Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Ki az a Máté Balázs?Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 


Legfrissebb cikkek:

Így futtasd fel vadonatúj webhelyedet

2022.02.16

Így futtasd fel vadonatúj webhelyedet

Kevés dolog veheti el úgy az ember önbizalmát, mint az, amikor valaki sokat dolgozik egy webhelyen, amit aztán senki sem látogat. Ha te is ilyen helyzetben vagy, akkor nem kell aggódnod – számos kisebb cég tapasztalja ezt, amikor először digitális mezőkre lép, és szerencsére több mindent is tehetsz annak érdekében, hogy felhívd célközönséged figyelmét újonnan indult webhelyedre.
A tartalomteljesítmény optimalizálása és mérése az egészségügyi marketingben

2022.02.14

A tartalomteljesítmény optimalizálása és mérése az egészségügyi marketingben

Egy egészségügyi szervezet marketing felelőseként bizonyára szeretnéd minél előbb elérni üzleti céljaidat. Szóval mi köze van ehhez a tartalmaknak? Nos, ideális esetben az egészségügyi tartalmak nagy mértékben hozzájárulnak majd ezekhez a célokhoz. De mi a teendő, ha nem vagy biztos tartalmaid üzleti értékében, vagy, ha nem tudod, hogy hogyan bizonyítsd őket feletteseidnek? A válasz a megfelelő mutatók nyomon követésében rejlik. Ha tudod, hogy milyen mutatókat kövess, akkor tudni fogod azt is, hogy a tartalmakra pénz, idő és erőfeszítés milyen mértékben térül meg. Az alábbiakban öt lépésben ismerheted meg a tartalom teljesítményének nyomon követését. Mindemellett a legfontosabb mutatókról is szó esik majd, amelyeket a különböző tartalomtípusoknál érdemes figyelemmel követni.
Amit marketingesként a SEO eszközökről tudnod kell

2022.02.09

Amit marketingesként a SEO eszközökről tudnod kell

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás már évtizedek óta az online marketing egyik legfontosabb alappillére, hiszen a webhelyek forgalmának nagyjából 50%-áért felel. A SEO azonban rengeteget változott az elmúlt évek során és manapság egy sokkal összetettebb folyamat, mint valaha.
A kulcsszókutatás legfontosabb mutatói

2022.01.26

A kulcsszókutatás legfontosabb mutatói

Minden valamirevaló SEO szakember tisztában van vele, hogy a kulcsszókutatás elengedhetetlen a hatékony keresőoptimalizáláshoz. Na persze, a kulcsszókutatás menete és módszerei meglehetősen összetettek lehetnek, és gyakran még azt is nehéz eldönteni, hogy az ember mely mutatókkal foglalkozzon. Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!  
Így válaszd ki a legjobb témákat tartalommarketingedhez – II. rész

2022.01.19

Így válaszd ki a legjobb témákat tartalommarketingedhez – II. rész

A sikeres tartalommarketinghez rendszeresen új témákkal kell előállnod, ráadásul egy bizonyos színvonalat is meg kell tartanod, ha nem szeretnéd elveszíteni közönségedet. Útmutatónk elősző részében bevált taktikákat osztottunk meg arról, hogy honnan meríts magadnak témákat új tartalmaid elkészítéséhez.
Így válaszd ki a legjobb témákat tartalommarketingedhez – I. rész

2022.01.12

Így válaszd ki a legjobb témákat tartalommarketingedhez – I. rész

Bizonyára veled is előfordult már, hogy nem sikerült jó témát választanod tartalommarketingedhez. Még a legkreatívabb szerzők ihlete is hajlamos elapadni néha, ilyenkor pedig nehéz folyamatosan azt a színvonalat biztosítani, amit közönséged elvár tőled.
Elutasított Google Ads hirdetések – Mi okozza őket és hogyan javíthatók

2022.01.10

Elutasított Google Ads hirdetések – Mi okozza őket és hogyan javíthatók

Talán veled is előfordult már (főleg, ha ezt a cikket olvasod), hogy elutasították az egyik papíron tökéletesnek tűnő Google Ads kampányodat. Ezt egy meglehetősen félreérthetetlen piros szöveg jelzi az Ads felületén, ami rögtön rengeteg kérdést vet fel.
Mi az a keresési arány (és mi köze van a SEO-hoz)?

2022.01.06

Mi az a keresési arány (és mi köze van a SEO-hoz)?

Mi is többször találkoztunk azzal, hogy egy-egy megrendelőnk a keresőoptimalizálás eredményét egy-egy számára fontosnak vélt kulcsszó első pozícióba hozásával tette egyenelővé. Amennyiben azonban a konverziók (vásárlások, ajánlatkérések, foglalások) száma is fontos számunkra, nem ragadhatunk le egy-egy szónál, sőt, még a SEO okozta forgalom sem mindig releváns. Ha a kulcsszavak nem azok, amelyekre a potenciális vevők keresnek, semmit nem ér a jó SEO.      
5 alapvető SEO tipp, amit mindenkinek ismernie kell

2022.01.05

5 alapvető SEO tipp, amit mindenkinek ismernie kell

Az organikus SEO a legtöbb webhely legfontosabb forgalomforrása. A céges webhelyek forgalmának nagy részét a SEO hozza – jóval többet, mint a fizetett vagy a közösségi linkek. A SEO nélkülözhetetlen online marketing taktika minden B2C és B2B cég számára, hiszen manapság mindenki a Google-hoz fordul, amikor az interneten szeretne keresni valamit.
Egészségügyi PR taktikák, amiket minden marketingesnek ismernie kell – II. rész

2022.01.03

Egészségügyi PR taktikák, amiket minden marketingesnek ismernie kell – II. rész

Az PR manapság minden valamirevaló egészségügyi cég számára nélkülözhetetlen. Kétrészes cikkünk előző részében szót ejtettünk a PR célok kitűzéséről, a tartalmak elkészítéséről, illetve a PR csatornák kiválasztásáról. Ha még nem olvastad el, mindenképpen azt javasoljuk, hogy azzal kezd a téma tanulmányozását! Ma tovább foglalkozunk az egészségügyi PR menetével, és igyekszünk ismét hasznos tanácsokat megosztani minden egészségügyi marketing szakember számára!

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!