Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

11 oldalas keresőoptimalizálás útmutató a kezdő szinttől a professzionálisig. Nincs fontosabb marketing eszközöd, mint a honlapod. Ezen belül a keresőoptimalizálás kiemeleten fontos feladat. A SEO azonban a honlapkészítés előtt kezdődik! Mutatjuk, hogyan NE rontsd el!
 

 Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

Látogatottság nélkül nincs vevő, nincs haszna egy honlapnak, így fontos, hogy egy webhely megfelelő SEO-val rendelkezzen, azaz optimalizálva legyen a keresőmotorok algoritmusaira. Sokan azonban ezt ott rontják el, amikor a SEO-ra és a webhelydesignra külön tényezőkként gondolnak. Egy ügyes, tehetséges grafikus gyönyörű weboldal designt készíthet, azonban ha ezt a szép webhelyet senki nem találja meg, mit sem ér. A szép webhelydesign a látogatók meggyőzése miatt természetesen ugyan olyan fontos, mint a keresőoptimalizált felépítés. Ezért bár ez a két fogalom valóban eltér egymástól, a siker érdekében egyszerre kell foglalkozni velük.

 

Hol történik tehát a hiba? Rengetegen csak az után kezdenek el foglalkozni a keresőoptimalizálással, hogy elkészítették webhelyük szerkezetét. A SEO azonban nem csak a tartalomról szól, és ha a webhely felépítése közben nem vesszük figyelembe a különböző marketinges szempontokat, akkor a vadonatúj webhely máris hátránnyal indul majd a vevőkért induló versenyben.

 

Az alábbiakban tehát azzal foglalkozunk majd, hogy miért fontos a SEO-val már a kezdeti lépésektől foglalkozni, és hogy miként érhető így el egy olyan optimalizált webhely, amely pozitív felhasználói élményt biztosít a felhasználóknak, és ezzel plusz pontokat ér el a Google szemében is.

 

Milyen egy JÓL optimalizált webhely?

 

Arról, hogy milyen egy keresőoptimalizált weboldal, rengeteget cikkezünk. SEO-val kapcsolatos cikkeinket átfuthatod, ha ide kattintasz

 

Egy jól optimalizált webhely design központú definícióját azonban nem kell túlbonyolítani – egy webhely felépítése akkor keresőbarát, ha a keresőmotorok robotjai könnyedén és gyorsan átfuthatnak az összes oldalon. Ez az első lépés a találati oldalakon való megjelenés irányába. 

 

Ezek a már említett „robotok” a keresőmotorok algoritmusai (digitális ügynökökként is tekinthetsz rájuk), amelyek feladata a webhelyek feltérképezése és besorolása. Számos webdesign technológia létezik ugyan, de nem mindet alakították ki úgy, hogy „SEO-barátok” vagyis jól optimalizálhatóak legyenek.

 

Egy SEO-barát webhelyet nem lehet csak úgy felépíteni – részletes és alapos előzetes tervezést igényel. Mivel egy marketing eszközről van szó, ezért webhelyednek is tükröznie kell üzleti modelledet és az USP is nagy hangsúlyt kell kapjon. Ez persze nem minden esetben határozható meg egyszerűen, ezért fontos, hogy a webhely egy jól kidolgozott digitális marketing tervezet részeként készüljön el.


I.    A SEO alapvető elemei

 

Ezek az elemek biztosítják egy jól optimalizált webhely alapját:

 

1.    A keresőbarát domainek

 

Webhelyed a „példa.hu” elsődleges domainen lesz elérhető. Előfordulhat persze, hogy több domainnel is rendelkezel. A lényeg, hogy a domain név minden esetben releváns legyen tevékenységedhez – általában itt a cég neve, vagy annak valamilyen könnyedén felismerhető rövidítése szerepel. 

 

A domain nevet továbbá nem javasolt telepakolni kulcsszavakkal, mert egyszerűen nem elegáns és nem praktikus. 

 

A domain név ne csak a keresőoptimalizálási szempontokat szolgálja ki, legyen jól érthető, megjegyezhető, és ha egy autó hátulján olvasom, meg tudjam jegyezni addig, míg be nem írom egy telefon vagy egy számítógép böngészőjébe. 

 

2.    Keresőoptimalizált tárhely

 

Igen, nem mindegy, hol tartod a weboldaladat. Egy másik jelentős tényező a tárhely – ez nagyban befolyásolja a webhely sebességét a felhasználók szempontjából. Itt szintén egyszerű „szabályok” vannak érvényben: legyen gyors, legyen közel ahhoz a területhez, ahol a legtöbb felhasználó éri el a webhelyet. A sebesség a felhasználói élmény egyik legfontosabb tényezője.

 

3.    A tartalomkezelő rendszer, azaz a CMS

A tartalomkezelő rendszer (Content Management System – CMS) nagyban befolyásolja majd, hogy a webhely mennyire optimalizálható és, hogy később mennyire lesz bővíthető és fejleszthető. Sok helyen ajánlják a WordPress-t, azonban léteznek ennél sokkal fejlettebb és funkciókban gazdagabb opciók is. Mi mindig az egyedi honlapmotorok mellett vagyunk, a jobb keresőoptimalizálási funkciókon felül, a biztonság és gyakran a kedvezőbb fenntartási költségek miatt is. A lényeg, hogy egy olyan CMS-t válassz, ami a te üzleti céljaidnak megfelel. Arról, hogy miért NE használj WordPress-t itt írtunk: https://www.matebalazs.hu/wordpress-honlapkeszites.html 10 ok, amiért NEM érdemes Wordpress-t használni.

 

II.    Feltérképezés

 

Minden esetben biztosítanod kell, hogy a keresőmotorok robotjai könnyedén átvizsgálhassák webhelyedet annak érdekében, hogy megállapítsák, miről is szól.

 

1.    Felkerülni a nagy listára – az indexelés

A keresőmotorok rendkívül okos digitális teremtmények, de leginkább  a szöveges tartalmakat képesek értelmezni. Éppen ezért egy robot nehezen tud bármit is megállapítani egy olyan oldalról, ahol szöveg helyett csak képek, videók és flash tartalmak találhatók.

 

A folyamatosan fejlődő technológiáknak köszönhetően ma már nem szükséges (és a fent említett okból nem is szabad) minden mutatós feliratot képként elkészíteni. Számtalan betűkészlet és formázási lehetőség áll a rendelkezésedre, hogy látványos, mégis a robotok számára is olvasható tartalommal tölthesd fel az oldalt.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes képeket és más multimédiás tartalmakat elhelyezni az oldalakon, de érdemes a megfelelő címkékkel ellátni ezeket az elemeket a maximális optimalizáltság érdekében. Sőt, gondolnunk kell azokra is, akik a Google-ben képeket keresnek. Ha pl. van egy ruha webáruházad, könnyen lehet, hogy a vásárlóid nagy része a képkeresőben talál majd rád. 

 

2.    A hivatkozások felépítése

Egy webhely többől álljon, mint egy kezdőlap. Ha azt szeretnéd, hogy a robotok minden aloldalra könnyedén rátaláljanak, akkor egy megfelelő belső linkszerkezetet kell kialakítanod. A belső feltérképezést mindenképpen segíti egy átlátható navigációs rendszer (ami a felhasználóknak is sokat segít), de egy XMP webhelytérképpel is könnyítheted a robotok munkáját, amit a Google-nak kell beküldeni.

 

 

III.    Az adatok és a webhely szerkezete a keresőoptimalizálás szempontjából

 

1.    Az URL felépítése és a SEO

 

Függően attól, hogy milyen összetett a webhely egésze, alkönyvtárakra lehet szükség, ez azonban nem minden esetben kell.

Képzeld el úgy az egészet, mintha csak egy iratszekrényt rendezgetnél. A szekrény maga a webhely, a fiókok a legmagasabb szintű alkönyvtárak, a mappák az alacsonyabb szintű alkönyvtárak, a dokumentumok pedig a különálló weboldalak.

Bizonyos webhelyek több alkönyvtár-szintet is használnak, míg máshol ezek teljesen hiányoznak. A lényeg minden esetben az, hogy az aloldalak úgy legyenek elrendezve, hogy könnyedén navigálhatók és egyszerűen azonosíthatók legyenek.

Míg a több alkönyvtáras megoldás rendezettebbé teheti a webhelyek tartalmát, hátulütője, hogy könnyedén túl komplikálttá, hosszúvá válhat tőle egy-egy alacsonyabb szintű oldal URL címe, ráadásul az alacsonyabb szintű oldalak egyre kevesebb webhely-tekintélyt örökölnek a kezdőlaptól. Ezzel szemben az alkönyvtárakat mellőző megoldások könnyebben kezelhetők, ha nincs túl sok alkategória a webhelyen.

Ha nagyon muszáj alkönyvtárakat használnod, igyekezz legfeljebb 3 szintet alkalmazni, hogy a tartalmak minél kevesebb kattintásból elérhetők legyenek, de inkább válassz olyan webhely motort, ahol nem alkönyvtáras rendszer rendezi el a tartalmakat. 

 

2.    Használj olvasható, beszédes URL címeket

 

A beszédes URL címek szintén fontos elemei a webhely felépítésének. Ezek mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára megkönnyítik az adott oldal tartalmának meghatározását.

 

Itt csak azt tudjuk javasolni, hogy mellőzd a felesleges kódrészleteket az URL-címben, hogy olvashatók és elegánsak maradjanak. A mi webhelyünkön például minden oldalon beszédes URL-címekkel találkozhatsz, amelyeket egy egyszerű .html rész zár.

 

3.    Ügyelj a logikus és egyszerű navigációra

 

Ha webhelyedet logikusan építed fel, akkor egy logikus navigációt is sokkal egyszerűbb lesz kialakítani hozzá. A navigáció, a felépítés, az URL címek és más elemek rengeteget segíthetnek mind a keresőmotoroknak, mind a felhasználóknak az oldal feltérképezésében.

 

A logikus navigáció azonban nem csupán legördülő menükből áll. El kell helyezned afféle jelölőtáblákat is, amelyek segítenek útbaigazítani webhelyed látogatóit. Ezekkel felhívhatod a figyelmet azokra a szolgáltatásokra, termékekre vagy funkciókra, amikre szeretnéd, hogy látogatóid könnyedén rátaláljanak. Navigáció szempontjából gondolj úgy webhelyedre, mint egy óriási áruházra. Ha egy látogató nem valamelyik landing oldaladra, hanem a kezdőlapodra érkezik, akkor biztosítanod kell számára, hogy könnyedén eljutsson a webhely legfontosabb oldalaira.

 

A navigáció célja az webhely böngészésének akadálymentesítése. Ezt (mint webhelyed többi elemét is) már jóval a webhely felépítése előtt meg kell tervezned. Milyen ügyfeleknek szól webhelyed? Milyen termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnél bemutatni, felkínálni nekik? Mi a legegyszerűbb módja, hogy ezeket megtalálják kezdőlapodról?

 

Röviden tehát: a navigáció téged kell, hogy gondolkodásra késztessen, nem pedig a látogatókat!

 

4.    Problémák, amikkel találkozhatsz

 

Számos olyan lehetséges hibaforrással találkozhatsz, amelyek megnehezíthetik a keresőmotorok dolgát webhelyeden. Ezeket leggyakrabban a nem található vagy nem értelmezhető tartalmak okozzák.

 

Problémaforrások lehetnek például a hiányzó oldalak, vagy az olyanok, amiket csak a webhelyen indított kereséssel lehet megtalálni. A különböző médiaelemek, mint például a flash, hang- vagy videófájlok értelmezhetetlenek a keresőmotorok szemében. A más webhelyekről dinamikusan beillesztett tartalmak szintén gondot okozhatnak, akárcsak az aldomainek vagy az AJAX effektusok is.

 

IV.    A mobile first design kora

 

Reméljük senkit nem lep meg a kijelentés, miszerint ma többen interneteznek mobilkészülékekről, mint bármilyen más hordozható vagy asztali eszközről. Életünk szinte minden területére beférkőztek az okostelefonok, ezért ha egy cég vagy vállalat versenyképes szeretne maradni, akkor jobban teszi, ha nem csak a keresőoptimalizálásra, hanem a mobilbarát kialakításra is odafigyel.

 

A kulcsszó, pontosabban inkább kulcskifejezés itt a „mobile first” – ami annyit takar, hogy első körben a webhelyek mobilos verziói készülnek kialakításra, és erre épül rá a többi eszköz designja. 

 

Évekkel az okostelefonok forradalma után már nem elég csupán a reszponzív designt elkészíteni. Mint azt már említettük, többen böngésznek mobilokról (sokan pedig kizárólag csak mobiljukkal érik el a netet), mint bármilyen más eszközről, így a designolás során elsőként az ilyen felhasználók igényeinek kell, hogy eleget tegyél.

 

Ami a SEO-t illeti, a mobilbarát kialakítás bizonyítottan fontos rangsorolási szempont, és mivel egyre többen interneteznek okostelefonjaikról, így várhatóan egyre nagyobb súlyozást is kap majd ez a tényező.

 

V.    A webhelyek sebessége

 

Ha már a mobiloknál tartunk – fontos szót ejteni a webhelyek illetve az oldalak sebességéről is. Több oka is lehet, amiért egy gyorsabb webhely sikeresebben teljesít majd, mint egy lassabb alternatíva. Az emberek rohannak, nem érnek rá, türelmetlenek, vagy egyszerűen csak lassú telefonnal vagy internetkapcsolattal rendelkeznek. A te feladatod az, hogy még ezen felhasználók számára is gyors és gördülékeny felhasználói élményt biztosíts. Ez szerves részét képezi a mobilbarát designnak egyaránt.

 

Ebben például a Google ingyenes sebességteszt-eszköze segíthet, amely leteszteli, hogy egy webhely mennyire mobilbarát, illetve hogy mennyire gyorsan töltődik be mobilon vagy asztali számítógépeken.

 

VI.    Használhatóság

 

A használhatóság több összetevőből áll: fontos szerepet játszik benne az eszközspecifikus kialakítás, az oldalsebesség és a designszabványok is. Ezt az egészet pedig egy intuitív kialakítás foglalja össze, amely a felhasználót helyezi előtérbe. A használhatóság alkotóelemei közé tartoznak:

 

  • Az oldal elrendezése: A fontosabb elemek jól látható helyeken kell, hogy szerepeljenek.
  • Vizuális rangsorolás: A fontosabb elemek legyenek nagyobbak, mint a többi.
  • Kezdőlap és navigáció: Minden „útvonalat” egyértelműen kell prezentálni a látogatóknak.
  • Keresés az oldalon: A tartalmasabb webhelyeken szükség van egy jól látható keresősávra a belső kereséshez.
  • Űrlapok: Az űrlapok legyenek egyszerűek és könnyedén kitölthetők.

 

Persze ezek csak általános alkotóelemek, amelyeket minden webhelyen a webhely céljának megfelelően kell kialakítani.

 

VII.    A tartalommarketing tölcsér

 

Webhelyedre nem kevés feladat nehezedik: egyrészt előkelő pozícióba kell helyezze vállalkozásodat a keresők találatai között, másrészt pedig az érdeklődő ügyfelekből vevőt kell generálnia.

 

Mint azt bizonyára tudod, az ügyfelek egy több szakaszból álló utat járnak be a márka megismerése és annak aktív támogatása között. Az előbb említett két feladat csupán néhány ezek közül, mégis elengedhetetlenek a sikeres üzleti működéshez. Ahhoz, hogy webhelyed hatékonyan teljesítse ezeket a feladatokat, a SEO és a tartalom közös erejére lesz szükséged.

 

A konverziós folyamat minden lépéséhez más és más jellegű tartalmakat kell alkalmaznod. Ezek a következők:

 

1.    Felső szint: Tudatosság

 
Ide tartozik például a webhely vagy cég blogja és az informatív cikkek. A tudatosság megerősítéséért felelős tartalmak célja elmagyarázni a lehetséges ügyfeleknek, hogy miért és hogyan vagy képes te (vagy termékeid, céged, szolgáltatásaid, stb.) megoldani ezeket a problémákat.

 

A tudatosság megerősítésében segíthetnek a blogbejegyzések, informatív cikkek, webináriumok, átfogó útmutatók és a gyakran ismételt kérdések megválaszolása.

 

2.    Középső szint: Fontolgatás

 

Amikor az ügyfél még nem kész a vásárlásra, de már fontolgatja azt, akkor általában más márkák ajánlataival hasonlítgatja össze a tiédet. A feladat ebben a szakaszban az, hogy meggyőzd a lehetséges ügyfeleket arról, hogy a te ajánlatoddal jobban járnak.

 

Ehhez esettanulmányokat, a termék vagy szolgáltatás jellegzetességeinek bemutatását, demonstráló videókat és egyéb segédleteket használhatsz fel.

 

3.    Alsó szint: Konverzió

 

Itt a feladat a lehetséges ügyfél óvatos rávezetése a konverzióra. Egyfajta „utolsó löketként” is tekinthetsz az ide tartozó elemekre, amelyek végleg meggyőzik a lehetséges ügyfeleket arról, hogy a te ajánlatod a jó választás.

 

Gyakran elég csak néhány értékelés, néhány korábbi ügyféltől származó vélemény, egy ingyenes próbaidőszak vagy egy ingyenes tanácsadás – a termék vagy szolgáltatás jellegétől függően.

 

VIII.    A keresőoptimalizálás szempontjai

 

Mint ahogy azt láthattuk, számos előzetes szempontot figyelembe kell venni, mielőtt az ember optimalizálni kezdene a webhelyen és az oldalakon. Az alábbiakkal tehát csak akkor érdemes elkezdeni foglalkozni, ha már a fentiek alapján egy rendezett alapszerkezetet készítettél webhelyed számára. Ez lényegesen egyszerűbbé teszi majd a dolgodat, amikor az optimalizáláshoz érkezel.

 

1.    Meta cím, címke

 

A meta cím, az egyetlen olyan címke, amely közvetlenül befolyásolhatja a rangsorolásodat a keresők találatai között.

 

Meta cím cimke példa és a SEO

 

A meta cím, címke a Google keresőben 

 

A meta cím címkéket a legtöbb esetben érdemes az alábbiak alapján kialakítani:

 

  • A kulcsszavakat helyezd a címke elejére.
  • Használj nagyjából 50-60 karaktert.
  • A kulcsszavakat és kulcskifejezéseket természetes módon használd, ne erőltetett, halmozott formában.
  • Válaszd el egymástól a különböző elemeket, például a márkanevet és a kategóriát.
  • Célod az átkattintások száma és az ügyfelek elégedettsége legyen.
  • Az egész oldalon egységes stílust alkalmazz.

 

A fenti elemek közül kiemelnénk a kulcsszavak és kifejezések természetes alkalmazását. A mai napig rengeteg olyan túloptimalizált (bizony, ilyenek is léteznek) webhelyet látni az interneten, ahol a cím optimalizáltsága a felhasználói olvashatóság rovására megy. Ne feledd: a rangsorolást a keresőmotorok végzik ugyan, de kattintásokat csak emberi látogatóktól várhatsz el – gondolj rájuk!

 

2.    Meta leírás címkék

 

A meta leírások esetében nem a rangsorolásra kifejtett hatás a legfontosabb! A meta leírás az a szöveg, ami abban a hirdetésben jelenik meg, ami kikerül a keresőtalálatok fölé. Ez az a szöveg, ami ráveszi az embereket, hogy hirdetésedre kattintsanak. Minél több ilyen kattintást sikerül elnyerni, annál jobban nő majd az adott oldal látogatottsága.

 

Mi az a meta leírás description

 

A meta leírás a Google találati listájában

 

Egy jó meta leírás…

 

  • őszinte leírást ad az oldal tartalmáról.
  • reklámozza az oldalt és javítja az átkattintási arányt.
  • figyelembe veszi a felhasználók gondolatmenetét és ehhez igazodva próbálja kattintásra ösztönözni őket.
  • Indokoltan, természetes módon tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat.

 

A keresőmotorok általában a meta leírásból és az oldal fő tartalmából jelölik ki a keresett kifejezéseket, lehetővé téve ezzel, hogy a kereső felhasználó könnyebben rátaláljon a számára releváns tartalmakra. Nem érdemes azonban csak ezért telespammelni a leírást, ugyanis a Google ezt könnyedén kiszűri.

 

3.    Címsor címkék

 

A címsor címkék (H1, H2, H3, stb.) hozzájárulnak ugyan a rangsoroláshoz, de nem ez az elsődleges hasznuk. Egy megfelelően címsorozott tartalom tagoltabb, így sokkal könnyebben olvasható, és a keresőmotorok is egyszerűbben ismerik majd fel azt, hogy miről szól az adott oldal. Fontos, hogy a címsorok ne csak sorrendben, hanem vizuálisan is logikusan épüljenek egymásra, tehát a H1 címsor legyen a legnagyobb betűvel szedett, a H2 valamivel kisebb, stb.

 

4.    Az oldal tartalma

 

A weboldalak tartalmáról csupán néhány szót ejtenénk, hiszen ez egy különálló témakör lehetne, de annyit mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy természetesen a tartalom az oldalak legfontosabb részei.

 

Sokan a mai napig elkövetik azt a hibát, hogy a régi kulcsszóhalmozós módszert alkalmazzák, ami általában összefüggéstelen, nehezen értelmezhető szöveget eredményez, csökkentve ezzel a felhasználói élményt és az optimalizáltságot.

 

Biztosítanod kell tehát, hogy oldalaid kontextusa teljesen egyértelmű legyen. Ehhez rokonértelmű szavakra (a gyakori szóismétlés mellőzése érdekében) és természetes megfogalmazásra lesz szükséged. 

 

A cél olyan tartalmakat készíteni, amelyek magukkal ragadják az olvasókat. A weboldalak tartalmának elkészítésekor a következő szempontokat érdemes figyelembe venni:

  • kulcsszavak a tartalomban,
  • az oldal szerkezete
  • rokonértelmű szavak és alternatívák
  • a kulcsszavak pozíciója a tartalomban

 

5.    Bővített kivonatok

 

A bővített kivonatok igazi kattintás-mágnesek. Azok a találatok hívják fel magukra az emberek figyelmét, amelyek valamilyen plusz elemekkel is rendelkeznek. A bővített kivonatok ellen nem igazán szólnak érvek – ha csak tudod, érdemes használni őket, hogy még több felhasználót vonzz be velük.

 

IX.    A képek optimalizálása

 

A képek megfelelő optimalizálását sokan elhanyagolják, pedig ez jelentős forgalomkiesést eredményezhet. Fontos azonban megjegyezni, hogy a Google (még) nem igazán képes felismerni a képek tartalmát, ezért a képek szöveges környezete sokat segíthet azok optimalizálásában.

 

Ha például a Google-ban rákeresünk egy termékre, és a hivatkozások helyett a képek között kezdünk el böngészni, akkor a képekre kattintva felkereshetjük azt a webhelyet, ahonnan megjelenítésre került, és máris megvásárolhatjuk (ha történetesen egy webshopról származik a kép).

 

Nem kérdéses tehát, hogy a képek optimalizálása ugyanolyan fontos, még akkor is, ha nem feltétlenül webshopot üzemeltet az ember. A képek SEO-ja közben a következő szempontok számíthatnak:

 

  • A kép neve – ez az legyen, amit a kép tartalmaz.
  • A kép helyettesítő szövege (alt text) – ez a szöveg jelenik meg azoknak, akiknek a böngészője nem jeleníti meg a képeket.
  • Vigyázz a képfájlok méretére – a túl nagy fájlok lassíthatják az oldal betöltési idejét.

 

X.    Gyakran felmerülő problémák

 

Mivel egy webhely optimalizálása rendkívül összetett feladat, így számtalan hibalehetőséget is rejthet magában, amelyeket hosszadalmas lenne felsorolni. Egy már kész webhely esetén ezeket egy alapos audit során lehet kiszűrni, de a legjobb egyszerűen elkerülni őket. Az online marketing auditról ITT olvashatsz!

 

1.    Többször előforduló tartalmak

 

A többször előforduló, vagy duplikált tartalmaknak két fajtája van: valódi és majdnem duplikált verziók. Valódi duplikált tartalomról akkor beszélünk, ha egy tartalom több webhelyen, weboldalon, aldomainen stb. is szerepel. A „majdnem” duplikált tartalmak például rövid tartalomrészletek más webhelyekről, illetve azok a tartalomrészletek, amelyek nagyon hasonlítanak egy másikra, még ha nem is egyeznek azzal szóról szóra. Ez utóbbi eset akkor áll fenn, amikor egy webshopban több termék hasonló leírással rendelkezik, minimális eltérésekkel.


2.    Domainek, aldomainek és protokollok

Komoly problémákba ütközhetsz akkor is, ha webhelyed több domainnel és aldomainnel rendelkezik. Ha ezeknek külön protokoll-verziói is vannak, akkor csak még súlyosabb a helyzet. A http/htttps már önmagában két verziót jelent ugyanazon webhelyből, a domainek és az aldomainek pedig tovább variálhatják a dolgokat.

 

Ezeket URL átirányításokkal félig-meddig lehet ugyan orvosolni, de a legjobb, ha már a tervezési fázis során odafigyelsz rájuk.

 

 

Felhasznált irodalom forrásai:

 

Marketing Professzorok

Search Engine Land

MOZ.com

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!