Egészségügyi branding: az erős márkáért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Egészségügyi branding – Így erősítsd meg orvosi praxisod márkáját

Egészségügyi branding – Így erősítsd meg orvosi praxisod márkáját


2021/07/26
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen üzenetet mutat pácienseidnek orvosi praxisod brandingje? A magánorvosoknak nincs mindig egyszerű dolga, főleg, ha sűrű helyi mezőnnyel kell versengniük pácienseik figyelméért. Fontos tehát, hogy mindent megtegyél annak érdekében, hogy praxisodat észrevegyék.
Ahhoz, hogy márkád üzenete egyértelmű legyen pácienseid számára, összeszedett, stabil brandingre lesz szükséged. A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tudnivalót.

Egészségügyi branding: az erős márkáért
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

1. Egységes egészségügyi branding

Orvosi praxisod brandingje lényegében praxisod vizuális reprezentációja, ami kifejezetten leendő pácienseidnek szól.
Az első fontos dolog, amit szem előtt kell tartanod, az az, hogy brandingednek minden digitális és fizikai csatornán/felületen egységesnek kell lennie. Ezt sajnos sokan figyelmen kívül hagyják, vagy szimplán elfelejtik az összes csatornájukon frissíteni brandingjüket, ha változtatnak rajta valamit.
Talán helyszínen is praktizálni kezdtél, esetleg megváltozott a praxis neve, más színeket használsz a marketinganyagok designjában, vagy egyszerre több dolog is módosult. Egy elavultnak tűnő logót például érdemes új köntösbe öltöztetni, de csak akkor, ha ez után mindenhol megváltoztatod az.
A nem egységes logók, színek, névjegykártyák és egyéb branding elemek csak összezavarják majd lehetséges pácienseidet, és amatőrnek is tűnhetnek – ez pedig egy olyan jelző, amit nem szeretnél praxisod nevével egy mondatban hallani.

Például tegyük fel, hogy 15 évig dolgoztál a helyi kórházban, de ez után úgy döntöttél, hogy magánpraxist indítasz, és függetlenül folytatod munkádat. Ha névjegykártyádon továbbra is a kórház neve, címe, és logója látható, akkor pácienseid a későbbiekben lehet, hogy ott keresnek majd téged, pedig már rég saját rendelőd van. Ez értelemszerűen kényelmetlen élmény számukra, és könnyen lehet, hogy többet nem is keresnek majd. Vagy azt feltételezhetik, hogy, mivel látszólag még a kórházban dolgozol, hozzáférsz az egészségügyi adataikhoz, és így tovább.
Ha tehát bármi megváltozik praxisoddal kapcsolatban, aminek köze van brandingedhez, ne felejtsd el azt minden digitális és fizikai csatornán is frissíteni!

 

2. Az egészségügyi branding és a hírnév

A branding lehetőséget kínál a magánorvosok számára, hogy népszerűsíthessék egészségügyi praxisukat. Az egészségügyi marketinghez nem csak a páciensekkel, hanem más szakemberekkel is kapcsolatokat kell kialakítanod. Márkád lehetővé teszi más orvosok és egészségügyi szakemberek számára, hogy vizuálisan is felismerjék praxisodat.
Brandingednek éppen ezért emlékezetesnek, letisztultnak, egységesnek kell lennie, és egy egyértelmű üzenetet kell közölnie pácienseiddel, és más orvosokkal is. Mindezek alapján bizonyára egyértelmű, hogy egészségügyi brandinged és hírneved elválaszthatatlanok egymástól.

 

3. Egészségügyi brandinged üzenete

Magánpraxisod brandje, azaz márkája egyértelműen kell, hogy hogy ábrázolja szakterületedet is. Ne bonyolítsd túl a logót felesleges jelmondatokkal, vagy színekkel. Olyanra tervezd (vagy terveztesd) meg tehát logódat, amiről másodpercek alatt felismerhető, hogy orvosként mivel foglalkozol, és ezen elv alapján alakítsd ki webhelyed, közösségi fiókjaid, és fizikai marketinganyagaid vizuális stílusát is. Brandingednek közölnie kell az emberekkel praxisod küldetését és céljait.

 

4. Letisztult, vonzó egészségügyi branding

Az első benyomás mindenütt fontos, függetlenül attól, hogy hol találkozik először márkáddal egy lehetséges páciens. A professzionális benyomáshoz pedig egyszerű, letisztult logóra lesz szükséged, mint ahogy azt fentebb már olvashattad is. Használj legfeljebb 2-3 színt, és egy jól olvasható, elegáns betűtípust. A kék és a piros gyakori páciensbarát színek az egészségügyben, így első körben próbáld meg ezeket kombinálni egymással.
Amint logód elkészült, elkezdheted ezen designelvek (a választott színek, betűtípus) alapján átalakítani (vagy kialakítani) webhelyedet, közösségi fiókjaidat & bejegyzéseidet , email sablonjaidat, online hirdetéseidet, és egyéb márkaelemeidet is.

 

5. Tedd emlékezetessé brandingedet

Ha szeretnéd igazán összehangolttá, egységessé tenni brandingedet, és egy pozitív első benyomást tenni pácienseidre, illetve más szakorvosokra is, akkor érdemes mindezt egy tapasztalt designcsapatra bízni. Egyeztesd le, hogy milyen irányban gondolkodsz színek és hangulat terén, hogy egy olyan brandinget alakíthassatok ki márkádnak, ami garantáltan kitűnik majd a versenytársak közül.
 

Cikk inline
egészségügyi marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Helyi keresés

A helyi keresés definíciója Helyi keresésnek tekinthetünk minden...

Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)

Mi az a Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)?  Ez az eszköz segít...

Fizetett belefoglalás

A fizetett belefoglalás definíciója A fizetett belefoglalás egy...

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...

Kiszervezés

A kiszervezés definíciója A kiszervezés lényege, hogy egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.