Szállodamarketing: így indítsd újra szállodád a vírus után!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Így indítsd újra szállodádat 2021-ben

Így indítsd újra szállodádat 2021-ben


2021/08/11
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

2021-ben végre enyhülni látszik a vírushelyzet, aminek köszönhetően a szállodák is újra megnyithatják ajtajaikat az utazni vágyó vendégek előtt. Na persze, amíg a vírus jelen van, minden szállodalátogató meg szeretne győződni róla, hogy biztonságos körülmények között töltheti majd szabadidejét barátai, vagy családja társaságában.
 

Szállodamarketing tippek vírus után
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az alábbiakban ehhez válogattunk össze néhány „újraindító” marketingtippet szállodáknak és üdülőknek egyaránt!

Amennyiben csak most kezdenél el foglalkozni szállodád marketingjével, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 


1. Hívd fel a figyelmet szállodád tisztaságára

Habár a vendéglátásban mindig is fontos volt, hogy tiszta, biztonságos körülmények között fogadd vendégeidet, a koronavírus idején extra figyelmet kell fordítanod szállodád higiéniájára, hogy kiérdemelhesd ügyfeleid bizalmát.


Ennek érdekében néhány kulcsfontosságú lépést kell megtenned:
•    Készítsd higiéniai tervet, amely minden részleget magába von, ezzel biztosítva a maximális hatékonyságot, illetve az összehangolt munkavégzést.
•    Vezess be alapos takarítási rutinokat a szálloda összes területén, különös tekintettel a vendégek számára elérhető részeken.
•    Biztosítsd, hogy mindenütt legyen könnyedén elérhető kézfertőtlenítő a vendégek és az alkalmazottak számára.

 

Mindemellett kövesd és tartasd az éppen érvényben lévő biztonsági előírásokat is (maszkviselés, lázmérések, távolságtartás, stb.).

 

2. Kínálj érintésmentes szolgáltatásokat

Habár a vendéglátás egy ügyfélközpontú üzletág, amelyben a személyes interakciókat nem igazán lehet lecserélni, a járvány idején az érintésmentes megoldások váltak az új normává a szállodákban és az üdülőhelyeken. Sok helyen ezek a funkciók már évek óta működnek, de a vírus terjedése jelentősen felgyorsította az átvételüket.

 

Íme néhány a népszerűbb érintésmentes megoldások közül:

 

Érintésmentes be- és kilépő rendszerek

A kulcsokat és kártyákat minden használat után alaposan fertőtleníteni kell, éppen ezért egyre több szálloda vezet be érintésmentes olyan rendszereket, amelyekkel a vendégek felesleges érintkezések nélkül léphetnek be szobájukba, és hagyhatják el azt. Ehhez általában egy NFC-vel felszerelt okostelefonra van csak szükség, amely a kilincshez tartva automatikusan kinyitja vagy lezárja a szobát. Plusz előny, hogy a kulcsok átvételére vagy leadására sem kell várniuk a vendégeknek.

 

A visszajelzések begyűjtése emailen és más digitális csatornákon keresztül

Az ügyfelek véleményeit sok helyen egy nyomtatvánnyal gyűjtötték be a járvány kitörése előtt, azonban az ilyen fizikai eszközök használatát manapság már jobb elkerülni. Szerencsére számos digitális platform teszi lehetővé, hogy egy vendég véleményt nyilvánítson látogatásáról, és ezzel fontos visszajelzést nyújtson a szállodának, illetve a később érdeklődő, leendő vendégeknek is.


Elég csak egy-egy hivatkozást küldened ügyfeleidnek egy automatikus emailben, a számodra fontos platformokhoz (Google Cégem, Facebook, TripAdvisor stb.), illetve akár egy kérdőívet is a plusz visszajelzés érdekében.

 

QR-kódos rendelés szobára

A QR-kódok nagyon népszerűek lettek az elmúlt évek során, és egy szállodában többféleképpen is lehet alkalmazni őket. A szobákban kihelyezett QR-kódok segítségével például vendégeid rendelhetnének az étteremből anélkül, hogy ehhez el kellene hagyniuk a szobát, vagy meg kellene érinteniük az ott kihelyezett telefont. Természetesen a menü is digitálisan böngészhető ilyen megoldások esetén.

 

Online foglalások és fizetés

Az utcáról besétáló vendégek, illetve a telefonos szobafoglalások plusz munkát és/vagy személyes kontaktust igényelnek. Ha azonban webhelyeden is lehetővé teszed az utazók számára, hogy lefoglalják náluk szállásodat, illetve ki is fizessék azt, akkor ezzel nem csak gördülékenyebbé teszed a folyamatot, hanem az ügyfélszolgálat válláról is leveszel egy jókora terhet.

 

3. Légy rugalmas

Vendégeid nem csak akkor szeretik biztonságban tudni magukat, amikor szállodádban tartózkodnak. A helyzet bizonytalanságából adódóan bármikor előfordulhatnak újabb lezárások, amelyek keresztülhúzhatják utazási terveiket. Ilyen esetekben mi történik majd a foglalásokkal? Visszakapják a pénzüket? Esetleg áttehető a foglalás egy másik dátumra?
Fontos, hogy rugalmas lemondási politikát alkalmazz szállodádban, és minden ilyen jellegű kérdést megválaszolj a foglalás előtti lépések során, ezzel is biztosítva ügyfeleidet arról, hogy jó kezekben lesznek.
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google algoritmus frissítések

A Google már két évtizede működik, ez idő alatt pedig...

Kereskedelmi hirdetés

A kereskedelmi hirdetés definíciója Ezek a hirdetések a Google...

Remarketing

A remarketing definíciója A remarketing az a folyamat, amely során...

Sablon

A sablon definíciója A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.