5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
 
Mire jó a Google Plus? Hogyan használhatod eredményesen az online marketingben? Mit kell tenned ahhoz, hogy a Google + valóban segítse a keresőoptimizálást és marketinged eredményességét? Elmondjuk!
5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba
A Google Plus, mint  marketing eszköz olyan gyorsan jött, hogy a legtöbben még azt sem tudják, hogy létezik.
Éppen a YouTube-on szeretnél kommentálni egy videót, a következő percben pedig már arra kér az oldal, hogy jelentkezz be Google+ vagy Gmail fiókoddal. A helyzet ugyanez, a többi Google által birtokolt oldal esetében is.
 
 

A Google Plus és a +1 szerepe

Bár a Google még nem veszélyezteti a Facebook vezető szerepét a közösségi oldalak világában, a Plus 1 azonban mégis az online média marketingben mindenki által ismert szimbólum, amelyet a legtöbb márka használ saját logója mellett a Facebook Like és a Twitter Tweet gombja mellett (Ha megkérhetlek, nyomj erre a cikkre is egy plusz 1-et, és kövess a Google +-on  - kattints ide - mindjárt elmondom, miért).  Akár szeretjük, akár nem, be kell látnunk, hogy a Google+ egyre nagyobb szerepet játszik a közösségi média marketing világában, különösen azzal az előnnyel, amivel semelyik más oldal nem rendelkezik. Ezt az előnyt keresőoptimalizálásnak hívják.
A Google a Facebook után a második legnagyobb közösségi hálózat, amelyet már nem hagyhatunk figyelmen kívül, ezért érdemes azt komolyan vennünk, és a marketingstratégia részeként gondolnunk rá.
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most! 

 

1. Keresés a Google-ön

 
A Google+ előnyét a Google a láthatóságon keresztül alakította. Éppen emiatt, a Google olyan alkalmazásokat indít, amelyek a Google+-t beépítik a keresési találatok közé. Ferenc Pápa 2013. márciusi megválasztására rákeresve pár Google+ postot kaphatunk, amiket a TIME, NBC és CTV tett közzé, ezek mellett persze Google szerzők bejegyzéseit, akiknek profilképe megjelenik a találatok mellett. Ezek a profilképek igen csábítóak a legtöbb internet felhasználó számára.
 
Ha Google+ felhasználóként rengeteg új tartalmat teszel közzé, ami eredeti, nem másolt tartalom, nagyobb eséllyel kerülsz a találati listák élére.
 
Mint minden keresőmotornál, itt is fontos a kulcsszavak használata, ezért azt fontos alkalmazni az írott szövegekben, de érdemes őket használni profilod névjegy és videók részén is.
Ahol csak lehet, ott hivatkozz weboldaladra, ami így növeli weboldalad és Google+ fiókod optimalizációját is.
Egy Google szerzőségi regisztrációval jobb helyen fognak megjelenni cikkeid a találatok között, amely mellett szerepelni fog képed is, ami ugye plusz csalogató tényező
 

2. Google szerzőség

 

Mi az a Google szerzőség?

Van abban valami meggyőző, ha személyesen tudsz valamilyen tanácsot vagy információt átadni másoknak, így szemükben megbízhatóbbnak tűnsz. Az interneten ezt nehéz megtenni, azonban a Google szerzőségnek köszönhetően olvasóid képet is látnak rólad a keresések mellett, ami hasonló hatást kelthet. Ez a Google+ szerzőség fő vonzereje (próbáld ki, írd be a Google-be, hogy : online marketing tanácsadó).
Minél több hozzád köthető bejegyzés, illetve azokhoz tartozó linkeket helyezel el a neten, annál nagyobb eséllyel jelenik meg Google szerzői portréd a keresési eredmények között. Bár azt hihetjük, hogy Google+ fiókkal ezek a lehetőségek fennállnak, de ez nem teljesen igaz, ugyanis ennél egy kicsit többet kell foglalkozni a dologgal.
 

Hogyan hozz létre Google szerzői fiókot?

Először mindenképp érdemes Google+ fiókodat rendbe tenni, kitölteni a legfőbb adatokat, képet feltölteni magadról. A szerzőség működését tekintve úgy működik, hogy e-mail címedet össze kell kötnöd azzal a domainnel, amire írsz. Például a www.sajatoldalam.hu oldalra író szerzőnek az e-mail címe így néz ki: szerzo@sajatoldalam.hu. Több szerzőnek sikerült már ezt megkerülnie, például a rel=author tag használatával. Ha egy szerző ezt a kódot használja írásában, az vissza fog linkelni saját szerzői oldalára bármelyik oldalra is írt.
Ha szeretnéd, hogy újonnan indult vállalkozásod viszonylag gyorsan szerezzen hírnevet magának, a Google+ szerzőség az egyik legjobb mód a kezdéshez. Akár hiszed, akár nem, a találatok mellett megjelenő profilképed sok átkattintást hozhat az olyan találatokhoz képest, amelye mellett nem látható szerzői profilkép.
 

3. A Google keresések hőn vágyott jobb oldali része

 
Tegyük fel, hogy a Pizza Hut gyorséttermet keresed, aminek több étterme is van. A Google-be beírod a nevét, ami nem csak az étterem honlapját adja ki, hanem a jobb oldali sávban egy térképet is az étteremlánc tagjaival, valamint Google+ oldaluk bejegyzéseit. Az olyan vállalkozások nagy hasznot húzhatnak ebből, melyek valós üzletekkel rendelkeznek.
 Ez a következő módon működik: a Google folyamatosan frissül a legújabb és a leghelytállóbb tartalmakkal, amelyek a Google+-ba kerülnek fel, és az ezekhez tartozó keresésekre nagyobb eséllyel jönnek a Google+-ból találatok a jobb oldali részre.
 

4. Jelentkezz be a Google+-on

 
Még 2013 februárjában a Google bejelentette, hogy a webes és mobilos alkalmazásfejlesztők lehetőséget kapnak a Google+ használatára a programjaikba való bejelentkezéshez, feliratkozásokhoz és a személyazonosság igazolásához.
Ahogyan a Gmail, Zagat vagy a YouTube esetében is, a felhasználóknak csak egyszerűen be kell jelentkezniük Google+ felhasználójukkal az applikációba, mint ahogyan azt nagyjából minden alkalmazásnál megtehetjük már Facebookos fiókunkkal is. A Google+ bejelentkezés azzal is többet nyújt, hogy a PC felhasználók számítógépükről bejelentkezve azonnal letölthetik az applikációt a telefonjukra. Ugyanez a lehetőség fennáll az iOS felhasználóknál is, azonban őket az alkalmazások először az App Storeba irányítják, ahol még meg kell kezdeniük a letöltést, ezzel szemben a Google a bejelentkezéssel együtt megindítja a telepítést (ha azt engedélyezzük neki).
 
A Google+ másik előnye, hogy a felhasználók egyből kapnak valamilyen visszajelzést a köreik alapján, értesítéseket érdeklődési köreik alapján. Például te rockzene kedvelőként telepítesz egy új zenével kapcsolatos applikációt, amiben értesíteni fognak téged a rockzenei újdonságokról.
 
Egyes cégek már kísérleteznek a Google+ nyújtotta lehetőségekkel, és hogy azok hogyan szolgálják az applikációk használóit. A Flixter nevű alkalmazás segítségével például bejegyezheted naptáradba, hogy milyen filmet nézel meg legközelebb. A beírt filmek alapján az alkalmazás ajánlj majd neked a filmmel kapcsolatos előzeteseket, cikkeket, láthatod, hogy barátaid miket írtak a filmről.
 

5. Google+ Ripples, avagy Google+ vállalatoknak

 
A Google+ így fogalmaz: „Tartalmaid a saját valutád”. Persze azt nem tudod, hogy mennyire vagy gazdag, amíg nem tudod, hányan olvassák írásaidat. Épp emiatt a Google még 2011-ben indított egy Ripples nevű alkalmazást. Egyszerű átsiklani a Google által nyújtott szolgáltatásokon, és vállalkozók számára ez az egyik legjobb funkció.
A Ripples működését tekintve egy interaktív grafikon, amely azt mutatja, hogy kik osztottak meg egy bizonyos postot.
Egyszerűen megnézheted, hogy ki osztotta meg bejegyzésedet, csak a kis nyílra kell kattintanod, a jobb felső sarokban, ahol lenyílnak Google+ bejegyzéseid. Ha itt kiválasztod az egyik bejegyzést, megjelennek a grafikonok, melyekből a középső kör jelzi majd magát a bejegyzést. Az azt megosztókból más körök alakulnak ki, amelyek a középső körből kiindulva ágaznak szét aszerint, hogy azt még kik osztották meg.
 
Ez azért is nagyszerű lehetőség, mert így láthatod, hogy a megosztások között kik a legnépszerűbb megosztóid, kinek a megosztásait nézik, kommentelik a legtöbben.
 
És hogy milyen hatással járnak a megosztások? A legfontosabb megosztóidat így el tudod különíteni, külön köröket létrehozni nekik, majd fontos információkat küldeni nekik, kuponokat vagy híreket a legújabb akciókról. Így biztos lehetsz benne, hogy rajtuk keresztül gyorsabban terjednek majd a megosztások, és a lehető legtöbb emberhez jutnak majd el így bejegyzéseid.
 
A Ripples valószínűleg most azt mutatja, hogyan fognak kinézni a weboldal analitikák a jövőben, hiszen igazán egyszerű kezelni, és vizualitásából fakadóan igazán jól átlátható.
 
Akár szeretjük, akár nem, a Google+ egyre fontosabbá válik online marketing területen. Sajnos ezt mindenkinek be kell látnia, legalábbis azok, akik ezzel megbékélnek és kihasználják az előnyeit, még egy újonnan indított vállalkozásnak is nagy kezdőlökést adhatnak.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!