Építőipari marketing: ez húz ki a válságból!
Építőipari marketing: ez húz ki a válságból!
Az építőipari cégek helyzete 2023-ra teljesen megváltozott. Sokan azt sem tudták, mi az a marketing, mire jó, minek. Szájról-szájra adták az emberek egymásnak a telefonszámot, válogatni lehetett a munkákban, minek is tudták volna. Rengeteg új építőipari cég alakult, napelemesről nem is beszélve. Hirtelen aztán minden a földbe állt, nagyon sok lett az eszkimó és elfogyott a fóka. A nagy fellendülést egy hatalmas űr követte.
Ha szeretnél Te is az építőipari válság nyertese lenni, vedd fel velünk a kapcsolatot most! Kattints IDE!
Nyugodj meg, lesz sok olyan konkurenciád, aki nem ezt teszi majd, ők lesznek azok, akik elhullanak. Viszonylag hamar. Átadják neked a piacot. Ismét kevesebben lesztek. Ismét könnyebb lesz minden. Te döntöd el, hova tartozol, tudod-e, hogy most a megspórolt pénzt a marketingbe kell tenni, és így a nyertesek közé tartozol majd vagy az eltűnők közé. Ők féltve őrzik készleteiket, most, amikor zuhannak le az árak, marketing nélkül rajtuk marad mind. Te megerősödsz és olcsón hozzájutsz ezekhez is. Vagy akár az egész cégüket is viheted. De ahhoz most előrelátónak kell lenned!
Minek kell az építőiparban a marketing?
Legyünk őszinték. Meglehet, hogy remek szolgáltatásokat nyújtasz, vagy kiváló minőségű termékeid vannak – sőt, lehet elsőosztályú ügyfélszolgálatod is. De mit ér mindez, ha az emberek nem tudják, hogy egyáltalán létezik a vállalatod?
A marketing minden üzleti szervezet számára nélkülözhetetlen feladat. Rövid- és hosszútávú sikereid is attól függenek majd, hogy hány emberhez jut el kínálatod híre. Az tehát önmagában ma már nem elég, ha működtetsz egy nagyszerű építőipari vállalatot, tele tehetséges építészekkel és mérnökökkel – az ügyfelek ettől még nem fognak felsorakozni az iroda előtt.
Az alábbiakban részletesebben is megismerkedhetsz az építőipari marketing fogalmával, és hogy egyáltalán miért van szükséged marketingre építőipari szakemberként.
Mi az az építőipari marketing?
A marketingnek számos definícióját megtalálod az interneten, de mi a helyzet az építőipari marketinggel?
Leegyszerűsítve, az építőipari marketing biztosítja a kapcsolatot közötted és ideális ügyfeleid között. Ideális ügyfél alatt itt olyan magánszemélyekre vagy cégekre kell gondolni, akiknek olyan építőipari szolgáltatásra van szükségük, amelyet többek között te is biztosítani tudsz számukra.
Az építőipari marketing magába foglalja mindazt, amit cégedről mondasz és ahogyan megfogalmazod mondanivalódat. Hogy mi a célja? Meggyőzni az embereket arról, hogy te vagy számukra a legjobb választás.
Egy céges Facebook-profil, egy sajtóközlemény, egy online hirdetés – ezek mind a marketing különböző formái, amelyek természetesen az építőipar területén is alkalmazhatók. Ezek az eszközök segítenek beindítani a párbeszédet céged és ügyfeleid között, hogy közelebbről is megismerhessétek egymást és egymás igényeit.
Azonban akárcsak a személyes, úgy a cégek és ügyfeleik közötti kapcsolatok is őszinte érdeklődésre kell, hogy épüljenek. Azaz meg kell mutatnod ideális ügyfeleidnek, hogy valóban jót akarsz nekik – csak így érdemelheted ki a bizalmukat.
Az építőipari marketinggel kapcsolatos tévhitek
A nem megfelelő hozzáállás már az előtt alááshatja építőipari marketing törekvéseidet, hogy egyáltalán belevágnál a dolgokba. Íme a leggyakoribb tévhitek az építőipari marketinggel kapcsolatban, amelyek súlyosan korlátozhatják céged teljesítményét és sikereit.
„Egy kisvállalkozásnak nincs értelme marketginbe fektetnie”
Ez elsőre jogos meglátásnak tűnik, a bajba jutott építőipari vállalkozások idő és anyagiak tekintetében is súlyos hátrányt szenvednek a kiépült nagyvállalatokkal szemben. Azonban a színvonalas marketing minden, csak nem elpazarolt pénz és idő. Megfelelő tervezéssel egészen szűk költségkeretekből is sokat hozhatsz ki céged számára.
Minden költségvetéshez van megfelelő marketingstratégia – nem muszáj egyszerre mindenre költened. Csak koncentrálj az építőipari marketing azon területeire, amelyek minimális befektetéssel is képesek előnyösen megtérülni. Ez talán hosszabb folyamat lesz, de idővel látod majd, hogy megérte türelmesnek lenni.
„A reklámozás és a marketing ugyanaz”
Ez részben igaz, részben viszont nem. A hirdetések és a marketing valóban szoros kapcsolatban állnak egymással. Azonban a marketing a kereslet felmérésétől és a termék megtervezésétől kezdve a népszerűsítési taktikák megállapításán és kivitelezésén át egészen az értékesítésig egy termék teljes életújtát magába foglalja.
A reklámozás csupán egy része ennek az egész folyamatnak, és első körben egyáltalán nem is muszáj, hogy a hirdetések marketingstratégiád részei legyenek. Ez céged méretétől, ideális ügyfeleitől és kínálatától függ majd.
„Az építőipari marketing csak az új ügyfelek megszerzéséről szól”
Az ügyfélszerzés csupán a fő marketingcélok egyike. Különféle marketingtevékenységekkel kell biztosítanod azt is, hogy meglévő ügyfeleid hosszútávon hűségesek maradjanak márkádhoz, hiszen egy korábbi, elégedett ügyfelet sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) meggyőzni arról, hogy ismét hozzád forduljon, ha építőipari szolgáltatásokra vagy termékekre van szüksége.
„A jó termékek és szolgáltatások úgyis eladják magukat”
Megfigyelted már, hogy a legnagyobb cégek, amelyek rendszeresen kiváló minőségű termékeket dobnak a piacra gyakran dollármilliókat költenek a marketingre? Ezek a cégek tapasztalatból tudják, hogy az innováció önmagában nem feltétlenül elegendő a sikerekhez.
Rendszeresen tudatják tehát ügyfeleikkel, hogy min dolgoznak éppen, és hogy milyen újításokkal állnak majd elő, hogy megkönnyítsék az emberek életét.
Ne feledd továbbá, hogy még a legszűkebb piaci réseket is ádáz verseny jellemezheti, és az építőipari marketing segít majd kiemelkedni ebből a zajból.
„Egy építőipari céget csak egyféleképpen lehet népszerűsíteni”
Nincs két egyforma építőipari vállalat, ahogyan nincs két egyforma ügyfélkör sem. Ami egy másik cégnél jól működik, az könnyen lehet, hogy csak pénzkidobás lenne számodra.
Az építőipari marketing továbbá egy dinamikus dolog. Még abban sem lehetsz biztos, hogy a tavaly sikeres stratégiád idén is pozitív eredményeket hoz majd. A piac folyamatosan változik, ahogyan az emberek elvárásai is. Ha nem tartasz lépést ezekkel a változásokkal, akkor céged hamar feledésbe merül majd.
„Az építőipari marketing túl drága”
A minőségi marketing nem kell, hogy drága legyen. Ezzel szemben a pocsék marketing pont, hogy még drágább lehet, mert többet veszítesz vele, mint amennyit elérhetsz. Sosem azt kell nézni tehát, hogy mekkora a befektetés összege, hanem azt, hogy milyen mértékben térül meg ez a későbbiekben.
Miben segít neked az építőipari marketing?
Az építőipari marketinget beárnyékoló tévhitek megdöntése után koncentráljunk arra, hogy miért van szükséged rá:
1. Megmutathatod az embereknek, hogy mit kínálsz nekik
Ha egy zsúfolt piacon szeretnél ügyfeleket szerezni magadnak, akkor tudatnod kell célközönségeddel, hogy miért érdemes téged választaniuk a megannyi alternatíva közül. Itt lép a színre az építőipari marketing, amivel bemutathatod az embereknek cégedet, és hogy milyen megoldásokat kínálsz problémáikra.
2. Megismerheted célközönségedet
Az építőipari marketing segít hasznos információkat gyűjteni céged ideális ügyfeleiről. Segítségével kiderítheted, hogy mik a vágyaik, mire van szükségük, mitől félnek és milyen segítséget igényelnek. Naprakésznek kell lenned ideális ügyfeleid viselkedésével és szokásaival kapcsolatban
Hogy miért? Mert minél jobban ismered azokat, akiket meg szeretnél célozni marketingeddel, annál könnyebben fogalmazhatsz meg olyan üzeneteket, amelyek valóban nekik szólnak, és amelyekre pozitívan reagálnak majd. Persze nem csupán marketingstratégiádat igazíthatod hozzájuk, hanem termékeidet és szolgáltatásaidat is.
3. A célközönséged is megismerhet téged
A marketing egyik legfőbb célja, hogy ideális ügyfeleid is megismerjék cégedet, és mindazt, amit kínálsz számukra. Közölheted velük, hogy miért alapítottad vállalatodat és hogy milyen célok vezérelnek munkád során. Mindezzel azt próbálod elérni, hogy célközönséged könnyebben tudjon azonosulni cégeddel, hiszen az emberek szívesebben támogatnak olyan márkákat, amelyek azonos értékeket képviselnek.
Az építőipari marketing segít, hogy ügyfeleid az után se feledkezzenek el márkádról, miután az üzlet lezárult. Ez nélkülözhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy az emberek újra és újra visszatérjenek hozzád, valahányszor építőipari szolgáltatásokra van szükségük.
4. Elnyerheted az emberek bizalmát
Cégtulajdonosként tisztában vagy vele, hogy márkád hírneve rendkívül fontos tényező, ha a sikerekről van szó. A hírnéven múlik, hogy egy lehetséges ügyfél hozzád, vagy egy versenytársadhoz fordul majd. Bizonyára magánszemélyként is olyan márkáktól vásárolsz drágább (főleg drágább termékeket), amelyekben megbízol.
A marketing segít, hogy céged (pozitív) hírneve minél több emberhez eljusson. Megmutatja, hogy hiteles, valódi, etikus tevékenységeket folytatsz, és társadalmilag is felelősséget vállalsz.
Jól érthető, egységes, lényegre törő üzeneteid segítségével hosszútávú kapcsolatot alakíthatsz ki ügyfeleiddel, de ehhez természetesen időre és bizalomra lesz szükség.
5. Az építőipari marketing segít a növekedésben
Mint az már korábban is elhangzott, nehéz lesz úgy értékesíteni szolgáltatásaidat, ha senki sem tud építőipari cégedről. Habár egy új iroda megnyitása becsalogat majd néhány érdeklődőt az utcáról (már ha egyáltalán látszik onnan), az építőipari marketing segít még több területet elérni márkád számára – többek között az interneten is.
A hatékony marketing céged hírnevét is megerősíti, ami idővel több ügyfelet és bevételt jelent majd számodra – ezt értjük növekedés alatt. Vagy talán mást szeretnél elérni vállalatoddal?
Gyakori kérdések
Mennyibe kerül az építőipari marketing tanácsadás?
Az építőipari marketing tanácsadás ára nagyban függ a tevékenyégi körök számától, és attól, milyen gyorsan akarunk célba érni.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.