Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és a megoldás, hogyan kerüld el őket!

2013.02.12

Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és a megoldás, hogyan kerüld el őket!

  Ismét egy érdekes rendőrségi Facebookos példába ütköztem. Az ismerősöm mindig használta a Facebook helyek, bejelentkezős alkalmazást. Ahol volt, ott chek-in-elt. Méghozzá nyilvánosan. Aztán egy nap arra lett figyelmes, hogy nyitva találta az autóját. Gondolta, nem zárta be. Majd amikor egy hosszabb mulatozásra ment, és be is jelentkezett ott, az autója eltűnt. Szemtanúk látták, és nyilatkozták a rendőrségnek, hogy akik elvitték a BMW-t úgy szálltak be, mintha a sajátjuk lenne, egyszerűen távirányítóval kinyitották. A rendőrség szerint már régen figyelték az illetőt, lemásolták a távirányító által kibocsátott rádióadást, majd amikor tudták, hogy sokáig nem keresik az autót, szépen beültek a saját távirányítójukkal és elhajtottak. A közösségi oldalak szinte elengedhetetlen részét képzik életünknek. Rengeteg ilyen és ehhez hasonló példát hallok, úgyhogy azt gondolom, érdemes utána néznünk, mit és hogyan kell beállítanunk Facebook fiókunkban, hogy hasonló dolgok ne történjenek meg velünk. Nagyon sokan élnek gyakorlatilag a Facebookon: itt tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, informálódunk, és megosztunk. Azonban az, hogy mit osztunk meg, és az, hogy kivel, közel sem mindegy.
Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?

2013.02.11

Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?

Hogyan érjünk el oldalunkkal szélesebb közönséget, és hogyan lássuk a minket érdeklő bejegyzéseket. Cikksorozatunk utolsó része a hatékony közösségi média marketingről és az EdgeRankról.
Az Internet világa veszélyes! Védekezz! Alapvető biztonsági beállítások és tanácsok internetezőknek, Facebook felhasználóknak!

2013.02.09

Az Internet világa veszélyes! Védekezz! Alapvető biztonsági beállítások és tanácsok internetezőknek, Facebook felhasználóknak!

  Nem is képzeled, milyen apróságokon múlik, és mennyi veszélyt háríthat el egy kis beállítás a számítógépeden, a Facebook fiókodban! Sokaknak alapvető lehet, amit itt leírunk, de bizony a felhasználók nagy része nem is törődik saját maga, gépe és adatai védelmével, vagy nem is ismeri ezeket a beállításokat, alapvető védelmi eszközöket. Most nem a professzionális programozókhoz szólunk, sokkal inkább azokhoz, akiknek nem bitek folynak az ereikben: szülőkhöz, akik gyermekeiket féltik, idősebbekhez, akik most kezdtek el ismerkedni az Internet világával, és kezdőkhöz, akik bár használják az Internetet, soha nem tanulták azt!
Értem én, hogy fontos az EdgeRank, na de hogyan tudom meg, mennyi is az annyi? Megmondjuk!

2013.02.06

Értem én, hogy fontos az EdgeRank, na de hogyan tudom meg, mennyi is az annyi? Megmondjuk!

  Tegnapi cikkünkben leírtuk, milyen tényezők határozzák meg az EdgeRank számértékét, előző napi cikkünkben pedig azt, miért is fontos az EdgeRank (röviden és tömören: ez alapján rakja sorba posztjainkat a Facebook, vagyis ettől függ, látják-e amit kiposztolsz vagy nem). Mivel mindezt már tudjuk, nézzük meg, mennyi is az annyi, azaz mérjük meg az EdgeRankot!
Buzi zsidó segítség a Fidesznek? Hát ez meg mi? Vigyázz, a mai adminok sok mindent megengednek!

2013.02.05

Buzi zsidó segítség a Fidesznek? Hát ez meg mi? Vigyázz, a mai adminok sok mindent megengednek!

Hatalmas hiba a HVG weboldalán! Egy Gomperz Tamás nevével fémjelzett cikk, melyet a Fideszt segítő tanácsadókról írt, egy elsőre láthatatlan hibát rejt:  a cikk URL-ében a tanácsadókat lebuzizza és lezsidózza….. Hogyan is lehet ez? Mire kell ügyelned? Részletek a cikkben!
Szeretnéd eljuttatni posztodat minél több emberhez, de nem tudod, miért nem működik a Facebbokon a megosztás úgy, mint régen? Kezdjük az alapoktól!

2013.02.05

Szeretnéd eljuttatni posztodat minél több emberhez, de nem tudod, miért nem működik a Facebbokon a megosztás úgy, mint régen? Kezdjük az alapoktól!

Tegnapi cikkünkben írtunk a Facebook változásairól, arról, hogy mi az az EdgeRank, miért nem biztos, hogy minden követőd látni fogja amit kiposztolsz. Ma bővebben kifejtjük az EdgeRank-et meghatározó három tényezőt, így megértheted, mi alapján rakja fel a felhasználók üzenőfalára a posztokat a Facebook 
Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.

2013.02.04

Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.

  Az utóbbi időben valószínűleg sokan észrevették, hogy nem látják ismerősük vagy az általuk kedvelt oldalak összes bejegyzését. Sok oldaltulajdonos is panaszkodik, hogy jelzik rajongóik, nem látják a posztokat. A következőkben ennek okára próbálunk meg rávilágítani, illetve a problémára megoldást kínálni. 
Közösségi média marketing gyakornoki állás lehetőség

2013.01.31

Közösségi média marketing gyakornoki állás lehetőség

  Minden évben egy tucat gyakornokot vállalok magamra, szeretek velük bíbelődni. De csak akkor, ha valóban érdekli őket a kutatás és szeretnék elméleti ismereteiket gyakorlati, az életben is jól használható tudással bővíteni. 14 éve vagyok tanácsadó, sok céggel dolgoztam már a multiktól a mikrovállalkozásokig. Sok jelenlegi konkurenciám, sikeres közösségi média tanácsadók, honlapkészítők, online marketing tanácsadók nem tudtak még semmit erről a szakmáról, amikor felbukkantak az életemben. Bár azt gondolhatnád haragszom rájuk amiért az én tudásomból építkezve lettek konkurenciáim, ez cseppet sincs így: büszke vagyok, hogy mentoruk lehettem. Mindamellett szakmai féltékenység sincs bennem, hiszen rám, és az Internet Marketing Adviser csoportra az jellemző, hogy folyamatosan kutatunk, tanulunk, tapasztalunk, tehát lépünk előre. Így az a tudás, amit egy gyakornok nálunk megszerezhet, ma lehet több, mint az, amit ezek a „konkurenciáim” most éppen tudnak. Miért? Mert saját kutató „műhelyt” működtetek. A Szent István Egyetem Marketing Intézetével együttműködve, folyamatosan állítunk be marketing kutatásokat, melyeket aztán a gyakorlatban is tesztelünk. 
6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

2013.01.30

6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

  A Facebook egyszerűnek tűnik. Végtére, anyukád is használja, nem? Az enyém igen. Sőt az anyósom is… De van egy csomó oka annak, hogy rajongói bázisodat mégsem olyan könnyű kialakítani. Ráadásul, most a Graph Search megjelenésével még bizonyosabbá válik, hogy fontos a rajongók elköteleződése az oldal iránt, az aktivitás fokozása és az érdekes és értékes tartalmak megosztása. Íme 6 tipikus hiba, melyeket a rajongói oldalak rendre elkövetnek a Facebookon.
Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?

2013.01.29

Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?

  Van egy gondolatmeneted, melyet leírsz, és szeretnéd, ha potenciális vevőid, partnereid véleményeznék. A Facebookra egy egész cikket kitenni azért mégsem annyira jó. Ráadásul ezzel nem növeled a weboldalad tartalmát, ami pedig fontos lenne a keresőoptimalizálás miatt. A régi, regisztrálj be és komentelhetsz funkciók ma már nem működnek, mindenki egyszerűbbet szeretne. A megoldás a Facebook közösségi modul használata, ami jó lehetőség, de veszélyeket is rejt magában. Egy pár tanácsa arról, hogyan használhatod biztonságosan ezt a funkciót.

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!