SEO alapok: így kezdj neki a keresőoptimalizálásnak

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Keresőoptimalizálás nulláról: hogyan kezdj neki a SEO-nak?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Szeretnél belemélyülni a keresőoptimalizálásba, és weboldalad, valamint a Google segítségével lendíteni forgalmadon? Mutatjuk, hogyan kezdj neki. 

seo alapok

A keresőoptimalizálás tudománya egy többszintű folyamatrendszer, amelynek elsajátítása nem egy alkalmas feladat: az elvárások, a trendek folyamatos nyomonkövetése, az algoritmus frissítések megértése és kiszolgálása rendszeres közbeavatkozást igényel. Mégis, tudjuk jól: valahol el kell kezdeni. Ha úgy gondolod, Te is a nulladik lépésnél tartasz és iránymutatásra lenne szükséged, az alábbiakban segítünk, hogy indulj neki!

 

A SEO a jó honlapnál kezdődik. 

Fontos tudnod, hogy a SEO-val nem akkor kell elkezdeni foglalkozni, amikor már elkészült a honlapod. A keresőoptimalizálás legelső lépése, ha úgy tetszik az alapja ugyanis az, hogy egy technikai szempontoknak is megfelelő weboldallal kell rendelkezned. 


Ez nem csupán abból áll, hogy a honlapod szép, átlátható, és működik. Számos szabványnak, elvárásnak kell megfelelnie, ha valóban versenyképes szeretnél lenni! Ennek megfelelően ha már van weboldalad, az első lépés minden esetben ennek auditja és adott esetben javítása, újratervezése. 


Fontos, hogy a weboldalad technikailag jól működjön, és a keresőmotorok könnyen áttekinthessék. Győződj meg arról, hogy a weboldalad gyors betöltést biztosít, mobilbarát és jól strukturált. Ellenőrizd, hogy az URL-ek érthetőek, a meta címkék és leírások relevánsak, és a weboldalad megfelelően indexelhető a keresőmotorok számára.

 

Struktúratervezés és kulcsszókutatás

A weboldal készítésével egyidejűleg, illetve már a struktúratervezésnél is fontos, hogy a megfelelő aloldalaid a megfelelő kifejezésekre legyen optimalizálva. 
Éppen ezért első lépésként érdeme megvizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra szeretnél optimalizálni! Használhatsz kulcsszókutató eszközöket, a Google Kulcsszótervezőjét vagy éppen a népszerű SEMrush-t ehhez: a cél, hogy minden szolgáltatásodnak, minden termékcsoportodnak megfelelő forgalmat hozó kifejezést találj, amelyre majd később optimalizálhatsz. 
 

Készíts minőségi tartalmat! 

Ha kész a weboldalad, és már pontosan tudod melyik aloldalt milyen kulcsszóra szeretnél optimalizálni, kezdődhet a tartalomgyártás! A keresőmotorok különösen értékelik a friss, célközönség számára érdekes, értékes tartalmakat. Győzödj meg róla, hogy a tartalmaid jól struktúráltak, használd a meta adatokat, és ügyelj rá, hogy a kiválasztott kulcsszavad megfelelő arányban szerepeljen az adott tartalomban. 

 

Építs linkeket! 

A keresőoptimalizálás harmadik szinte, az ú.n. OffSite SEO a megfelelő linkprofil kialakításáról szól. A linkprofilnak nagy hatása van a weboldalad rangsorolására a keresőmotorokban, így lényegében ez is egy folyamatos feladat lesz az oldalon. 


Keress újabb és újabb lehetőségeket a tartalmaid megosztására más weboldalakon, blogokon, vagy közösségi média platformokon keresztül! 
A minőségi és releváns visszahivatkozások nagyban segítségedre lesznek a rangsorolásban. 
 

 

Használd a közösségi média felületeket tartalmaid megosztására! 

A közösségi média marketing a keresőoptimalizálással is összefüggésben áll, sőt, feltétele annak. Az aktivitás a különböző platformokon segít a tartalmaid terjesztésében és weboldalad látogatottságának növelésében. Amikor a felhasználók aktivitást mutatnak egy-egy tartalmad iránt, például like-olják azt, az a keresőmotorok számára is visszajelzésként szolgál, hogy a tartalom valóban hasznos. 

 

Elemzés és visszacsatolás, beavatkozás

Ahogy azt a fentiekben is említettük, a SEO egy folyamat, nem egy adott feladathalmaz elvégzése. Éppen ezért sosincs vége: mindig ügyelned kell a legújabb elvárásokra, trendekre, és le kell követned azt. 


Ezen kívül folyamatos feladat a mérés és elemzés, értékelés is: csak úgy tudsz majd egyre jobb és jobb eredményeket elérni, ha tudod, melyik feladat hozott látványos eredményt, és melyik nem. 
 

Gyakori kérdések

Mi a SEO három legfontosabb eleme?

Az első a jó alap: a megfelelő weboldal. Erre kerülnek az OnSite munkálatok, például a meta adatok és tartalmak, amelyeket végül külső linkekkel erősítünk meg.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!