Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

20 dolog, amit az elmúlt 20 évben megtanultam, mint SEO tanácsadó és marketing stratéga

2021.01.10

20 dolog, amit az elmúlt 20 évben megtanultam, mint SEO tanácsadó és marketing stratéga

Különös szakma a SEO tanácsadó, vagy akár a marketing tanácsadó is. Nem kérnek soha diplomát, végzettséget, bárki belekezdhet. És bele is kezd. Igaz volt ez akkor is, amikor én a keresőoptimalizálással és az online marketinggel elkezdtem foglalkozni. Második évemet töltöttem a PHD (doktori képzésen), amikor a meta keywords beírásával bármire első tudtam lenni a Google-ben. Az eredmény tett valakit SEO szakértővé, nem a papír. Végül is ez számít, nem? Nem, később elmondom, miért nem.   
PPC marketing e-kereskedőknek: Rövid útmutató, hosszútávú sikerek

2021.01.06

PPC marketing e-kereskedőknek: Rövid útmutató, hosszútávú sikerek

Akik már régóta foglalkoznak PPC marketinggel, azok előszeretettel keresnek minél kreatívabb de költséghatékony módszereket találni arra, hogy minél több ügyfelet konvertáljanak maguknak (vagy ügyfelüknek). Ez különösen vonatkozik azoknak, akik az e-kereskedelemben mozognak, elvégre nekik egy végtelenül összetett és kompetitív mezőnyben kell helytállniuk, különösen, ha PPC-ről van szó.
5+1  marketing trend 2021-re

2021.01.05

5+1 marketing trend 2021-re

Sikeres marketingesek azok lesznek, akik agilis marketingstratégiákba fektetnek be.
Ezek lesznek a legfontosabb egészségügyi marketing trendek 2021-ben – 2. rész

2021.01.04

Ezek lesznek a legfontosabb egészségügyi marketing trendek 2021-ben – 2. rész

Ez a cikk 2021 legfontosabb egészségügyi marketinges trendjeivel foglalkozik, és egy múlt heti írásunk folytatása. Érdemes azzal kezdeni, ha még nem olvastad el!
Az enciklopédia és szótári találatokra is kitér a Google frissített minőségi kézikönyve

2020.12.29

Az enciklopédia és szótári találatokra is kitér a Google frissített minőségi kézikönyve

Közel egy évvel a legutóbbi alkalom után a Google októberben ismét frissítette a minőségellenőrei számára készült, de nyilvánosan is elérhető kézikönyvét, aminek legújabb verziója már 175 oldal hosszú.
Ezek lesznek a legfontosabb egészségügyi marketing trendek 2021-ben - 1. rész

2020.12.28

Ezek lesznek a legfontosabb egészségügyi marketing trendek 2021-ben - 1. rész

Habár a 2020-as év mindenki számára rendkívülinek bizonyult, a COVID-19 járvány az egészségügyi marketingeseknek is feladta a leckét, amit legkésőbb 2021-ben lesz esedékes benyújtani. Ahogy az új esztendő rohamléptekkel közeledik, a tapasztaltabb egészségügyi marketingesek már most azon tanakodnak, hogy milyen trendek is határozzák majd meg a 2021-es évet.
15 e-kereskedelmi tartalommarketing tipp a kezdeti sikerekhez

2020.12.22

15 e-kereskedelmi tartalommarketing tipp a kezdeti sikerekhez

Egy e-kereskedelmi webhely tulajdonosaként vagy marketingeseként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a konverziók létfontosságúak ahhoz, hogy online üzleted versenyben maradhasson. Mindenek előtt forgalmat kell vonzanod webhelyedre, amit aztán érdeklődőkké és végül vásárló ügyfelekké konvertálsz majd.
Így teheted láthatóbbá fogászati praxisodat a Google-on

2020.12.21

Így teheted láthatóbbá fogászati praxisodat a Google-on

Utánanéztél már, hogy hányadikként jelenik meg praxisod webhelye a Google találatok között, ha valaki rákeres egy fogászati eljárásra? Ezt a rangsorolást a SEO, azaz a keresőoptimalizálás segíthet javítani, lehetővé téve ezzel, hogy minél több lehetséges páciens találjon rá szolgáltatásaidra az interneten. Az elmúlt évek során ráadásul egyre többet hallhattunk a keresések mögött álló szándékról is, ami fontos tényezővé vált a fogászati SEO-ban. Készen áll tehát webhelyed, hogy a Google-on keresgélő felhasználók is rátalálhassanak? A következő tippek ebben segítenek majd!  
Optimalizáld Google Ads kampányaidat ezzel az 5 hasznos tippel

2020.12.15

Optimalizáld Google Ads kampányaidat ezzel az 5 hasznos tippel

A Google Ads szolgáltatást senkinek nem kell bemutatni. A keresőóriás saját hirdetési platformja minden kis- és nagyvállalatnak lehetőséget kínál, hogy felhasználóik millióinak népszerűsíthessék márkájukat és kínálatukat. Bizonyára te is ezt tervezed, azonban ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Google Ads kampányaidból, akkor tudnod kell, hogy hogyan optimalizáld őket.
Ezért kell naprakészen tartanod egészségügyi vállalatod Google Cégem adatlapját

2020.12.14

Ezért kell naprakészen tartanod egészségügyi vállalatod Google Cégem adatlapját

Az internet egy meglepően fontos eszközzé vált az egészségügyi szolgáltatók számára. Segítségével új lehetséges pácienseket és egészségügyi fogyasztókat lehet elérni, így nem csoda, hogy manapság minden eddiginél fontosabb egy erős, stabil online jelenlét kiépítése.  

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!