A 10 alapvető de bombabiztos tipp egy sikeres Facebook oldal vezetéséhez.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

10 alapvető de bombabiztos tipp egy sikeres Facebook oldal vezetéséhez.

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Ha Facebook oldalt vezetsz már tudod, nem is olyan egyszerű ezt jól csinálni. Mi 219 oldalt vezetünk, melynek rajongói tábora lassan átlépi az 1,3 millió főt. Minden nap tanulunk valami újat, ezen tapasztalatokból osztunk meg olyanokat, melyek bombabiztosan működnek, és neked is alkalmaznod kell ahhoz, hogy sikeres legyél a közösségi média marketingedben. 
 
 
 
Ha Facebook oldalt vezetsz már tudod, nem is olyan egyszerű ezt jól csinálni. Mi 219 oldalt vezetünk, melynek rajongói tábora lassan átlépi az 1,3 millió főt. Minden nap tanulunk valami újat, ezen tapasztalatokból osztunk meg olyanokat, melyek bombabiztos

 

 

1. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Tervezz meg mindent! Találj rá a válaszokra!

 
Miért: Miért kell fent lenned a Facebookon?
Nem kell minden vállalkozásnak jelen lennie Facebookon! Határozd meg a célcsoportodat, és találd meg a megfelelő platformot, amin keresztül kommunikálhatsz velük.
 

Mi a célod, mit szeretnél elérni? Ezek lehetnek a céljaid:

 
  • Figyelmet szeretnél vállalkozásodnak, márkádnak.
  • Közösséget építeni.
  • Megmutatni szakértelmedet.
  • Tanítani.
  • Nagyobb elérést generálni, több látogatót, vevőt szerezni.
  • Nagyobb forgalmat generálni weboldaladra.
  • ÚJ ügyfeleket szerezni.
  • Kommunikálni vásárlóiddal, vevőszolgálatként funkcionálni.
  • Több bevételre szert tenni.
 

Kik alkotják célközönségedet?

Pontosan határozd meg, hogy kiket szeretnél elérni. Minél jobban ismered őket, annál jobban tudod célozni üzeneteidet.
 

Hogyan: Hogyan éred el céljaidat?

Találd meg a legjobb módszert céljaid eléréséhez. Amikor kitalálod ezt a módszert, az nem egy kőbe vésett, örök érvényű dolog lesz, a későbbiekben át kell nézned, és ha muszáj, alakítanod kell rajta.
 
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!
 

 

2. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Használd ki a rendelkezésedre álló teret

 
A Facebook által felkínált virtuális tereknek igen nagy jelentőségük van, segítségükkel sok mindent elérhetsz, így jó ha kihasználod őket. A három leghangsúlyosabb dolog oldaladon a profilkép, borítókép és a névjegy.
A borítókép 851 x 315 pixel méretű. Ennél lehet nagyobb a képed, amit utána beigazítasz a megfelelő helyzetbe, azonban kisebb semmiképp se legyen, mivel az a minőség romlásával jár.
A profilkép legalább 180 x 180 pixel méretű, nem érdemes itt sem ennél kisebbet választani a minőség miatt, ami nagyon fontos mind a borító, mind a profilképnél.
 
A névjegyedben nagyjából 155 karakter fog megjelenni az idővonaladon. Ennél írhatsz persze többet is, de ahhoz már a névjegy megnyitása szükséges, amit nem mindenki tesz meg. Ezért a legfontosabb információkat tartsd a 155 karakteren belül. Mindenképp legyen közte a weboldalad címe is.
 

3. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Hagyd, hogy borítóképed beszéljen

 
A borítóképed a legfontosabb felület az egész Facebook oldaladon. Ez az, ami először megragadja látogatóid figyelmét, így nagy hangsúlyt kell fektetned rá. Itt nagyvonalakban felhívhatod likeolóid figyelmét arra, hogy miről is szól az oldalad, vállalkozásod, kreatív módon kombinálhatod profilképeddel is, vagy valamilyen tab-ra (pl. események, képek) is felhívhatod vele a figyelmet.
 

4. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Postolj rendszeresen

 
A rendszertelen postolás rosszat tehet oldaladnak. Persze a túl gyakori bejegyzések is sokat ronthatnak az összképen, így meg kell találnod az arany középutat. Ha az Insightsban megnézed, hogy rajongóidat mikor tudod elérni leginkább, rájöhetsz, hogy mikor érdemes postolni.
 

5. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  A Facebook működésének megértése

 

A Facebook Edgerank algoritmusa

 
Tudtad, hogy nem minden rajongód látja postjaidat? Nagyjából 16%-uk, vagy annál is kevesebb az, aki látja minden bejegyzésedet. Az Edgerank nevű algoritmus az, ami befolyásolja, hogy kik látják bejegyzéseidet. Az algoritmust három tényező befolyásolja:
 
Vonzódás (Affinity): két felhasználó közti kapcsolatot mér ez a szám. Minél közelebb áll egymáshoz a két fél, annál fontosabbnak számítanak egymás számára a Facebook szerint. Ez egy egyirányú kapcsolat, oda-vissza más és más lehet ez a szám. Minél többet lép kapcsolatba bejegyzéseiddel egy-egy felhasználó, annál nagyobb lesz ez a szám, annál fontosabb lesz a kapcsolatotok, annál gyakrabban látja majd bejegyzéseidet.
 
Súlyozás (Weight): Ez az adott interakció súlyát jelzi. Minél több időt igényel egy ilyen interakció, annál fontosabb, tehát egy bejegyzésre való kattintás alig valamennyit, míg egy komment többet.
Frissesség (Time Decay): minél régebbi egy bejegyzés, annál kisebb a valószínűsége, hogy rajongóid elé kerül.
 

Oldal vs. Profil vs. Csoport

A Facebook oldalak kifejezetten a vállalkozások számára készültek, teljesen nyitottak, Facebook profil nélkül is látogathatók, a keresőmotorok indexelik őket. Bármennyi oldalad lehet, bármennyi rajongóval.
A profilok kifejezetten magánszemélyek számára készültek. Maximum 5000 barátod lehet, és maximum 500 oldalt likeolhatsz. Csak egy személyes profilod lehet (persze újabb regisztrációval lehet több is), ahol beállíthatod, hogy kik láthassák az ott szereplő tartalmakat.
A csoportok az azonos érdeklődési körrel rendelkezők számára hasznosak, kicsit személyesebbek, mint az oldalak likeolóinak közössége. A csoport tagjai részt vehetnek közös beszélgetésekben, fotókat, bejegyzéseket, dokumentumokat oszthatnak meg egymással, amiket közösen szerkeszthetnek. Egy csoport nyilvánossági beállításai a következők lehetnek: nyílt, zárt vagy titkos.
 

A Facebook felhasználási feltételei

A Facebook szabályainak megsértése súlyos következményekkel járhat, figyelmeztetés nélkül törölhetik az oldalt, profilt, így érdemes ezekkel a szabályokkal tisztában lenni.
 

Insights

A Facebook Insights az oldal statisztikáit nyomon követő alkalmazás, amit minden oldal tulajdonosa megkap. Itt követhető a like-ok alakulása, a rajongók statisztikái, segítségével kihozhatod a legtöbbet oldaladból. 
 

Súgó

Ha valamivel még mindig nem lennél tisztában, keresd fel a súgót, ahol biztosan találsz választ kérdéseidre.
 

6. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Használd a Facebook eszközeit

 
  • Egyedi URL-t oldalaidhoz, pl. facebook.com/azenmarketingoldalam
  • Bejegyzések célzása
  • Kiemelt postok
  • Egyedi tab-ek
  • Események
  • Bejegyzés időzítő
  • Ajánlat
  • Hirdetett bejegyzések
  • Mérföldkövek
 
 

7. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Válaszolj a kérdésekre

 
Az oldalaknak csupán 30%-a válaszol a rajongóik kérdéseire. Próbálj meg válaszolni mindenkinek, aki neked ír, így sokkal közelebb érzik majd magukat hozzád, márkádhoz, ami egy sikeres közösségi média marketing folyamat része.
 

8. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Cross promózás

 
Oldalad látogatottságának növelése érdekében meg kell osztanod azt másokkal is. Személyes profilodon is oszd meg annak bejegyzéseit, de a következő módszereket is használhatod:
  • Működj együtt más közösségi oldalakkal, akiknek sok rajongójuk van 
  • Saját weboldaladon helyezd el Facebook oldalad lájkboxát
  • Névjegykártyán tüntesd fel oldalad elérhetőségét
  • Eseményeken plakátold ki az oldaladat
  • Hírlevélben ismertesd az oldalt
 

9. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Fektess be oldaladba

 
Egyre biztosabb válik, hogy a Facebook hirdetések már nem csak lehetőségként élnek az oldalak számára, hanem fontos eszközként szolgálnak, amit már sajnos mindenkinek használnia kell, hogy minden rajongóját elérje. Költségvetésedbe ezért fontos beleszámítanod a Facebookon szereplő reklámokat is, amikkel növelheted rajongóid számát, az eléréseket, a láthatóságot, eseményeket promózhatsz velük, vagy reklámozhatod termékeidet és szolgáltatásaidat.
 

10. Közösségi média marketing bombabiztos tipp:  Nyújts értéket

 
Bejegyzéseidnél használd a 80/20-as szabályt. Postjaid 80%-a legyen egyedi tartalom, amivel értéket közvetítesz rajongóidnak, és csak 20% legyen promóció. Vagyis ha naponta 4 postod van, abból csak egy legyen reklám.
A releváns tartalmak olyan bejegyzések, amelyek összefüggenek termékeiddel, szolgáltatásaiddal. Igyekezz mindig ilyenfajta tartalmakat közzétenni, és ne más irányba terelni rajongóidat az eredeti témától.
Amikor bejegyzést teszel közzé, gondold végig, miért éri meg rajongóidnak megnézni, rákattintani. Tartsd észben, hogy mindig valamilyen értéket kell közvetítened feléjük.
  • Ajánlj fel nekik kedvezményeket
  • Informáld őket
  • Szórakoztasd őket
  • Lépj velük kapcsolatba
  • Tanítsd őket
  • Mutasd meg, hogy fontosak számodra
 
Plusz tipp: A Facebook nagyszerű felület, de nem érdemes mindent egy lapra feltenni. Használd a többi közösségi oldalt is. Használd őket a Facebookkal együtt, hogy még sikeresebb lehessen vállalkozásod.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!