Marketing terv kidolgozása: így fogj neki a megfelelő marketing terv felépítéséhez, hogy a céged még jövedelmezőbb legyen!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 tipp egy nagyszerű üzleti marketing terv elkészítéséhez

Novák Anna

A vállalkozásoknak elengedhetetlen egy átfogó marketing terv kidolgozása. Ez a cikk olyan cégeknek, vállalkozásoknak szól, akik hatékony tervet szeretnének készíteni, amely elősegíti az üzleti növekedést és nagyobb elkötelezettséget ér el. 

marketing terv

Mit csinál egy marketing terv?

A marketing terv azonosítja a célközönséget, meghatározza a leghatékonyabb kapcsolatfelvételi csatornákat, amelyeken keresztül tudunk velük kapcsolatot teremteni, valamint elemző betekintést nyújt a jövőbeli stratégiához.

 

Kinek van szüksége marketing tervre?

Minden sikeres vállalatnak szüksége van egy jól kidolgozott üzleti tervre, amely meghatározza, hogy merre halad. 


A marketingstratégia az egyik kulcsfontosságú része ennek a tervnek, mert segít eldönteni, hogy hogyan különbözzünk a versenytársaktól, és mit szeretnénk elérni. A marketing tervek nem mindig hoznak azonnali eredményeket, de fontos részei az üzleti tervnek. 

 

Hogyan készítsünk üzleti marketing tervet?

A fókuszált marketing terv két fő célkitűzést határoz meg. Az első cél az elkötelezettség és a vásárlói hűség megtartása, a második pedig a piaci részesedés megszerzése a célközönség egy meghatározott részén belül. 

 

A marketing terv leírja, hogyan fogjuk elérni ezeket a célokat, beleértve a konkrét stratégiákat, tájékoztatási kampányokat, csatornákat, költségvetést és a siker előrejelzését adatok alapján – ehhez általában hónapoknyi adatgyűjtés szükséges a kampányok finomhangolásához. Az összehangolt marketing terv viszont hosszú távon támogatja a vállalkozás hosszú távú céljait.


Minden marketing stratégia összpontosít a "négy P"-re: termék, ár, hely és promóció (erről is írtunk a marketing stratégia alapjairól szóló cikkünkben is!). Az alábbi tippek segítenek fenntartani a fókuszunkat ezeken a területeken, és rendszeresen visszatérni hozzájuk.

 

marketing terv; milyen egy jó marketing terv?; hogyan készítsünk marketing tervet?

 

1. Hozz létre egy összefoglalót a marketing terv részeként

Az összefoglaló részletezi a következő év marketing céljait, és segít az egyes kampányok összekapcsolásában. 


A marketingcélok meghatározásakor azoknak konkrétnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és időhöz kötöttnek kell lenniük – vagy SMART-nak.  


Például kitűzhetsz egy SMART célt, hogy céged közösségi média forgalmát 15%-kal növeld 90 napos időkereten belül, és ezt úgy tervezd meg, hogy hetente négy releváns, informatív és jó minőségű bejegyzést hozol létre minden platformodon.

 

2. Marketing terv pro tipp: határozd meg a célközönséged

Mielőtt marketing tervet készítenél, azonosítsd és értsd meg a célközönséget. Kérdezd meg magadtól, kik azok a konkrét emberek, akikre fókuszálni szeretnél. Például, ha van egy kifőzdéd, ahol olyan gyorsan elfogyasztható ebédeket kínálsz, amelyek kifejezetten a munkahelyi ebédszünetre valók, akkor a célközönséged valószínűleg azok, akik 9-től 5-ig dolgoznak. Ismerd meg ezt a csoportot, hogy megértsd a problémáikat, és megtudd, hogyan segíthet a vállalkozásod ezeknek a megoldásában.

 

3. Tedd megkülönböztethetővé márkádat a bejövő marketinggel

A bejövő marketing online eszközöket használ, például tartalommarketinget, közösségi média aktivitást és SEO-t, hogy felkeltse az ügyfelek figyelmét. 


Például, ha főzési eszközöket árulsz, olyan tartalmakat készíthetsz, mint receptek vagy interjúk séfekkel vagy hobbi szakácsokkal, akik használják a termékeidet. 
Ezek a stratégiák segíthetnek neked javítani a weboldalad helyezését a keresőmotorokban, így több látogatót vonzhatsz. Ezt követően a tartalmakat megoszthatod, hogy még több emberhez eljussanak, ami tovább növeli a weboldalad látogatottságát, és mindezt költséghatékonyan érheted el, anélkül, hogy hírességekkel vagy drága reklámokkal kellene dolgoznod.

 

4. Azonosítsd azokat a versenytársakat, akik a te ügyfeleidet célozzák meg

Bármilyen egyedi is a terméked vagy szolgáltatásod, mindig verseny zajlik a vásárlókért. Fontos, hogy megismerd a versenytársakat, és olyan stratégiákat alkoss, amikkel kiemelkedhetsz, például egyedi értéknyújtással. Figyeld meg a versenytársaidat, és használd ki azokat a lehetőségeket, amik segíthetnek a célcsoportod megszólításában.

 

5. Nincs marketing terv költségvetés nélkül

Amikor végrehajtod a stratégiát, fontos figyelembe venni a marketing költségvetést. A marketing tevékenységhez számos kiadás szükséges, mint például a fizetett promóciók, a marketing szoftverek, az események és a külsős költségek. A tervezés során gondolj a költségvetésre is, hogy legyen elegendő pénz a marketing taktikákra, amik segítenek elérni a céljaidat.
 

Gyakori kérdések

Milyen egy jó marketing terv?

Egy jó marketing terv olyan stratégiai terv, amely segít elérni a vállalkozás vagy termék marketingcéljait. Tartalmaz piackutatást, célkitűzéseket, stratégiai tervet, marketingmixet és költségvetést többek között.

Mire jó egy marketing terv?

Segít meghatározni a célkitűzéseket, irányt mutat, nyomon követ, stratégiát állít fel, összehangol és szervezettséget alkot.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!