2025 legfontosabb étterem marketing trendjei

Mit kell tenned az étterem marketing területén, hogy több vendéged, rengeteg rendezvényhelyszín bekérésed legyen éttermedben 2025-ben? Gyakorlati útmutató. 

2025 legfontosabb étterem marketing trendjei

Az étteremiparra mindig is gyors változások és rugalmasság volt jellemző, 2024-ben azonban minden korábbinál gyorsabb tempókat tapasztalhattunk. A globális piac 2023-tól 2028-ig egyes becslések szerint 7,5%-ot nő majd, a verseny tehát heves és leleményességet követel. A leleményesebb étteremtulajdonosok tudják, hogy minél hamarabb át kell venniük azokat az újszerű marketingstratégiákat, amelyek az étteremipar dinamikus természetét tükrözik. 

 

Nem lehet eléggé kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos az új marketingmódszerekkel foglalkozni. Bizonyos adatok szerint több, 25%-kal nőtt azon éttermek ügyfélaktivitása, amelyek online marketing platformokat kezdtek el alkalmazni. Ez az arány egyértelműen arról árulkodik, hogy a modern marketingnek nagyon is fontos szerepe van mind az új vendégek megszerzésében, mind pedig a megtartásukban. 

 

Szóval milyen étterem marketing trendeket tartogat számunkra 2025? Mesterséges intelligencia, fenntarthatóság, inlfuencer marketing, seo, nagy adatok… A lista nem feltétlenül hosszú, de annál tartalmasabb. Kezdjük is! 

 

A fellelhetőség fokozása – Helyi SEO éttermeknek 

Tekintve, hogy a google keresések 46%-a helyi információkkal kapcsolatos, konkrétan muszáj leszel optimalizálnod éttermed google Cégprofil adatlapját, ha szeretnéd láthatóvá tenni magadat a környéken kereső ügyfelek számára. A Google algoritmusa a releváns helyi találatokat részesíti előnyben, ezért egy jól karbantartott profillal közvetlenül lehetséges vendégeid elé helyezheted ki éttermedet. 

A helyi rangsorolás feljavításához először is a helyi seo alapjait kell rendbe raknod: az alapadataidat (név, cím, telefonszám). Fontos, hogy ezek az adatok minden felületen (TripAdvisor, saját webhelyed stb.) teljesen azonosak legyenek egymással. Ez nem csak a keresgélő vendégeknek segít, hanem a keresőmotorok irányába is jelzi, hogy éttermed hiteles, ezzel is erősítve annak online tekintélyét. 

 

Sokat segíthet továbbá, ha ügyesen használod fel vendégeid visszajelzéseit. Jót tesz a láthatóságnak, ha sikerül rávenned elégedett vendégeidet, hogy írjanak online véleményt éttermedről, elvégre a még keresgélő, lehetséges vendégek nagy része előszeretettel olvasgatja ezeket, mielőtt meghozná a döntését. 

 

Az adatlapok mellett a helyi gyűjtőwebhelyek és a közösségi aktivitás is kiaknázatlan lehetőségeket rejtenek magukban. Az éttermi forgalom és az online rendelések fellendítése érdekében feltüntetheted webhelyedet a helyi események oldalain, együttműködhetsz helyi gasztrobloggerekkel és részt vehetsz különféle közösségi eseményeken is. 

 

Egy ilyen sokoldalú helyi seo stratégia nem csupán jobb rangsorolást segít majd elérni, hanem egy hűséges, helyi vendégkör kiépítésében is kulcsfontosságú szerepe lesz. 

 

Ha pedig a helyi, vagy általános étterem SEO nagyobb falatnak bizonyul, mint amire számítottál, akkor érdemes egy tapasztalt online marketing ügynökséghez fordulni ezzel a feladattal. 

 

Értékes együttműködések – Influencer marketing éttermeknek 

Az influencerekkel való együttműködések a márkajelenlét megerősítésének fontos eszközévé váltak az étterem marketingben. Különösen a helyi és mikroinfluencerek azok, akiknek kulcsfontosságú szerepük van a közösségi bizalom és láthatóság felépítésében. Több kutatás eredményei is azt mutatják, hogy ha egy étteremnek sikerül olyan influencerekkel együtt dolgoznia, akiket követőik szavahihetőnek és őszintének tartanak, akkor az adott tulajdon több aktív vendégre számíthat. 

 

A megfelelő influencer kiválasztása 

Az influencer marketing sikere nagyban függ a megfelelő partner kiválasztásától. Nem mindegy ugyanis, hogy mely mutatókra figyelsz oda. Az aktivitási arány például sokkal realisztikusabban képes megjósolni az elérések mértékét, mint a követők száma. 

 

Azok lesznek a legjobb partnerek éttermed számára, akik nem csak közönségükkel ápolnak pozitív kapcsolatot, hanem ugyan azokat az értékeket is képviselik, mint márkád – ez a hiteles együttműködések egyik legfontosabb feltétele. 

 

Figyeld meg tehát, hogy milyen kapcsolatban áll az adott influencer a követőivel, és hogy ezek a követők miként reagálnak az illető tartalmaira. 

 

Tippek a sikeres együttműködésekhez 

A hatékony influencer együttműködések túlmutathatnak a hagyományos szponzorált bejegyzéseken. Egy éttermedben megrendezett influencer-találkozó például nem csupán a meghívottak érdeklődését keltheti fel tulajdonod iránt, hanem temérdek hiteles influencer tartalmat is eredményezhet. 

 

A közös tartalomkészítés szintén előnyös lehet – az ilyen kreatív együttműködésekből olyan tartalmak születhetnek, amelyek iránt nem csak saját közönséged érdeklődhet, hanem a résztvevő influencerek követői is. 

 

Népszerűsíthettek például korlátozott ideig elérhető fogásokat vagy bemutathatjátok a színfalak mögötti történéseket, hogy az influencerek a márka arcaivá válhassanak. Ezek mind emlékezetes, megosztható pillanatokhoz vezethetnek. 

 

Egy olyan korban, amelyben az étkezési élményeket épp olyan gyakran osztják meg egymással az emberek digitálisan, mint fizikálisan, az influencer marketing egy stabil étterem marketing trendnek ígérkezik 2025-ben. 

 

Az ügyfélkapcsolatok gondozása – Email marketing éttermeknek 

A közönséges, általános emailek kora már rég lejárt. 2025-ben nem szimplán előnyös stratégia személyre szabott emaileket készíteni – ez alapvető elvárás lesz éttermed számára, ha szeretnéd megerősíteni vendégeid hűségét és vissza szeretnéd invitálni őket tulajdonodba. 

 

A statisztikák szerint a személyre szabott emailek hatszor magasabb konverziós arányt kínálnak, a márkák túlnyomó többsége azonban egyszerűen nem használja őket. Ha tehát szeretnéd megkülönböztetni éttermedet versenytársaidtól, akkor olyan emaileket kell küldened feliratkozóidnak, amelyek egyedi preferenciáikhoz igazodnak. 

 

A személyre szabás egyik alapfeltétele feliratkozóid szűkebb listákra való szegmentálása. Ezeket a szegmenseket több szempont alapján is kialakíthatod, például, hogy milyen gyakran látogatnak éttermedbe vagy rendelnek onnan, hogy milyen fogásokat fogyasztanak a leggyakrabban, vagy hogy átlagosan mennyit költenek egy-egy alkalommal. 

 

Ha sikerül marketingüzeneteidet a különféle szegmensek sajátos preferenciáihoz igazítanod, akkor olyan releváns, tartalmakat készíthetsz feliratkozóidnak, amelyek foglalásokat és egyéb konverziókat eredményeznek majd. 

 

Érdemes megemlíteni még az automatikus email kampányokat is. Ezek az üzenetek a felhasználói adatok alapján készülnek el és kerülnek kiküldésre, így nem kell mindegyiket külön-külön megírni. Ha például egy vendéged hamarosan a születésnapját ünnepli, akkor aznap, vagy akár egy héttel korábban egy automatikus, mégis személyre szabott üzenetet és ünnepi ajánlatot küldhetsz ki neki (egy kedvezményes fogás, egy ingyen desszert stb.) Az ilyen egyszerű gesztusok nagyban hozzájárulnak a vendégek elégedettségéhez. 

 

A vendégek visszaszerzése – Remarketing éttermeknek 

A remarketing hirdetéseket lényegében úgy kell elképzelni, mint amikor egy étteremtulajdonos átinteget egy, az utca másik oldalán sétáló korábbi vendégének, hogy térjen be hozzá egy ebédre – csak épp az interneten teszi ezt, speciális reklámok segítségével. 

 

A remarketinghez szükség lesz némi digitális tapasztalatra, különösen az olyan platformokon, mint a Google vagy a Meta (facebook, instagram stb.) Ezen platformok segítségével különleges nyomkövető képpontokat helyezhetsz el éttermed webhelyén, amelyek folyamatosan figyelik majd látogatóid viselkedését. Később aztán ezek a látogatók célzott hirdetéseket láthatnak majd az interneten és a közösségi platformokon. 

 

Na persze, a hirdetések önmagukban nem elegendők – valami tartalom is kell mögéjük, ami megtartja az emberek érdeklődését. Kínálj kedvezményes ajánlatokat, emeld ki legnépszerűbb fogásaidat, desszertjeidet vagy harangozz be egy közelgő eseményt az érdeklődők számára. 

 

Minden esetben használj jó minőségű, saját képeket kiemelt fogásaidról, vagy mutass be egy új finomságot az étlapodról. A remarketing célja ugyanis nem feltétlenül az elérések növelése – ezek az emberek korábban találkoztak már márkáddal, és most az a dolgod, hogy emlékeztesd őket kínálatodra. 

 

Ha remarketingbe fogsz, akkor valahogy azt is figyelned kell majd, hogy mennyire hatékonyak kampányaid. Ehhez olyan fő teljesítménymutatókat kell szem előtt tartanod, mint az átkattintási arány (CTR) és a konverziós arány. Az átkattintási arány azt mutatja meg, hogy hányan kattintottak rá hirdetéseidre, miután az megjelent nekik egy adott felületen. A konverziós arány már izgalmasabb, ez mutatja meg, hogy hányan foglaltak asztalt vagy épp rendeltek házhoz webhelyeden. 

 

Ezeket a statisztikákat az adott platform analitikai felületén tekintheted meg (Google, Meta stb.) Az ipari átlag átkattintási arány mindössze 1%, ezért, ha sikerül ezt elérned, akkor már büszke lehetsz magadra. 

 

A hirdetésekkel azonban könnyű mellényúlni. Kellő tapasztalat hiányában egy rosszul beállított kampány jóval több pénzt visz majd el, mint amennyit hoz. Ha nem szeretnél szerencsejátékokat játszani éttermed költségkeretével, akkor jobb, ha az ilyen online hirdetéseket inkább egy profi csapatra bízod. 

 

Az online rendelések és foglalások optimalizálása 

Ahogy 2025 étterem marketing trendjei körvonalazódnak, úgy válik egyre inkább egyértelművé, hogy az online rendelések a vendégélmény-stratégia szerves részei lesznek. 2025-ben a vendégeid és éttermed közötti akadálymentes online kapcsolódási felület nem csupán az étkezési folyamatot egyszerűsíti le, hanem értékes adatforrásként is szolgál majd tulajdonod számára. 

 

Ezen adatok feldolgozásával egyedi szolgáltatásokat nyújthatsz vendégeidnek, hatalmas versenyelőnyt szerezve ezzel más éttermekkel szemben. A személyre szabott marketinghez manapság elengedhetetlen, hogy minél több adatot gyűjts össze ügyfeleidtől. 

 

A vendégek vásárlási előzményei, preferenciái és látogatásaik gyakorisága mind kielemezhetők. Mint fentebb olvashattad, a személyre szabott emailek hatszor magasabb konverziós arányt képesek elérni, mint az általános üzenetek. A megfelelő eszközökkel felszerelve éttermed tehát nem csak erősebb vendéghűségre, hanem nagyobb bevételre számíthat majd. 

 

Nem szabad továbbá figyelmen kívül hagyni azokat a marketinglehetőségeket sem, amelyeket az ilyen rendszerek kínálnak. Olyan platformot biztosítanak, amelyen az exkluzív vagy időkorlátozott akciók, vagy a speciális étlapok rendkívül precízen célozhatók, hogy a megfelelő vendéget a megfelelő időben és a megfelelő ajánlattal érhesd el. 
 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink