyamatát.

 

Ismerkedjünk meg együtt a legfontosabb jelentésekkel a Google Analytics felületén!

 

Kezdőtipp: Saját dátumtartomány beállítása

A Google Analytics attól a pillanattól kezdve méri webhelyed adatait, hogy először elhelyezted követőkódodat forráskódjában. Azonban amikor megnyitod az eszközt, általában csak az elmúlt egy hét, vagy hónap adatait láthatod.

 

Szerencsére minden adatod megvan még, de be kell állítanod, hogy láthasd őket. Szinte minden jelentés jobb felső sarkában látni fogsz egy dátumtartományt, ami azt mutatja, hogy az adott jelentésben éppen melyik időszak adatait láthatod.

 

 

Google Analytics dátumtartomány beállítása

 

Kattints erre a tartományra, és válaszd ki azt a két dátumot, amelyek között meg szeretnéd nézni tartalmaidat. Megadhatsz tetszőleges napokat, vagy az előre beállított opciók közül is választhatsz (Előző 30 nap, stb.). Ugyan itt állíthatod be, ha szeretnéd összehasonlítani két tetszőleges időszak adatait.

 

Ez a funkció szinte minden jelentésnél hasznos lesz majd, ezért jó, ha minél előbb megismerkedsz vele!

 

1. Forgalomfigyelő (Insights)

Pihengetünk?

A Google Analytics főoldalán, illetve bizonyos jelentések megtekintésekor a jobb felső sarokban megjelenik a Forgalomfigyelő gomb. A gombra kattintva válogatott érdekes/hasznos adatokat tudhatsz meg webhelyedről, amiket az Analytics észlelt és gyűjtött össze számodra. A Forgalomfigyelő az Analytics mobilalkalmazásában is megtalálható (habár ez még nincs teljesen lefordítva magyar nyelvre, ráadásul nem is mindenhol helyesen).

 

 

Google Analytics forgalomfigyelő

 

Habár a lista eléggé véletlenszerű, gyakran igazán hasznos dolgokat tudhatsz meg belőle anélkül, hogy minden jelentésbe mélyebben is bele kellene ásnod magad.

 

 

Google Analytics forgalom figyelő jelentések

 

 

Érdemes elolvasni minden apró információfoszlányt, amit az Analytics felsorol, hiszen meglehet, hogy éppen arra figyelmeztet, hogy valamely oldalad lassan töltődik be, vagy hogy hogyan alakult webhelyed teljesítménye az előző héthez képest. A jelentésekre rákattintva/koppintva több részletet is láthatsz róluk.

 

 

Google Analytics forgalom figyelő részletek

 

 

Itt például azt láthatjuk, hogy a webhelyre kevesebb új felhasználó érkezett a január 21-27. időszakban, mint az előző héten, és valamivel kevesebb volt a munkamenetek száma is.

 

2. Ügyfélszerzés

Az Ügyfélszerzés az egyik első jelentéscsoport, amivel érdemes megismerkedni. Az Ügyfélszerzés > Áttekintés jelentésben láthatod, hogy látogatóid milyen csatornákon keresztül érkeznek webhelyedre. Ez a kiinduló jelentés, melyet mindig nézned kell. Napról napra, hétről-hétre, évről-évre. 

 

A jelentésben látható táblázat megmutatja a különböző csatornákon keresztül érkező látogatók viselkedését. A Munkamenet átlagos hossza oszlopban látható időtartamra kattintva például megnézheted, hogy mely csatornák látogatói töltenek a legtöbb időt átlagosan webhelyeden (tehát kik érdeklődnek a leginkább tartalmaid iránt.)

 

 

Google Analytics ügyfélszerzés csatornák

 

 

Habár ezen a bizonyos webhelyen a közösségi platformokról érkezik a legtöbb forgalom, mégsem ezek a látogatók töltik a legtöbb időt a webhelyen. Ez általánosan jellemző a social forgalomra, hiszen nem ők keresnek a tartalmadra, mint a Google esetén, hanem rákattintanak valamire a közösségi oldalon és csak az az egy dolog érdekli őket. 

 

A Social sorra kattintva átkerülsz a Csatornák jelentésbe, azon belül pedig az Analytics külön csak a közösségi csatornákat sorolja majd fel. Ha más csatornákat is szeretnél látni, akkor kattints a Mind szóra a jelentés felett. Itt további információkat láthatsz a különböző csatornákról, ha rájuk kattintasz.

 

 

Google Analytics ügyfélszerzés csatornák: a social media marketing

 

 

 

3. Valós idejű jelentések

Az Analytics egyik leghasznosabb (és legérdekesebb) funkciója a valós idejű mérés, amit a Valós idő jelentéscsoport Áttekintés jelentésében láthatsz. Itt lényegében másodperces pontossággal láthatod, valahányszor egy új látogató érkezik webhelyedre (vagy hagyja el azt).

 

 

 

Google Analytics valós idejő forgalom mérése

 

 

Az aktuális látogatószámon kívül láthatod, hogy mely oldalaidon vannak éppen a legtöbben, hogy mely közösségi csatornákról érkeznek, és még azt is, hogy milyen országokból böngésznek nálad.

 

A kategóriák nevei mind hivatkozások, így ezekre rákattintva részletesebb információkat is megtudhatsz róluk – külön érdemes megnézni a Legfőbb aktív oldalakat (ami a Valós idő > Tartalom jelentésre irányít át). Nagyon érdekes megfigyelni itt egy social megosztás hatását, egy hírlevél kiküldését, vagy push notification kifutását. 

 

4. Viselkedés

A Viselkedés jelentések egy szintén hasznos csoport – ezek a jelentések azt mutatják meg, hogy mit is csinálnak webhelyed látogatói, miután betérnek hozzád.

 

Mint a legtöbb jelentéscsoportnak, a Viselkedésnek is van egy Áttekintése. Itt egy tömör összefoglalót láthatsz arról, hogy mely oldalakat hányszor nézték meg a látogatók, mennyi időt töltöttek rajtuk, illetve hogy hányan fordultak vissza vagy hagyták el webhelyedet az oldalakról.

 

Itt különösen hasznos tudni, hogy hogyan tekinthetsz meg egyedi dátumtartományokat (ezt a cikk elején részleteztük). Az Oldalmegtekintések grafikon hasznosabb lehet, ha az elmúlt hónap, fél év, egy év, vagy hosszabb tartományt nézed meg vele, mert így láthatod, hogy növekedett, vagy csökkent-e forgalmad az idő múlásával.

 

Viselkedési grafikonok

Azonban az Oldalmegtekintések csupán egy az számos hasznos kimutatás közül, amit az Analytics itt kínál. Ha megnézed, a grafikon alatt több kisebb grafikon is látható, amik további adatokat ábrázolnak webhelyedről egy idővonalon. Kattints rá valamelyikre, hogy nagyobb felbontásban is láthasd – az alapértelmezett az Oldalmegtekintések, ami az első ezek közül.

 

5. Földrajzi adatok: A helyi és nyelvi jelentések

A helyi és nyelvi jelentések neve eléggé beszédes – ezekben láthatod, hogy látogatóid milyen helyekről tekintik meg webhelyedet, és hogy milyen nyelveket használnak.

 

Még ha csak magyar közönséget is célzol meg tartalmaiddal, akkor is érdekes lehet tudni, hogy milyen más nyelvű felhasználók találnak rájuk, ráadásul az ország helyi adatait megyére lebontva tekintheted meg a térképen.

 

A nyelvi jelentés továbbá azért is hasznos, mert magyarázatot adhat a nagy visszafordulási arányra. Gondolj csak bele – ha idegen nyelvű látogatók találnak webhelyedre, akkor nem valószínű, hogy sokáig ott maradnak rajta, hiszen nem fogják érteni a tartalmakat.

 

A nyelvi jelentés

A nyelvi jelentést a Közönség > Földrajzi adatok jelentések között találod.

 

 

 

Nyelvi jelentés a Google Analyticsben

 

Értelemszerűen ezt a magyar webhelyet első sorban magyar felhasználók látogatják, de megfordul rajta néhány szlovák és amerikai felhasználói is. A nyelveken kívül olyan fontos adatokat is láthatsz, mint a visszafordulási arány, oldalon töltött idő, és így tovább.


A helyi jelentés

A helyi jelentés szintén a Földrajzi adatok jelentések egyike. Itt láthatod, hogy forgalmad mely országokból érkezik, és milyen arányban. Hasonlóképpen a nyelvi jelentéshez, itt is látható néhány hasznos adat, amivel többet tudhatsz meg a különböző területek látogatóiról.

 

 

 

Google Analytics: honnan látogatják meg a webhelyemet

 

 

A térképen, vagy a táblázatban egy-egy országra kattintva egy részletesebb térképet is megtekinthetsz az adott területről – Magyarországon például láthatod, hogy melyik megyéből hány látogató nézte meg webhelyedet, a térkép alatt az elsődleges dimenziót Városra állítva pedig városra lebontva is láthatod forgalmadat (ez nem mindig működik – próbáld újra, ha hibaüzenetet kapsz).

 

6. Eszközjelentés: Mobilos és asztali felhasználók

A mobilok átvették a vezetést. Egy jó ideje már többen érik el és böngészik az internetet okostelefonjaikról, mint asztali számítógépeikről, és ezt a jelenséget a Google is figyelembe vette. 2018 májusa óta beindult a mobil-első indexelés, ami nagyobb hangsúlyt fektet a webhelyek mobilbarát jellegére.

 

Elengedhetetlen tehát, hogy tartalmaidat mobilkészülékekre is optimalizáld, ha nem szeretnél lemaradni a mobilfelhasználók forgalmáról. Habár a legjobb webhelyek minden készüléken hibátlanul jelennek meg, érdemes tudni, hogy a látogatók többsége milyen készülékeken keresztül tekinti meg tartalmaidat, hogy pontosan tudd, mely technológiákra érdemes koncentrálnod webdesignodban.

 

Ezeket az adatokat a Közönség > Mobil jelentéscsoportban találod.

 

Áttekintés

Az Áttekintés jelentésben átnézheted, hogy mely eszköztípusok a legnépszerűbbek látogatóid között, és persze a már megszokott mutatók is megjelennek. Nagy valószínűséggel a mobilfelhasználók lesznek többen (talán sokkal többen), ami csak bizonyíték az előbb elhangzottakra. Ha eddig azt hitted, hogy webhelyedet alig látogatják mobilról, akkor ezek az adatok biztosan meggyőznek majd az ellenkezőjéről.

 

 

 

Milyen a mobilos látogatók aránya honlapodon? Google Analytics jelentés

 

 

Eszközök

Ez a jelentés konkrétan megmutatja, hogy látogatóid egész pontosan milyen készülékekkel érik el webhelyedet. Az elsődleges dimenziót átállíthatod többek között márkára, és operációs rendszerre is, amiket szintén érdemes megnézni.

 

 

 

Milyen mobil eszközökről nézik a weblapomat?

 

De tényleg muszáj ennyire részletesen tudni, hogy mivel interneteznek az emberek? Nos, igen, hiszen megnézheted, hogy melyek azok az eszközök, amikről a legtöbben fordulnak vissza a látogatók – ez arra engedhet következtetni, hogy webhelyed nem jelenik meg, vagy működik rendesen az adott eszközökön. Ha egy népszerű eszköz visszafordulási aránya magas, akkor okvetlenül ellenőrizd, hogy mi lehet a probléma.

 

Eszközök szűrése

Szóval hogyan nézheted meg, hogy mely eszközöknél nagyobb a visszafordulási arány, mint az átlag? Először is győződj meg róla, hogy az elsődleges dimenzió Mobileszköz-információra van-e állítva, majd nézd meg a Visszafordulási arány oszlopot, ahol százalékban jelenik meg ez az érték.

 

 

 

 

Mennyi a visszafordulási arány Google Analytics adatok

 

 

A példa esetében durván 57,3%-ról beszélünk. Azokra az eszközökre vagyunk tehát kíváncsiak, amelyek 58%, vagy ennél is nagyobb visszafordulást mutatnak. Ehhez egy egyéni szűrőt kell beállítanunk.

 

  1. Kattints a táblázat felett a haladó szóra.
  2. Állítsd a szűrő típusát Belefoglalra.
  3. Kattints a zöld „Mobileszköz-információ” dimenzióra, majd keresd meg (vagy írd be) a Visszafordulási arányt, hogy átállítsd arra a szűrőt.
  4. A következő a feltétel – mivel Belefoglaló szűrőt használsz, ezért a „Nagyobb mint” feltételt kell használnod, hiszen azokat az eszközöket szeretnéd belefoglalni a szűrt jelentésbe, amelyek az átlagnál nagyobb arányt mutatnak.
  5. Az értéknek add meg az átlag visszafordulási aránynál egy százalékkal nagyobb értéket – az átlag a példában 57,3%, ezért 58%-t fogunk használni. A te értéked természetesen más lesz.
  6. Kattints az Alkalmaz gombra.

 

 

 

Arány szűrő Google Analyticsel

 

 

Most már csak azok az eszközök jelennek meg, amelyekről az átlagnál többen fordulnak vissza webhelyedről. Az egyetlen probléma az, hogy látszódnak azok az eszközök is, amikről csak egyszer böngészett valaki, de rögtön vissza is fordult. Így sok lesz az 1-2 munkamenetes, 100% visszafordulási arányú érték.

 

Ezeket az eszközöket egy második szűrővel elrejthetnéd, de jelen esetben elég, ha csak a Felhasználók oszlop szerint csökkenő sorrendbe rendezed a jelentést, így azok az eszközök kerülnek felülre, amik népszerűbbek a felhasználók között.

 

 

Felhasználók sorrendje a Google Analyticsben

 

 

 

8. Céloldalak

Bizonyára szeretnéd tudni, hogy hogyan teljesítenek céloldalaid (vagy landing oldalaid) a Google-ban. Ezt az információt a Viselkedés > Webhelytartalom > Céloldalak jelentésben találod.

 

 

 

Céloldalak beállítása a Google Analyticsben

 

Itt láthatod, hogy mely oldalakra érkeznek a felhasználók webhelyedre, illetve hogy melyikre milyen sűrűn. Itt szintén érdemes megtekinteni a visszafordulási arányt. Érdemes megjegyezni, hogy a magas visszafordulási arány nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen lehet, hogy a látogató rögtön megtalálta, amit keres – ilyen esetben tartalmad hasznos volt számára.

 

Ha azonban egy hirdetés céloldalának nagy a visszafordulási aránya, akkor valószínűleg baj van az ajánlattal. Hasonlóan aggasztó, ha webhelyed kezdőlapja generál sok visszafordulást. Ha webhelyeden ez a helyzet, akkor nézd meg, hogy mit tehetnél az arányaid javítása (erről itt írtunk részletesen) érdekében.


9. Konverziók

 

Célok

Most jön a legfontosabb rész, hiszen az egész online marketing lényege a konverzió, azaz az a cél, amit el szeretnéd, hogy érjen egy látogató az oldalodon. Célnak nevezünk mindent tehát, amit szeretnéd, hogy felhasználóid megtegyenek webhelyeden. Cél lehet egy feliratkozás, egy rendelés leadása, egy ajánlatkérés, vagy egy dokumentum letöltése is, hogy csak néhány gyakori példát említsünk.

 

Az Analytics képes nyomon követni és számolni, hogy hányszor teljesülnek céljaid, de ehhez előbb meg kell adnod az eszköznek, hogy milyen felhasználói műveletek számítanak célteljesülésnek webhelyeden.

 

Egy cél beállításához először is válaszd ki azt a nézetet az Adminisztrálás felületen, amiben nyomon szeretnéd követni a célokat. A nézetekről itt ([Google] Google Analytics admin trükkök.docx) olvashatsz bővebben.

 

  1. Kattints a Célokra.
  2. Kattins az + Új cél gombra.
  3. Adj egy beszédes nevet célodnak, amiről tudni fogod, hogy mi is az.
  4. Állíts be egy típust a felsoroltak közül – az Analytics mindegyikhez ad egy egyértelmű, egyszerű példát is.
  5. Kattints a Folytatás gombra.
  6. Minden céltípusnak más részletei vannak, így a következő párbeszédpanelen az adott céltípus beállításai jelennek majd meg. Add meg ezeket, és ellenőrizd a célt, vagy kattints a Mentés gombra.

 

Elektronikus kereskedelem

Ha webáruházat kezelsz, akkor a Konverziók > Elektronikus kereskedelem jelentés felbecsülhetetlen értékű információkat biztosít majd számodra. Számtalan adatot ellenőrizhetsz itt, például, hogy mely márkákból vagy termékekből a sikerül értékesíteni a legtöbbet, és melyek azok, amik iránt nincs túl nagy kereslet.

 

Még azt is megnézheted, hogy az egyes termékek bevételed mekkora hányadát teszik ki, és persze itt is beállíthatsz saját dátumtartományokat, hogy ellenőrizhesd egy tetszőleges időszak teljesítményét, vagy hogy összehasonlítsd azt egy másik időszakkal.

 

Persze ahhoz, hogy tudd használni ezt a funkciót, először be kell állítanod az elektronikus kereskedelem követését webhelyeden, hogy a Google Analytics láthassa webáruházad adatait (ehhez nem elég csak az alapvető követőkódot használni). Ehhez a folyamathoz itt találsz leírást  a Google-tól.

 

10. A webhely sebessége

A webhelysebesség egy rendkívül fontos, mégis gyakran elhanyagolt szempont, pedig a Google (és minden fejlettebb keresőmotor) nagyon szigorúan kezeli. Ha webhelyed sebessége nem felel meg az elvárásoknak, akkor tartalmaid alacsonyabb rangsorolást kapnak majd a keresési találatok között.

 

De gondolj csak bele – a sebességet akkor is fontos lenne biztosítani, ha nem fektetne rá ekkora hangsúlyt a Google. Senki sem használ szívesen egy olyan webhelyet, ami lassan tölt be – a lassúsággal felhasználóktól, ügyfelektől, és bevételtől fosztod meg magadat.

 

Webhelyed sebességét mindenképpen érdemes első körben ellenőrizni a Google PageSpeed Insights eszköze  segítségével, és az Analyticsben is felkeresni a sebességjelentést. Ez a két eszköz együttesen rengeteg hasznos információt kínál webhelyed technikai teljesítményéről.

 

Az Analytics jelentést a Viselkedés > Webhelysebesség csoportban találod.

 

Weboldal sebesség mérése a Google Analyticsel

 

Számtalan dolog okozhat lassulást egy webhelyen. Például ha webhelyed gyorsítótárazást használ (ami segíthet felgyorsítani a böngészést a felhasználók részéről), akkor ezek a gyorsítótárak idővel „lejárhatnak”, és ilyenkor lassulás léphet fel, de az is lehet, hogy a webtárhely szerverével volt valami probléma.

 

Az Áttekintés jelentésben a bal oldali Webhelysebesség oszlop alatt Böngésző, Ország, és Oldal szerint is csoportosíthatsz – érdemes mindhármat megnézni időnként.

 

Érdemes egy pillantást vetni a Webhely sebességével kapcsolatos javaslatok jelentésre is – ez a jelentés lényegében a már említett PageSpeed Insights alapján készül el, és felsorolja azokat az oldalakat, amikre megoldásokat javasolt az elemzés alapján. A javaslatokra kattintva megjelenik az adott oldal PageSpeed elemzése.

 

Hogyan mérjem honlapom sebességét a Google Analyticsben?
 

Google

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

Értékesítési folyamat

Mi az az értékesítési folyamat? Az...

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.