Étterem Instagram marketing: hogyan legyen több követőd?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

6 hatékony mód, hogy több Insta követője legyen éttermednek

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Szeretnél több Insta követőt éttermed számára? Mutatunk néhány bevált praktikát, amellyel szépen építheted a közönséged! 

étterem instagram marketing

Egy étterem számára rendkívül fontos az online jelenlét és az aktív közösségi média stratégia. Több kutatásunk bizonyítja, hogy az étterem választási szokásokban bizony ezek a felületek is kiemelkedően teljesítenek, ha azokat megfelelően kezeljük: az Instagram pedig kiváló platform egy étterem számára, mivel lehetőséget nyújt a gasztronómiai élmények megosztására és a követőkkel való interakcióra. Azonban ahhoz, hogy sikeresek legyünk a képmegosztó alkalmazásban, fontos hogy több követőt szerezzünk – és ez bizony nem egyszerű feladat. Ebben a cikkben megosztunk 6 hatékony stratégiát, amellyel elősegítheted a követőtábor növekedését! 

 

Rendszeres és minőségi posztok megosztása

Az Instagram alapvetően egy vizuális platform, ezért rendkívül fontos hogy azt a kiposztot képekkel és tartalmakkal ki is szolgáljuk. Itt a felhasználók az esztétikai értéket keresik: idővonalukon olyan posztokat szeretnének látni amelyek szemet kápráztatóak, ízlésesek. Ennek megfelelően fontos, hogy minőségi és jó tartalommal dolgozz: ezt akár már egy jobb minőségű telefonnal is megteheted, de a pixeles, elmosódott képeknek itt nincs helye. 


Nem csak a képek minősége szolgáltatja azonban a sikert, de az ötletes posztok is. Ha „csak” a fogásokról készült képekkel apellálsz, kevesebb sikerre tehetsz szert, mintha megosztanád történeted, mesélnél a háttérben zajló folyamatokról, akár ételreceptekkel, érdekességekkel hívnád fel a figyelmet tartalmaidra. 

 

Használj megfelelő hashtag-eket! 

Az Instagram és a profil elérése nagyban függ a hashtag-ek használatától, így a követők szerzésében is fontos szerepet játszik ez. 


Bár mindenki tudja az Instáról, hogy a hashtag-ek nagyon fontosak, még mindig sok étterem profilján látjuk, hogy azok nélkül, vagy azok minimális használatával dolgoznak csupán. A megfelelő hashtag-ek használata lehetővé teszi, hogy tartalmaid könnyebben felfedezhetőek legyenek! Kutass olyan releváns kifejezések után, amelyek kapcsolódnak az ételek típusához, az étterem jellegzetességeihez, USP-dhez, és amelyet célközönséged vélhetően követ.

 

Használj helymegjelöléseket! 

Étteremként a célközönséged egy része minden bizonnyal a lokációdban van. A helyi közösség tagjainak elérése éppen ezért alapvető fontosságú – amelyet geotag-ekkel segíthetsz elő. Amikor ételfotót vagy helyszínről készült képet raksz fel, mindig ügyelj rá, hogy használj helymegjelölést! 

 

Influencer marketing: amire gondolnod kell

Az influencer marketing az elmúlt években nagy trendet futott, és bár ma már rendkívül sok olyan influencer van akiket csak borzasztó drágán tudsz megszerezni, mégsem kell teljesen elvetni ezt az ötletet. Ha a költségkereted nagyobb véleményvezéreket nem is engedhet meg, microinfluencerekkel akár egy ajándék vacsoráért is kollaborálhatsz! 
Ha olyan partnert találsz, akinek a célközönsége azonos a tiéddel, nincs is feltétlen szükség többszázezres elérésre ahhoz, hogy profitálj belőle. 
 

 

Szervezz versenyeket, játékokat, jutalmazd követőid, ha tartalmakat osztanak meg! 

Ha egy kicsit már aktívabb az Insta közösséged, akkor jó lehetőséget biztosít számodra is a játékok, versenyek, kihívások szervezése. Természetesen ezt minden alkalommal a célközönségre kell szabni: míg egy vagány, fiatalos street food étteremnek szinte minden ötlet megoldást nyújthat, addig egy elegáns és kifinomult étterem Insta fiókjában már szofisztikáltabb játékokat érdemes csak szervezni. 
De sose feledd: nem csak egy „influencer” posztjai hozhatnak sikert, akár a hétköznapi emberek bejegyzései is segíthetnek, hogy fellendüljön az éttermed! Éppen ezért érdemes jutalmazni bárkit, aki posztot oszt meg rólad: akár csak egy kávéval, akár egy pohár finom limonádéval. 
 

Lépj interakcióba követőiddel, és leendő követőiddel

Bár az Instagram egy kicsit passzívabb tud lenni mint a Facebook, fontos tudnod, hogy ez akkor is egy közösségi média platform: és ennek megfelelően fontos is, hogy kommunikálj követőiddel. Reagálj a beérkező kommentekre, indíts beszélgetést, hiszen ez a magas elérés egyik legjobb kulcsa! 

 

Nem csak a saját oldaladon beszélgethetsz azonban. Olyan Insta oldalakat is felkutathatsz, akik nem jelentenek számodra konkurenciát (és Te sem nekik), viszont célközönségetek azonos. Az ilyen oldalak bejegyzései alatt aztán aktivizálhatod magad, ezzel megismertetve neved a célközönséggel. 
 

 

Gyakori kérdések

Hogyan szerezz több követőt éttermed Insta oldalára?

Használj minőségi tartalmat, helymegjelöléseket, és kollaborálj Influencerekkel - valamint nyereményjátékokat is indíthatsz hogy minél több emberhez elérjen éttermed híre.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!