Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!
 

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

Sokszor hallom marketing auditokon ügyfelektől, attól függően, hogy mihez értett előzőt online marketing tanácsadója, hogy a SEO vagy éppen a PPC hirdetések jelentik a tökéletes megoldást. A google ads (vagy korábban AdWords) hirdetés optimalizáló cégek szerint a seo halott. A keresőoptimalizáló cégek szerint az AdBlockerek idejét éljük, az emberek reklám kerülők, a google hirdetések felesleges elfoglaltságot jelentenek, nem érdemes velük foglalkozni. 

 

Mi, a Marketing Professzoroknál több tucat ügyfél Google Ad kampányait kezeljük, és évek óta folyamatosan az első hatban vagyunk a keresőoptimalizálás szóra a Google találati listáján, aminél nyilvánvalóan semmi sem mutatja jobban, hogy kicsit a SEO-hoz is értünk. Gyakorlati tapasztalataink, méréseink szerint a SEO még messze a leginkább költséghatékony online marketing eszköz, kihagyhatatlan egy marketing mixből. Semmi nem tud ilyen tartósan, ilyen hatékonyan konverziókhoz vezetni, mint ő. Évek óta halljuk, hogy a SEO halott, foglalkozz az AdWords-el, vagy a közösségi médiával inkább szózatokat azoktól, akik csak ezekhez az eszközökhöz értenek (hadd jegyezzem meg, hogy 2,5 millió Facebook rajongót is kezelünk napi szinten, kicsit a socialhöz is értünk tehát). Az igazság azonban az, hogy a SEO-t is nagyon hatékonyan viszi előre egy Google Ad támogatás, így tehát erről sem mondanék le. 


 Egy megfelelően végrehajtott SEO kampány sokat segíthet egy jól összehozott PPC kampányon. Azok a cégek, amik egy kicsit is értenek a marketinghez, jó eséllyel futtatnak valamilyen PPC kampányt, amiből az is következik, hogy jó eséllyel túl vannak a kulcsszókutatáson  is.

 

Sok seo szakember mégsem szívesen dolgozik együtt olyan ügyfelekkel, akik ppc-vel foglalkoznak, pedig ilyen esetben mindkét fél nyerhet. A keresőoptimalizálók és a fizetett hirdetéseket kezelők rengeteget tanulhatnak egymás adataiból.

 

Gondolj csak bele – mind a SEO-val, mind pedig a PPC-vel foglalkozók ugyan azokat a keresőkifejezéseket és eszközöket használják, és ugyan az a céljuk – megszerezni a Google legjobb találati pozícióit – csak éppen más-más irányból közelítik meg ezt a célt. Emellett ott vannak még a jól megírt SEO landing oldalak, amelyek kiváló minőségi mutatókat hozhatnak a google ads hirdetésekben is. De nézzük most a kulcsszavakat és a kulcsszóválasztást akkor, ha a SEO és a ppc szakember egy és ugyan az! 

 

Miért nem a kulcsszavak keresettsége a legfontosabb?

A SEO szakemberek már rég óta előszeretettel használnak különféle PPC eszközöket (például a google Kulcsszótervezőjét) a kulcsszókutatásban.

 

A kulcsszavak keresési mennyisége egy alapvető mutatóvá vált, és lényegében minden kulcsszókutatási táblázatban van egy külön ennek dedikált oszlop. A keresési mennyiség segít azonosítani az átfogóbb kifejezéseket egy-egy szektorban, ezért általában nagyon is érdemes figyelembe venni.

 

Azonban ez a mennyiség csupán egy a számos fontos mutató közül egy weboldal optimalizálása, vagy egy PPC kampány összeállítása során. Ami még a keresettségnél is fontosabb, az a szándék. 

 

Hogy miért? Nagyon egyszerű. Semmi értelme egy olyan kulcsszóra ajánlatot tenni (licitálni), aminek 50 ezres keresettsége van, ha a mögötte meghúzódó szándék valamilyen információ felfedezése. Ezzel szemben sokkal jobban megéri egy 10 ezres keresési mennyiségű kulcsszóra ajánlatot tenni, ha a kulcsszó vásárlási szándékra utal.

 

Jó, nézzük meg ezt egy konkrétabb kontextusban, hogy érthetőbb legyen. Tegyük fel, hogy egy nyelvstúdió vagy (vagy annak végzed a marketingjét), és szeretnél PPC kampányokat futtatni.  Az egyik kifejezés, amire ajánlatot teszel, az a [német magyar fordítás]. Na, most keress rá erre (kapcsos zárójelek nélkül) és nézd meg a találatokat.

 

Látsz hirdetéseket? Nem igazán, ugye? Senki sem licitált erre a kifejezésre? Nem véletlen, ugyanis a Google érti a keresőkifejezés (német magyar fordítás) mögött álló szándékot, és tudja, hogy az emberek nem egy fizetős szolgáltatást keresnek, hanem egy gyors, online, ingyenes eszközt, amivel lefordíthatnak néhány szót vagy mondatot németről magyarra. Te rákattintanál egy fizetett hirdetésre ilyen helyzetben? Dehogy – az első oldal tele van ingyenes, gyors, kényelmes online szótárakkal.

 

Ez csak egy példa arra, hogy miért is fontos értelmezni közönséged szándékát, és e szerint végezni mind a SEO-t, mind a PPC-t.

 

Ha rákeresel a Google-ben a marketing szóra, nem nagyon lesz a weboldalam felett konkurenciám organikus találattal. Jelenleg 2 570 000 000 találatot ad erre a kereső. online marketing tanácsadó kifejezésre 1 310 000 , tehát nagyságrendekkel kevesebb találat van, Online marketing tanácsadóként, SEO szakemberként  erre a kifejezésre  az első vagyok 2006 óta, de egyik kifejezésre sincs előttem senki konkurencia. Mégis, mit gondolsz, melyik kifjezés hoz nekem több konverziót? 

 

Kapcsolat

Adatokkal dolgozunk, nem megérzésekkel – 25 év tapasztalattal segítünk megtérülő online stratégiát építeni.
Ismerjük meg egymást! Töltsd ki az alábbi űrlapot, és felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Hogyan határozható meg egy kulcsszó valódi keresési mennyisége?

A keresési mennyiség azért sem a legstabilabb mutató a kulcsszókutatásban, mert a Google Kulcsszótervezője erősen kerekített értékeket jelenít meg, amelyek gyakran messze eltérnek a valóságtól. Ez azért van, mert az eszköz a havi keresési mennyiség átlagát számítja ki és jeleníti meg.

 

Előfordulhat tehát, hogy a Kulcsszótervező azt „állítja”, hogy egy kulcsszó keresettsége durván 20, míg a Search Console szerint valójában 100 felett van a kattintások száma, és a hirdetéskampányok statisztikája is körülbelül ennyi megjelenítésről számol be.

 

Hol az igazság? Nos, ha több kulcsszókutató eszközt is megnézel (Ahrefs, Kulcsszótervező, SEMrush, stb.), más és más értékekre lelhetsz.

 

Ezért nem szabad szentírásként kezelni a kulcsszavak keresési mennyiségét. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes használni ezt a mutatót, de ezt már megtárgyaltuk. Amire azonban oda kell figyelned, hogy több forrást is megvizsgál (a Search Console adatok például nagyon fontosak lehetnek), ha a keresettségre vagy kíváncsi.

 

Ha nagy eltérést látsz a különböző eszközök eredményei között, akkor érdemes megnézni, hogy hány megjelenítést mutat a Search Console – jó eséllyel az ehhez legközelebb álló nagyobb érték fedi az igazságot.

 

Verseny: A kapcsolat a PPC és SEO világa között

Habár ez magától értetődő kellene legyen, az, hogy minimális PPC verseny jellemző egy kulcsszóra, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy a SEO-ban is kis versenyt generál, viszont a verseny, mint mutató kedvező lehetőségekre világíthat rá.

 

Az, hogy a Google Kulcsszótervezője alacsony versenyt mutat egy kulcsszóra, az azt jelenti, hogy a kulcsszótalálatok túl általánosak, és több gyakori verziójuk van, ezért nem feltétlenül érdemes őket felhasználni egy kampányban.

 

Azonban ha találsz néhány olyan kulcsszót, amelyekre minimális PPC-verseny jellemző, de magas a verseny a SEO-ban, akkor jó eséllyel felhasználhatod őket PPC kampányaidban, hogy nagy forgalmat termelj velük, minimális áron. Természetesen ez a gondolatmenet fordítva is működik.
 

Kiemelt területeink