Meghal jövőre a Facebook – avagy a 2014-es év Top 7 közösségi média trendje

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Meghal jövőre a Facebook – avagy a 2014-es év TOP 7 közösségi média trendje

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Gyakran megkérdeznek arról, szerintem meddig működik még a Facebookon ilyen hatékonyan a marketing? Sőt, minap azt a kérdést is megkaptam, hogy 2014-ben is lesz-e még értelme a Facebook marketinggel foglalkozni… Alapvetően maga a kérdés is meglep, de azért, hogy ne csak annyit mondjak, jobban mint valaha, kifejtem a témát bővebben! Ami igaz az igaz, a közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll. Mivel szinte már minden nap felbukkan valamilyen közösségi médium, nehéz az igazán fontos tényezőkre koncentrálni. Mivel közeledünk 2013 vége felé, fontos a jövőbe tekintenünk és megvizsgálnunk, hogy merre is halad a közösségi média.
 
Meghal jövőre a Facebook – avagy a 2014-es év Top 7 közösségi média trendje

A közösségi média marketing trendjei 2014

A közösségi média idei trendjeit figyelembe véve megpróbálunk pár jóslatot kínálni, amelyek befolyásolhatják a jövő évet.
 

1. 2014-ben már nem csak lehetséges versenyelőny, hanem elengedhetetlen befektetés a közösségi média marketing

 
Amíg pénzt fordítani egy-egy közösségi média kampányra idén még csak lehetőség volt, jövőre valószínűleg elengedhetetlenné válik. A Facebook ma már nem csak játékszer, hanem az élet szerves része, a Google + ma már nem csak egy drága játék a nagy keresőnek, hanem fontos tényező. Így egyes vállalkozások már kezdenek megbarátkozni ennek gondolatával, mint ahogy azzal is, hogy közösségi média menedzsernek nem egy-egy dolgozót kell felkérni, hanem szakértő cégek munkatársait a feladatra. Amint fent is említettük, a Facebook már nem csak a baráti kapcsolatok ápolásának eszköze, Mark Zuckerberg szándéka szerint átalakulóban van egy új irány felé, mely a marketingnek is nagyon kedvez. A következő változásokon esett át az elmúlt időkben  közösségi média használata:
 
  • Növekedett a közösségi médiumok értéke SEO (keresőoptimalizálás) szempontjából, így a közösségi médiákban való jelenlét már magára a weboldalunk hatékonyságára is hatással van,
  • A cég branding elengedhetetlen részévé vált, hogy milyen minőségűek Facebook vagy Google + oldalaink, sokan ez alapján ítélnek meg egy márkát
  • A word-of-mouth hirdetés (vagyis szájról szájra terjed az információ, itt megosztások alapján), jobban működik, hatékonyabb mint valaha. Ehhez persze kreatív és közösségi médiára optimalizált tartalmak, posztok kellenek, melyek nagyban különböznek az offline marketing tartalmaitól, ennek kezelését meg kell tanulni.
  • Nőtt a vásárlók hűsége és bizalma a márkákkal szemben, a Facebookon jelen lévő brandek „baráttá”, „ismerőssé” válnak. Ilyet média eddig még nem tudott előidézni.
  • A Facebook algoritmusok váltásai alapján a szöveges tartalom, a kívülről belinkelt tartalom (pl. egy-egy cikk weboldalunkról) elérési  aránya megnőtt, így sokkal inkább érdemes új tartalmakat írni és azt a közösségi médiában megosztani, mint valaha.
 
 

Legyen a Te marketinged is kreatív, gondolkodj komplex online marketingen! 1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai több, mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!

 
 

2. A Google+ egyre fontosabb – a keresőoptimalizáláson túl is

 
Amíg a Facebook folyamatosan vezeti a közösségi médiumok mezőnyét (1.15 milliárd felhasználóval), addig a Google+ is egyre inkább növekszik (jelenleg 343 milliónál tartanak).
Mivel a Google már több felhasználói adatot is gyűjt, a Google+ már nem tekinthető szimplán csak közösségi oldalnak. Egyrészt a Google hatalmas terveinek része a SEO folyamatokat tekintve, másrészt sokkal egyedibb keresési élményt nyújt. 
A Google szerzőség is egyre nagyobb szerepet játszik és valószínűleg 2014 keresési szokásokat is nagyban befolyásolni fogja.
Azok a vállalkozások, akik szívesen használják a közösségi felületeket, jó eredményekkel tudják majd használni a Google+-t is, mivel ez lesz a legátfogóbb közösségi oldal.
 

3. A kép alapú közösségi hálózatok egyre sikeresebbek lesznek

A 2013-as évben nagy sikert arattak az olyan közösségi oldalak, amelyek nem csak szöveges tartalmakkal, hanem képes és videós anyagokkal szolgáltak felhasználóik számára (Instagram, Vine, Pinterest). A vizuális tartalmak az ideinél még nagyobb hangsúlyt fognak kapni a minőségi tartalmak terén. A Pinterest is tovább fog nőni és a kereskedők is egyre nagyobb hangsúlyt fognak fektetni használatára.
Más, képen alapuló közösségi oldalak is növekedésnek indultak és növekedni is fognak, ezért a vállalkozásoknak figyelembe kell venniük, hogy tartalmaikat megoszthatóvá tegyék ezeken a platformokon is.
 

4. A mikro-videómegosztók is fejlődésnek indulnak

Úgy tűnik, 140 karakter és egy 3 perces videó nagyon hosszú lehet egyeseknek. Jönnek a mikro-videómegosztók, hogy ezen segítsenek!
A Vine vagy az Instagram videofelöltési lehetőségének köszönhetően egy olyan folyamat indult be, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. Az eddiginél sokkal többen kezdtek hozzá videók készítéséhez.
Érdekes, ahogy ezek a szinte falatnyi videók hogyan hódítják meg a közösségi médiát és ez így is marad a következő évben, ugyanis egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az ilyen jellegű tartalmak.
 

5. A Foursquare hanyatlásnak indul

A Foursquare sajnos már egyre gyengébben szerepel. Egyre kevesebb látogatót vonz már most is, de 2014-re valószínűleg tovább gyengül, pedig egy nagyon kedves kis játék és hasznos kis alkalmazás. Mivel már más közösségi oldalak is rendelkeznek check-in lehetőséggel, a Foursquare önmagában ezzel a funkcióval nehezen veszi fel a versenyt. Az oldal jelenleg azoknak ad közösségi média élményt, akik nem akarnak a nagyközönség elé lépni, szűkebb környezetben, egy exkluzívabb baráti körben akarják megosztani tevékenységüket. Kár lenne érte, ha nem használod még, mentsd meg, csatlakozz, kattints ide! :)
 

6. A Myspace ismét visszatér

Sokak meglepetésére a Myspace ismét erősödni kezdett, de jövőre talán végre ismét régi fényében ragyog majd. Már most is rendelkezik egy olyan iPhone alkalmazással, amely hasonlóan működik a Facebookhoz, de ezen keresztül a felhasználók saját tracklistáikat is hallgathatják telefonjukról. Az ilyen újításokkal valószínűleg 2014-re ismét naggyá válik a Myspace, de ez talán a magyar nyelvterületeken nem lesz annyira érezhető mint az angol szférában.
Bár sosem tartották a Myspace-t a Facebook vagy a Twitter vetélytársának, érdekes lesz látni, hogyan lesz hatással ez az újjászületés a zenerajongókra és zenekarokra.
 

7. A LinkedIn egyre nagyobb szerepet kap a B2B kapcsolatok növekedésében

Még mindig az első közösségi médiumként szerepel a szakmai oldalak körében a LinkedIn és ezt a pozícióját bizonyosan meg is tartja. De a LinkedIn nem csak a fenekén csücsül, lépéseket is tesz ennek érdekében. Nemrég elindította Influencers nevű programját, aminek köszönhetően az egyik legnagyobb professzionális tartalomforrássá válhat.
 
Ahogy nő és egyre több felhasználóhoz jut el, a vállalkozások közti kapcsolatokban is hatalmas szerepet fog játszani. Míg vannak bizonyos körök, akik félnek a Facebookon való szerepléstől vagy „cikinek” tartják, addig a LinkedIn-en való regisztráció sikké vált. Több magyar milliárdost is láttam már, akik használják ezt az oldalt, de nincsenek ott más közösségi médiában. 
 
 

Közösségi média marketing 2014

A Facebook és külföldön a Twitter egyelőre még mindig tartja kiemelkedő helyzetét, de érdekes lesz figyelni, hogyan és milyen újításokkal veszik majd fel a versenyt a Google+ újításaival szemben.
 
Bármilyen meglepő is a Facebook már 10 éves lesz (hogy szalad az idő) és valószínűleg nagyobb figyelmet fog fordítani a hirdetésekre, azok célzási lehetőségeire. Amíg a Twitter a B2B reklámozás aranygyermekének számít, érdekes lesz az is, hogyan próbálja meg ezt a pozícióját megingatni a Google+.
Míg idén sok vállalkozó nem látta be a közösségi média erejét, jövőre ezt mindenkinek meg kell tennie. Mindenkinek fel kell fognia, hogy ez nem egy lehetőség, hanem manapság kötelező.
 
Valószínűleg jönnek még eddig sosem hallott közösségi oldalak, rengeteg újítással, amelyet majd átvesznek a nagyobbak, esetleg felvásárolják őket, de a közösségi média marketing nem egy lufi, hanem egy ezentúl használandó, nagyon hatékony és költséghatékony marketing eszköz!  
 
 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!