Gyakori kérdések a keresőoptimalizálásról
Gyakori kérdések a keresőoptimalizálásról
Szeretnél a SEO-val foglalkozni, de maradt néhány nyitott kérdés? Összegyűjtöttük a legyakrabban felmerülő kérdéseket a keresőoptimalizálásról, amelyekre talán még Te is keresed a választ.
Persze ezeken a kérdéseken túlmenően is számos tényező van, amit ismerned és tudnod kell – akkor is, ha Te magad nem foglalkozol a SEO-val csak kiszervezed azt. Ha még nem találtad meg a számodra szimpatikus csapatot akivel együtt dolgozhatnál ezen, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
Lőttek a SEO-nak?
Ezt a kérdést szinte óraműpontossággal felteszik a keresőoptimalizálásról. Természeténél fogva a SEO olyasmi, ami folyamatosan változik. Ha az 10-15 évvel ez előtti SEO-ról beszélünk, akkor igen, lőttek neki, hiszen az egy évtizeddel ezelőtti taktikák mára már szinte kivétel nélkül hatástalanná váltak, és egyes trükkök többet árthatnak, mint amennyit segíthetnének. A keresőoptimalizálás tehát köszöni, jól van – egészen addig, amíg meg nem szűnik létezni a mostani formájában, és az új taktikák át nem veszik a jelenlegiek helyét.
Mi a legfontosabb keresőoptimalizálási tényező?
A keresőoptimalizálásban számos tényező közrejátszik, és nincs köztük egyetlen egy sem, ami kimondottam fontosabb lenne a többinél. Ha megkérdezel tíz SEO szakembert, egyik sem ugyan azt fogja válaszolni erre a kérdésre. A keresőoptimalizálás túl összetett ahhoz, hogy néhány tényezőbe be lehessen erőltetni:
• Fontosak a hivatkozások? Igen.
• Muszáj hivatkozásokat szerezned a rangsoroláshoz? Valószínűleg igen, de nem feltétlenül.
• Számít, hogy milyen hosszúak a tartalmak? Igen, de nem mindegy, hogy milyen a tartalmak minősége.
• Mi számít minőségi tartalomnak? Ez végtelenül szubjektív.
A SEO tehát, mint látod, nem éppen egy könnyedén körberajzolható koncepció.
Mikor jelentkeznek a SEO látható eredményei?
Sajnos erre a kérdésre sincs egyenes válasz, ugyanis ez is temérdek dologtól függ. Ha a Google keresőtalálati oldalairól beszélünk (és általában azokról beszélünk), akkor mindent a Google algoritmusa irányít, arról pedig senki sem tudja, hogy pontosan hogyan is működik.
A stratégiától, a versenytársaktól, az iparágtól, webhelyed állapotától, és sok más tényezőtől függően a SEO eredményei néhány nap, vagy akár néhány hónap múlva válhatnak láthatóvá. Arra viszont ne nagyon számíts, hogy egy nap felébredsz majd, és hirtelen minden kifejezésre az elsők között rangsorolsz – a SEO lassan fejti ki hatásait, ezért az igazán látványos eredményekre valóban heteket vagy hónapokat kell majd várnod.
Mi a különbség az on-page és az off-page SEO között?
Ez a két kifejezés gyakran felmerül a SEO kapcsán, ezért jó tisztában lenni velük. Az on-page SEO azokra a SEO taktikákra utal, amelyeket webhelyed oldalain implementálsz – ilyenek például a meta mezők optimalizálása, illetve a belső hivatkozások elhelyezése.
Az off-page SEO a webhelyed weboldalain kívül végzett SEO-ra utal. Ilyen például a linképítés.
Linképítés? Nem lehetne inkább megvenni a hivatkozásokat?
A linképítés valóban egy idő- és munkaigényes feladat, amivel ráadásul folyamatosan foglalkoznod kell. Jogosan merül fel a kérdés, hogy nem elég-e megvásárolni ezeket a hivatkozásokat.
A lehetőség természetesen adott, azonban a vásárolt hivatkozások nem hogy nem hatékonyak, hanem kifejezetten árthatnak is a keresőoptimalizálásodnak.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.