Amit egy marketingesnek a Google Ads Teljesítménytervezőjéről tudnia kell

Az online reklámok világa végtelenül képlékeny. Habár sok trend előre megjósolható, néha még a tapasztalt marketingesek sem tudják előre megjósolni, hogy egy-egy változtatás milyen irányba fordítja majd ügyfeleik kampányait. Ezt a bizonytalanságot segít némileg csökkenteni a Google Teljesítménytervezője, és mai cikkünkben megismerheted, hogy pontosan hogyan is működik ez a hasznos eszköz!

Google Ads Teljesítménytervező: Ezt fontos tudnod róla

Mi is pontosan a Google Teljesítménytervezője?

A Teljesítménytervező egy olyan google ads eszköz, amely lehetővé teszi, hogy terveket készíts kampányaidhoz. Ezek a tervek segítenek előre jelezni, hogy a különféle költségkereti és egyéb változtatások milyen hatással lehetnek majd hirdetéseid teljesítményére és legfontosabb mutatóidra. A Teljesítménytervező segíthet megállapítani, hogy mennyit lenne érdemes költeni egy-egy kampányra, és hogy hogyan használhatod ki legeredményesebben költségkeretedet.

 

Miért érdemes a Teljesítménytervezőt használni?

A google Teljesítménytervezője egy remek eszköz minden olyan cégnek vagy ügynökségnek, amelyik szeretne többet kihozni saját vagy ügyfelei kampányaiból. Lássuk tehát a konkrét előnyöket, amiket a Teljesítménytervező kínál:

 

1. Segít megjósolni a kampányok teljesítményét

A ppc kampányok egyik legnagyobb hátránya, hogy az ember nem tudhatja előre, hogy egyes változtatások milyen hatással lehetnek kampányaira. Egy ppc kampány futtatásakor sokan próbálgatnak ki új kulcsszavakat vagy célzási opciókat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki költségkeretükből.
Azonban senki sem tudja előre, hogy ezek a változtatások pozitívan vagy negatívan érintik-e majd a kampány teljesítményét, illetve, hogy visszahozzák-e a befektetett összeget, vagy elnyelik azt.
A google ads Teljesítménytervezője első sorban azért jött létre, hogy a felhasználók előre megbecsülhessék, milyen eredményeket hozhat egy-egy változtatás kampányaik teljesítményében.
Az eszköz egy konkrét előrejelzést mutat a kampányról az általad megadott beállítások szerint. Ez lehetővé teszi, hogy szabadon kísérletezhess anélkül, hogy konkrétan véglegesítened kelljen a változtatásokat kampányodon. Láthatod hirdetéseid előrevetített teljesítményét, és megnézheted, hogy a változtatások hogyan befolyásolják majd az olyan mutatók alakulását, mint a kattintások, a konverziók, vagy a konverziók értéke.
Mindez segít sokkal tájékozottabb, megfontoltabb döntéseket hozni kampányaiddal kapcsolatban, hiszen láthatod, hogy változtatásaid javítanak-e majd a megtérüléseken, vagy sem.

 

2. Segít elkerülni a találgatást

A PPC kampányok gyakran találgatások sorozatán keresztül jutnak el ideális állapotukig, ahol már az elvárt teljesítményt hozzák.
Amikor megváltoztatsz valamit kampányodon, akkor csak azt próbálod találgatni, hogy mi működik majd, és mi nem. Ilyenkor persze fennáll a veszteség kockázata is, hiszen nem tudhatod, hogy egy-egy döntésnek milyen következményei lesznek.
Ahelyett, hogy egyenként változtatgatsz a beállításon, és reméled a legjobbakat, a Teljesítménytervező eltörli ezt a bizonytalanságot kampányaidból. Ellenőrizheted például, hogy egy új kulcsszó hogyan befolyásolhatja majd hirdetéseidet.

 

3. Segít a legtöbbet kihozni költségkeretedből

A google Ads Teljesítménytervezőjének egyik legnagyobb előnye, hogy a lehető legtöbbet hozhatod ki vele kampányaid költségvetéséből. Az eszközben készíthetsz egy tervet, amivel megjósolhatod, hogy egy-egy változtatásnak milyen hatásai lehetnek kampányod költségeire. Ez után már sokkal könnyebb lesz megbecsülni, hogy hosszútávon megéri-e véglegesíteni ezeket a változtatásokat, vagy sem.
Többet tervezel költeni egy kampányra? A Teljesítménytervező megmutatja, hogy ezt a költekezést a bevételed is reflektálja-e majd.

 

A Google Ads Teljesítménytervezőjének működése

Szóval hogy működik ez a hasznos eszköz? Hogyan segít megjósolni, hogy mi történik majd kampányaiddal, ha átállítasz bizonyos dolgokat?
A Google rendszere az elmúlt 7-10 nap több milliárd lekérdezéseit veszi figyelembe, és ezekből szimulál releváns hirdetési aukciókat. Az eszköz továbbá figyelembe veszi az aukciós adatokat, a szezonalitást, és más tényezőket is, hogy kiderítse, milyen hatással lehetnének az adott beállítások kampányod teljesítményére.
A szimulációk elvégzése és az adatok figyelembe vétele után a Google összehasonlítja kampányod jelenlegi teljesítményét az előrejelzéssel. Mindez gépi tanulás útján történik.

 

Fontos tudnivalók a Google Ads Teljesítménykezelőjéről

Mik a Teljesítménykezelő használatának feltételei?
A Google Súgójában (https://support.google.com/google-ads/answer/9230124?hl=hu) részletesen is olvashatsz erről, de íme az általános lista a kampánytípusok szerint:

Kampánytípus

Futtatható kampányok

Keresési kampányok

  • Kézi kattintásonkénti költség (cpc), intelligens cpc, maximális kattintásszám elérése, konverziók maximalizálása, hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS), vagy megcélzott műveletenkénti költség (cpa) ajánlattételi stratégiákat használó kampányok

  • Legalább 72 órája futnak

  • Legalább 3 kattintást kaptak az elmúlt 7 napban

  • Legalább egy konverziót kaptak az elmúlt 7 napban (ha a kampányok a konverziókra összpontosítanak)

Shopping-kampányok (intelligens és normál)

  • Legalább 100 konverziót és/vagy konverziós értéket értek el az elmúlt 7 nap során

  • Legalább 10 konverziót és/vagy konverziós értéket értek el az elmúlt 10 nap során

  • Az elmúlt 10 napban mindennap aktívak voltak, és naponta legalább 10 USD-t költöttek

  • Csak cél-ROAS-t használó normál Shopping-kampányok esetén – az elmúlt 10 nap során nem korlátozta őket a költségkeret

Display-kampányok (intelligens és normál)

  • Nem módosult az ajánlattételi stratégiájuk az elmúlt 7 napban

  • Legalább 7 napja futnak

  • Az elmúlt 7 nap során legalább 5 konverziót (vagy a Maximális kattintásszám elérése stratégiával 20 kattintást) értek el, és legalább 10 USD-t költöttek.

  • Nem voltak a költségkeret által korlátozva

*A Discovery-kampányok esetén nem támogatott

Alkalmazáskampányok

  • Legalább 10 napja futnak

  • Nem módosult az ajánlattételi stratégiájuk az elmúlt 10 napban

  • Legalább 10 konverziót kaptak az elmúlt 10 napban

  • Nem voltak a költségkeret által korlátozva

  • Alkalmazástelepítési hirdetéseket használnak megcélzott telepítésenkénti költség (tCPI) vagy megcélzott műveletenkénti költség (tCPA) ajánlattételi stratégiával

 

Hogyan kell új tervet készíteni a Teljesítménytervezőben?

Ehhez néhány egyszerű lépést kell követned. Ne felejtsd el elolvasni a megjelenő ablakokban látható utasításokat, amik részletesebben is elmagyarázzák, hogy melyik lépésnél mi a teendő.

  1. Jelentkezz be Google Ads fiókodba.
  2. Kattints az Eszközök ikonra, majd a Teljesítménytervezőre.
  3. Válaszd a „Terv létrehozása” gombot.
  4. Válaszd ki a kampánytípust, majd kattints a Tovább gombra.
  5. Válaszd ki a kampányokat a listából, majd kattints a Tovább gombra.
  6. Add meg a dátumtartományt, illetve a legfontosabb mutatókat, majd kattints a Terv létrehozása gombra.
  7. Tekintsd meg az előrejelzést.

Később a Teljesítménytervezőbe visszatérve láthatod korábban létrehozott terveidet, illetve létrehozhatsz új terveket is.
 

Kiemelt területeink