Google Ads hirdetés hibák az egészségügyben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az egészségügyi keresési PPC hirdetések 7 szarvashibája (és elkerülésük)

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A keresési PPC hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy szinte azonnal elkezdhetnek új pácienseket vonzani egy orvosi praxis webhelyére. Ezek a reklámok a keresési oldalak találatai fölé emelik webhelyedet, aminek köszönhetően sokkal láthatóbbá válik a kereső felhasználók számára. A helyzet azonban az, hogy rengetegen vesztegetik el hirdetési költségkeretük nagy részét anélkül, hogy ténylegesen tapasztalnák ezeket a sikereket.
A PPC-vel bárki elkezdhet kísérletezni, de pont akkorákat lehet veszíteni vele, mint amekkorákat nyerni is. Mai cikkünkben ezeket a veszteségeket segítünk elkerülni azzal, hogy felsoroljuk a 7 legnagyobb egészségügyi PPC hibát, és eláruljuk azt is, hogy hogyan kerülheted el őket!

Google Ads hirdetés hibák az egészségügyben

1. Helytelen kulcsszóegyezési típusokat használsz

A Google folyamatosan arra törekszik, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat jelenítse meg felhasználói számára. Éppen ezért rendszeresen fejleszti azt az algoritmusát, amely a beírt kulcsszavakat értelmezi. Ez az algoritmus 5-10 évvel ezelőtt valóban csak szimpla kulcsszavakban gondolkodott, ma azonban már a keresés mögött álló szándékot igyekszik értelmezni, hogy ehhez passzoló tartalmakat és hirdetéseket jeleníthessen meg a felhasználónak.
Fontos tehát szem előtt tartanod, hogy a Google milyen változtatásokat vezet be, és, hogy hogyan értelmezi kampánybeállításaidat, különben könnyedén elpazarolhatod a hirdetésedre szánt keretedet.

Sok egészségügyi márka szalad bele abba a hibába, hogy beállítja kampányait, majd magukra hagyja őket, elvégre onnantól minden „automatikus”. Igen ám, de az email kampányokkal és más automatizált marketingmódszerekkel ellentétben egy keresési PPC kampányra folyamatosan oda kell figyelni, különben a megtérülések idővel látványosan apadni kezdenek majd.
Az egyik legnagyobb ilyen problémát a helytelenül beállított egyezési típusok okozzák. Sok cég csak az alapértelmezett általános típust választja, és nem tér vissza később a kampány beállításaihoz, hogy módosítsa ezeket a típusokat.

Fontos továbbá a rendszeres kulcsszóoptimalizálás is. Napi szinten születnek új keresések, amelyekre fel kell készítened kampányodat, hogy ne maradj le erről az érdeklődő forgalomról. Kulcsszólistád karbantartása egy véget nem érő folyamat, hiszen az emberek keresési szokásai rendszeresen változnak.

 

2. Nem használsz hirdetésbővítményeket

A hirdetésbővítmények a Google Ads egyik leghasznosabb funkciója. Ezekkel a bővítményekkel extra információkat, vagy akár hivatkozásokat is megjeleníthetsz hirdetéseidben, ráadásul extra költségek nélkül. Mi több, az így kibővített hirdetések gyakran feltűnőbbek, vagy szimplán több helyet foglalnak el a találati oldalakon.
A bővítmények közül különösen a mobilhasználóknak szánt hívásbővítményekre érdemes odafigyelni, amelyek lehetővé teszik a keresők számára, hogy rögtön a keresési találaton keresztül tárcsázhassák rendelődet.

 

3. Rosszul fogalmazod meg hirdetéseid szövegét

Első körben lehetetlen tökéletes hirdetési szöveget írni. Ezzel önmagában semmi baj nincs, azonban, ha valaki nem teszteli le hirdetései szövegeit, akkor nem fogja tudni a legtöbbet kihozni reklámjaiból.
Ha egy hirdetés nem teljesít az elvárásoknak megfelelően, akkor lehet, hogy elég lenne csak átfogalmazni a szövegét, de sajnos sokak erre sem veszik a fáradtságot. Könnyen lehet, hogy néhány apróbb változtatással is jobb konverziós arányt érhetnél el, ehhez azonban venni kell a fáradtságot, és több verziót is letesztelni ugyan abból a hirdetésből.

 

4. Nem használsz kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavakkal megszabhatod a Google-nak, hogy milyen kifejezésekre ne jelenítse meg hirdetéseidet, ha a felhasználók ezeket is használják a keresésükben. Számtalan olyan keresés történik napi szinten, amelyek nem relevánsak számodra, de a Google mégis úgy véli, hogy érdemes megjelenítenie hirdetéseidet rájuk.
A kizáró kulcsszavakkal megelőzheted, hogy azok a felhasználók is láthassák reklámjaidat (és rájuk kattinthassanak), akik nem ideális páciensek számodra.
Ne felejtsd el ezt a kizáró listát rendszeresen új szavakkal frissíteni!

 

5. Nem célzod meg saját márkád nevét

Gyakori tévhit, hogy nincs értelme a saját márkanevet is megcélozni a hirdetésekkel, elvégre más reklámja úgysem jelenhet meg, ha valaki a te praxisodra keres rá. A helyzet azonban az, hogy semmi sem tiltja más hirdetőknek, hogy a te márkád nevét is felvegyék saját célzási listáikra, és ezzel megszerezzék maguknak azon páciensek figyelmét is, akik eredetileg rád lettek volna kíváncsiak.
Azzal tehát, hogy saját márkád nevét is megcélzod a kulcsszavak között, sokkal szilárdabban bebiztosíthatod, hogy tényleg a te hirdetéseid jelenjenek meg a rád kereső felhasználóknak.

 

6. Nem kísérletezel az ajánlattételi stratégiákkal

Fő célod meghatározása az egyik legfontosabb első lépés, és az egyik legnehezebb is, ha egészségügyi PPC hirdetésekről van szó. Mit szeretnél elérni? Az első oldalon próbálsz megjelenni? Több konverzióra vágysz? Vagy szimplán több kattintásra? Ezek mind más és más ajánlattételi stratégiákat jelentenek.
Na persze, ezekre a célokra nincs minden esetben egy adott, egyértelműen különálló taktika, éppen ezért fontos, hogy többféle stratégiát is letesztelj, és újratesztelj, ha szükséges.

 

7. Nem figyelsz az eszközökre, a földrajzi célzásra, és az időzítésre

Figyelembe kell venned azt is, hogy milyen eszköztípusokat és földrajzi területeket célzol meg hirdetéseiddel, illetve, hogy mikor jeleníted meg ezeket a reklámokat. Idővel látni fogod majd a trendeket és az összefüggéseket, és tudni fogod, hogy mivel érdemes többet foglalkoznod, és mikből lenne okosabb visszavenni. Ehhez mindenképpen segít, ha van egy rugalmas csapatod, ami gyorsan és dinamikusan elvégzi a szükséges változtatásokat a mért eredmények alapján.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!