Keresőoptimalizálás gyakori kérdések

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Gyakori kérdések a keresőoptimalizálásról

Gyakori kérdések a keresőoptimalizálásról


2021/07/28
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Szeretnél a SEO-val foglalkozni, de maradt néhány nyitott kérdés? Összegyűjtöttük a legyakrabban felmerülő kérdéseket a keresőoptimalizálásról, amelyekre talán még Te is keresed a választ. 

Gyakori kérdések a keresőoptimalizálásról
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Persze ezeken a kérdéseken túlmenően is számos tényező van, amit ismerned és tudnod kell  – akkor is, ha Te magad nem foglalkozol a SEO-val csak kiszervezed azt. Ha még nem találtad meg a számodra szimpatikus csapatot akivel együtt dolgozhatnál ezen, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

Lőttek a SEO-nak?

Ezt a kérdést szinte óraműpontossággal felteszik a keresőoptimalizálásról. Természeténél fogva a SEO olyasmi, ami folyamatosan változik. Ha az 10-15 évvel ez előtti SEO-ról beszélünk, akkor igen, lőttek neki, hiszen az egy évtizeddel ezelőtti taktikák mára már szinte kivétel nélkül hatástalanná váltak, és egyes trükkök többet árthatnak, mint amennyit segíthetnének. A keresőoptimalizálás tehát köszöni, jól van – egészen addig, amíg meg nem szűnik létezni a mostani formájában, és az új taktikák át nem veszik a jelenlegiek helyét.

 

Mi a legfontosabb keresőoptimalizálási tényező?

A keresőoptimalizálásban számos tényező közrejátszik, és nincs köztük egyetlen egy sem, ami kimondottam fontosabb lenne a többinél. Ha megkérdezel tíz SEO szakembert, egyik sem ugyan azt fogja válaszolni erre a kérdésre. A keresőoptimalizálás túl összetett ahhoz, hogy néhány tényezőbe be lehessen erőltetni:
•    Fontosak a hivatkozások? Igen.
•    Muszáj hivatkozásokat szerezned a rangsoroláshoz? Valószínűleg igen, de nem feltétlenül.
•    Számít, hogy milyen hosszúak a tartalmak? Igen, de nem mindegy, hogy milyen a tartalmak minősége.
•    Mi számít minőségi tartalomnak? Ez végtelenül szubjektív.

 

A SEO tehát, mint látod, nem éppen egy könnyedén körberajzolható koncepció.

 

Mikor jelentkeznek a SEO látható eredményei?

Sajnos erre a kérdésre sincs egyenes válasz, ugyanis ez is temérdek dologtól függ. Ha a Google keresőtalálati oldalairól beszélünk (és általában azokról beszélünk), akkor mindent a Google algoritmusa irányít, arról pedig senki sem tudja, hogy pontosan hogyan is működik.


A stratégiától, a versenytársaktól, az iparágtól, webhelyed állapotától, és sok más tényezőtől függően a SEO eredményei néhány nap, vagy akár néhány hónap múlva válhatnak láthatóvá. Arra viszont ne nagyon számíts, hogy egy nap felébredsz majd, és hirtelen minden kifejezésre az elsők között rangsorolsz – a SEO lassan fejti ki hatásait, ezért az igazán látványos eredményekre valóban heteket vagy hónapokat kell majd várnod.

 

Mi a különbség az on-page és az off-page SEO között?

Ez a két kifejezés gyakran felmerül a SEO kapcsán, ezért jó tisztában lenni velük. Az on-page SEO azokra a SEO taktikákra utal, amelyeket webhelyed oldalain implementálsz – ilyenek például a meta mezők optimalizálása, illetve a belső hivatkozások elhelyezése.


Az off-page SEO a webhelyed weboldalain kívül végzett SEO-ra utal. Ilyen például a linképítés.

 

Linképítés? Nem lehetne inkább megvenni a hivatkozásokat?

A linképítés valóban egy idő- és munkaigényes feladat, amivel ráadásul folyamatosan foglalkoznod kell. Jogosan merül fel a kérdés, hogy nem elég-e megvásárolni ezeket a hivatkozásokat.


A lehetőség természetesen adott, azonban a vásárolt hivatkozások nem hogy nem hatékonyak, hanem kifejezetten árthatnak is a keresőoptimalizálásodnak.
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsszóhalmozás

A kulcsszóhalmozás definíciójaA kulcsszóhalmozás egy...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Kuponkód

A kuponkód definíciójaA kuponkód az ügyfelek...

Backlink

A backlink definíciójaA backlink (azaz visszahivatkozás) egy olyan...

B2C marketing

A B2C marketing definíciójaA B2C (Business-to-Consumer) marketing olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.