Google Ads kampányok: Biztos, hogy leállítsuk rosszul menő kampányainkat?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezért ne állítsd le gyengén teljesítő Google Ads kampányaidat

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Minél több Google Ads kampányt készítesz egy projekten belül, annál több jól és kevésbé jól teljesítő lesz közöttük. Ilyenkor logikus, hogy figyelmed nagy részét a jobb kampányokra fordítod majd, míg a gyengébbeket szünetelteted – sokkal több értelme van az eredményesebb hirdetésekre fordítanod a költségkeretedet, nemdebár?

Google Ads kampányok: Biztos, hogy leállítsuk rosszul menő kampányainkat?

Ez a stratégia azonban nem olyan előnyös, mint amilyennek elsőre tűnik, és az alábbiakban eláruljuk, hogy mi ennek az oka. Kiderül továbbá az is, hogy mi a helyes taktika, ha néhány kampányod nem teljesít az elvárások szerint. Kezdjük is!

 

A változatos termékkínálat kihívásai

Tegyük fel, hogy van egy ügyfelünk, aki két fő terméket értékesít. A bevétel nagy részét az elsődleges, „A” termék adja, míg a másodlagos, „B” termék csupán a bevétel egy apró töredékéért felel.
Ezek az arányok a cég Google Ads kampányaiban is megmutatkoznak: az „A” termék kampányának költségei többszörösen megtérülnek, míg a „B” termék hirdetései alig hozzák vissza az árukat.
Ilyenkor logikusnak tűnhet, hogy leállítsuk a „B” kampányt, és átforgassuk annak költségeit az „A” kampányba. Szóval miért olyan rossz ötlet ez?
Mert ha csak egyetlen termékre támaszkodsz, akkor az olyan, mintha egyetlen számra tennél fel mindent a rulettben. Elvégre, nem azért van több terméked, hogy több lábon álljon vállalatod? Azzal, hogy több terméket kínálsz, csökkented a kockázatokat, és plusz bevételforrásokat teremtesz magadnak.

Ugyan ez a logika érvényes a PPC kampányok esetében is. Ha csak a legnépszerűbb termékekhez készült, legjobban teljesítő kampányokra összpontosítanál, akkor ezzel esélyt sem adnál kevésbé népszerű termékeidnek, hogy még többen felfedezzék őket.

Mindig lesznek olyan kampányok stratégiádban, amelyek gyengébben teljesítenek. Ha azonban elveszed ezektől a PPC keretet, akkor sehogyan sem fognak teljesíteni.

 

A helyes megoldás: Optimalizálj!

Mi a teendő tehát akkor, ha egy kampány nem az elvártak szerint teljesít? Egy sokkal átfogóbb, hosszútávú megoldásra lesz szükséged: optimalizálnod kell kampányaidat. Íme néhány hasznos tanács ehhez a fenti példa alapján!

 

1. Végezz versenyelemzést

Ha az elsődleges termék jól teljesít, akkor bizonyára tisztában vagy annak versenymezőnyével. Ezekre az információkra a másodlagos termékkel kapcsolatban is szükséged lesz, amihez egy versenyelemzést kell végezned.
Nézz utána, hogy mások hogyan próbálják népszerűsíteni hasonló termékeiket. Milyen marketingkommunikációt alkalmaznak? Milyen csatornákat használnak? Milyen webhelyélményt kínálnak? Stb.
Egy ilyen versenyelemzés persze nem csak a PPC kampányokat segít fellendíteni, hanem sok más hasznos információt is biztosít a termék hatékony marketingjéről.

 

2. Újítsd fel landing oldalaidat

Ha egy kampány nem teljesít túl jól, akkor könnyen lehet, hogy nem magával a hirdetéssel van baj, hanem a landing oldallal. Sok cég csak az átkattintás előtti dolgokra koncentrál: a hirdetések kinézetére, fogalmazására, formátumára, és így tovább. Azonban az átkattintás utáni elemekre már korántsem jut annyi figyelem, és sok kampány sajnos itt, a landing oldalon bukik el.
Vess tehát egy pillantást gyengébben teljesítő terméked landing oldalára, és végezd el rajta a szükséges frissítéseket és egyéb változtatásokat. Vedd figyelembe az ideális ügyfél utazását, a personákat, és igazítsd ezekhez a tartalmat, a designt és a CTA-kat is.

 

3. Mérd fel kampányod optimalizáltságát

Érdemes elővenni a Google Data Studio eszközt, és tartani egy alapos auditot. Egy ilyen vizsgálat számos hasznos optimalizálási lehetőségre világíthat rá a költségvetés, a kulcsszavak, és az általános stratégia területein is.

 

Költségvetés

Auditod során felfedezheted például, hogy néhány megcélzott kulcsszavad alacsony megjelenítési aránnyal rendelkezik. Előfordulhat, hogy a termék nagyobb versenymezőnnyel küzd a megjelenésekért a találati oldalakon. Érdemes más költségvetési stratégiákat is kipróbálni, hogy javítani tudj ezeken az arányokon.

 

Kulcsszavak

Versenyelemzésed során számos olyan kulcsszóra lelhetsz, amelyeket más cégek sikeresen alkalmaznak célzási stratégiájukban. Próbáld meg ezeket is hozzáadni hirdetéscsoportjaidhoz, hogy még több releváns keresésre jelenhessenek meg hirdetéseid.

 

Kampánystratégia

Fontos elgondolkodni azon is, hogy a másodlagos terméket talán szimplán nehezebb eladni. Ha ez a helyzet, akkor egyetlen egy szöveges keresési kampány nem fog csodákat tenni.
Meglehet tehát, hogy egész kampánystratégiádon változtatnod kell, és a keresési hirdetéseken kívül display reklámokra is szükséged lesz, hogy még több lehetséges ügyfelet érhess el marketingüzeneteiddel. Talán meglévő hirdetéseidet is érdemes átfogalmazni, ötletet mertíve például a versenyelemzés eredményeiből.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat!