Landing oldal konverziós rátájának javítása: tippek és trükkök

EN
77 Elektronika Kft

10 profi marketingtipp a landing konverziók fellendítéséért

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy konverziós emailsorozat vagy egy hirdetés általában egy olyan landing oldalra küldi a címzetteket, amely mélyebben is belemerül egy adott témába, vagy közvetlenül megpróbál eladni egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást. Mivel egy landing oldalnak számos konverziós célja lehet (egy termék megvásárlása, egy dokumentum letöltése, egy regisztráció stb.), a konverziós arányos is drasztikusan eltérhetnek ezektől függően.

landing konverziók

Szóval hogyan teheted hatékonyabbá landing oldalaidat, és javíthatsz ezen az arányon? A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!

 

Ha úgy gondolod szeretnéd inkább kiszervezni online marketinged, állunk rendelkezésedre! IDE kattintva kérheted  ajánlatunkat. 

 

1. Minél előbb fektesd le a hitelesség alapjait

Az emberek mindig is szkeptikusan tekintettek a reklámokra, és a spamnek illetve a csalóknak köszönhetően a felhasználók még kevésbé bíznak a marketingben, mint az internet elterjedése előtt. Landing oldalad szöveges tartalma azonnal el kell oszlassa minden kétségüket.


Ezt többféleképpen is megteheted, különféle „hitelességi igazolások” megjelenítésével landing oldalaidon. Ilyen igazoló elem lehet például egy banner, ami céged nevét és logóját tartalmazza. 
Érdemes továbbá már a banneren, vagy rögtön alatta elhelyezni néhány pozitív visszajelzést elégedett ügyfeleidtől – ez fontos társadalmi bizonyítékul szolgál majd márkád minősége mellett.
Fogalmazz meg egy alcímet is, ami röviden összefoglalja céged küldetését vagy képesítéseit.

 

2. Szerezd meg a nem vásárló látogatók email címét

Többféle módszerrel is megszerezheted az olyan látogatók email címét, akik megérkeznek landing oldalaidra, de végül nem vásárolnak azokon semmit. Egy gyakori megoldás felugró ablakot elhelyezni ezeken az oldalakon, ami egy ingyenes (azaz email címért beszerezhető) ajánlatot kínál fel azoknak, akik megpróbálják elhagyni az oldalt (például kihúzzák az egérmutatót az ablakból).
Mivel sok felhasználó blokkolja az ilyen zavaró elemeket, egy diszkrétebb, az oldal tartalma felett lebegő dobozban is megjelenhet ez az ajánlat. Ezek kevésbé irritálók, és a blokkolók sem szűrik ki őket.
 

 

3. Mutasd meg az elégedett véleményeket

A vásárlói vélemények, vallomások mind segítenek hitelesebbé tenni egy márkát az érdeklődők szemében, és hasonló hatást érhetsz el kutatási eredményeid megosztásával is.
Ha meghívod ügyfeleidet egy élő eseményre, kérdezd meg őket, hogy lenne-e kedvük bejelentkezni onnan, vagy készíteni egy rövid videót, amiben megosztanák ismerőseiket. A legjobb, ha van egy profi videós is a helyszínen, aki mindezt jó minőségben rögzíti, majd összevágja egy rövid gyűjteménynek. Ezt a videót is elhelyezheted beágyazva webhelyeden, hogy az érdeklődők láthassák és hallhassák is korábbi, elégedett ügyfeleid véleményeit.
 

 

4. Használj felsorolásokat

Sorold fel kínálatod előnyeit és legfőbb funkciót egy rövid, könnyedén átfutható pontozott lista formájában. Az online vásárlók szeretnek minél több értéket kapni a pénzükért, így ha szeretnél egy terméket közvetlenül a landing oldaladról eladni, akkor mindenképpen tájékoztasd őket, hogy mi mindent kapnak a vásárlásukkal.
Ha tanulmányokat osztogatsz az érdeklődők email címéért cserébe, akkor nincs szükség hosszú listára, csupán egy rövid felsorolásra, ami a tanulmány tartalmát és előnyeit ecseteli a letöltők számára.
 

 

5. Keltsd fel az érdeklődést a főcímmel

A főcím fel kell keltse az olvasók érdeklődését, ehhez pedig egy merész ígéretet kell tenned olvasóidnak. Ha például egy gyomírtót próbálsz eladni, akkor kezdheted így is a mondanivalódat: „Szabaduljon meg a kéretlen gyomoktól környezetbarát módon, káros vegyszerek nélkül!”

 

6. Használj társalgási fogalmazást a landing oldal szövegében

Sok céges webhely semmilyen érzelmet nem próbál vinni mondandójába, és szürke, egyhangú stílusban sorolgatja mindazt, ami miatt állítólag az ő kínálatuk a legjobb választás. Azonban a landing oldal valójában inkább egy levél az eladóktól a vásárlóknak – egy kommunikációs eszköz két ember között. Így kell tehát megfogalmaznod üzeneteidet – még ha ügyfeleid szakemberek is, akik hozzászoktak a zsargonhoz, szólítsd meg őket úgy, ahogyan személyesen tennéd.

 

7. Vigyél érzelmi csavart a főcímbe és az első bekezdésbe

Egyesek logikus döntések során jutnak el a vásárlásig, azonban a legtöbb B2C fogyasztó gyakran hallgat a szívére is. Éppen ezért nagyon hatékony módszer lehet ezekre az érzelmekre hatni, különösen, ha tudod, milyen érzelmek kavarognak ideális ügyfeleidben, amikor az általad is kínált megoldások után kutatnak az interneten.

 

Szintén az érzelmekre hat, ha kihangsúlyozod a landing oldal elején, hogy milyen ingyenes ajánlatot kínálsz azoknak, akik megosztják veled email címedet.

 

8. Oldd meg az olvasó problémáját

Miután sikerül megragadnod az olvasót egy érzelmi vonallal, ami eldramatizálja problémáját, vagy felkelteni az érdeklődését ingyenes ajánlatoddal, mutasd meg, hogy terméked vagy szolgáltatásod miként kínál megoldást az érdeklődő problémájára.


Ha szeretnél minél több konverzióra szert tenni landing oldaladon, akkor meg kell győznöd látogatóidat, hogy a leggyorsabban úgy oldhatják meg problémájukat, ha reagálnak landing oldalad kínálatára. Éppen ezért hasznos olyan landing oldalakat készíteni, amelyeken nincs navigációs menü, így a látogató nem kalandozhat el a webhely más oldalaira.

 


9. Tedd aktuálissá az ajánlatot

Minél jobban kötődik landing oldalad szövege valamilyen aktuális helyzethez vagy eseményhez, annál többen reagálnak majd rá a látogatók közül. Ez különösen akkor fontos, ha pénzügyi tanácsadást vagy hasonló jellegű szolgáltatásokat, illetve próbálsz értékesíteni, amelyeknek muszáj megfelelniük az aktuális szabályozásoknak és viszonyoknak.
Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni landing oldalad szövegét, hogy mindig friss legyen és a legújabb történéseket és helyzetet reflektálja.

 

10. Emeld ki a pénzvisszafizetési garanciát

Ha lehetővé teszed az érdeklődők számára, hogy közvetlenül a landing oldalról rendeljenek, akkor ne felejtsd el megemlíteni a rendelési gomb mellett pénzvisszafizetési garanciádat. Ez sokkal magabiztosabbá teszi majd a vásárlókat.

 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!