Így válassz magadnak honlapkészítő céget 2025-ben
Így válassz magadnak honlapkészítő céget 2025-ben
Melyik a jó webdesign cég? Mi kell a jó honlapkészítéshez? Segítünk kiválasztani a legjobb webdesign ügynökséget, gyakorlati példák alapján.
Bármennyire is teret hódít a közösségi média, vagy az AI, egy nem változott, és nem is fog: a weboldal a legfontosabb marketing eszközöd. Korlátlan lehetőségek, hely, saját tulajdon és sorolhatnám még, miért érdemes a honlapodra nagy figyelmet fordítanod.
A webhelyet mindenképpen megnézik, akkor is ha nem az az első érintkezési pont egy cég és lehetséges ügyfelei között. Veheted úgy is, hogy egy online kirakat, amely céged márkáját, értékrendjét és szakmai felkészültségét mutatja be az érdeklődőknek. Nem is beszélve azokról, akik a Googleből vagy más keresőmotorokból esetleg AI motorokból keresnek rá valamire. A SEO és a GEO sikere a weboldaladon kezdődik. Egy rossz weboldalt sem az AI sem a Google nem fog listázni. Éppen ezért fontos olyan webdesign ügynökséggel együttműködni, amely nem csak üzleti céljaidat ismeri és érti, hanem célközönségedet is.
Egy jó ügynökség nem csupán egy mutatós webhelyt készít majd, hanem biztosítja azt is, hogy „online kirakatod” felhasználóbarát, reszponzív és keresőoptimalizált legyen. Ez fokozott felhasználói aktivitást, több konverziót és üzleti növekedést jelent majd számodra.
Az alábbiakban egy részletes útmutatót olvashatsz, ami segít majd kiválasztani a tökéletes webdesign ügynökséget céged számára.
A költségkeret megszabása
A költségkeret megszabása a webdesign folyamatának egyik alapvető lépése, hiszen nagyban befolyásolja a kész termék méretét és minőségét is. Egy jól megtervezett keret továbbá mind a cégtulajdonos, mind pedig a webdesign ügynökség számára segít egyeztetni az elvárásokat. A keret biztosítja, hogy a projekt pénzügyileg kivitelezhető maradjon a nélkül, hogy fel kellene áldozni a webhely legfontosabb funkcióit. Egy tisztán átlátható költségkeret mindemellett segít elkerülni az olyan váratlan kiadásokat, amik gyakran előfordulhatnak a webfejlesztés során.
Egy realisztikus költségkeret megszabása előtt fontos alapos kutatást végezni. Tájékozódj a webdesign átlagáraival iparágadban országos szinten. Ez segít megítélni, hogy nagyjából mekkora összegekkel kell majd számolnod. E mellett fontos részletesen összeírni azokat a dolgokat, amik nélkülözhetetlenek a webhelyen és azokat, amik „jó, ha vannak”. Természetesen az elengedhetetlen elemek és funkciók élvezzenek elsőbbséget, illetve azok, amelyek közvetlenül szolgálják üzleti céljaidat. Ez segít majd okosabban elosztani a rendelkezésre álló keretet.
Fontos az is, hogy ne rejtegesd a keretedet a kiszemelt webdesign csapatok elől. Ha mindent átlátszóan megosztasz velük, akkor sokkal könnyebben tudnak majd olyan szolgáltatásokat és megoldásokat kínálni neked, amelyek megfelelnek a pénzügyi helyzetednek. Ezen kívül a projekt terjedelme is sokkal realisztikusabb lesz.
Összességében tehát, egy jól megszabott költségkeret nem csak a kiadások korlátozásáról szól, hanem azokról a tájékozott döntésekről is, amelyek segítenek egyensúlyba hozni a költségeket a kapott értékkel. Egy realisztikus keret megszabásával stabil alapokat fektetsz le egy olyan sikeres webdesign projekt számára, amely különösebb anyagi teher nélkül is megfelel üzleti igényeidnek.
A portfóliók és korábbi munkák vizsgálata
A következő lépés a potenciális webdesign ügynökségek portfólióinak és korábbi munkáinak megvizsgálása. Egy portfólió nem csupán az adott cég designstílusát és technikai jártasságát szemlélteti, hanem azt is megmutatja, hogy mennyire tapasztaltak az olyan projektek kivitelezésében, amilyenre neked is szükséged lenne. Korábbi munkáik ellenőrzésével felmérheted, hogy passzol-e designfilozófiájuk saját elképzelésedhez és hogy képesek-e olyan webhelyfunkciókat is kialakítani, amilyenekre iparágadban általában szükség van.
Egy portfólió vizsgálata során figyelj oda a designok változatosságára és hogy az ügyfelek mely iparágakat képviselik. Mindez arról árulkodik, hogy mennyire képes az adott ügynökség igazodni a különböző ügyfelek és területek igényeihez. Különösen azokat a példákat vizsgáld meg közelebbről, amelyek megjelenésükben, összetettségükben és funkcionalitásukban is közel állnak saját elképzelésedhez.
E mellett a felsorolt példák felhasználói élményét is mérd fel. Használd látogatóként ezeket a webhelyeket és vizsgáld meg, hogy mennyire reszponzívok, gyorsak és mennyire könnyű vagy épp nehéz használni őket. Egy jól megtervezett és kivitelezett webhely minden eszközön zökkenőmentes felhasználói élményt kell nyújtson.
Az sem utolsó szempont, hogy a felsorolt webhelypéldák mennyire hatékonyan képesek elérni a kitűzött céljaikat. Ehhez érdemes megnézni a webdesign ügynökség esettanulmányait és ügyfelei sikertörténeteit:
- Az esettanulmányok rálátást biztosítanak az ügynökség problémamegoldó stratégiájára és innovatív gondolkodásmódjára. Általában részletesen olvashatsz bennük egy-egy problémáról, a kivitelezett megoldásról és az így elért eredményekről.
- A sikertörténetek ezzel szemben azt mutatják meg, hogy milyen hatása volt a webhelynek az ügyfél üzleti eredményeire. Ez jelenthet többek között fokozott forgalmat, magasabb konverziós arányokat, értékesebb felhasználói aktivitást és így tovább. Ezek az elbeszélések konkrétan bizonyítják, hogy az ügynökség képes elérni a kitűzött célokat és valódi értéket kínál céged számára.
A webdesign ügynökség szaktudásának és tapasztalatának felmérése
Ha már a korábbi munkáknál és a portfólióknál járunk, vizsgáljuk meg közelebbről is a kiszemelt ügynökségeket. A webdesign egy sokrétű szakterület, és egy magát profinak mondó cégnek több mindenhez is értenie kell, ha sikeres webhelyeket szeretne készíteni ügyfelei számára.
Fontos tehát legalább felületesen tisztában lenned vele, hogy mi mindent kell tudnia egy design ügynökségnek ahhoz, hogy megvalósíthassa elképzeléseidet.
A webdesign különböző területei
Felhasználói élmény (UX) és felhasználói felület (UI) design
Az UX/UI design célja olyan webhelyeket kialakítani, amik nem csupán jól néznek ki, hanem működésükben is felhasználóbarátok. Egy jó webdesign ügynökség mutatós és egyben könnyedén navigálható webhelyt készít majd számodra, ami pozitív felhasználói élményt kínál.
Reszponzív design
Manapság többen használják okostelefonjaikat az internet eléréséhez, mint bármilyen más eszközt, ezért egy modern webhelyt már az első pillanattól kezdve ennek tudatában kell megtervezni. Ez a reszponzív design alapelve – webhelyednek valamennyi készüléken hibátlanul kell működnie, függetlenül attól, hogy egy felhasználó laptopon, asztali számítógépen vagy okostelefonon tekinti meg azt. Egy jó webdesign ügynökségnél ez teljesen alapvető designelv.
SEO honlapkészítés és online marketing
Egy mutatós, minden eszközön jól működő, felhasználóbarát webhely nem sokat ér, ha senki sem talál rá az interneten. Egy tapasztalt webdesign ügynökség minden projektnél figyelembe veszi a SEO és más online marketing igényeket, hogy a kész termék láthatóbb, fellelhetőbb legyen a célközönség számára.
Tartalomkezelő rendszerek
Nem mindegy, hogy milyen tartalomkezelő rendszert, azaz CMS-t használ a kiszemelt webdesign ügynökség. Sokan a WordPressre építik fel ügyfeleik webhelyét, de vannak olyanok is, akik teljesen saját CMS-sel dolgoznak. Az utóbbi általában jobb választás, hiszen egy saját rendszert minden ügyfél igényeihez hozzá lehet igazítani.
E-kereskedelmi funkciók
Amennyiben egy webáruházat vagy más online vásárlásokat kínáló webhelyt szeretnél, akkor fontos, hogy egy olyan ügynökséget válassz, amely foglalkozott már korábban ilyen projektekkel. Ismerniük kell a regisztrációkat, digitális bevásárlókosarakat, fizetéskezelést és persze a felhasználók adatait is biztonságban kell tartaniuk.
Az iparághoz köthető szakmai tapasztalat jelentősége
Az iparágban szerzett szakmai tapasztalat óriási előnyt jelent egy webdesign cég kiválasztásakor. Ha egy ügynökség korábban dolgozott már hozzád hasonló céggel, akkor valószínűleg ismeri a célközönségedet, az piac versenyhelyzetét és az iparágadra jellemző kihívásokat és lehetőségeket is, amelyekkel saját céged is szemben találhatja magát. Ez a tudás és gyakorlati tapasztalat sokat segít majd nekik egy olyan webhely elkészítésében, ami nem csak saját elvárásaidnak felel meg, hanem célközönségedet is képes megnyerni.
Ha például egy ügynökség több sikeres webáruházat állított össze ügyfeleinek, akkor minden bizonnyal tudja, hogy mi fán terem az online értékesítés és hogyan nyújtson felhasználóbarát vásárlási élményeket lehetséges vevőidnek. Hasonlóképpen, egy korábban ügyvédi irodákkal dolgozó designügynökség tudni fogja, hogy hogyan prezentálja tartalmaidat profi és igényes formában ügyfeleid számára.
Érdemes tehát egy olyan ügynökséget választani, ami bizonyítottan dolgozott már hozzád hasonló cégekkel a korábbiakban. Az ilyen ügynökségek gyakran automatikusan tisztában lesznek bizonyos igényeiddel, és egy olyan webhelyt állítanak majd össze számodra, ami nem csak jól néz ki, hanem üzleti céljaid elérésében is segít.
A honlapkészítő cég hírnevének és az ügyfelek visszajelzéseinek vizsgálata
Egy ügynökség persze minden szépet és jót mondhat magáról, de az igazi bizonyíték a cég hírneve lesz, amelyet fennállása során eddigi együttműködéseivel megszerzett magának. A hírnév felmérésével, illetve a korábbi ügyfelek véleményeiből kiderül majd, hogy az ügynökség mennyire megbízható, milyen minőségű munkát adnak át és milyen színvonalú ügyfélszolgálatót nyújtanak. Ezek olyan fontos szempontok, amelyek egy-egy mutatós landing oldalból nem derülnek ki.
Egy webdesign cég hírnevének felmérése
Online vélemények és értékelések
Először is nézz szét a különféle online platformokon (pl. Google Cégprofil) és iparágadhoz kötődő fórumokon, csoportokban és véleményező webhelyeken. A magas értékelések és pozitív vélemények általában árulkodó jelek arra, hogy egy jó hírű ügynökséggel van dolgod.
Figyelj oda arra is, hogy miként reagál az ügynökség a pozitív és a negatív visszajelzésekre, hiszen ez is sokat elárul arról, hogy hogyan bánnak ügyfeleikkel.
Ipari díjak és elismerések
Nézz utána, hogy milyen ipari díjakat és elismeréseket kapott a cég működése során. A tekintélyes ipari testületek által kiosztott díjak határozott jelei annak, hogy egy ügynökség valóban kimagasló teljesítményt ért el munkája minőségét vagy éppen az ügyfélszolgálat színvonalát illetően.
Társadalmi bizonyíték és médiaemlítések
Derítsd ki, hogy az ügynökséget megemlítették-e már nevesebb publikációk vagy médiaorgánumok. Ha például pozitívan írtak róla egy tekintélyes szakmai lapban, akkor ez is árulkodó jel, hogy egy megbízható céggel van dolgod.
A honlapkészítési portfólió összetétele
Nem mindegy az sem, hogy korábban milyen cégekkel dolgozott együtt egy ügynökség. Ha látsz közöttük jólismert márkákat, akkor ez azt jelenti, hogy képes megfelelni a vezető cégek magas elvárásainak is.
A vélemények és egyéb visszajelzések elemzése
A korábbi ügyfelek visszajelzései rendkívül értékesek lehetnek egy ügynökség megítélésében. Ezek a beszámolók sokkal személyesebben és részletesebben képesek bemutatni, hogy milyen is együttműködni az adott csapattal.
Korábbi ügyfelek részletes beszámolói
Nézd meg, hogy vannak-e hosszabb vélemények vagy esettanulmányok a cég webhelyén. Ezek általában egy-egy ügyfél konkrét kihívásaira világítanak rá, illetve megmutatják, hogy miként küzdötte le őket az ügynökség. Ez segít megítélni, hogy mennyire kreatívok és találékonyak a problémamegoldásban.
Független véleményező webhelyek
A cég saját webhelyén persze csak pozitív visszajelzéseket olvashatsz majd, ezért érdemes szétnézni az olyan független felületeken is, amelyeken az ügynökségnek nincs beleszólása, hogy mi kerül ki róla a nyilvánosság elé. Nézd meg, hogy mit írnak az emberek a projektkezelésről, a határidők betartásáról, a kérésekre való reakciókról és egyéb fontos tényezőkről.
Az ügyfelek közvetlen véleményei
Ha teheted, vedd fel a kapcsolatot közvetlenül az ügynökség korábbi ügyfeleivel, hogy közvetlenül is kikérhesd a véleményüket. Ezek a leghitelesebb visszajelzések, amikből kiderítheted, hogy egy-egy ügynökség megfelelő-e számodra, mielőtt egyáltalán felkeresnéd őket.
Mindenképpen megéri tehát utánajárni, hogy miként vélekednek egy webdesign ügynökség korábbi ügyfelei a csapat munkájáról. Az efféle visszajelzések nem csupán az ügynökség szakami felkészültségét segítenek megállapítani, hanem megbízhatóságukat, elszántságukat és hozzáállásukat is. Az efféle kutatómunkával olyan dolgokat fedezhetsz fel, amiket az ügynökség landing oldala nem fog elárulni neked (például, hogy tartják-e a határidőket, hogyan reagálnak a kérésekre, mennyire rugalmasak stb.)
A honlapkészítés folyamatának megismerése
Szintén érdemes tisztában lenned egy webhely megtervezésének folyamatával is, ha a legjobb honlapkészítő céget keresed. Ez a tudás segít realisztikus elvárásokat lefektetni és zökkenőmentes együttműködést tesz lehetővé.
A webhely elkészítésének lépései
- Kutatómunka: Az ügynökség ebben a kezdeti fázisban ismeri meg cégedet, célközönségedet és céljaidat. Az így szerzett tudás diktálja majd a design folyamat következő lépéseit.
- Tervezés és stratégia: Az előző lépésben megszerzett információk alapján az ügynökség kialakít egy tervet. Ez a terv magába foglalja a webhely szerkezetét, funkcióit és egyéb fontosabb jellemzőit. Ebben a fázisban kerül kialakításra a projekt idővonala is.
- Design és vázlatok: A csapat ezt követően elkészíti a webhely főbb vizuális elemeit és vázlatait, hogy láthasd, hogyan néz majd ki a kész termék. Ez a fázis általában több körből áll, mert ügynökség a visszajelzéseid alapján az igényedhez igazítja majd a webhelyt.
- Fejlesztés (kivitelezés): Itt kel életre a webhely, azaz a mutatós külalak mögé bekerül a működésért felelős forráskód. Az ügynökség a fejlesztés során biztosítja a webhely reszponzív jellegét, a funkciók implementálását és az egyéb technikai igények kivitelezését.
- Tesztelés és ellenőrzés: Mielőtt nyilvánossá válna, a webhelyt alapos tesztelésnek vetik alá. A tesztelés célja természetesen az esetleges hiányosságok és hibák feltárása és orvoslása. Itt derül ki például, hogy a webhely megfelelően működik-e mobileszközökön, elég gyors-e és így tovább. Az ügynökség visszajelzéseket gyűjt össze a tesztelőktől és ezek alapján elvégzi a szükséges javításokat és változtatásokat.
- Publikálás: Ha minden készenáll, a webhely „kikerül” az internetre, és a felhasználók számára is elérhetővé válik. Ezzel véget ér a fejlesztés első fázisa.
- Karbantartás és frissítések: A publikálást követően rendszeres karbantartási munkálatokra és frissítésekre lesz szükség, hogy a webhely megőrizze funkcionalitását, teljesítményét és biztonságát.
Kommunikáció és együttműködés a honlapkészítő csapattal
A hatékony kommunikáció és együttműködés elengedhetetlen egy sikeres webdesign projekt megvalósításához. Nagyon fontos, hogy az egyenes kommunikáció alapjait már a projekt legelején lefektessétek az ügynökséggel. A rendszeres megbeszélések és jelentések segítenek sínen tartani a projektet és biztosítani, hogy az esetleges problémák és szükséges változtatások ne kerüljék el a résztvevők figyelmét.
- Az elvárások egyeztetése: Egyértelműen fogalmazd meg elvárásaidat, preferenciáidat és egyéb sajátos igényeidet. Ez segít a csapatnak, hogy megértse elképzeléseidet és hatékonyan kivitelezhesse azokat.
- Visszajelzési rendszer: Legyen egy visszajelzési rendszeretek. Ez jelenthet rendszeres megbeszéléseket, emailjelentéseket vagy valamilyen projektkezelő eszközt is – a lényeg az, hogy a rendszeres visszajelzések segítenek benne, hogy a projekt az elképzeléseid mentén haladjon a kitűzött célok irányába.
- Együttműködést elősegítő eszközök: Használjatok olyan együttműködési eszközöket, amelyekkel figyelemmel követheted a projekt állapotát, ötleteket oszthatsz meg a csapattal és megjegyzéseket tehetsz.
- Rugalmasság és nyitottság: Légy nyitott a design ügynökség javaslataira. Javarészt szakmai tapasztalatuk miatt kérted a segítségüket, ezért megéri odafigyelni rájuk, ha van egy jobb ötletük, ami javíthatja a webhely funkcionalitását, teljesítményét vagy megjelenését.
- Döntések: Légy határozott és gyors, ha jóvá kell hagyni valamit, vagy más visszajelzést kell biztosítanod a csapat számára. A késések jelentősen lassíthatják a projektet, és előfordulhat, hogy nem lesz kész minden a megbeszélt határidőkre.
A webhelydesign folyamatát tehát érdemes ismerni, hogy tudd, mikor mi történik és mire számíthatsz az ügynökségtől. Fontos előre megtervezni a kommunikáció formáját és rendszerességét, hogy mindig értesülj az újdonságokról és te is gyors visszajelzéseket biztosíthass a csapat számára.
Extra szolgáltatások a honlapkészítéshez
Egy webdesign ügynökség kiválasztásakor nem csupán magára a webhely megtervezésére és kialakítására kell koncentrálnod, hanem azokra az extra szolgáltatásokra is, amelyek a későbbiekben is biztosíthatják a kész termék minőségét és hatékonyságát.
Az online marketing, illetve a folyamatos támogatás és a karbantartás mind fontos szerepet játszanak egy webhely hosszútávú sikereiben.
Marketing ügynökségi szolgáltatások
SEO, azaz keresőoptimalizálás
A SEO nélkülözhetetlen, ha szeretnéd fellelhetővé tenni webhelyedet a Google keresőtalálatai között. Derítsd ki, hogy a kiszemelt ügynökség kínál-e SEO szolgáltatásokat (kulcsszókutatás, on-page optimalizálás, linképítés stb.) A hatékony SEO segít biztosítani, hogy webhelyed tartalmai organikus, azaz nem fizetett forgalmat is képesek legyenek bevonzani.
Tartalomkészítés
A tartalom az online világ királya. Nem csupán a látogatók bevonzásához, hanem a megtartásukhoz is nagyon fontos, hiszen a tartalomra épül többek között az előbb említett keresőoptimalizálás is. Egyes webdesign ügynökségek webes tartalmakat, blogbejegyzéseket és multimédiás anyagok elkészítését is vállalják, természetesen a SEO-val egybekötve. A jó minőségű tartalmak segítenek minél több releváns keresésre megjelenni a Google és más keresőmotorok találatai között.
Egyéb marketingszolgáltatások, marketing tanácsdadás
Az online marketing nem csak a webhely optimalizálását foglalja magába. A forgalom bevonzása érdekében bevethetsz még közösségi média marketinget, email marketinget és fizetett PPC hirdetéseket is, hogy tartalmaid minél több csatornán elérjék célközönségedet. Egyes webdesign ügynökségek ilyen szolgáltatásokat is kínálnak, hogy webhelyed ne csak létezzen, hanem üzleti céljaidat is elérhesd vele.
Folyamatos támogatás és karbantartás
Rendszeres frissítések
Egy webhelynek rendszeres frissítésekre van szüksége, hogy biztonságos maradjon és megfeleljen a legújabb webes technológiai szabványoknak. Nézz utána, hogy az ügynökség kínál-e hosszútávú karbantartást és frissítéseket a webhelyhez, amit átadnak neked.
Hibaelhárítás és támogatás
Bármikor felütheti a fejét egy technikai probléma. Fontos, hogy az ügynökség gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni ezekre. Derítsd ki, hogy problémák esetén milyen hamar nyújtanak segítséget.
Teljesítménymérés
A webhely teljesítményének folyamatos mérésével olyan hiányosságokat fedezhetsz fel, mint a lassú betöltések, hibás hivatkozások vagy biztonsági rések. Egyes webdesign ügynökségek ilyen felügyeleti szolgáltatásokat is kínálnak, hogy minél előbb reagálni tudjanak az esetleges problémákra.
Tartalomfrissítések
A webhelyek többségére rendszeresen új tartalmakat kell feltölteni, hogy relevánsok maradjanak célközönséged számára. Ilyenek például az új blogbejegyzések vagy az új termékek, illetve szolgáltatások adatai. Ha szeretnél megfelelni a látogatók és keresőmotorok elvárásainak, akkor neked is rendszeresen kell új tartalmakkal bővítened webhelyedet.
A webdesign gyakran sokkal több, mint egy webhely elkészítése és átadása. Ha igazán jó webdesign ügynökséget szeretnél találni céged számára, akkor keress egy olyan csapatot, ami hosszútávú támogatást is biztosít az átadott termék mellé.
A honlapkészítési árak és érték összevetése
A számodra tökéletes webdesign ügynökség kiválasztásához fontos tisztában lenned a különböző cégek által kínált árazási modellekkel. Mindig figyelembe kell venned, hogy pontosan milyen értéket is kapsz majd a kifizetett összegekért cserébe, és hogy miben mutatkozik meg ez az érték (több látogató, több aktivitás, konverzió, bevétel stb.)
A leggyakoribb árazási modellek
A webdesign ügynökségek különféle árazási stratégiákkal dolgozhatnak, amiket érdemes megismerned, hogy tájékozott döntést hozhass befektetésedről. Ezek az alábbiak:
- Fix összeg: Egyes cégek fix árú csomagokat ajánlanak webhelyed mérete és összetettsége alapján. Ez a modell átlátható és könnyű számolni vele, de fontos pontosan tudni, hogy mit tartalmaz, hogy elkerüld a váratlan kiadásokat az esetleges extra funkciókért és szolgáltatásokért cserébe.
- Óradíj: Vannak ügynökségek, amelyek a projektre fordított idő alapján árazzák a munkájukat. Ez egy rugalmasabb modell, de folyamatosan ellenőrizned kell a projektet, nehogy kifusson a keretből.
- Egyedi ár: Az összetett, egyedi projektekre egyes cégek teljesen sajátos árat szabhatnak meg. Ilyenkor mindent az igényeidhez igazítanak, de nagyon tisztában kell lenned az igényeiddel, hogy csak pontos és fair árakra bólints rá.
- Havidíj vagy más rendszeres díj: Különösen, ha a webhely átadása után folyamatos szolgáltatásokra tartasz igényt (SEO, karbantartás stb.), akkor folyamatos költségekkel is számolnod kell. Ezekre a szolgáltatásokra persze általában szükséged is lesz a webhely hosszútávú sikereiért.
Az ár és az érték összevetése
Az árak összehasonlításakor arra is figyelj oda, hogy milyen értéket kapsz majd érte. Egy alacsonyabb ár mindig vonzóbb, de nem biztos, hogy a legjobb döntés, ha cserébe le kell mondanod a minőségről vagy egyes funkciókról. Tartsd szem előtt az következőket:
- A design és fejlesztés minősége: Egy jól megtervezett és kivitelezett webhely rengeteget javít az ügyfélélményen és a márka megítélésén. Mérlegelj és próbáld meg eldönteni, hogy az ügynökség által kínált tapasztalat és minőség indokolja-e a munka árát.
- Funkciók: Gondolkodj el rajta, hogy a webhely funkcionalitása és felszereltsége eleget tesz-e üzleti igényeidnek. Egy olcsóbb ajánlat talán nem foglal magába mindent és gyengébb felhasználói élményhez vezethet.
- SEO és teljesítmény: Az online fellelhetőség érdekében elengedhetetlen, hogy webhelyed megfelelően optimalizált legyen, mind tartalmi, mind pedig technikai értelemben. Érdemes mindenképpen olyan ügynökséget választani, ami ilyen szolgáltatásokat is nyújt a webhelyhez.
- Támogatás és méretezhetőség: Az ajánlat hosszútávú értékét fokozza az is, ha a webhely a későbbiekben könnyedén bővíthető lesz, akár új oldalakkal vagy új funkciókkal. Ez is benne van az árban?
Az árak összehasonlításának nem az a célja, hogy rátalálj a legolcsóbb opcióra, hanem az, hogy egy olyan webhelybe fektess bele, ami éveken át kiszolgálja majd igényeidet.
Tudnod kell, hogy pontosan miért is fizetsz, és hogy az ezért kapott termék megfelel-e üzleti céljaidnak. Ne feledd, a webhely nem költség, hanem befektetés, és egy befektetés akkor jó, ha képes akár többszörösen is megtérülni.
A webdesign ügynökség kiválasztása
Miután minden opciót megvizsgáltál és tájékozódtál a fontos kérdéseket illetően, elékezett a döntés ideje.
A fontos tényezők összehasonlítása mellett oda kell figyelned az esetleges baljós jelekre is. Ezekben segít az alábbi két ellenőrzőlista:
Baljós jelek
- Professzionális portfólió hiánya: Óvakodj az olyan webdesign ügynökségektől, amelyek nem kínálnak portfóliót korábbi munkáikból. Egy profi portfólió tudásuk és tapasztalatuk bizonyítéka.
- Rossz kommunikáció: Ha egy cég rendszeresen késlekedik a válaszadással, akkor ez azt jelentheti, hogy problémáik vannak a projektkezeléssel vagy az ügyfélszolgálattal.
- Túl szép, hogy igaz legyen: Légy nagyon óvatos az olyan cégekkel, amelyek elképesztő eredményeket ígérnek rövid időn belül (gyakran minimális összegekért cserébe). Az ilyen ügynökségek gyakran okoznak csalódást ügyfeleiknek.
- Rejtett költségek és ködös árazás: Kerüld az olyan ügynökségeket, amelyek nem hajlandók egyértelműen tájékoztatni az árazásukról és díjakról. A rejtett költségek képesek látványosan megemelni a projekt árát.
- Korlátozott csomagajánlatok: Nincs két egyforma cég, még egy adott iparágon belül sem. Ha egy webdesign ügynökség csak általános „mindenkinek jó lesz ez” jellegű megoldásokat kínál, akkor valószínűleg nem lesznek képes kivitelezni minden egyedi funkciót, amire cégednek szüksége van.
- Saját weboldala nem jön semmire a Google találati listáján. Bár sok ügynökség állítja magáról, hogy ért a keresőoptimalizáláshoz, de ha sem a SEO sem a keresőoptimalizálás szavakra nincs az első 20-ban, akkor biztosan nem ért hozzá
Ellenőrzőlista a honlapkészítő cég kiválasztásához
- Megfelelés az üzleti céloknak: Győződj meg róla, hogy a cég érti üzleti céljaidat és tudja, hogy hogyan érthetnéd el őket webhelyed segítségével.
- Tapasztalat és szakmai tudás: Fontos, hogy a cég kellő szakami tudással és tapasztalattal rendelkezzen, különösen azokon a területeken, amelyek fontosak lesznek projektedben.
- A korábbi munkák minősége: Mérd fel az ügynökség korábbi munkáinak minőségét és változatosságát. Nézd meg, hogy készítettek-e már korábban ahhoz hasonló webhelyeket, mint amilyenre neked is szükséged van.
- A korábbi ügyfelek véleményei: Olvasd el az ügyfelek beszámolóit és lehetőség szerint keresd fel őket közvetlenül is, hogy kikérd a véleményüket.
- Támogatás és szolgáltatások: Tudd, hogy pontosan milyen szolgáltatásokat is kapsz majd azért az árért cserébe, amit kifizetsz a webhelyért. Ne feledkezz meg a webhely publikálását követő karbantartás és bővítések díjairól sem.
- Kommunikáció és együttműködés: Figyeld meg, hogy milyen stílusban és hozzáállással kommunikál a cég. A zökkenőmentes kommunikáció elengedhetetlen egy ilyen projekt sikereihez.
- Mit tartalmaz a szerződés: Ellenőrizd a szerződést és a kapcsolódó feltételeket. Győződj meg róla, hogy egyértelműek-e a kézbesítendők, a határidők, a költségek és az esetleges extra kötelességek.
A tökéletes webdesign ügynökség kiválasztása tehát szemmel láthatóan alapos felkészülést igényel, hiszen számos tényezőt kell észben tartanod hozzá. Ha azonban tisztában vagy az árulkodó jelekkel és van egy alapos ellenőrzőlistád, akkor sokkal magabiztosabban hozhatsz majd tájékozott döntéseket a befektetéseddel és céged jövőjével kapcsolatban.
Ne feledd, hogy amikor egy webdesign ügynökséggel szerződsz, akkor nem csupán egy szolgáltatót bérelsz fel, hanem egy olyan partnert szerzel, ami webhelyed hosszútávú sikereiért felel majd.
Gyakori kérdések
Milyen a jó honlapkészítő cég?
Gyors, seo szaktudással rendelkezik, ért a konverzió optimalizáláshoz és szép honlapokat készít,
A honlapkészítés főbb lépései
Célmeghatározás és tervezés
- A weboldal céljának meghatározása (pl. információs oldal,
- A célközönség elemzése és a felhasználói ig
- Weboldal struktúra és tartalmi terv kialakítása
Dizájn és felhasználói élmény (UX/UI) megtervezése
- Egyedi vagy sablon alapú webdizájn létreh
- Reszponzív (mobilbarát) kialakítás
- Intuitív navigáció és könnyen használható felhasználói felület kialakítása
Fejlesztés és programozás
- Frontend
- Backend fejleszt
- Tartalomkezelő rendszer (CMS) integráció, pl. WordPress vagy egyedi fejlesztés
Tartalomfeltöltés
- Szövegek, képek, videók és egyéb vizuális elemek elhelyezve
- Keresőoptimalizált (SEO) tartalom kialakítása
- Blog vagy híroldal esetén rendszeres frissítések
Tesztelés és hibajavítás
- Funkcionalitás ellenőrzése (pl. űrlapok, interaktív elemek, linkek működése)
- Sebességoptimalizálás
- Több böngészőben és eszközön való tesztelés
Weboldal indítása és optimalizálás
- A weboldal élesítése és publikálása
- SEO és analitikai eszközök beállítása (Google Analytics, Search Console)
Honlapkészítési trendek és technológiák
A modern weboldalak egyre fejlettebb technológiákat alkalmaznak, például:
- Mobiloptimalizáció –
- SEO-optimalizálás– A keresőm
- Gyors betöltési idő –
- Biztonság (SSL, GDPR)– Az
- Interaktív és vizuális elemek– A
A honlapkészítés egy folyamatosan aktuális fejlődő terület, a technológiai trendek és a felhasználói igények határozzák meg a legjobb gyakorlatokat. Egy jól elkészített weboldal nemcsak esztétikus és informatív, hanem segíti a vállalkozások növekedését és az online
Mi a legfontosabb szempont egy honlapkészítő cég kiválasztásakor?
Egy honlakészítő cég kiválasztásakor az olyan ügynökségek közül érdemes válogatni, képesek és hajlandók megismerni üzleti céljaidat, hogy azokhoz igazíthassák szolgáltatásaikat.
Sokat számít továbbá, ha az ügynökség korábbi ügyfelei elégedettek voltak a munkájukkal, és ezt nyilvánosan is megosztják az erre alkalmas felületeken.
Nem utolsó szempont az sem, ha az ügynökség a SEO-ban, a reszponzív designban a felhasználói élményben és egyéb fontos területeken is megállja a helyét.
Mindemellett csak olyan cégekkel érdemes együttműködni, amelyek hosszútávú támogatást és karbantartást is kínálnak az átadott webhelyekhez.
Mennyire fontos a releváns tapasztalat a honlapkészítésben?
Sokat segíthet, ha az ügynökség korábban dolgozott már más, a szakterületedet képviselő cégekkel. Egy ilyen ügynökség ismeri a piacodat, illetve az arra jellemző versenyt és célközönségedet is. Így sokkal részletesebben testreszabott szolgáltatásokat tudnak majd kínálni neked.
Persze csak azért, mert egy ügynökség még nem dolgozott hozzád hasonló céggel még nem érdemes rögtön lemondani róla. Ha portfóliójuk rugalmasságról árulkodik, akkor könnyen lehet, hogy a te igényeidhez is tudnak majd alkalmazkodni.
Milyen árulkodó jelekre kell odafigyelni egy webdesign ügynökség kiválasztásakor?
Egy ügynökség portfóliója sokat elárulhat munkája minőségéről, ezért ne felejtsd el alaposan megvizsgálni a példának felhozott webhelyeket. Ne hagyd továbbá, hogy az alacsony árak elcsábítsanak – az ilyen cégeknél pénz helyett minőséggel fizetsz majd a munkáért.
Ha egy cég nem kínál egyértelmű árazást vagy érezhetően nem árul el mindent a költségekről, akkor jobb, ha nem vesztegeted rá az idődet.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.