Így indítsd újra szállodádat 2021-ben

2021-ben végre enyhülni látszik a vírushelyzet, aminek köszönhetően a szállodák is újra megnyithatják ajtajaikat az utazni vágyó vendégek előtt. Na persze, amíg a vírus jelen van, minden szállodalátogató meg szeretne győződni róla, hogy biztonságos körülmények között töltheti majd szabadidejét barátai, vagy családja társaságában.
 

Szállodamarketing tippek vírus után

Az alábbiakban ehhez válogattunk össze néhány „újraindító” marketingtippet szállodáknak és üdülőknek egyaránt!

Amennyiben csak most kezdenél el foglalkozni szállodád marketingjével, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

1. Hívd fel a figyelmet szállodád tisztaságára

Habár a vendéglátásban mindig is fontos volt, hogy tiszta, biztonságos körülmények között fogadd vendégeidet, a koronavírus idején extra figyelmet kell fordítanod szállodád higiéniájára, hogy kiérdemelhesd ügyfeleid bizalmát.


Ennek érdekében néhány kulcsfontosságú lépést kell megtenned:
•    Készítsd higiéniai tervet, amely minden részleget magába von, ezzel biztosítva a maximális hatékonyságot, illetve az összehangolt munkavégzést.
•    Vezess be alapos takarítási rutinokat a szálloda összes területén, különös tekintettel a vendégek számára elérhető részeken.
•    Biztosítsd, hogy mindenütt legyen könnyedén elérhető kézfertőtlenítő a vendégek és az alkalmazottak számára.

 

Mindemellett kövesd és tartasd az éppen érvényben lévő biztonsági előírásokat is (maszkviselés, lázmérések, távolságtartás, stb.).

 

2. Kínálj érintésmentes szolgáltatásokat

Habár a vendéglátás egy ügyfélközpontú üzletág, amelyben a személyes interakciókat nem igazán lehet lecserélni, a járvány idején az érintésmentes megoldások váltak az új normává a szállodákban és az üdülőhelyeken. Sok helyen ezek a funkciók már évek óta működnek, de a vírus terjedése jelentősen felgyorsította az átvételüket.

 

Íme néhány a népszerűbb érintésmentes megoldások közül:

 

Érintésmentes be- és kilépő rendszerek

A kulcsokat és kártyákat minden használat után alaposan fertőtleníteni kell, éppen ezért egyre több szálloda vezet be érintésmentes olyan rendszereket, amelyekkel a vendégek felesleges érintkezések nélkül léphetnek be szobájukba, és hagyhatják el azt. Ehhez általában egy NFC-vel felszerelt okostelefonra van csak szükség, amely a kilincshez tartva automatikusan kinyitja vagy lezárja a szobát. Plusz előny, hogy a kulcsok átvételére vagy leadására sem kell várniuk a vendégeknek.

 

A visszajelzések begyűjtése emailen és más digitális csatornákon keresztül

Az ügyfelek véleményeit sok helyen egy nyomtatvánnyal gyűjtötték be a járvány kitörése előtt, azonban az ilyen fizikai eszközök használatát manapság már jobb elkerülni. Szerencsére számos digitális platform teszi lehetővé, hogy egy vendég véleményt nyilvánítson látogatásáról, és ezzel fontos visszajelzést nyújtson a szállodának, illetve a később érdeklődő, leendő vendégeknek is.


Elég csak egy-egy hivatkozást küldened ügyfeleidnek egy automatikus emailben, a számodra fontos platformokhoz (Google Cégem, facebook, TripAdvisor stb.), illetve akár egy kérdőívet is a plusz visszajelzés érdekében.

 

QR-kódos rendelés szobára

A QR-kódok nagyon népszerűek lettek az elmúlt évek során, és egy szállodában többféleképpen is lehet alkalmazni őket. A szobákban kihelyezett QR-kódok segítségével például vendégeid rendelhetnének az étteremből anélkül, hogy ehhez el kellene hagyniuk a szobát, vagy meg kellene érinteniük az ott kihelyezett telefont. Természetesen a menü is digitálisan böngészhető ilyen megoldások esetén.

 

Online foglalások és fizetés

Az utcáról besétáló vendégek, illetve a telefonos szobafoglalások plusz munkát és/vagy személyes kontaktust igényelnek. Ha azonban webhelyeden is lehetővé teszed az utazók számára, hogy lefoglalják náluk szállásodat, illetve ki is fizessék azt, akkor ezzel nem csak gördülékenyebbé teszed a folyamatot, hanem az ügyfélszolgálat válláról is leveszel egy jókora terhet.

 

3. Légy rugalmas

Vendégeid nem csak akkor szeretik biztonságban tudni magukat, amikor szállodádban tartózkodnak. A helyzet bizonytalanságából adódóan bármikor előfordulhatnak újabb lezárások, amelyek keresztülhúzhatják utazási terveiket. Ilyen esetekben mi történik majd a foglalásokkal? Visszakapják a pénzüket? Esetleg áttehető a foglalás egy másik dátumra?
Fontos, hogy rugalmas lemondási politikát alkalmazz szállodádban, és minden ilyen jellegű kérdést megválaszolj a foglalás előtti lépések során, ezzel is biztosítva ügyfeleidet arról, hogy jó kezekben lesznek.
 

Kiemelt területeink