Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

Facebook felhasználási alapok – mit hogyan kell csinálni? Segítünk!

2013.04.10

Facebook felhasználási alapok – mit hogyan kell csinálni? Segítünk!

  Mi, akiknek munkájuk a Facebook, naponta 1.250.000 emberrrel tartjuk oldalainkon keresztül a kapcsolatot, evidensnek veszünk dolgokat, de sok kérdést kapunk, mit és hogyan kell csinálni az alapoknál.  Ilyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire, vagy hogyan használjam a Facebook chatet. A következők tippekben megoldást kínálunk pár általánosabb kérdésre, és tanácsokat teszünk a Facebook egyszerűbb és hatásosabb használatára.  
Idegesítenek bizonyos ismerőseid  Facebook posztjai, de törölni nem akarod őket? Megmutatjuk, mit tehetsz!

2013.04.09

Idegesítenek bizonyos ismerőseid Facebook posztjai, de törölni nem akarod őket? Megmutatjuk, mit tehetsz!

Nagyon gyakran előfordul, hogy eleged van egy Facebook ismerősöd gyakori, neked nem tetsző posztjaiból? Törölni azért nem lenne jó őt az ismerősök közül, de nem akarod őt az üzenőfaladon látni? Megmutatjuk, mit tehetsz, hogy ne zavarjon többet bejegyzéseivel!  
Legyél biztonságban a Facebookon – gyakorlati adatvédelmi beállítási tanácsok Neked! 1. rész

2013.04.08

Legyél biztonságban a Facebookon – gyakorlati adatvédelmi beállítási tanácsok Neked! 1. rész

Múlt heti cikkünkben (Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!) leírtuk, hogy a legnagyobb és leghíresebb Facebook alkalmazásokon keresztül is támadhatnak ránk hackerek. Cikkünket követően sokan kértétek, segítsünk a beállításokban, hogyan tudjátok biztonságosabbá tenni fiókotokat. Következő cikkünk képekkel illusztrálva mutatja be, mit kell tenned!   
A Facebook Ad Manager változásokon megy keresztül, bemutatjuk, melyek ezek!

2013.04.07

A Facebook Ad Manager változásokon megy keresztül, bemutatjuk, melyek ezek!

  Az új Facebook külső még csak nem is ért el minden felhasználóhoz, de a közösségi oldal ismét változtat. Ez a változás azonban most a rajongói oldalak vezetőinek fog kedvezni, ugyanis a hirdetői felület fog megújulni. A legújabb módosításokkal áttekinthetőbb lesz a hirdetések létrehozása, és azok statisztikái is nagyobb szerepet kapnak. Az új Ad Manager-rel követhetőek lesznek a Facebook hirdetések teljesítményei, látható lesz, hogy azok hogyan szerepelnek a célkitűzések tükrében, mennyire térül meg a beruházás. 
Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!

2013.04.05

Te tudod, hány alkalmazásnak adtál engedélyt, s mire? Ideje utána nézned, hiszen a Nagy Testvér figyel!

Felmerült már benned a kérdés, hogy mennyire biztonságosak a Facebook alkalmazásai? Az, hogy mennyire vagyunk biztonságban Facebookon, rajtunk is nagyban múlik. Milyen információt, képeket teszünk közzé magunkról. Azonban adataink biztonsága azon is múlhat, hogy milyen alkalmazásokat engedélyezünk profilunkon. Ha egy applikációt engedélyezünk, azzal szinte minden adatunkhoz hozzáférést nyújtunk, amit az alkalmazás készítője nem adhat ki harmadik félnek. Ám a hackerek számára ezek az alkalmazások feltörhetők, és így hozzá juthatnak minden adatunkhoz, amit bárhogy felhasználhatnak ellenünk. Mi a teendő, egyáltalán nem szabad Facebook alkalmazásokat használni, vagy azért játszhatok továbbra is a Facebookon? Cikkünkből kiderül!  
Webáruházat nyitott a Tesco, leteszteltük!

2013.04.01

Webáruházat nyitott a Tesco, leteszteltük!

  Szerencsére már rengeteg dolgot rendelhetünk meg webáruházakból, legyen az műszaki cikk, bútor, játék, stb. A listát sokáig folytathatnánk, azonban élelmiszer rendelésre eddig nem sok lehetőség adódott. A Tesco ezt az űrt próbálja betölteni a Tesco webáruház elindításával, ahonnan kínálatukból bármit megrendelhetünk. Ugyan a szolgáltatás még nem mindenhol elérhető, azonban országos terjeszkedés várható. A hír maga örömteli, azonban mégis beszélnünk kell róla: jól használható a Tesco webáruháza, vagy használhatatlanná teszi a sok hiba?   
Rabló a FIDESZ? Legalábbis a Google szerint! Avagy Google bomba támadás a kormánypárt ellen!

2013.03.28

Rabló a FIDESZ? Legalábbis a Google szerint! Avagy Google bomba támadás a kormánypárt ellen!

  Ha beírjuk a Google keresőbe a rablók szót, a FIDESZ honlapja az elsők között van a találati listán. Pár órával ezelőtt, még az első volt. Azóta azok a cikkek, melyek erről a témáról szóltak, ugyan megelőzték, de ez változni fog. Hogyan lehet ez, miért jön az elsők között a rablók kifejezésre a Fidesz.hu, hiszen ők nyilván nem akarták ezt? Cikkünkből kiderül!    
Egy nagyon jól célozható marketing, avagy hogyan reklámozzunk sikeresen a LinkedIn-en?

2013.03.26

Egy nagyon jól célozható marketing, avagy hogyan reklámozzunk sikeresen a LinkedIn-en?

  Előzőleg már írtunk a LinkedIn, szakmai közösségi oldalról, és annak alapvető lehetőségeiről. A LinkedIn azonban a Facebook-hoz hasonlóan már reklámozásra is alkalmas. A Facebookon is rengeteg lehetőségünk van célozni hirdetésünket a felhasználók által megadott információk alapján, azonban a LinkedIn esetében még ennél is sokkal pontosabban tudjuk megcélozni közönségünket. Vállalatként nem csak nagyközönséget, de más cégeket is megcélozhatunk kommunikációnkkal, hirdetéseinkkel, vagyis B2B (business to business) kommunikációt is folytathatunk. Mivel a LinkedIn szakmai közössége tökéletesen alkalmas a B2B hirdetésre, nem árt, ha otthonosan mozgunk reklámozási lehetőségei között.  
Egy kiváló marketing eszköz a Facebook és annak fizetett hirdetései

2013.03.23

Egy kiváló marketing eszköz a Facebook és annak fizetett hirdetései

  A csapból is az folyik, hogy a Facebookon reklámozni jó. A Facebookos jelenlétnek vannak kreatív ingyenes alapjai és vannak tudást igénylő fizetős hirdetései is. Miért is jó ott lenni a legnagyobb közösségi médián? Nem csak azért, mert mindenki más is ezt teszi, hanem mert olyan egyszerű és hatékony eszközöket használhatunk, melyeket helyesen kihasználva rajongókat, látogatókat vonzhatunk weboldalunkra és végül potenciális vevőket szerezhetünk. Ha fizetett hirdetést adunk fel a Facebookon, magunk határozhatjuk meg, mennyi pénzt szánunk reklámjainkra, azok hol jelenjenek meg, kik lássák azokat. Olyan pontos célzást, mint a Facebook tud, senki más nem kínál, hiszen a Nagy Testvér mindent tud felhasználóiról…. Lássuk is részletesebben, milyen lehetőségeket kínál nekünk a Facebook Ads azaz nézzük az alapokat. Mielőtt belevágunk, felhívjuk figyelmeteket, mint ahogy az AdWords esetében is, itt is célszerű szakemberhez fordulni, hiszen azt tapasztaltuk, nagyon sokan dupláját, tripláját költik egy rajongó megszerzésére, mint amennyiért azt meg lehet szerezni.   
Hogyan növeljük Google AdWords hirdetéseink átkattintási arányát

2013.03.22

Hogyan növeljük Google AdWords hirdetéseink átkattintási arányát

  Előző cikkeinkben (itt és itt)  leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. Ismét felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AdWords egy igen költséghatékony eszköz lehet, de csak akkor, ha azzal nem vaktában csak ellődözzük a pénzt, hanem tudjuk, hogyan optimalizáljuk hirdetéseinket. Bár ez egy összetett és sok tapasztalatot igénylő folyamat, az alapokról következő cikkünkben írunk.   

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!