notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Google Ads, AdSesne, és SEO – mi közük van egymáshoz?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Google Ads, AdSesne, és SEO – mi közük van egymáshoz?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Ads, AdSesne, és SEO – mi közük van egymáshoz?


2019/01/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Jelent-e előnyt weboldalad keresőoptimalizáltságában az, ha használod a Google Ad (korábban AdWords) vagy a Google Adsense rendszereket? Milyen kapcsolatban állnak a SEO-val? Mutatjuk!

 Google Ads, AdSesne, és SEO – mi közük van egymáshoz?

Immáron 20 éve foglalkozom online marketinggel, de nagyon keveset költöttem saját magam hirdetésére. Persze előfordul, de kampányszerűen. Miért végezzük mégis ügyfeleim Google Ads és Facebook hirdetéseinek kezelését? Mert gyors eredményt hoz, és mert ŐK jobban hisznek benne, mint a keresőoptimalizálásban. Több mint 30 Google Ad fiókot kezelünk most is, az eredmény mégis mindig az, hogy érdemesebb a keresőoptimalizálásra költeni, mint a hirdetésekre. 

 

Persze, nincs olyan vállalat a világon, aminek ne jönne jól egy kis reklám. Sokan nem szívesen fordulnak a hirdetésekhez, és habár a blogolás, a közösségi média, és a szájról szájra terjedés viszonylag stabil online jelenlétet biztosítanak, a digitális hirdetések szintén fontos eszközei a figyelemfelkeltésnek.

 

Ha digitális hirdetésekről van szó, akkor első körben mindenkinek a Google két hirdetési platformjával kell megismerkednie: ezek a Google Ads (korábban AdWords) és a Google AdSense.

 

Habár a Google csupán ezt a két platformot kínálja a hirdetések megjelenítésére, sok friss vállalkozó (és nem kevés kiépült vállalat) számára nem igazán tiszta, hogy melyik mit is csinál, és hogy melyiket lenne érdemes használni. Egy másik gyakran felmerülő kérdés, hogy mi közük van ezeknek a keresőoptimalizáláshoz (SEO) – ha van egyáltalán közük.

 

Nos, ideje tisztázni a dolgokat!

 

Mi a különbség a Google Ads és a Google AdSense között?

 

Google Ads

A Google Ads lehetővé teszi a hirdetni vágyók számára, hogy saját hirdetéseket készítsenek és kezeljenek. Ezek a hirdetések több helyen is megjelenhetnek az interneten:

 

  • a Google keresőtalálati oldalain
  • azokon a webhelyeken, amelyek a Google hirdetési partnerei az AdSense-en keresztül
  • a Google Display Hálózaton

 

A hirdetések természetesen nincsenek ingyen, az árazás pedig két modell szerint történhet. A CPM hirdetésekért minden ezredik megjelenés után kell fizetni, míg a CPC (más néven PPC) hirdetésekért minden kattintás után.

 

Ha fizetsz a hirdetésekért, akkor értelemszerűen jobb láthatóságot kapsz majd, mint az ingyenes (organikus) találatok, nem igaz? Nos, nem. A helyzet az, hogy a Google több szempont alapján dönti el, hogy mely fizetett hirdetések jelennek meg a találatok között, és hogy mely pozíciókban. Fontos szempont például az, hogy a hirdetés mennyire kapcsolódik az adott kereséshez. Természetesen ettől függetlenül ezek a hirdetések sokat segíthetnek abban, hogy láthatóbbá tedd webhelyedet a keresők számára, csak ne várj tőlük csodát.

 

Google AdSense

A Google Ads lehetővé teszi a kiadók (általában webhelytulajdonosok, bloggerek, online újságok) számára, hogy megjeleníthessék webhelyeiken azokat a hirdetéseket, amelyeket a hirdetők az Ads-on keresztül létrehoztak, és ezzel némi pénzt is keressenek. Valahányszor egy hirdetés megjelenik egy webmester webhelyén, vagy egy látogató rákattint arra, a webmester részesül abból az összegből, amit a hirdető ezért a Google-nak fizet.

 

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 
 

Használható-e egyszerre az Ads és az AdSense?

Pihengetünk?

Habár technikailag lehetséges, és a Google sem tiltja, nagyon súlyosan mellé lehet fogni, ha az ember nem tudja, mit csinál.

 

Habár csábítóan hangzik az Ads segítségével több látogatót vonzani a webhelyedre/blogodra csak azért, hogy hogy minél több pénzt szerezhess az azokon elhelyezett AdSense hirdetésekből, ez olyasmi, amit a Google nem néz jó szemmel.

 

A keresőóriás nem szereti, ha valaki megpróbálja kijátszani a rendszert – tilos például AdSense hirdetéseket elhelyezni Ads hirdetéseid landing oldalain. Szintén nem ajánlott túl sok hirdetést webhelyeden, vagy telehalmozni Ads hirdetéseidet irreleváns kulcsszavakkal.

 

Az ilyen kellemetlenségek elkerülése végett érdemes csak az Ads-re vagy az AdSense-re összpontosítani attól függően, hogy mit szeretnél elérni. Mint említettük, az Ads kifejezetten hirdetők számára készült, míg az AdSense inkább azoké, akik pénzt szeretnének keresni azzal, hogy hirdetéseket helyeznek el webes tulajdonaikon.

 

Ha hirdetek, akkor kell még foglalkoznom a SEO-val?

A kérdés jogos, a válasz pedig egyszerű: igen.

 

Még ha remek hirdetéseid is vannak, akkor is fontos, hogy megcélozd a Google organikus találatait. A kereső felhasználók 95%-a ezekre a nem fizetett, egyértelműen nem hirdetés találatokra kattintanak rá szívesebben. Fontos szempont még az is, hogy a keresőoptimalizált tartalmak hirdetések nélkül is a felhasználók szemei elé kerülhetnek.

 

A Google Ads és a SEO viszonya

Ha már foglalkozol keresőoptimalizálással, és jó pozíciókat érsz el, akkor nyugodtan elkezdhetsz emellé hirdetni is az Ads segítségével. Saját hirdetéseid nem fogják befolyásolni organikus helyezéseidet a találatok között. 

 

Ezt Matt Cutts, a Google ex-munkatársa is megerősítette, amikor még a vállalatnál dolgozott 2012-ben. Egy YouTube videóban – amit a Google hivatalos csatornájára töltöttek fel – a következőket mondta (ne feledd – az Ads régen AdWords volt):

 

„A mai kérdés Dublinból érkezett, méghozzá egy nagyon jó kérdés. Christoffel a következőt kérdezte:

 

„Egy AdWords ügyfél vagyok és nemrégiben észrevettem, hogy esni kezdett a webhelyem rangsorolása. Miért nem tudok segítséget kérni ahhoz, hogy optimalizálhassam webhelyemet a Google keresőtalálataira az AdWords kapcsolati pontomon keresztül?” – Christoffel Hiltermann, Dublin

 

Remek kérdés. Többször is cáfoltuk már azt a tévhitet, hogy ha AdWords-ön hirdeted oldaladat, akkor az valamilyen algoritmikus előnyt jelent majd számodra, és magasabb rangsorolást kapsz a keresőmotoroktól. Az emberek megértik ezt, és mi is folyamatosan ismételgetjük. Mindig van néhány összeesküvés-elmélet, de az emberek többsége tudja, hogy ez az igazság.

 

Ugyanakkor nem szeretnénk, hogy a dolgok unfairek legyenek olyan értelemben, hogy ha AdWords-ön hirdetsz vagy partner vagy, vagy vásárló, vagy ügyfél, akkor különleges bánásmódban részesülj, vagy segítséget kapj, vagy hozzáférést a dolgok organikus oldalához.

 

Szóval ha valaki az értékesítésről azt írná, hogy „Hé, ez a valaki sok pénzt költ, tudnátok beszélni vele?” – pont az ilyen esetekre képeztük ki úgy a minőségellenőr-csapatot, hogy az ilyen dolgokat nagyon-nagyon határozottan visszautasítsák.

 

Szóval, olyan fairek szeretnénk lenni, amennyire csak lehetséges. És ezért van az, hogy még ha AdWords-ön hirdetsz is, vagy velünk dolgozol, vagy ügyfél vagy, vásárló, partner, bármi – akkor szívesen dolgozunk veled együtt.

 

De az az igazság, hogy szeretnénk, hogy te is pontosan ugyanazokat a segítségnyújtó csatornákat használd, amiket bárki más is használna az interneten, hogy ne tűnjön úgy, hogy valamit nem szabályosan csinálunk, vagy bármi hasonló, és az emberek azt higgyék, hogy valaki különleges bánásmódban részesül.” – Matt Cutts, Google, 2012

 

Egyedül arra kell tehát odafigyelned, hogy innentől kezdve hirdetéseid teljesítményét is nyomon kell majd követned.

 

A Google AdSense és a SEO viszonya

A Google AdSense pénzt hoz mind a Google-nak, mind pedig annak a webmesternek, aki elhelyezi a hirdetéseket a webhelyén. Egyértelmű tehát, hogy minél több hirdetést teszel a webhelyedre, a keresőmotor annál magasabbra rangsorolja azt, hogy többen látogassák, és több legyen a bevétele… ugye? Nos, ha valóban így működne a Google, akkor soha senki nem használná.

 

A Google mindig is azt hajtogatta, hogy a lehető legjobb böngészési élményt szeretné kínálni felhasználóinak – tehát gyakorlatilag mindenkinek, aki a Google-on keres. A Google nagyon is jól tudja, hogy egy hirdetésekkel telepakolt, sekélyes tartalmú oldal nem kínál pozitív élményeket a felhasználóknak, ezért az ilyen webhelyek pont, hogy alacsonyabb rangsorolást kapnak.

 

Gondolj csak bele – ha a Google csak ilyen oldalakat sorolna fel a kereső felhasználóknak, akkor senki nem használná szívesen, és a vállalat súlyos pénzektől esne el. A Statista.com  szerint 2017-ben a 95 milliárd dollár folyt be a Google-nak a hirdetéseknek köszönhetően.

 

Matt Cuttsnak ehhez is volt hozzáfűznivalója egy 2011-es videóban, amit ITT meg tudsz nézni.:

 

„A mai kérdés Nick Y.-tól érkezik egészen Vancouverből. Nick kérdése:

 

„Magasabb rangot ad-e a Google egy olyan webhelynek, ami AdSense-et használ? Láttam, hogy néhány „SEO szakértő” ezt állítja. Szerintem ennek lenne értelme, hiszen a Google egy vállalat, ami maximalizálni szeretné a profitját. Habár szerintem ez szembe menne a „ne légy gonosz” mentalitással. Melyik igaz? – Nick Y, Vancouver BC

 

Jó kérdés, Nick. A válasz az, hogy a Google nem – ismétlem, NEM – ad magasabb rangot az olyan webhelyeknek, amik AdSense-et használnak. Ezek teljesen függetlenek egymástól. Nem az van, hogy ha AdSense-et használsz, akkor bármilyen előnyben részesülsz majd a rangsorolásban, vagy bármi ilyesmi. Szóval egyáltalán nem az a helyzet, hogy bármilyen előnyt kapnál, mert AdSense-et használsz.

 

A második kérdésed az volt, hogy nem próbálja-e a Google maximalizálni a profitját? Sokszor volt már, hogy a Google azt mondta, hogy „Hát igen, csinálhatnánk egy kis pénzt azzal, hogy eladunk valamilyen banner hirdetést a kezdőlapunkon, de ahelyett, hogy ezzel zaklatnánk a felhasználóinkat, inkább próbáljuk meg kitalálni, hogy hogyan érdemelhetnénk ki a felhasználóink hosszútávú hűségét. És a legjobb módszer erre az, hogy megóvjuk, segítsük őket, és olyan keresőtalálatokat kínáljunk nekik, amiktől később is szívesen visszatérnek majd hozzánk”.

 

Szóval határozottan semmi olyan nincs a rangsorolásunkban, hogy magasabb rangsorolást kapsz azért, mert AdSense-et használsz. Próbálunk hosszútávra gondolkodni, és ez egy nagyon rövidtávú gondolkodásmód lenne részünkről. Szóval ne aggódj emiatt a keresőtalálatokban.” – Matt Cutts, Google, 2011

 

SEO kontra hirdetések – melyik a jobb megoldás?

A válasz lényegében attól függ, hogy mit szeretnél elérni: szeretnéd, ha többen találnának rá márkádra az interneten? Esetleg, hogy több vásárló ügyfelet vonzz be rá?

 

Habár mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai (erről írtunk is itt részletesen, olvasd el ezt a cikkünket is), ideális esetben mindkét csatornát egyszerre érdemes használni, ugyanis sajátos kapcsolatban állnak egymással (amiről pedig itt írtunk.)

 

De mégis mi a különbség a kettő között egy marketinges szemszögéből? Mint mondtuk – a célok. Ha például egy friss cég marketingjéért felelsz, vagy saját vállalkozásod szeretnéd beindítani, akkor a fizetett PPC hirdetések segíthetnek egy gyors, rövidtávú löketet adni márkádnak. A PPC hirdetésekkel rövid időn belül nagyobb közönségeket is elérhetsz, hiszen ezek a reklámok olyan helyeken jelennek meg a felhasználók számára, ahol egy érdeklődő közönség láthatja őket.

 

Ha viszont hosszútávú eredményeket szeretnél, és nem zavar, hogy a dolgok kicsit lassan indulnak be (Milyen gyorsan érik be a SEO? Írtunk erről itt.), akkor erre a SEO a tökéletes eszköz. A keresőoptimalizálás valójában több módszer együttes alkalmazását jelenti, és az a célja, hogy webhelyed minél előkelőbb pozícióban jelenjen meg az organikus (nem fizetett, tehát az ingyenes) találatok között.

Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hirdetésbővítmény

Mi az a hirdetésbővítmény? A hirdetésbővítmények...

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.