Linképítés 2023-ban: a linképítés lépései, így alkoss megfelelő backlinkeket

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Linképítés 2023-ban: a legjobb módszerek saját backlinkek létrehozására

Novák Anna

Hogyan változott a linképítés az évek során? Azt mondják, a SEO folyamatosan változik, és tudjuk, hogy ez pontosan így van. Láttuk, hogy a technológia folyamatosan fejlődik, és ezzel együtt az internet is. A felhasználók magasabb minőséget követelnek az általuk fogyasztott tartalomtól, versenyképesebbé téve a webet – és így bizony egyre nehezebb linkeket építeni.

Linképítés lépései

Üdvözlünk a linképítés világában 2023-ban!

A fentiek ellenére a linképítés továbbra is az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy magasabb helyezést érj el a Google-on és növeld a szakterületed tekintélyét. De az utasítások vakon követése többé nem lehetséges. A modern linképítés agresszív: minden arról szól, hogy kihasználjuk a lehetőségeket, amikor látjuk őket és néha létrehozzuk a saját változatunkat.

Készítettünk egy útmutatót, amely segít azonosítani és megragadni a további linképítési lehetőségeket – és hatékony backlinkekké alakítani azokat.

 

„A linképítés a napjainkban arról szól, hogy élsz a lehetőségekkel amikor eléd kerülnek, ha pedig kell, akkor létrehozol valami sajátot.”

 

Kezdő lépések: a 2023-as linképítés bevált gyakorlatai

Nézzük először gyorsan a linképítés alapjait:


linképítés•    A legjobb visszamutató linkek (backlinkek) olyan nagy tekintélyű oldalakról származnak, amelyeknek a réspiaca megegyezik a tiéddel vagy nagyon szorosan összefügg vele.
•    Ha egy link rendelkezik rel=nofollow attribútummal, akkor azt „nofollow” hivatkozásnak nevezik, és nem ad át domain jogosultságot a webhelyedre. Ideális esetben az attribútum nélkül szeretne hivatkozásokat létrehozni (az úgynevezett „dofollow” hivatkozásokat), így a domain jogosultsága nő. A „nofollow” linkek azonban jók a linkprofilodnak is – valódinak látszanak a Google szemében.
•    Elég egy „dofollow” backlink egy domainről. De persze több sem árt.
•    Próbálj meg úgy tenni, hogy a backlinkek horgonyszövege megfeleljen a rangsoroló kulcsszavaknak. Például, ha te egy budapesti pékség tulajdonosa vagy akkor az ideális backlinknek pontosan ezt a horgonyszöveget kell tartalmaznia, azaz „pékség Budapesten”.

 

Végül, ha találsz egy webhelyet linképítésre, először ellenőrizd annak a domain authority értékét, azaz a DA-ját. Ha nem elég magas, akkor érdemes átgondolnod.
Ezeket a javaslatokat szem előtt tartva hogyan hozhatsz létre linkeket a webhelyedre? Számos lehetőség vár rád már készen, míg vannak olyanok, amiket saját kezűleg kell létrehoznod. Most mindkét típussal foglalkozunk.

 

1. Keress potenciális hivatkozásokat a versenytársak visszamutató profiljaiban

Nehézség: Könnyű

 

A linkek önálló létrehozása meglehetősen nehéz lehet. De nem kell ezt túlgondolni. Van egy nagyon egyszerű és kézenfekvő hely, ahol először körül kell nézni: a versenytársak weboldala.

A sikeres oldalak már rengeteget készítettek saját linképítést. Visszamutató profiljaik tele vannak olyan domainekkel, amelyek érdeklődnek az övékhez hasonló – és a tiédhez hasonló – oldalakra való hivatkozás iránt. Ezek a domainek még nem tudnak rólad. De ez változhat, és ez a változás csak rajtad múlik!
Így építsünk könnyen kapcsolatokat a versenytársak backlink profiljaival

 

Először készítsd el a közvetlen versenytársak listáját. Ha már tudod, kik ők, ugorhatsz a következő lépésre. Ha még mindig nem találtad meg őket, kétféleképpen teheted meg:

versenytársak keresése a marketingben

1.    Keress a Google-ban a megcélzott kulcsszavakra. Kiválaszthatod a versenytársak webhelyeit az első SERP-ből (Search Engine Result Page= keresőmotor találati oldal), de ez a megközelítés nem túl megbízható a kapott információk súlyos hiánya miatt.
2.    Használj SEO eszközt a versenytársak megtalálásához. Így rengeteg információhoz juthatsz a további döntések meghozatalához.

 

Például a WebCEO veszélyes versenytársak eszköze egy ehhez hasonló táblázatot ad:
Ide regisztrálva ingyenesen megnézheted egy weboldaladnak a versenytársait, melyet rangsorolva kapsz meg egy listában. A WebCEO könnyen kezelhető, hiszen a regisztrálás után meg kell adnunk a honlapunkat és 30 db kulcsszavat, majd ezek alapján felállítja nekünk a lehetséges versenytársainkat, akiket el is menthetünk és figyelhetünk. 


A legmegbízhatóbb tartományok megtekintéséhez rendezd a táblázatot a Domain Trust Flow oszlopa szerint. Ideális esetben saját backlinkeket is szeretnél ott látni.

 

De hogyan lehet oda visszamutató linkeket szerezni?

 

Legtöbbször saját magad nem helyezhetsz el backlinket egy weboldalon (egyébként a linképítés nem jelentene akkora kihívást). Megvárhatod, amíg valaki megtalálja a tartalmadat, és úgy dönt, hogy saját maga ad neked egy backlinket, vagy a saját kezedbe veheted az ügyet – kapcsolatfelvétellel.

 

Az e-mail és a közösségi média a legjobb módja annak, hogy elérd a webhely tartalmáért felelős személyt.

 

Mit írj az üzenetedbe?

 

1.    Kezdd köszöntéssel és egy bemutatkozással.
2.    Magyarázd el, milyen értéket kínálhatsz webhelyüknek és közönségüknek.
3.    Add meg a tartalom linkjét, és javasolj egy backlink létrehozását. (Bónuszpontok, ha tudtok olyan oldalt is javasolni, ahol ez a visszamutató link elférne.)
4.    Adj hozzá egy email aláírást a fényképeddel és kapcsolatfelvételi adataiddal. 
5.    Töltsd ki a tárgysort. Írj a problémáról, amelyet megoldásra kínálsz.

 

A kapcsolatépítés létfontosságú lépése a linképítésben, ezt sokat fogod csinálni. Érdemes több sablont készenlétben tartani és folyamatosan tökéletesíteni. 
Hol találhatsz lehetőséget arra, hogy kapcsolatba lépj az emberekkel és felkínáld nekik értékes tartalmaidat?

2. Változtasd a nem linkelt említéseket valódi linkekké

linképítés útmutatóNehézség: Könnyű


Ahhoz, hogy visszamutató linket kaphass, először meg kell említeni egy másik webhelyen. Valószínűleg egy másik cég említette már a weboldaladat, de nem hivatkoztak vissza arra. Ideje kihasználni ezeket a nem linkelt említéseket.


Ennél a tippnél a munka nagy részét már elvégezték helyetted – ezért ez a legegyszerűbb módja a hivatkozások létrehozásának. Mindössze annyit kell tenni, hogy felveszed a kapcsolatot azzal a személlyel, aki szerkesztheti az oldalt, és megkérheted, hogy adjon hozzá egy hivatkozást az említéshez.

Hogyan találhatok meg nem linkelt említéseket más webhelyeken?

Használj olyan eszközt, mint a WebCEO Web Buzz Monitoring, hogy megtaláld az ilyen nem összekapcsolt említéseket.
Egyébként az említésnek nem kell szónak lennie. Ha valaki egy eredeti képet használ a webhelyedről, az is annak számít. Ha látsz valakit, aki használja a képeidet, ugyanúgy backlinkekké alakíthatod azokat.
Csak keress az eredeti képeid között a Google-ban, hogy megtudd, ki használja őket.

 

3. Hozz létre linkelhető értékes forrásokat

Nehézségi fok: Nehéz


"A tartalom a király." „Készíts jó minőségű tartalmat.” Kétségtelen, hogy már milliószor hallottad ezeket a kifejezéseket.


Valójában milyen tartalmat kell készítened, ha az a cél, hogy visszamutató linkeket szerezz? Természetesen bármilyen tartalom kaphat hivatkozásokat, amennyiben megtalálja a megfelelő közönséget. De bizonyos típusú tartalmakra a legtöbbnél gyakrabban hivatkoznak.

 

Melyek a legjobb tartalomtípusok az organikus visszamutató hivatkozások létrehozásához?

•    Grafikonok
•    Felmérések
•    Kutatási eredmények
•    Infografika
•    Esettanulmányok

 

Alapvetően minden, amiben értékes adatok vannak, az linkelhető információ lesz.
Az emberek szeretnek statisztikákat és százalékokat idézni, és biztos vagyok benne, hogy kapcsolódni tudsz hozzá te is. Hányszor kellett számokat szerepeltetned a tartalomban és a Google-hoz kellett keresnie egy forrást? És miután megtaláltad és idézted, mit tettél ezután? Hozzáadtál egy linket.
Tehát, ha tudsz ilyen tartalmat létrehozni saját weboldaladhoz, nagy eséllyel hivatkozni fognak rá – különösen, ha igazi szakértő vagy, aki ritka adatokkal tud szolgálni. Kihívás, de megéri!

4. Ajánlat más webhelyek hibás linkjeinek cseréjére

Nehézségi fok: átlagos


Ha kiváló tartalommal rendelkezel, ez az egyik módja annak, hogy jó hasznát vehesd annak. A nem létező, áthelyezett linkek (broken links) mindig problémát jelentenek.
Az általános gyakorlat szerint eltávolítják őket, amint megtalálod őket a weboldaladon. Azonban a webhelytulajdonosok néha lassan dolgoznak – és pont ezért, ez egy nagyszerű linképítési lehetőség a számodra.


Ez így működik: felkeresel egy másik webhelyet, ahol egy hibás linket találsz. Korábban egy olyan tartalomra mutatott, amely hasonló volt ahhoz, amivel te rendelkezel? Ha igen, bátran lépj kapcsolatba a weboldallal, és ajánld fel saját tartalmadat.

Hogyan találd meg a hibás linkeket?

•    Egyetlen oldalon: használj olyan eszközt, mint a Check My Links Chrome-bővítmény.
•    Egy teljes tartományon: használd a WebCEO webhely-ellenőrző eszközét. (A vizsgálni kívánt webhelyhez külön projektet kell létrehozni.)

Ha meg szeretnél győződni arról, hogy a törölt tartalom valóban hasonlít a tiédhez, használd a Wayback Machine-t a tartalom megtekintéséhez.

Hogyan fordulhatsz a weboldal tulajdonosokhoz, hogy a hibás hivatkozásokat a sajátoddal cseréljék le?

Miután a tiédhez hasonló tartalom hibás linkjeit fedezted fel, itt az ideje, hogy felajánld a hivatkozásodat helyettesítőként.
Keresd meg azt a személyt, aki szerkesztheti a hibás linket tartalmazó oldalt, és lépj kapcsolatba vele. A kulcs az, hogy először kínálj fel valami értékeset, és csak azután kérj backlinket.

Ez a fajta linképítés bármely webhelyen működik (amennyiben a hivatkozásépítésre alkalmas jelöltet találsz). De ideális esetben meg kell próbálni beszerezni az ilyen backlinkeket a versenytársaidtól. Megosztod velük a rést, és nagy valószínűséggel magasabb domain jogosultsággal rendelkeznek, mint te, így tökéletes backlink források. A forrásoldalak egy másik nagyszerű lehetőség lehet még.

Összefoglalva a hibás linképítés lényegét: a hibás hivatkozások helyett ajánld fel az elavult tartalomra mutató hivatkozások cseréjét.

5. Tartsd naprakészen saját tartalmadat

Nehézség: Könnyű


Ha már az elavult tartalomról beszélünk – az előző pont azt sugallja, hogy ez gyakori probléma, nem?
A linképítés nem csak új linkek létrehozásáról szól. Ez egy erős linkprofil létrehozásának teljes folyamatáról szól. Ez a folyamat a következőket tartalmazza:

 

•    Új backlink építése
•    A spam jellegű baclinkek eltávolítása
•    A jó backlinkek megtartása

 

Lehet, hogy a múltban elértél néhány nagyszerű visszamutató linket, de előfordulhat, hogy ezek a webhelyek nem hivatkoznak rád, ha jobb forrásokat találnak.
Valójában a jobb linkelhető tartalom létrehozása és felkínálása az egyik legismertebb linképítési technika – kivéve abban az esetben, ha a vesztes oldalon állsz.
Annak elkerülése érdekében, hogy ebben a forgatókönyvben „vesztessé” válj, győződj meg arról, hogy a tartalmad mindig a legjobb állapotban legyen, a legfrissebb és leghasznosabb információkkal. Így több visszamutató hivatkozás marad meg, és megakadályozza azt is, hogy a DA csökkenjen.

6. Vegyél részt eseményeken és projektekben

linképítés pontos lépéseiNehézségi fok: átlagos


Gyors kérdés: szívesebben veszel részt rendezvényeken vagy saját magad szervezed azokat? Vagy esetleg szeretnél szponzor lenni?

Ehhez a lépéshez folytasd a lehető legtöbb jó tartalom létrehozását. De segíthetsz másoknak is a tartalom létrehozásában, vagy támogathatsz egy eseményt – ezzel meg kell említened az egy hivatkozásban.
Nincs hiány olyan dolgokban, rendezvényekben, ahol a szervezők is besegíthetnek. Valós versenyek, online események, akár egy YouTube-videó is – ha valami ambiciózus projektről van szó.
Ne feledd, hogy olyan webhelyekről szeretnél visszamutató linkeket, amelyek tematikusan relevánsak a sajátod számára, ezért legyél nyugodtan válogatós!ű

 

 

 

7. Ajánld fel szakértelmedet más webhelyeknek

Nehézségi fok: Nehéz


Bízol a szakértelmedben?
Ha ismert vagy te vagy a márkád, weboldalad a szakterületeden, akkor hasznosítanod kell tudásodat és hírnevedet.

Keress olyan webhelyeket, ahol a hozzájárulásod értéket hozhat. Lépj kapcsolatba az adott webhelyek tartalomkészítőivel (kivéve, ha ők lépnek veled először kapcsolatba), és:

 

•    Írj vendégcikkeket
•    Adj interjúkat
•    Publikálj online újságokban
•    Vegyék részt podcastokban

 

Ezek szilárd linképítési lehetőségek, mert mindig visszacsatolást eredményeznek – ráadásul hiteles forrásból származnak. Nem beszélve arról a széles közönségről, amelyet így elérhetsz. A legnehezebb rész az, hogy eljuss odáig, hogy a szavaidnak kellő súlyuk legyen, de ha már ott vagy, sokkal könnyebbé válik az új visszamutató linkek létrehozása.


 

Gyakori kérdések

Mi az a linképítés?

Ez egy folyamat, melynek során más weboldalak a te honalapodra hivatkoznak, ezeket a hivatkozásokat backlinkeknek nevezzük.

Mik a linképítés legegyszerűbb stratégiái?

A linképítés alapvetői stratégiái közé tartozik az email marketing, tartalom marketing, hibás linképítés.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!