Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

Youtube marketing. Mire is jó, hogyan kezdj neki!?

2013.07.10

Youtube marketing. Mire is jó, hogyan kezdj neki!?

A közösségi média rengeteg platformját használhatjuk kommunikációra, legyen az személyes vagy vállalati kommunikáció. Az emberek szeretnek videókat nézegetni, még az is, aki egyébként már nem néz TV-t, csak az Internetet használja (sok ilyen van). A videódban színesen, érdekesen, viccesen elmondhatsz magadról, cégedről, termékedről rengeteg mindent, ha valóban ütős lesz, még híressé is válhatsz…  A YouTube, mint közösségi médium és mint a legismertebb videomegosztó nagyszerű lehetőségeket nyújt ilyen téren is, hiszen az oldal már rég nem csak zenehallgatásra és cuki gyerekek nézegetésére használható. Azonban mielőtt bárki kommunikációba kezdene a YouTube-on, érdemes pár kérdést feltennie magának.  
Hogyan szerezd meg az első 1000 rajongódat Facebook oldaladnak?

2013.07.04

Hogyan szerezd meg az első 1000 rajongódat Facebook oldaladnak?

Amennyiben vállalkozásod van, elengedhetetlen, hogy legyen egy jó Facebook rajongói oldalad, melynek segítségével közvetlenül eléred vevőidet, illetve látogatottságot tudsz generálni weboldaladnak és ezek segítségével nem utolsó sorban eladni. Az oldalon keresztül tudod saját márkádat építeni, tartalmaidat és üzeneteidet eljuttatni rajongóidhoz, akár „celeb-tulajjá” válni, ha üzletednek ez tesz jót. A Facebook egy különleges média, különleges marketing eszköz, sok mindent láttunk már. Valóra válthatod álmaidat, mint azonban minden helyzetben, itt is van egy DE! Ráadásul egy igen nagy DE! Oldalad népszerűsége csak rajtad múlik, azon az időn és fáradtságon, amennyit belefektetsz működtetésébe, mivel egy oldal vezetése túlmutat annak elkészítésén, hiszen ettől még önmagában nem fog nőni rajongóid száma (bár sokan ezt hiszik).  
A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4)

2013.07.02

A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4)

A Google ismét kiadott egy Penguin frissítést, szám szerint a v2.0#4-et, melynek célja  a webspamek kiszűrése. Sok ügyfelem hívott fel azzal, kell-e tartaniuk attól, hogy hátrébb kerül weboldaluk a Google találati listáján a frissítést követően. Rövid válaszom a kérdésre az, amennyiben nem csaltak a keresőoptimalizálás során, a minőségi tartalomra koncentráltak, akkor nem. Hosszabb válaszért, értelmezésért nézzük át, mit is hoz a Penguin 2.0#4 Matt Cutts szavai alapján!  
2 hónap alatt háromszoros forgalomnövekedés egy webáruházban! – Hogyan értük el?

2013.06.27

2 hónap alatt háromszoros forgalomnövekedés egy webáruházban! – Hogyan értük el?

Egy nehéz feladatot vállaltam el 2013 áprilisában: egy bérelt webáruház forgalmának növelését. Nem kedvelem a bérelt webáruházakat, korábbi cikkemben már leírtam, miért. A tulajdonos hölgy mégis nagyon szimpatikus volt, így hát úgy döntöttem, nézzük meg, mit érünk el vele. Az eredmény még ezzel a webáruház motorral is jól sikerült: 2 hónap alatt megháromszoroztuk a forgalmat. Elmondom, hogyan!
Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás?

2013.06.16

Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás?

Kétségtelen, hogy eljött a webáruházak ideje. Az Internetes vásárlások száma drasztikusan növekszik, az emberek egyre jobban bíznak az internetes vásárlásban, és egyre jobban hozzászoknak ahhoz, hogy webáruházban vásároljanak. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki webáruházat üzemeltet, ezek hatékonyságait összehasonlítva írom le tapasztalataimat, milyen webáruház a jó webáruház, ha a kérdés az, bérelt vagy saját webáruház nyitásába kezdjünk.   
Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 2. rész

2013.06.10

Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 2. rész

Sok kezdő keresőoptimalizáló elköveti azt a hibát, hogy mindenféle olyan SEO Toolal, azaz keresőoptimalizálást elősegítő szoftverrel elemezgeti weboldalát, keresi a hibát, miért is nem első egyik-másik kifejezésre, miközben a Google alapvető szabályait szegi meg. Nem kellene mást tennie, mint alaposan elolvasni a Google irányelveit, értelmezni és alkalmazni. Ha a te weboldalad is valamiért hátrább van a Google találati sorában, mint szeretnéd, akkor ez a két részes sorozatunk neked szól, ezzel kezdj! Itt leírjuk, mit is mondd a Google, mit kell tenned, hogy jó fényben tűnj fel a szemében! 
Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 1. rész

2013.06.03

Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 1. rész

Mivel az internet tartalmai is folyamatosan változnak, ezért a Google keresőrendszere is folyamatos változásokon megy keresztül. Mivel ilyen tetemes mennyiségű adat feldolgozása azonnal lehetetlen, időbe tart, amíg a rendszer alkalmazkodik a változásokhoz, azonban addig előfordulhat, hogy egyes weboldalak máshol helyezkednek el a keresési találatok között, de még az is lehetséges, hogy eltűnnek onnan.
Fotósok a Facebookon – mit tegyél és mit ne!

2013.05.27

Fotósok a Facebookon – mit tegyél és mit ne!

Ahogy az offline marketinget sem lehet egy az egyben átültetni  az online térbe, úgy a fotósok sem viselkedhetnek úgy, mintha ez a való világ lenne. Tegnap bukkantam egy példára, mely nagyon érdekes volt, és megihletett. Szeretném hát bemutatni nektek a jól és a rosszul kommunikáló fotósokat, illetve ejteni pár szót a jogvédelemről a Facebookon.    
Add el magad a LInkedIn-en videók és képek segítségével!

2013.05.17

Add el magad a LInkedIn-en videók és képek segítségével!

  A LinkedIn egyre szebben fejlődik. Szeretjük, mert egy valóban üzleti közösségi portál. Most ismét új lehetőségeket ad neked, hogy bemutasd, mennyire otthon vagy szakterületeden!   
Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

2013.05.01

Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

  Gondolkodtál már azon, hogy mennyit is érnek Facebook oldalad rajongói? Sok esetben lehet hallani a Cost Per Like, vagyis a like értékének fogalmáról, de vajon ez mit is jelent. Ez az érték azt jelenti, hogy mennyibe is kerül Facebook oldaladra új rajongókat szerezni, kerüljön az fizetett hirdetésbe, vagy más marketingmódszerbe.   

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!